Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7328 |
Anna 03/12/2019 × 04:59 | Чи маємо ми можливість встановити в бібліотеці колективну матеріальну відповідальність? Під час щорічної інвентаризації отримуємо багато клопоту. Дякую.
Відповідь. Існує дві обов’язкові умови, за наявності яких може бути встановлена колективна матеріальна відповідальність та укладений відповідний договір з колективом.
Такими умовами є:
1) колективна матеріальна відповідальність установлюються власником або уповноваженим ним органом;
2) установлення колективної матеріальної відповідальності проводиться за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.
Відсутність хоча б однієї з цих умов слід вважати порушенням порядку встановлення колективної матеріальної відповідальності.
Джерело: https://www.kadrovik.ua/novyny/za-yakyh-umov-mozhna-vstanovyty-kolektyvnu-matvidpovidalnist
|
Питання №7327 |
Vladlena 03/12/2019 × 04:18 | Чи обов’язково складати графік відпусток, якщо в бібліотеці працює 2 людини? Дякую.
Відповідь. Обов’язково. Складання графіку відпусток унормовано: ч. 10 ст. 10 Закону України «Про відпустки» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 , ч. 4 ст. 79 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/322-08 , п. 20 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених за погодженням з ВЦРПС постановою Держкомпраці СРСР від 20.06.1984 р. № 213 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0213400-84 .
|
Питання №7326 |
Ludmila
18/11/2019 × 16:43 | Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на
оплату періодичних видань на 3110 для здійснення видатків на поповнення бібліотечних фондів. Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами кожного окремого документа з ціною.
як здійснити
облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та
розбіжностей з бухгалтерською службою.
Відповідь. Порядок списання книг, брошур , періодики – однаковий. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи. Саме на підставі затверджених актів здійснюється вилучення документів БФ із інвентарних книг, каталогів, Картотеки періодичних видань. На підставі актів здійснюється запис до Книги сумарного обліку БФ бібліотеки ( див. Частину 2. Вибуття з фонду).
До акту складаєте опис на вилучення документів із БФ у двох пр. Акт списання вилучених документів з бібліотечних фондів типової форми, що затверджена Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818) . Перший примірник акту разом з описом передається до бухгалтерії для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий залишається у матеріально відповідальної особи.
|
Питання №7325 |
Nadiiya 13/11/2019 × 09:41 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи має право на доплату за вислугу років бібліотекар який працює на 0.75ставки після 3-х років роботи в бібліотеці.
Відповідь. Так, маєте право.
Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав працівника. Оплата праці в умовах неповного робочого часу здійснюється пропорційно до відпрацьованого часу.
Окрім посадового окладу Ви маєте право на інші обов'язкові доплати і надбавки:
надбавку за особливі умови роботи – до 50 відсотків посадового окладу (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 № 1073 „Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек”;
доплату за вислугу років (ст. 30 Закону України „Про бібліотеки та бібліотечну справу” та Постанова Кабінету Міністрів України від 22.05.2005 р. № 84 (Із змінами). Бібліотекарі, які працюють на неповну ставку (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки) встановлюється доплата за стаж у розмірі до їх посадових окладів (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки);
допомогу на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставка заробітної плати) (ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу, п. 3 постанови Кабінету Міністрів України "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 N 84).
|
Питання №7324 |
Irina 12/11/2019 × 20:23 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть , будь ласка. Відповідно до Стандарту «Забезпечення потреб громадян у читанні» у
населених пунктах публічна бібліотека відкривається одна на 500 -1000 осіб на відстані не менше 3 км. В нашому селище міського типу мешкає 3500 осіб відстань до найближчої бібліотеки становить 10 км. Зараз бібліотека - філія розташована на базі будинку культури . У нас виникло питання, щодо моделювання
мережі бібліотек , після утворення поліфункціонального центру надання послуг , до якого увійде наша філія. Кому вона буде підпорядковуватися ? Звітувати?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції: генеральний директор – Петраков Ярослав Валерійович, ел. скринька: petrakov@mincult.gov.ua , тел.: (044) 235-31-43.
|
Питання №7323 |
Ludmila 12/11/2019 × 12:53 | Шановні колеги! Згідно нової інструкції про облік бібліотечного фонду періодичні видання необхідно ставити на баланс та індивідуальний облік, а це значить, що ім треба буде присвоювати інвентарний номер та вести інвентарні книги, як у 19-му столітті. Це ж неймовірно незручно й додаткова безглузда витрата часу. Хто з цим вже зіткнувся, велике прохання допомогти у вирішенні цього питання. Бухгалтерія вимагає зробити це найближчим часом. Чи це обов'язково? Чи можна бухгалтерії списувати суму через Акт виконаних робіт? І будь-ласка дайте конкретні пояснення, а не відсилайте до Інструкції. Дякую.
Відповідь. Просимо вказати вихідні дані НОВОЇ інструкції з обліку бібліотечного фонду . |
Питання №7322 |
Nelli 07/11/2019 × 11:13 http://www.reglibrary.mk.ua | Доброго дня!
Виникла критична
ситуація, щодо суперечливості бібліотечного та бухгалтерського обліку
періодичних видань. Періодичні видання є частиною нашого бібліотечного фонду, згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах від 03.04.2007 Наказ № 22 Мінкультури , у якому визначено вимоги до порядку обліку всіх документів, що знаходяться в бібліотечних фондах зазначено: «5.5 Журнальні та газетні
видання підлягають обліку в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду. Записи до цієї книги про надходження газетних
видань заносяться на підставі річного підсумкового акта приймання-здавання видань (без зазначення ціни). Записи про надходження журнальних видань заносяться
щомісяця (без зазначення ціни)».
Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на оплату періодичних видань на 3110 для здійснення
видатків на поповнення бібліотечних фондів.
Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами
кожного окремого документа з ціною.
Надайте, будь ласка, змістовні
роз’яснення, як здійснити облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та розбіжностей з бухгалтерською службою. Дякую!
Відповідь. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/передплата на періодичні видання
Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/
|
Питання №7321 |
Oleksandra
05/11/2019 × 20:41 | Підкажіть, будь ласка, як правильно описати в списку використаної літератури до дисертації Авторське свідоцтво? Всі приклади, які я знайшла, ще радянські. Дякую.
Відповідь. Відповідь. Доброго дня! В Радянському Союзі видавався документ, що називався «авторське свідоцтво», ним замінювали патент.
Буває, що тепер «авторським свідоцтвом» помилково називають інший документ – свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Це офіційний документ, видається особисто автору і має юридичне значення. Такі документи до літератури не відносяться і у списки використаних книг, журналів, газет тощо не потрапляють. У бібліографічному описі самого твору в зоні приміток за потреби можна вказати, що автор отримав свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір.
Відділ книгознавчих досліджень, Лідія Рогальчук
|
Питання №7320 |
Varvara 05/11/2019 × 15:33 | Якими нормативними документами потрібно користуватися при призначеннi авторського знаку для книг іноземними мовами у обласній універсальній науковій бібліотеці
Відповідь. Для визначення авторського знака до книг іноземними мовами радимо звертатись до практичного посібника: Хавкина Л.Б. Эластичные таблицы авторских знаков для кириллицы и латиницы. - 7-е изд., испр. / Под ред. проф. Ю. Н Столярова. — М.: ТОО «Либерея», 1993. — 176 с. |
Питання №7319 |
Vladlena 04/11/2019 × 02:27 | Чи можна під час проведення вечірніх заходів у бібліотеці долучати працівника з інвалідністю ? Дякую.
Відповідь. Стосовно праці інвалідів звертаємо увагу на обов’язок роботодавців надавати інвалідам роботу, що передбачено статтею 172 КЗпП. Це зумовлено тим, що, згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII, держава гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства та створює для інвалідів потрібні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя згідно з їх індивідуальними здібностями та інтересами.Згідно зі статтею 172 КЗпП за бажанням працівника-інваліда або за вимогами його індивідуальної програми реабілітації, йому може встановлюватися режим роботи на умовах неповного робочого дня (неповного робочого тижня) та пільгові умови праці.
До роботи в нічний час, та до надурочних робіт інваліди можуть залучатись лише за їх згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям (частина друга статті 55, частина четверта статті 6З КЗпП, частина третя статті 12 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII.
|
Питання №7318 |
Vita 31/10/2019 × 13:25 | 7313 Дякую, колеги, за відповідь на питання 7313, але я акцентувала увагу на книзі одного автора. Приклади у ДСТУ 7.1-2006 нам знайомі. але нас цікавить питання, коли книга має одного автора. Наприклад, чи буде коректним такий опис?: Петренко В. Г. Чаша долі. / В. Г. Петренко // Світ героя / В. Г. Петренко. - Київ, 2015. - Розд. 5. - С. 300-333. З повагою, Вікторія
Відповідь. В питанні № 7313 йшлося про бібліографічний опис. Тому ми вирішили, що проблема є із наведенням відомостей про відповідальність, що врегульована ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 дуже просто: «Сведения об ответственности записывают в той форме, в какой они указаны в предписанном источнике информации» (пункт 5.2.6.2). Цей пункт застосовується в аналітичному описі як для частини документу, так і для ідентифікуючого документу.
А тепер ви навели приклад бібліографічного запису із заголовком:
Петренко В. Г. Чаша долі / В. Г. Петренко // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.
За структурою цей запис відповідає стандарту. Але є ще один важливий параметр: необхідна кількість відомостей. Спробуємо пояснити докладніше.
Коли є заголовок бібліографічного запису, якщо дозволяє формат покажчика чи списку, чи іншого ресурсу, можна скористатися пунктом 7.2.5.2 – якщо відомості про відповідальність для складової частини документу співпадають із заголовком бібліографічного запису, то в аналітичному описі відомості про відповідальність для складової частини документу можна не приводити. Приклад з ГОСТу:
Мальцева, Л. Л. Гуманизация научного познания : гносеол. и методол. аспекты / Л. Л. Мальцева // …
або
Мальцева, Л. Л. Гуманизация научного познания : гносеол. и методол. аспекты // …
Зважаючи на те, з якою метою і для кого йде бібліографування, коректним може бути і просто опис, без заголовку:
Чаша долі / В. Г. Петренко // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.
І так теж можна за певних умов:
Петренко В. Г. Чаша долі // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.
Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
|
Питання №7317 |
Valentyna
30/10/2019 × 16:53 | Прошу підказати термін зберігання у бібліотеки листків щоденного обліку відвідувань і яким документом цей термін визначається.
Відповідь. У будь- якій установі створюється велика кількість документів, які регламентують її діяльність: плани, звіти, описи, накладні, акти тощо. Перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначаються Номенклатурою справ. Номенклатура справ забезпечує оперативний пошук, облік та зберігання документів, підготовку до їх архівного зберігання та подальшого використання на практиці.
Формується Номенклатура справ відповідно до Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12). Бібліотеки визначають строки зберігання власних документів відповідно до Розділу 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду вищезазначеного Переліку.
