Бібліотечному фахівцю

Бібліотечна справа - складова частина інформаційної, виховної, культурно-освітньої діяльності
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №1228 Tetyana 22/02/2011 × 13:42
Шановні колеги! Як можна облікувати в щоденнику роботи бібліотеки видачу матеріалів з Інтернету в інформаційно - ресурсному центрі, де працівник, бібліотекар ІРЦ, здійснює пошук, роздруківку матеріалів, запис а електронні носії ( курсових, повідомлень, рефератів та ін.). Як на бібліотекаря, на нього також заплановано навантаження: 750 користувачів, 13 тис. книговидачі. В нас бібліотека районна, невелика, на інших бібліотекарів неможливо розподілити цю книговидачу. Дякую.
Відповідь. Є «золоте правило» у бібліотекознавстві - одиниця обліку – одиниця книговидачі, тобто що не придбане, не обліковане і не може бути одиницею книговидачі. Тому ми маємо користуватись ГОСТом 7.20-2000 де чітко вказано «10.2 Учет выдачи документов проводится по числу выданных экземпляров, зарегистрированных в формуляре читателя, листке читательского требования, бланке-заказе по МБА, книжном формуляре или другой документации, принятой в библиотеке и органе НТИ, а также в электронной БД.»
Питання №1227 Rima 22/02/2011 × 10:07
Бібліотека відноситься до 4 категорії  який повинен бути розряд бібліотекарів,методистів, бібліографів.
Відповідь. Згідно дод.3 Наказу Міністерства культури і туризму України | 18.10.2005 N 745 | Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки розряд - 8-9 Див. http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk (Розділ «Матеріали», Довідник «Бібліотека в правовому полі», К.: 2010. с. 93)
Питання №1226 Helen 22/02/2011 × 08:08

Наказ №312 Держказначейства від 02.09.2010р. передбачає облік в повних гривнях без копійок. В накладній ціна книги зазначена з копійками. Яку слід ставити ціну на самій книзі і в інвентарній книзі? Якщо ставити з копійками, то на кінець року буде різниця узятих на баланс бібліотеки з бухгалтерією.

Відповідь.Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами згідно супроводжуючого документу. При цьому фахівці керуються «Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах», затвердженою наказом МКТ України від 03.04.2007 р. N 22 (z0530-07) та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23.05.2007 р. за N 530/13797. У таблицях, додатках до цієї Інструкції, сума стоїть у грн. і копійках, тому і внесені дані щодо отриманої партії будуть відповідні.

Бухгалтерія веде груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ». Вимоги згідно Наказу Держказначейства №312 від 02.09.2010р стосуються безпосередньо бухгалтерів і це вже їх робота яку суму поставити до групової картки обліку. До речі, такі операції проводяться з копійками тих необоротних активів, які вже придбано після 02.10.10р., або які ще тільки будуть придбані. Тому вимоги бухгалтерів, щодо переобліку фонду, внесення змін до документів сурової звітності, якими є книги індивідуального та сумарного обліку, є абсолютно противоправними. Це підтверджує лист Державного казначейство України від 22.10.2010 р. N 17-04/2630-19851 де чітко вказано, «що згідно із статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі».

Що робити бухгалтеру з копійками дає відповідь стаття «Обліковуємо необоротні активи без копійок» газета Балан-бюджет, №46-47(301-302) від 22 лист. 2010р.