Маємо зазначити, що в офіційному Переліку документ «Листки щоденного обліку відвідувань» - відсутній. У той же час, склад і строки зберігання документів, що створюються в організаціях певної галузі або сфері діяльності, визначаються відомчими (галузевими) переліками документів зі строками їх зберігання, які затверджуються відповідними державними органами, центральними органами та установами за погодженням з Державною архівною службою України. Тобто, Ви маєте право внести до Вашої Номенклатури справ додаткову позицію - «Листки щоденного обліку відвідувань» із зазначенням їх терміну зберігання. Зазвичай, подібні документи мають термін зберігання від 1 до 3 років.
|
Питання №7316 |
olga
29/10/2019 × 14:18 | Шановні колеги, просимо вас дати нам відповідь на такі питання. Сьогодні начальнику відділу культури, директору РЦБС на колегії вручили лист про виділення частини бібліотек-філій зі складу РЦБС. Які наші дії, вони пропонують нам передати книжкові фонди на баланс 5 - ти ОТГ на підставі даного рішення, чи це правомірно. Чи можливо, районна рада має написати листа до Міністерства культури про реорганізацію РЦБС за погодженням. Якщо так, то де це прописано в законодавчих документах.
Відповідь. Лист начальника відділу культури не є тим документом, який дозволяє вчиняти подібні дії. Орган місцевого самоврядування ОТГ має звернутись до районної ради з пропозицією передати до комунальної власності ОТГ певних бібліотек-філій. У свою чергу, районна рада на своїй сесії затверджує рішення про передання до комунальної власності відповідних територіальних громад відповідних бібліотек-філій. Також, районна рада звертається до Мінкультури України для погодження щодо виключення бібліотек-філій з базової мережі своїх закладів культури (бібліотек). Після погодження з Мінкультури відбувається процедура передання бібліотек-філій до власності ОТГ.
Ознайомитись із алгоритмом передачі БФ та іншого майна бібліотек Ви можете на нашому блозі «Публічна бібліотека ОТГ» (http://oth.nplu.org/?p=610 ): пост «Передача бібліотечних фондів» (від 10 березня 2017 року), «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (від 10 березня 2017 р.), «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» ( від 10 березня 2017 р.).
Звертаємо Вашу увагу на той факт, що до ОУНБ 29 жовтня 2019 р. були відправлені примірники Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» (виданого за фінансової підтримки Українського культурного фонду). Довідник містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Представники органів місцевого самоврядування, методичні центри, фахівці бібліотечної справи знайдуть відповіді на питання, які їх турбують під час розбудови публічних бібліотек в умовах децентралізації. Також, Довідник представлено в Електронній бібліотеці “Культура України” на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html.
|
Питання №7315 |
Evelina 29/10/2019 × 14:07 | Маю на меті пройти курси підвищення кваліфікації в Києві (у Центрі неперервної культурно-мистецької освіти НАКККіМ) . Чи повинен роботодавець оплатити мені дорогу і проживання? Дякую.
Відповідь. Якщо роботодавець направляє працівників для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва, то за ними зберігають місце роботи (посаду) і провадять виплати, передбачені законодавством. Цього вимагає стаття 122 Кодексу законів про працю.
На виконання вимог статті 122 КЗпП Урядом було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 28.06.97 р. N 695 “Про гарантії і компенсації для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки, навчання інших професій з відривом від виробництва” /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-97-%D0%BF .
Пунктом 1 постанови N 695 для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки і навчання інших професій з відривом від виробництва (далі – навчання), зокрема, передбачено виплату добових за кожний день перебування в дорозі в розмірі, встановленому законодавством для службових відряджень.
Пропонуємо ознайомитись із Постановою КМУ та Листом Міністерства соціальної політики України «Про виплату добових при направленні на курси підвищення кваліфікації» від 08.10.2019 р. N 1253/0/204-19 /Режим доступу: http://www.zarplata.co.ua/?p=8910 .
|
Питання №7314 |
alla
29/10/2019 × 11:46 | Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, як правильно описати за ДСТУ 8302:2015 книгу без року видання. Дякую.
Відповідь. Доброго дня. Пунктом 4.4 ДСТУ 8302:2015 передбачено, що бібліографічний опис у бібліографічному посиланні незалежно від його призначення та виду подають згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1 з урахуванням деяких особливостей. Ці особливості не стосуються відомостей про рік видання. Тому у випадку, коли рік публікації невідомий, можна орієнтуватися на пункти 5.5.5.2 та 5.5.5.3 ДСТУ ГОСТ 7.1:2006:
5.5.5.2 Если дата издания неизвестна и ее не удалось установить, на ее месте приводят дату авторского права (копирайт), дату изготовления (печатания) или дату цензурного разрешения с соответствующими пояснениями.
, сор.1999
, печ. 2000
, 2001 printing
, ценз. 1907
5.5.5.3 Если в предписанном источнике информации не указаны даты, связанные с публикацией объекта описания, приводят предполагаемую дату издания с соответствующими пояснениями, если это необходимо. Обозначение [б. г.] – «без года» не приводят.
, [1942?]
, [1898 или 1899]
, [ок. 1900]
, [между 1908 и 1913]
, [конец XIX – нач. XX в.]
, [199–]
, [18– –]
, [17– –?]
Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
|
Питання №7313 |
Vita 29/10/2019 × 09:45 | Доброго дня, шановні колеги. Будь ласка, наведіть приклад аналітичного бібліографічного опису розділу книги одного автора. За умови, якщо є назва розділу та його числове зазначення. З повагою, Вікторія.
Відповідь. У ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 є приклади аналітичних бібліографічних записів на розділ, главу книги:
Малый, А. И. Введение в законодательство Европейского сообщества [Текст] / Ал. Малый // Институты Европейского союза : учеб. пособие / Ал. Малый, Дж. Кемпбелл, М. О’Нейл. – Архангельск, 2002. – Разд. 1. – С. 7–26.
Глазырин, Б. Э. Автоматизация выполнения отдельных операций в Word 2000 [Текст] / Б. Э. Глазырин // Office 2000 : 5 кн. в 1 : самоучитель / Э. М. Берлинер, И. Б. Глазырина, Б. Э. Глазырин. – 2-е изд., перераб. – М., 2002. – Гл. 14. – С. 281–298.
Для створення аналітичних бібліографічних записів на розділи книги одного автора діють ті ж правила.
Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
|
Питання №7312 |
Anna 20/10/2019 × 02:41 | Маємо можливість працевлаштувати студентку ІІ курсу, бюджетницю, денної форми навчання на 0, 5 ст в бібліотеку. Чи маємо ми право працевлаштувати стадентку і чи таке працевлаштування буде сумісництвом?
Відповідь. У пункті 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» від 5 липня 2012 року № 5067-VI (із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5067-17 ) визначено, що зайнятість — це не заборонена законодавством діяльність осіб, пов’язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі. Відповідно до абзацу 14 частини 1 статті 53 Закону України «Про освіту» (від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII) та пунктом 3 частини 1 статті 62 Закону України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року № 1556-VII студентам забезпечено право на трудову діяльність у встановленому порядку в позанавчальний час.
Робота за трудовим договором осіб, які поєднують її з денною формою навчання, не є сумісництвом і оплачується на загальних підставах (див. п. 14 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24 грудня 1999р. /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 ).
|
Питання №7311 |
Svitlana 17/10/2019 × 16:19 | Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, які правила ГОСТу були використані під час створення хронологічних підрубрик у бібліографічному записі в Інформаційно-пошуковому тезаурусі. Зокрема, цікавлять наступні моменти: 1. 7 тис.до н.е. (скорочене слово "тисячоліття" пишеться злитно з прийменником "до")? 2. До 16 ст. (прийменник "до" з великої літери, хоча це не назва епохи)? 3. Відсутність проміжків між датами, посеред яких "вмішуються" слова. Напр.: 13 ст., серед.-17 ст., серед. 4. Скорочення слів "кінець", "середина", "половина". Цих слів немає в "Переліку особливих випадків скорочення слів і словосполучень у бібліографічному описі" (додаток А до ГОСТу "Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою", 2013) Буду вдячна за відповідь!
Відповідь. По-перше, в Інформаційно-пошуковому тезаурусі не бібліографічні записи, а словникові статті, тому правила ДСТУ "Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою" (2013) на нього не поширюються. По-друге, правила написання хронологічних підзаголовків складалися з урахуванням документного потоку та практичної роботи з метою представлення уніфікованої інформації в АБІС.
1.Після крапки знак «проміжок» не ставимо.
2.«До 16 ст.» з великої літери, тому що це перша літера у полі.
3.Відсутність проміжків між датами замінює тире.
4.Скорочення слів "кінець", "середина", "половина" – це штучні скорочення.
|
Питання №7310 |
katya 16/10/2019 × 15:54 | Чи є правомірним рішення сільської ради про ліквідацію бібліотеки?
Відповідь. Лише після погодження із Міністерством культури України рішення сільської ради про ліквідацію бібліотеки буде правомірним. |
Питання №7309 |
Nadiya 15/10/2019 × 13:36 | Доброго дня, шановні колеги! Чи обгрунтовані вимоги централізованої бухгалтерії віддлу культури, яка обслуговує централізовану бібліотечну систему, щоб кожна бібліотека-філія здавала кошти, отримані від платних послуг, безпосередньо в банк. До сьогодні кошти здавали в централізовану бухгалтерію. Вимогу мотивують тим, що в штатному розписі відсутня посада касира, до цього кошти приймав бухгалтер. Дякуємо!
Відповідь. Пропонуємо перечитати Положення про платні послуги. Якщо Ваша бібліотека (або ЦБС) не має статусу юридичної особи, то відповідальним за введення, облік, калькуляцію платних послуг – є засновник бібліотеки (або орган управління, якому делеговані певні повноваження). У такому разі вимоги не обґрунтовані. |
Питання №7308 |
Anna
15/10/2019 × 12:53 | Доброго дня, шановні ! Підскажіть будь ласка, як розрахувати ставку прибиральниці в бібліотеці ? На який законодавчий документ спиратися? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. На сьогоднішній день Ви можете скористатись Додатком 2 до наказу Міністерства культури України 22.08.2012 N 900 «Примірні штатні розписи комунальних бібліотек. Примірні штатні розписи обласної універсальної наукової бібліотеки», де зазначено, що посади прибиральників службових приміщень вводяться в штати бібліотек із розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 м2 площі, що прибирається, але не менше 1 посади на бібліотеку. За наявності другої зміни додатково вводиться штатна одиниця з розрахунку 0,5 штатної одиниці на 250 м2 площі, що використовується протягом цієї зміни.
Також, звертаємо увагу на роз’яснення Мінпраці України від 01.07.1999року щодо норм прибирання службових приміщень /Режим доступу: https://www.zakon-i-normativ.info/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=28823&menu=45925 .
|
Питання №7307 |
sveta
15/10/2019 × 09:59 | Чи впливає кількість екземплярів бібліотечного фонду на зайнятість бібліотекаря?