Питання №1225 Ruslana 22/02/2011 × 07:39
Добрий день! Скільки може тривати термін призначення виконуючої обов'язки завідуючої бібліотеки?
Відповідь. Досить часто на практиці зустрічаються випадки, коли працівник призначається на посаду як «тимчасово виконуючий обов'язки». Зазначимо, що чіткого правового регулювання цього явища в законодавстві України немає.
Працівник може бути призначений «тимчасово виконуючим обов'язки» для заміни відсутнього працівника (хвороба, відпустка) у порядку тимчасового переведення на іншу роботу за погодженням між сторонами трудового договору. В Україні у частині, що не суперечить її законодавству, продовжує діяти роз'яснення Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці і заробітної плати і Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового замісництва» від 29 грудня 1965 року № 30/39. Оскільки Ви не вказали причину призначення, то припускаємо, що Вам потрібно ознайомитись з пунктом 2 Роз'яснення, де йдеться про те, що призначення працівника виконувачем обов'язків за вакантною посадою не допускається. Таке можливе лише за посадою, призначення на яку здійснюється вищим органом управління. В цьому випадку не пізніше місячного строку з дня прийняття працюючого на роботу, до вищестоящого органу повинні бути подані документи для його призначення на посаду. Цей орган у місячний строк з дня отримання документів повинен розглянути їх та прийняти відповідне рішення.
Отже, призначення працівника виконувачем обов'язків можливе до затвердження його на цій посаді вищим органом управління на строк не більше двох місяців. Якщо працівник виконує обов'язки більше двох місяців, є підстави вважати, що він затверджений на цій посаді, хоча відповідного документа не було видано.
Питання №1224 vlad 21/02/2011 × 19:15
Доброго дня! Скажіть будь ласка чому людина, яка працює в бібліотеці  на комп’ютері немає ніяких доплат. І чому посада називается «Технік»?
Відповідь. А чому співробітник, який працює в бібліотеці на комп’ютері, має отримувати доплати? Чому посада називається «Технік», точно знає керівник бібліотеки, який складає штатний розпис.
До речі, а людина знала на яку посаду її приймають і які обов’язки вона буде виконувати згідно посадової інструкції ??????
Питання №1223 Olga_M 20/02/2011 × 16:47
Доброго дня! Скажіть будь ласка де можна взяти статистичну інформацію по бібліотеках за 2010 рік? Збірник "Бібліотечна Україна в цифрах" за 2009-2010 рр. ще не вийшов? Дякую
Офіційний термін подання статистичних показників публічних бібліотек за попередній рік - 26 лютого поточного року. Статистичне управління оприлюднює основні показники діяльності бібліотек на початку червня. Публікація збірника, що узагальнює дані за всіма параметрами по бібліотекам усієї України, 31 серпня п.р.
Питання №1221 olga 18/02/2011 × 09:53
Скажіть, будь ласка, чи є правило закінчувати обслуговування користувачів в читальному залі за півгодини до закриття бібліотеки, залишаючи час на розстановку фонду, закриття вікон, дверей і т.д., і де такі правила прописані?
Відповідь. Обслуговування користувачів і в читальному залі і на абонементі має відповідати годинам роботи, що вказані у «Правилах користування бібліотекою», розроблених на основі Типових правил користування бібліотеками в Україні, згідно Наказу № 275 від 05.05.99 р. Міністерства культури і мистецтв України. Проте у Правилах внутрішнього розпорядку передбачається час, коли бібліотекар готується до процесу обслуговування - розставляючи книжки, поновлюючи виставки, заповнюючи облікові документи на основі зошитів ведення статистики щоденної роботи. Традиційно це одна година перед початком обслуговування користувачів.
Питання №1220 Katerina 18/02/2011 × 08:04
Шановні колеги!  Чи залишилась в силі нагрузка на працівника відділу комплектування і обробки літератури ЦБС  (надходження 6 тис. прим.).Адміністрація планує оптимізувати штат відділу аргументуючи зменшенням надходжень нової літератури і не беручи  до уваги збільшення нагрузки по іншим напрямкам роботи (наприклад, збільшення кількості переобліків згідно вимог 1 раз на 5 років).Дякуємо.
Відповідь: Сьогодні бібліотеки для визначення навантаження мають користуватись документом «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83, де у п.1.1 чітко вказано « Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи (далі — Норми) призначені для визначення штатної кількості працівників бібліотек, планування роботи, видачі нормованих завдань національних і державних бібліотек, які відносяться до сфери управління Міністерства культури і туризму України і рекомендовані для застосування у публічних бібліотеках сфери впливу Міністерства культури і туризму України.» У цьому випадку Ви маєте можливість визначити всі технологічні процеси та час на їх виконання.
Питання №1219 Tetyana 16/02/2011 × 16:16

Доброго дня, шановні колеги! Чи проводиться для бібліотечних працівників (ЦБС) індексація оплати праці? Чи повинні її провести у січні 2011 року. Дякую.

Так, обов’язково. Індексація — це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами механізм підвищення грошових доходів громадян, який дає можливість частково або повністю відшкодувати їм дорожчання споживчих товарів і послуг. Відносини, які пов'язані з індексацією заробітної плати, регулюються Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.91 р. №1282-ХІІ та Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 1078 Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення. (зі змінами і доповненнями).
Питання №1218 lyudmila 16/02/2011 × 15:32
Шановні колеги.Скажіть будь-ласка, чи потрібно при прийомі на роботу бібліотекаря вимагати медичну довідку?
Рекомендуємо детально ознайомитись з Постановою КМ України " Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" №559 від 23.05.2001р. та наказом Міністерства охорони здоров’я від 23.07.2001р. №280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»
Питання №1217 Lena 16/02/2011 × 13:01
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи можна списувати книги (зношені, застарілі) у термін до 1-го року після закінчення інвентаризації фонду? Дякую.
Не зрозуміли, чому ні?
Питання №1216 lasha 16/02/2011 × 10:04
Акт на списание физически изнощенных документов сдается в бухгалтерию с актом о сдаче макулатуры. Если документы сильно испорчены грибком, их не принимают в макулатуру. Чем подтвердить акт на списание? В подобных актах за 60-е года подколот акт о ликвидации книг. Есть ли  такая практика сейчас? По какой форме составляется подобный акт?
Згідно п.6 «Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ» № 447, повноваження з визначення непридатності майна надається постійно діючій комісії, створеної за наказом керівника установи, або може бути надано щорічній інвентаризаційній комісії.
Згідно п. 5. вищезгаданої Типової інструкції можлива ліквідація майна на підставі акту: « Списання майна з обліку внаслідок ліквідації на підставі акта про списання здійснюється за умови, що воно не може бути продане або безоплатно передане в установленому порядку та коли подальше використання цього майна неможливе або економічно недоцільне.»
Питання №1215 valentuna 16/02/2011 × 09:27

Шановні колеги! У фонді бібліотеки НДІ знаходяться енциклопедичні  видання1928-1936 рр. та інші наукові видання1937-1940рр.
Виданнями за останні 30 років читачі не користуються. В яку бібліотеку можна звернутись для визначення цінності  видань і кому  може передати їх на зберігання. Дякуємо.

Пропонуємо зв’язатись із заст. Генерального директора з питань управління документ ними ресурсами Селіверстовою Ольгою Михайлівною за телефоном 278 42 16, або електр. поштою office@nplu.org
Питання №1214 ludmila 15/02/2011 × 13:21
Просим срочно ответить: нужно ли при инвентаризации необоротных активов составлять описи библиотечных фондов? Какие регламентирующие документы есть по данному вопросу? Спасибо.
Не зовсім зрозуміло, про які описи бібліотечних фондів взагалі іде мова?
Інвентаризація бібліотечних фондів здійснюється згідно „Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ” N 90 від 30.10.98 (із змінами 2010 року) : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0728-98, див. п. 1.5.
Так, розділ 3 «Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ» – «Інвентаризація нематеріальних активів” проголошує : „Інвентаризаційний опис нематеріальних активів складається на кожний окремий об'єкт нематеріальних активів чи групу однотипних за призначенням та умовами використання об'єктів нематеріальних активів”….
Згідно пункту 1.21. Наказу Державного Казначейства України N 64 від 17.07.2000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31. 07. 2000 р. за N 459/4680 «Книги, посібники та інші видання, що входять до фонду бібліотек, обліковуються за груповим обліком та номінальними цінами…».
Таким чином, не може бути й мови про створення будь-яких описів індивідуально кожного документу бібліотечного фонду, який, як Ви вже зрозуміли, обліковується бухгалтерією за груповим обліком.
Питання №1213 Nadezhda 15/02/2011 × 11:56
По поводу вопроса № 1202 , если можно общаться на прямую по электронной почте. e-mail: nsharpilo1@mail.ru
Питання №1211 SVETLANA 14/02/2011 × 09:07

Скажіть будь ласка, чи існують норми і правила передачі фонду при звільнені працівника. Дякую

Існують
Питання №1210 Olena 14/02/2011 × 07:52

Доброго дня. Підскажіть будь ласка, чи має право людина з вищою педагогічною гуманітарною освітою працювати у районній бібліотеці?