Відповідь. Впливає на якість роботи бібліотекаря з БФ, якщо мова йде про публічну бібліотеку. |
Питання №7305 |
Tetiana 05/10/2019 × 12:32 | Доброго дня, колеги! Під час децентралізації більшість бібліотек ЦБС були передані до ОТГ ( 20 з 27), у т.ч. дві центральні бібліотеки. Згідно кількості користувачів та відвідувань ми опинились поза групою оплати праці. З директора знімаються 10% оклада. Роботи не зменшилось, а стало більше. Питання. Чи можна перевести бібліотеку на IV групу з оплати праці, згідно Постанови № 745, додаток 7 п.3., так як бібліотека виконує всі вимоги даного пункту.(Вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання.) Дякую.
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ за № 745 вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. Умови: наявність відповідних коштів у фонді оплати праці та здійснення методичного керівництва. |
Питання №7304 |
Ludmila
03/10/2019 × 08:15 | Доброго дня! Працюю в шкільній бібліотеці. Більшість учнів користується послугами Інтернет, книжки читають одиниці. Де фіксувати ці послуги в щоденнику бібліотеки(кількість виданих книг та відвідування), адже в формулярі читача це не фіксується? Дякую!
Відповідь. Введіть додаткові графи обліку в Щоденник роботи бібліотеки. Додатково див. відповідь на питання № 2591. |
Питання №7303 |
Tania 27/09/2019 × 15:10 | Доповнення до запитання №7300. Питання про шкільну бібліотеку
Відповідь. Дане питання маєте узгоджувати із керівництвом школи. Адже зазначений режим роботи шкільної бібліотеки знижує її ефективність та результативність. |
Питання №7302 |
Raisa
27/09/2019 × 09:57 | За яким зразком треба оформляти акт надходження нової літератури ( підручники)в бібліотеці медичного коледжу комунальної форми власності?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на форму Акту приймання-передачі основних засобів, затверджену Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16). |
Питання №7301 |
Svitlana 27/09/2019 × 07:49 http://iducz.dsns.gov.ua/ | Доброго дня!Порадьте будь-ласка генератор QR кодів. Я знайшла таку програму он-лайн, створила коди на нові книжки, а через місяць цей код почав переправляти на зовсім інший сайт.Адреса розміщення книжок в інтернеті не змінювалась.Дякую.
Відповідь. QR-код генерується на основі введених даних (у вашому випадку url адреси розділу сайта). Закодована і збережена зображенням інформація (адреса сайта) видозмінюватись самостійно не може. Тож причину очевидно потрібно шукати в налаштуваннях вашого сайта. |
Питання №7300 |
Tatiana 24/09/2019 × 09:02 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, які документи регламентують проведення кожного четверга методичного дня в бібліотеці . Чи закономірно закриття бібліотеки від відвідувачів кожного четверга для проведення внутрішньої методичної роботи?
Відповідь. Щочетверга?! Для публічних бібліотек це не характерно, адже такий режим роботи буде обмежувати права користувачів. |
Питання №7299 |
Svitlana 23/09/2019 × 12:40 http://iducz.dsns.gov.ua/ | Доброго дня!Дозвольте звернутися із запитанями: чи є нормативні документи щодо вимог для написання методичних рекомендацій по дисциплінам?необхідно вказувати на методичних рекомендаціях класифікаційний індекс УДК?чи повинні методичні рекомендації зберігатися у бібліотеці?необхідно вносити їх до електронногу каталогу бібліотеки?Дякую.
Відповідь. Просимо переадресувати запит до Головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотеки імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Вона, будучи опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
Колом завдань методичних служб публічних бібліотек України не передбачено написання методичних рекомендацій по дисциплінам.
|
Питання №7298 |
Irina 20/09/2019 × 14:26 | Доброго дня, порадьте як придбати довідник «Сучасна публічна бібліотека від А до Я»
Відповідь. Шановні колеги, Довідник не продається. Його видано за фінансової підтримки Українського культурного фонду. Проєктом передбачено, що по одному примірнику Довідник мають отримати кожна ОТГ України і ОУНБ. |
Питання №7297 |
rsisa
17/09/2019 × 18:56 | Дякую за відповідь 7295 |
Питання №7296 |
Alisa 17/09/2019 × 06:28 | На скільки днів відділ культури має затримувати мою трудову книжку після звільнення?
Відповідь. Враховуючи вимоги частини першої статті 47 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) власник або уповноважений ним орган зобов’язаний у день звільнення видати працівникові копію наказу про звільнення з роботи, належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 КЗпП.
За захистом своїх трудових прав, на підставі статей 55, 124 Конституції України, статей 117, 232, 238 КЗпП, працівник маєте право звернутися безпосередньо до суду, подавши відповідну заяву в порядку Цивільного процесуального кодексу України.
|
Питання №7295 |
Raisa
16/09/2019 × 19:43 | Добрий день! Скажіть, будь ласка: 1. Якщо розробили ПОЛОЖЕННЯ про ЦБС після утворення ОТГ чи потрібен ще СТАТУТ ЦБС. 2. Структура ЦБС включає ЦБ, бібліотеку для дітей, міську бібліотеку і сільські бібліотеки, але в бухгалтерії ОТГ чомусь числиться тільки Центральна бібліотека як одна ( дитячої і міської немає), а фунціонують як три бібліотеки і звітуємо за три бібліотеки і в бухгалтерії відділу культури - три бібліотеки. В Положенні показувати як три бібліотеки чи тільки одну Центральну. Дякую!
Відповідь. 1. Повинні мати щось одне – або Положення, або Статут. Зазвичай Статут розробляють, якщо ЦБС отримує статус юридичної особи. Загальні вимоги до статуту юридичної особи, вимоги до найменування юридичної особи наведено в статті 88 Цивільного кодексу України та в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». У ст. 12 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» законодавець закріпив норму про те, що у статуті (положенні) бібліотеки визначаються її статус, форма власності, джерела фінансування, вид і профіль діяльності. Статут також відображає, основні завдання діяльності бібліотеки, порядок і майнові відносини бібліотеки і засновника, структуру управління.