Так, якщо відповідає кваліфікаційним вимогам, що визначені у «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» (Вип.81. «Культура та мистецтво»).
Питання №1209 marina 11/02/2011 × 15:48
Доброго дня! Шановні, дайте відповідь на питання: чи потрібно було  підвищувати тарифні розряди бібліотечним працівникам з 1 січня 2009 року,згідно Наказу МКТ України від 11.10.07 №67. Дякуємо за відповідь.
Ми не полінувалися і вирішили ще раз перечитати документ, на який Ви посилаєтесь. (http://ukraine.uapravo.net/data2008/base17/ukr17123/index.htm). Нашу увагу привернули вже перші рядки «На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2007 N 1050 ( 1050-2007-п ) "Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. N 1298" Н А К А З У Ю». Тоді про що питання?
Питання №1208 natali 11/02/2011 × 13:21
Які терміни зберігання бібліотечних форм обліку (акти, щоденники, плани, звіти...)
Див. «Перелік типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»: Наказ Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України № 41 від 20. 07. 1998 року: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z0576-98
Питання №1207 Irina 11/02/2011 × 09:30
Подскажите, пожалуйста, где найти форму составления акта о ликвидации литературы, поврежденной грибком.
Акт на списання літератури за причиною, як «фізично зношені»
Питання №1206 anna 10/02/2011 × 15:17
При сдаче новой партии книг в бухгалтерию мы столкнулись с такой проблемой.Бухгалтерия потребовала округлить цены на книги( без копеек) и не приняла у нас партию.Законно ли это,и относится ли это к отделу комплектования и обработки книг?Спасибо.
Ні. Дивись відповідь на питання №1102
Питання №1205 tanya 10/02/2011 × 14:33
Допоможіть будь-ласка оформити інформаційний стенд на тему "Бібліотека. Влада. Інформація."
Із задоволенням, при умові що відрядження працівника НАРБС буде оплачено Вашою бібліотекою як стороною, що запрошує.
Питання №1204 Tatiyana 10/02/2011 × 13:15
Уважаемые коллеги! Подскажите, пожалуйста, как составлять акты на списание литературы  согласно письма " О бухгалтерском учете необоротных активов" от 26.11.2010 № 17-04/2979- 22109? Как указывать стоимость книг: отдельно гривни, отдельно копейки и как потом  сумму копеек списывать в библиотеках- филиалах?
Питання №1202 Nadezhda 10/02/2011 × 10:44
В прошлом году из системы ЦБС несколько библиотек были переданы в Поссоветы и теперь мы не знаем как быть : 1. Исключать ли литературу переданных библиотек из сводных и учетных каталогов? 2.Нужно ли аннулировать или закрыть инвентарные книги (описи) переданных библиотек ? 3. Может ли ОКиО передавать новую литературу на обрабатывая, просто по накладным с доверенностью?
Щоб дати юридично виважену відповідь, просимо повідомити, який орган і на підставі якого документа (акт, розпорядження тощо) прийняв рішення про передачу бібліотек. Якщо Вам більш зручно, ми можемо перейти на спілкування електронною поштою.
Питання №1200 Andre 09/02/2011 × 18:44

підкажіть, де можна знайти матеріал на виступ "Роль бібліотеки у профільному навчанні". дякую

Формат нашої довідки не передбачає бібліографічних пошуків на допомогу у підготовці наукових робіт будь-якого рівня, в т. ч. і текстів доповідей. Вам обов'язково допоможуть мережеві ресурси, якими ви можете скористатися за допомогою ключових слів.
Питання №1199 Tatiana 09/02/2011 × 13:45

Підкажіть ,будь-ласка , де можна знайти в електронному вигляді  підручник: автор -Швецова-Водка " Документознавство"?

Варто було тільки скористатись ключовими словами, як Google дав результат: www.lib.ru, www.fan.lad.ru або www.fanlad.ru. Рекомендуємо у подальшому використовувати цей простий рецепт.
Питання №1198 lasha 09/02/2011 × 09:01

Згідно якого документа списана література здається  у макулатуру? Чи можливе знищення книг, якщо здати у макулатуру не можливо(книги пошкоджені грибком)? Яким чином це оформлюється, на який документ посилатися? Дякую

Див. п.5 «Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ», затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства фінансів України № 3/18741від 4.01.2011р.
Питання №1197 Lara 09/02/2011 × 08:41
Підкажіть будь лака методику проведення презентації книги. Дякую!
Останнім часом традиційну форму проведення масового заходу "прем'єра книги" називають "презентація книги". Тому для цього заходу використовуються звичні форми роботи: книжкова виставка, присвячена автору; читання уривків книги, їх обговорення; автограф-сесія (якщо автор бере участь у заході, і бажає в його рамках продати книги). Інші форми роботи залежать від технічних можливостей бібліотеки: фотосесія, відео-супроводження, музичний ряд. Але найголовніше - не забудьте зробити прес-реліз (інформаційне повідомлення, що містить в собі новину про організацію, організатора для для публікації в ЗМІ чи іншого оприлюднення) запланованого заходу.
Питання №1195 Tatiana 04/02/2011 × 12:28
Шановні колеги! Допоможіть ,будь-ласка ,у такому питанні.У сільській бібліотеці-філії ЦБС , терміново звільняється бібліотекар. Знайти нового працівника  поки що немає можливості ( населений пункт 100 чол.) Як  чи за ким правильно закріпити майно та бібліотечні фонди за відсутності нового працівника ?
Якщо бібліотека-філія ЦБС, наказом по ЦБС тимчасово призначається співробітник ЦБС, який виконуватиме обов'язки відсутнього бібліотекаря у сільській бібліотеці-філії та відповідатиме за майно поки вакансія не заповнена.
Питання №1194 Nataliya 04/02/2011 × 10:26
http://cbs.crimea.ua
Здравствуйте. Подскажите пожалуста информацию о клубах при библиотеках. Какие документы необходимы для правильного ведения документации. И есть ли какие то четкие рекомендации в печати.
Нам не відомі такі документи.
Питання №1193 Olga 04/02/2011 × 09:20

Добрый день! Спасибо большое за ценные советы и помощь! Обязательно ли проводить в библиотеке индексацию стоимости книг при списывании, если бухгалтерия говорит не проводить? В 1992,1993,1996 годах по суммарной книге была проведена индексация окончательной стоимости книжного фонда.

Просимо вибачити, ми мали дещо уточнити, ще раз вчитавшись у Ваше питання.
Як відомо, бібліотека веде два види обліку: інвентарний та сумарний, де книги записуються за цінами, згідно супроводжуючого документу. Жодних змін у документах сурової звітності, якими є книги індивідуального та сумарного обліку, абсолютно не допускаються., тобто є противоправними. Бухгалтерія веде груповий облік згідно п. 1.21 «Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ».
Нам допомогла консультація «Премудрості обліку та списання книжок у бібліотеках» (Все про бухгалтерський облік» №32 від 06.04. 2009р. , де чітко вказано «в бухгалтерському обліку документи бібліотечного фонду обліковуються сумарно, а списують кожен примірник окремо. Цей факт є суттєвим для визначення вартості літератури, бо в бухгалтерському обліку бібліотечний фонд проіндексували, а в індивідуальному та сумарному обліку її вартість залишилась незмінною».
Таким чином, при складанні описів документів, що мають бути списані, спочатку необхідно проіндексувати вартість кожного примірника. Більш конкретну інформацію щодо самої індексації Ви отримаєте, ознайомившись зі статтею «Як списують книжки з обліку» (Все про бухгалтерський облік» №46 від 20.05. 2009р). Успіху!
Питання №1192 Tetiana 03/02/2011 × 22:40
Прошу відповісти, чи маю я право на пенсію за вислугу років, якщо пропрацювала понад 25 років завідуючою бібліотекою-філією та  бібліотекарем  центральної міської бібліотеки? Дуже вдячна за відповідь.
Пропонуємо звернутись до Закону України «Про пенсійне забезпечення» (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=1788-12) , згідно якого посада бібліотекаря системи міністерства культури не входить у перелік категорій працівників, які мають право на отримання пенсії за вислугу років.
Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 р. N 909. Пенсія за вислугу років зазначеним у переліку працівникам призначається при наявності спеціального стажу за основним місцем роботи не менше 25 років.
Питання №1191 Olga 03/02/2011 × 13:47
Шановні колеги!Як обліковувати користувачів за групами та віком в щоденнику (ч.1) - за ЄРК (п.2) чи за  формулярами (п.3) для звіту 6 НК. Дякуємо.
У щоденнику роботи структурного підрозділу вести облік за читацькими формулярами (тобто, обслужених). У Єдиній реєстраційній картотеці вести облік користувачів як зареєстрованих для 6-нк.
Питання №1190 Olga 02/02/2011 × 21:17
Добрий вечір! Підскажіть будь ласка, чи можна поставити на облік книгу, ака користується попитом у користувачів, але раніше була списана (аналогів немає)? Якими документами це можна підтвердити?
Відповідь. Зрозуміло, що на якомусь етапі була порушена технологія проведення переобліку. А тепер яка вже різниця, чи це списана книжка, чи нова? Її треба ставити на облік, виконуючи всі відповідні процеси.
Питання №1189 Andriy 02/02/2011 × 17:08
http://biblio.co.ua
Долучили до ретровводу. До цього щільно не працював на створенням бібліографічного запису. Не вдається отримати відповідь в колективі своєї бібліотеки, оскільки колеги розподілились на два табори в діаметральними думками, необхідно підключати незацікавлену третю сторону.1. Чи ставиться пробіл між ініціалами автора? (можливо, є нормативні документи. які регулюють це. В ГОСТ 7.1-2003 не дається чіткої відповіді на це запитання.). Як ви рекомендуєте?2. Не впевнений як описувати багатотомні документи. Єдина назва для всіх частин "Електропобутова техніка" (наприклад). Видання складається з декількох окремих. Окрема частина має свою назву. По суті відомості про назву (методичні вказівки для і д) для всіх частин однакові. Але для кожної частини створюється окремий БЗ, оскільки деякі частини ще не видані. Де потрібно прописувати відомості про назву: для загальної назви всіх частин або для назви окремої частини.Якщо можна приведіть приклади, наведіть пункти ГОСТу. Дякую.
Можна посилатися на Введення в дію нового стандарту з бібліографічного опису ДСТУ ГОСТ 7.1:2006.
Основні відмінності від ГОСТ 7.1.—84 Знаки приписаної пунктуації: У ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 вперше підкреслено, що для розрізнення приписаної та граматичної пунктуації застосовують проміжок в один друкований знак до і після при писаного знака. Виняток становлять крапка і кома — проміжок ставлять тільки після них. Знаки крапка з комою та три крапки до винятків не відносяться.
2. Багаторівневий бібліографічний опис
Цей розділ ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 присвячений опису багаточастинних документів— багатотомних і серіальних.
На першому рівні (в загальній частині) багаторівневого опису наводять відомості, характерні для всіх чи більшості фізичних одиниць — томів (випусків, номерів), що входять до складу багаточастинного документа.