Пропонуємо розглянути можливість організації не ЦБС, а Публічної бібліотеки з бібліотеками – філіями. На сьогоднішній таке утворення як ЦБС вступило в суперечність з низкою нормативно-правових актів і у найближчий час ці суперечності будуть лише поглиблюватись.
Рекомендуємо скористатись довідником «Сучасна публічна бібліотека від А до Я», а саме: розділом «Установчі документи бібліотеки», що представлений в Електронній бібліотеці "Культура України" на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html .
2. Положення(Статут) передбачає перелік всіх структурних підрозділів ( в т.ч. бібліотек-філій). У вашому випадку це - ПБ ОТГ(або ЦБ) + бібліотека-філія для дітей+ міська бібліотека-філія + сільські бібліотеки-філії.
|
Питання №7293 |
Elyzaveta 15/09/2019 × 23:15 | Ви не могли б підказати за яким кодом треба облікувквати придбане програмне забезпечення для комп'ютерної техніки? Дякую.
Відповідь. За кодом економічної класифікації видатків 3160 "Придбання землі та нематеріальних активів" здійснюється придбання програмного забезпечення для комп'ютерної та обчислювальної техніки, оплата послуг із створення програмного забезпечення (програмних продуктів, інформаційних систем та комплексів, баз даних, web-сторінок/сайтів/порталів тощо) за умови передачі майнових прав власності замовнику. Враховуючи вищевикладене, придбання (створення) програмного забезпечення, за умови передачі майнових прав власності замовнику, має здійснюватися за кодом економічної класифікації видатків 3160 як придбання нематеріального активу.
Пропонуємо ознайомитись із Листом Державної казначейської служби України від 19.07.2019 р. N 16-06-06/12433 /Режим доступу:https://buhgalter.com.ua/zakonodavstvo/listi-rozyasnennya/zastosuvannya-kekv/pridbannya-stvorennya-programnogo-zabezpechennya-za-umovi-peredachi/
|
Питання №7292 |
Larisa 15/09/2019 × 01:11 | Останнім часом все частіше чую термін «активний користувач». А чи існує офіційне трактування даного терміну? Дякую.
Відповідь. Активний користувач – зареєстрований користувач, який відвідує бібліотеку і використовує її сервіси або можливості протягом звітного року (джерело: «Міжнародна бібліотечна статистика» ДСТУ ISO 2789:2016).
|
Питання №7291 |
Larisa
09/09/2019 × 14:42 | Доброго дня! Скажіть будь ласка як списати старі дерев'яні столи? Бухгалтерія вимагає довідку про їх утилізацію, без якої не приймає акт на списання. Як їх можна утилізувати? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Існують компанії, які спеціалізуються на утилізації відходів. Але часто їх послуги платні.
Відсутність в населеному пункті заготівельного пункту вторинної сировини, потребує саме від бухгалтерії, або засновника бібліотеки прийняття вмотивованого рішення щодо оформлення процедури знищення списаного бібліотечного майна. Один із варіантів - самостійна утилізація в присутності членів комісії (в т.ч. бухгалтера) по списанню, про що складається відповідний акт.
|
Питання №7290 |
Tatiana 09/09/2019 × 08:16 | Добрий день!Ми не використовуємо обідню перерву. В час перерви, зазначений в розкладі роботи, бібліотеку не закриваємо, обслуговуємо читачів. У нас навчальний заклад, студентам потрібні наші послуги навпродовж всього дня.. Чи може наше керівництво скоротити наше находження на робочому місці з 8,5 годин до 8?
Роботодавець може (але не зобов’язаний) скорочувати час обідньої перерви за ініціативи співробітника. Повністю скасувати обідню перерву – не можна.
Згідно зі статтею 66 КЗпП працівникам надається перерва для відпочинку і харчування тривалістю не більше двох годин. Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Отже, обмеживши максимальну тривалість обідньої перерви двома годинами, законодавство не визначає її мінімальної тривалості. Проте її тривалість має бути такою, щоб перерва виконувала своє призначення. Тривалість перерв для відпочинку та харчування встановлюється роботодавцем самостійно у правилах внутрішнього трудового розпорядку або у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, встановлених чинним законодавством та Галузевою угодою.
(Див. Лист Міністерства соціальної політики України від 03.02.2012 р. N 31/13/133-12)
|
Питання №7289 |
Tetiana 04/09/2019 × 13:38 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть , будь ласка. ТЕРМІНОВО. Розробляємо положення про надання платних послуг у бібліотеці. Згідно порядку визначення вартості послуг ми зобов язані закласти кошти на заробітну плату працівникам, які надають ці послуги. ПИТАННЯ. Чи обовязково потрібно виплачувати заробітну плату з зароблених коштів (заробляємо копійки). Дякую.
ПОРЯДОК визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджений Наказом Міністерства культури України,Міністерства фінансів України,Міністерства економічногорозвитку і торгівлі України 01.12.2015 № 1004/1113/1556 (Порядок).
Відповідно до ст. 13, 51 Бюджетного кодексу України, п. 2 розділу ІІІ Порядку надходження від надання платних послуг використовуються на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг.
Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.
Якщо такої заборгованості немає, розпорядник бюджетних коштів спрямовує 50 відсотків коштів на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, і 50 відсотків коштів - на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.
У такому разі розпорядник бюджетних коштів здійснює перерозподіл обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом бюджету для проведення видатків за цими зобов'язаннями із спеціального фонду бюджету.
|
Питання №7288 |
Tania
03/09/2019 × 13:50 | Доброго дня! Склалася наступна ситуація: в березні 2019 року бібліотекар пройшов атестацію та отримав 1 кваліфікаційну категорію. Після цього наказом директора школи присвоєно 10 тарифний розряд. З вересня 2019 економіст районного теріторіального відділу освіти прислав заміну тарифних окладів та понизив бібліотекарю тарифний розряд до 9. Мотивував тим, що в атестаційному листі не вказано тарифний розряд, а так як 1 категорія передбачає присвоєння від 9 до 11 тарифного розряду, то все по закону. На підставі якого документу чи з яких обставин економіст ТВО мав повноваження понизити розряд ? Чи законні такі дії і як можна повернути 10 тарифний розряд? Куди звертатися для захисту своїх прав? Заздалегідь дякую
Що таке «1 кваліфікаційна категорія» бібліотекаря» ?
Економіст не має повноважень щодо встановлення працівникам тарифних розрядів.
У процесі атестації працівників культури тарифні розряди не встановлюються.
Відповідно до КзпПУ у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці — систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших — працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
|
Питання №7277 |
marina 27/08/2019 × 14:05 | Добрий день, підскажіть будь ласка : бібліотекар надала диплом про здобуття вищої спеціальної освіти в кінці серпня , а диплом датований 30 червня 2019 року. З якого місяця потрібно підвищувати їй розряд? Дякую.
Ми не зрозуміли питання – що означає «підвищувати їй розряд»? Відповідній посаді у штатному розписі відповідає певний тарифний розряд
|
Питання №7267 |
Nadiia 22/08/2019 × 09:22 | Доброго дня! Ви б не могли роз'яснити: чиможе бібліотека ОТГ вносити певні зміни у Щоденник роботи бібліотеки без погодження з методистами з районної бібліотеки?
Відповідь. Якщо бібліотеку передано до власності ОТГ і районному методичному відділу не було делеговано певних повноважень – маєте самостійно приймати рішення, щодо внесення змін у Щоденник роботи бібліотеки. |
Питання №7191 |
Lina
31/07/2019 × 13:51 | Чи може показник відвідування бібліотеки впливати на тарифний розряд оклада бібліотекаря? Дякую.
Відповідь. На сьогоднішній день – ні. Відповідно до Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745) посадові оклади визначаються відповідно до груп за оплатою праці . Віднесення бібліотеки до групи з оплати базується на середньорічній кількості користувачів бібліотеки і середньорічної кількості видачі документів.
Маєте можливість змінити ситуацію, долучившись до громадського обговорення проекту Плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку бібліотечної справи до 2025 року "Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України" /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245500476&cat_id=244909847 .
|
Питання №7190 |
Nadia 31/07/2019 × 13:26 | Доброго дня! Звертаються до Вас бібліотекарі Борислава Львівської області. Напишіть будь ласка, чи правомірні дії міського голови, викладені у його розпорядженні
нижче: Бориславська міська рада Львівської області 27.03.2019
р. №33-р. Відповідно до п.13 ч. ст..42 Закону України «про місцеве самоврядування в Україні» беручи до уваги лист начальника фін. управління міської ради Ю. Петріва від 27.03.2019р.
№01-35\205. та з метою збалансування видаткової частини міського бюджету м. Борислава у 2019 році скорочення штатної одиниці бібліотекаря: у ЗОШ №4 – 0,5 ставки (30 класів) та у ЗОШ
№2 – 0,5 ставки. Щиро дякуємо.
Відповідь. 1.Є діючими «Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ), де визначено за навантаженням і кількість посад бібліотекарів в ЗНЗ. Але, для більш детальної інформації, Вам необхідно переадресувати запит до методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, що є науково-методичним центром мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України: 380 (44) 467-22-14, dnpb@i.ua.
2. Щодо публічних бібліотек України, зазначимо: відповідно до п. 3 «ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF): Публічні бібліотеки повинні бути доступні для населення не менше 40 годин на тиждень. Час роботи публічної бібліотеки не повинен повністю збігатися з часом роботи основної частини населення території, що обслуговує бібліотека.
|
Питання №7189 |
Natalia
30/07/2019 × 08:15 http://ounb@library.ck.ua | Доброго дня! Підкажіть , у нас в бібліотеці укладається новий колективний договір. Частина членів нашого колективу не є членами профспілки. І в договорі права членів профспілки і членів колективу різняться, а саме у питанні надання вихідного дня у день народження працівника і т.п.
Відповідь. 1. Положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України).
2.Уточнення: якщо ви бюджетна установа, то яким чином врегулюєте питання надання додаткового вихідного дня у день народження працівника, адже відповідно до КЗпП України, ЗУ «Про оплату праці», Постанов КМУ зміна режиму роботи у відповідному місяці (наприклад, додаткові дні відпочинку у зв’язку з днем народження), потрібно видати щоразу наказ (розпорядження) керівника про зміну режиму роботи? |
Питання №7188 |
Lina
24/07/2019 × 09:46 | Ви не могли б прописати процедуру перейменування бібліотеки ? Будемо дуже вдячні!
Відповідь. 1. Пропонуємо опрацювати наступні НПА: ч.3 ст. 24, ст. 37, ч. 10 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.05.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80 ), ЗУ «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» (у редакції від 21.05.2015 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4865-17 ), ЗУ «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (317-VIII, визнання конституційним від 16.07.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/317-19 ).