На другому рівні (в специфікації) багаторівневого опису наводять відомості, що відносяться до окремих фізичних одиниць — томів (випусків, номерів), що входять до складу багаточастинного документа. Якщо відомості на другому рівні відносяться до групи, сукупності фізичних одиниць, відомості про окремі фізичні одиниці зазначають на наступному рівні, наприклад: Держава та регіони : наук.-вироб. журн. / Гуманіт. ун-т "За поріз. ін-т держ. та муніцип. упр.". — 2001—. — Запоріжжя, 2007.
Серія "Гуманітарні науки". — 2003. 2007, № 1. — 300 пр. — ISSN 1813-341X
Серія "Державне управління". — 2002—. 2007, № 2—3. — 300 пр. — ISSN 1813-3401
Серія "Економіка та підприємництво". — 2001—. 2007, № 3. — 300 пр. — ISSN 1814-1161
Необхідно підкреслити, що всі ті зміни, які були прийняті для однорівневого опису, поширюються й на багаторівневий опис багатотомних, серіальних документів, Багаторівневий опис багаточастинного документа складають за правилами однорівневого опису із урахуванням особливостей, розглянутих послідовно для першого і другого рівнів.
Питання №1188 Lyudmila 02/02/2011 × 14:30
Шановні колеги.Дякую за Вашу працю та допомогу в отриманні фахових знань.Хочу звернутися до Вас із таким запитанням.Моя колега із сільської бібліотеки стверджує, що має право на пенсію по вислузі років. Я переконую її, що це стосується тільки бібліотекарів освітніх закладів.Прошу Вас допомогти вирішити наше спірне питання.З повагою,дякую, Людмила.
Відповідь. Добре, що така «поінформованість» та вміння шукати інформацію стосується лише особистих проблем Вашої колеги, сільського бібліотекаря. Думаємо, що у цьому селі є ще жителі, які цікавляться пенсійними питання. Тому зразу пропонуємо звернутись до Закону України «Про пенсійне забезпечення» (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=1788-12) , згідно якого посада бібліотекаря не входить у перелік категорій працівників, які мають право на отримання пенсії за вислугу років.
Питання №1187 GALINA 02/02/2011 × 14:00
Добрий день! Щорічно з 1 січня ми проводимо "Реєстрацію, перереєстрацію читачів". А яким нормативним документом це регламентується , запитують у нас перевіряючі з фінуправління?
Відповідь. Наскільки ми розуміємо, «перевіряючі з фінуправління» перевіряють бібліотеку згідно власного річного плану роботи за виконання якого мають щороку звітувати. Бібліотеки, як і фіноргани, також щороку звітують про свою діяльність згідно Закону України « Про державну статистику», подаючи форму державної статистичної звітності 6Н-к.
У довіднику «Організація роботи ЦБС» розділі 3, параграфі 1, п.12, вказано про обов'язковість щорічної перереєстрації читачів.
Питання №1186 tonia 02/02/2011 × 08:15
Шановні  колеги.Я працюю зав.бібліотекою та є єдиним працівником  бібліотеки.Якою має бути зарплата при умові,що я працюю по 4 групі оплати праці та обслуговую 400 користувачів.При написанні плану роботи на 2011 рік використано "Типові норми часу."
Зарплата буде згідно 4 групи оплати праці.
Питання №1185 Masha 01/02/2011 × 18:54
Шановні колеги! Яку кількість читачів має обслуговувати завідуюча бібліотекою, при умові, що вона є єдиним працівником бібліотеки.
Див. відп. 1174.
Питання №1184 INGA 01/02/2011 × 15:51
Якщо при передачі книжкового фонду була виявлена недостача  в розмірі до 5000 гривень,  але працівник який підписував договір про матеріальну відповідальність цього кижкового фонду був звільнений за ст.40 п.1 КЗпП України ,невідшкодувавши дану недостачу , хто в такому разі несе відповідальність за  звільнення матеріально-відповідальної особи, ким і яким має бути відшкодування  виявленої недостачі???   Дякую.
Варто зауважити, що згідно «Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ» (затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України 10.08.2001 N 142/181 є така причина для списання документів з фондів бібліотек як «виявлені недостача в результаті інвентаризації». Тому не зовсім розуміємо, чому стало питання про відшкодування, хіба доведена причетність працівника до цієї недостачі?
Стосовно матеріальної відповідальності бібліотечних працівників Див. юридичну консультацію Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті).
Питання №1183 Olga 01/02/2011 × 15:21
Добрый день,  уважаемые коллеги ! Помогите , пожалуйста, определить  как  систематизировать сборники  с такими названиями
(они собираются в одном разделе или по по разным разделам ББК?) :          
 1) Збірник постанов Пленуму Верховного Суду України. ,        
 2) Збірник постанов Пленуму Верховного Суду України.у кримінальних справах
3) Збірник постанов Пленуму Верховного Суду України у цивільних справах.
1. Х9 (4УКР) 715-3 Верховний Суд України - Постанови
2. Х9 (4УКР) 311-3 Кримінальне судочинство - Україна
3. Х9 (4УКР) 310-3 Цивільне судочинство - Україна
Гол. Бібліотекар В. Ільченко
Питання №1182 Mariya 01/02/2011 × 13:12

Шановні! Якщо можна, дайте роз"яснення, до якої групи по оплаті праці віднести завідувача сільською бібліотекою, якщо за рік він обслуговує 600 читачів, при книговидачі 11000, районної бібліотеки - за рік обслужено 800 читачів, 16000 книговидача, на одного працівника. Яким документом слід користуватися при визначенні групи по оплаті праці? Бібліотеки публічні та не входять до складу ЦБС. 

При визначенні групи по оплаті праці слід користуватися  Наказом Міністерства культури і туризму України № 745 від 18. 10 2005 р. Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки : http://profy.nplu.org/!site/official/o_opl-pr.htm .
Але, судячи з Ваших цифрових показників, Ваша бібліотека  знаходиться  поза групою оплати праці, що визначається згідно Додатку 7. та таблиці 4 Схеми тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем  вищенаведеного документу.
Звертаємо Вашу увагу на доповнення: 1.Посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи.
2. У бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1, додатка 3 .
Питання №1181 Helena 01/02/2011 × 11:39
Уважаемые коллеги! Подскажите , пожалуйста, в какой отдел можно зашифровать статью о татуировках. Статья называется "Татуювання: мода чи безглуздя?" Спасибо.
Ми не можемо однозначно відповісти на питання, не маючи тексту статті. Татуювання можна розглядати з точки зору культури, як прояв сучасних модних тенденцій у суспільстві; з точки зору хімії, як склад чорнил; з точки зору мистецтва, як вид графіки; з точки зору медицини, як причину хвороби; з точки зору соціальної психології. Виходячи з контексту заголовка статті ("Татуювання: мода чи безглуздя?"), на нашу думку, в ньому подається предмет дискусії та аналізу. ...мода чи безглуздя? У першій частині назви відображено соціальний прояв новітніх тенденцій у суспільстві, тобто у певній групі, що має спільності у світогляді та поведінки. У другій частині, подається сам предмет дискусії, тобто чи прийнятно це соціально, з позиції іншої соціальної групи значно більшої за кількістю і саме вона виносить питання татуювання на спільний розсуд. Отже ми вважаємо, що у відповідному тлумаченні стаття має належати до соціальної психології, а саме ББК 88.52
Головний бібліограф відділу Довідково-інформаційного обслуговування Іван Порало
Питання №1180 natali 31/01/2011 × 13:03
Шановні колеги! Підкажіть, які навантаження по книговидачі та читачах у децентралізованій бібліотечній системі? У районній бібліотеці, у районній бібліотеці для дітей, у міській бібліотеці, у сільській бібліотеці? Які типові штати для районної бібліотеки, міської бібліотеки?
Типових штатів для бібліотек України не існує. Практично до останнього часу ми використовували „Тимчасові типові штати централізованих бібліотечних систем Міністерства культури СРСР”, які були затверджені наказом № 53 Міністерства культури СРСР ще 29 січня 1979 року, на основі яких і розроблялись штатні розписи всіх вище перерахованих Вами бібліотек. Проте, сьогодні для розрахунку навантаження ми використовуємо „Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи”: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
Питання №1179 Olga 31/01/2011 × 12:31
Шановні колеги!Яким регламентуючим документом визначається навантаження на бібліотекаря по читачам та книговидачі навчального закладу(льотний коледж).     Дякуємо.
Див. п.1 „Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи” : http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
Питання №1178 Tetyana 31/01/2011 × 10:08