2. Готуєте подання. До подання маєте надати: інформаційну довідку про фізичну особу, ім’я, якої пропонується присвоїти, ювілейну, святкову чи історичну дату або назву історичної події, що пропонується присвоїти юридичній особі або об’єкту права власності. Також, якщо у фізособи, ім’я якої пропонується присвоїти юрособі або об’єкту права власності, є родичі (діти, вдова, вдівець, а якщо їх нема – батьки, рідні брати або сестри), додається їх письмова згода на присвоєння імені.
3. Проводиться громадське обговорення. Порядок проведення громадського обговорення врегульовано постановою КМУ від 24.10.2012 №989 /Режим доступу: https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/989-2012-%EF .
Громадське обговорення має передбачати:
оприлюднення інформаційного повідомлення про проведення;
опрацювання організаторами громадського обговорення висловлених пропозицій (зауважень) щодо присвоєння юрособам імен фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій та проведення аналізу поданих пропозицій (зауважень);
узагальнення та оприлюднення результатів громадського обговорення.
3. Здійснюються розрахунки та кошторис витрат, пов’язаних з присвоєнням юрособі або об’єкту власності імені фізичної особи, ювілейної та святкової дати, назви і дати історичної події.
4. Вирішення питань стосовно перейменування належить до повноважень місцевої ради. Вирішуються подібні питання на її пленарних засіданнях, на підставі подання про присвоєння імені фізичної особи, ювілейної та святкової дати, назви і дати історичної події та документів (+ додатків).
|
Питання №7187 |
Natalia 21/07/2019 × 02:36 | Доброї ночі,адже я не сплю тому , що думаю за свою долю. Я пропрацювала в шкільній бібліотеці 27 років, маю вищу бібліотечну освіту весь час працювала на 0,5 ставки. В цьому році голова райдержадміністрації наказав скоротити шкільних бібліотекарів, мотивує, що бракує коштів виплачувати заробітню платню. Директор школи , знаходячись у плановій відпустці , вручила мені повідомлення. Скажіть ,будь- ласка , це правомірно? Я від несподіванки підписала цей документ, а потім вже зрозуміла все скоєне . Мене звільняють на підставі частини 1 статті 49-2 Кодексу Законів України про працю та за п.1 ми.40 КЗпП України . Чи можливі такі скорочення в школі, якщо шкільна бібліотека є невід'ємним підрозділом школи ? Як можуть діти 11 класів бути без бібліотеки? Запропонували 10 відсотків окладу вчителя за завідування бібліотекою . Можна це оскаржити в суді чи що робити в такій ситуації , ми бібліотекарі такі безпорадні в житті! Дякую Вам велике за відповідь....
Відповідь. На період власної відпустки директор школи не може виконувати посадові обов’язки. Стаття 49-2 КЗпП передбачає здійснення змін в організації виробництва і праці. Якщо Ваш роботодавець вирішив ліквідувати певний структурний підрозділ у школі (бібліотеку) чи її реорганізувати, він повинен скласти техніко-економічне обґрунтування причин проведення таких змін. «Типовими штатними нормативами закладів загальної середньої освіти» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ) передбачено посади зав. бібліотеки, бібліотекарів.
Ситуація має вирішуватись у правовій площині. Рекомендуємо звернутись до юриста та профспілки працівників освіти.
|
Питання №7186 |
Olena
17/07/2019 × 17:28 | Доброго дня! Півтора роки тому в нас створили публічну
бібліотеку. Всі працівники, які працювали в ЦБС
автоматично перейшли на роботу до публічної бібліотеки. Перегляду штатів не було. Склалась така ситуація, що в центральній бібліотеці працює два працівники на повну тарифну ставку: директор публічної бібліотеки і бібліотекар(населення 1866 чоловік). Оскільки центральна бібліотека отримує книги на всі бібліотеки-філії і, звичайно ж, займається обробкою, обліком і розподілом отриманої літератури, то виходить дуже велике навантаження і часу на ці роботи не вистачає. Проаналізувавши навантаження на працівників бібліотек-філій, прийшли до висновку, що в працівника, який працює на 0.5 тарифної ставки, мале навантаження, оскільки всього населення в даному населеному пункті не досягає навіть 200 чоловік. Було вирішено цього працівника, який працює на 0.5 тарифної ставки, перевести на 0.25 ставки, а на 0.25 ставки навантажити роботою з обробки нових надходжень в центральній бібліотеці. Але працівник категорично заперечує в такому перегляді навантажень і погрожує скаргами. Як нам вийти з цього скрутного становища, і взагалі, чи правомірно такий перегляд навантажень на працівників і як це документально правильно оформити? Заздалегідь, дякуємо.
Відповідь. Будь-які зміни умов трудового договору повинні відбуватися з дотриманням норм трудового законодавства та не порушувати прав працівників. Ваша пропозиція щодо переведення працівника на 0,25 і 0,25 ставки передбачає зміну умов трудового договору – зміну істотних умов праці (режим роботи, суміщення професій, зміну розрядів та найменування посад тощо). Зміни істотних умов праці врегульовано ст. 32 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 . Якщо ЦБ немає статусу юрособи, дії щодо зміни істотних умов праці має здійснювати роботодавець працівника.
|
Питання №7185 |
Nadia
12/07/2019 × 09:05 | Доброго дня! Підкажіть будь ласка, яка процедура закриття систематичного каталогу. Хто має приймати відповідне рішення? Якщо можна, на електрону скриньку надіслати копію наказу, для прикладу. Дякую.
Відповідь. Приймаєте методичне рішення з обґрунтуванням, а потім вже видається відповідний наказ керівника бібліотека. Також, вносяться зміни до Положення про систему каталогів бібліотеки, посадові інструкції окремих працівників (якщо робота із СК там була передбачена). |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|