Шановні колеги! Засновником нашої ЦБС є районна рада. Наша ЦБС є структурним підрозділом відділу культури і туризму РДА. З початку поточного року нас змушують передати штати, майно та бібліотечні фонди на баланси сільських рад, посилаючись на те, що у районній раді відсутні кошти на утримання бібліотек-філій. Фактично відбудеться децентралізація ЦБС. Документів, які дозволяють ЦБС децентралізуватися ми не знайшли. Підкажіть, будь ласка, які документи передбачають або ж забороняють децентралізацію?
Див. статтю Н. Розколупи „Правове регулювання діяльності централізованих бібліотечних систем”(Бібліотечна планета.- 2006.- № 4 (34).- С. 8 -11.: http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-34.pdf ).
Питання №1177 Katerina 31/01/2011 × 10:00
Підкажіть будь ласка,якщо бібілотекар прийнятий на роботу 1 серпня і проробив 3 роки, з якого числа, місяця йому нараховується доплата за вислугу років.
Див. відповідь на питання 513, 761.
Питання №1176 ludmyla 29/01/2011 × 23:46
Я працюю у шкільній бібліотеці м.Борислава. Поступила інформація, що індексацію бібфонду повинні проводити самі шкільні бібліотекарі. Я читала відповідь 1102. А якщо нас самих заставлять робити!!!!!!!
На підставі чого? Наскільки ми знаємо, знання бухгалтерії не входять до кваліфікаційних вимог бібліотекаря. Крім того, є посадова інструкція бібліотекаря. Але, якщо бухгалтер згоден оплатити цю роботу з власних коштів, то , може, подумаємо…
Питання №1175 Sofia 29/01/2011 × 13:40
Скажіть будь-ласка, як правильно зробити аналітичний опис інтерв’ю/бесіди?
Аналітичний опис здійснюється згідно ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 " Бiблiографiчний запис.Бiблiографiчний опис. Загальнi вимоги та правила складання".
Нижче надаємо приклади аналітичних описів інтерв’ю та бесід:
Садовий А. Андрій Садовий: Я готовий допомогти...: ініціативи "Дня" зустріли підтримку львів. міськ. голови: [бесіда з Львів. міськ. головою Андрієм Садовим /бесіду вела Тетяна Козирєва] // День. - 2011. - 28-29 січ. (№ 14-15). - С.5. - Комент.: Анна Лисик (представниця Львів. керамічної школи), Ірина Ключковська (директор Міжнар. ін-ту освіти, культури та зв’язків із діаспорою Нац. ун-ту "Львівська політехніка").
Симоненко П. Земля товар чи ні?: [бесіда з голов. наук. співробітником Ін-ту світ. економіки і міжнар. відносин, екс-радником Президента України Леоніда Кучми Анатолієм Гальчинським та 1-м секретарем ЦК Компартії України Петром Симоненком про можливість скасування мораторію на продаж землі с.-г. призначення /бесіду вела Ольга Куришко] // Weekly.ua: Журнал про життя в Україні. - 2011. - № 4 (28 січ.-3 лют.). - С.16-17.
Щербак Ю. Юрій Щербак: Говорити про євроінтеграцію не час, коли знищується українська державність: [розмова з відомим громадським діячем, дипломатом, публіцистом Юрієм Миколайовичем Щербаком про Україну, Європу і світ /розмовляла Богдана Костюк ("Українськае слово")] // Інформ. бюлетень. - 2011. - 27 січ.-2 лют. (№ 3). - С.4.
Яцуба В. Владимир Яцуба: Со "слабаком" никто разговаривать не будет: [бесіда з Постійним представником Президента України в Автономній Республіці Крим Володимиром Яцубою стосовно планів своєї діяльності на новій посаді /бесіду вів Миколоа Філіпов] // Крымская правда. - 2011. - 25 янв. (№13). - С.1,2.
Питання №1174 Masha 28/01/2011 × 21:37
Скажіть будь - ласка, скільки потрібно читачів для завідуючого бібліотекою.
В залежності від того, який обсяг роботи вона виконує згідно посадової інструкції відповідно до кваліфікаційних вимог. Проведіть розрахунок часу згідно типових норм (посилання), отримаєте час, який можна використати для обслуговування.
StartПопередні10 previous pages [ 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати