Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №1679 |
galina
11/10/2011 × 10:42 | Щиро вдячна за вичерпну і грунтовну відповідь!!! |
Питання №1678 |
galina
10/10/2011 × 21:11 | Дайте, будь-ласка відповідь на пит.1669!!! |
Питання №1677 |
Nadya 10/10/2011 × 16:16 | Чи є нормативно-правовий документ, який регулює списання книг, що знаходяться в бібліотеці при тубдиспансері і є, відповідно, носіями туберкульозу?
Відповідь. Такий документ нам невідомий. Нормативно-правові документи, які регламентують списання перелічені в питаннях № № 1669,1661, 1216, 11570,1198. Можливо Вам допоможуть фахівці Національної наукової медичної бібліотеки України /e-mail бібліотеки: medlib@library.gov.ua, Державної санітарно-епідеміологічної служби України /Режим доступу: http://www.dsesu.gov.ua/ |
Питання №1676 |
Svitlana
10/10/2011 × 16:02 | Шановні колеги! Прошу дати відповідь на запитання: чи дійсне на сьогоднішній день обслуговування по книжкових формулярах ( при видачі книги в читацький формуляр вставляється книжковий формуляр з вказівкою номера читацького формуляра і підписом читача ). Якщо так,то згідно якого нормативного документа? Мова йде про бібліотеку навчального закладу. Так видаються не тільки підручники,а і вся література.Щиро буду вдячна за відповідь.
Відповідь. Облік книговидачі здійснюється згідно п 10.2 ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". |
Питання №1675 |
Victoria
10/10/2011 × 11:04 | Добрий день! Звертаємося до вас з таким питанням: Згідно наказу №62 від 08.08.2011р., в бібліотеках відміняється застава за цінні книги. Коли буде розроблено нове положення про заставу? Якщо застава в бібліотеці відмінена назавжди, то відмініть тоді і наказ про матеріальну відповідальність бібліотекарів за збереження фонду.
Відповідь. Дане питання в компетенції Міністерства культури України. Пропозиції бібліотекарів-практиків на сайт МК України сприятимуть розробці та затвердженню інструкції стосовно заходів по збереженню та доступності бібліотечних фондів. |
Питання №1674 |
Oksana 10/10/2011 × 10:09 http://www.unbib.mk.ua/ | Здравствуйте, коллеги. Мы закупили по коду КЕКВ 2110 для пополнения фонда электронные книги (покет-буки), в которых уже имеются тексты 500 книг. Бухгалтерия сейчас их ставит на учет на счет 104 (Основні засоби). Должны ли мы также внести их в отдельную инвентарную книгу (Документы на электронных носителях) и не будет ли это двойным учетом? А если не вносить в инвентарку, то как тогда отразить содержащиеся в них произведения в Электронном каталоге и как вести учет выдачи их читателям (в смысле книговыдачи)? Заранее спасибо за совет.
Відповідь. Просимо вибачення за затримку, відповідь потребувала додаткових консультацій.
По-перше, якщо бухгалтерія PocketBook поставила на облік за субрахунком 104 "Машини та обладнання", то це вже окремі інвентарні об'єкти основних засобів. В Вашому випадку ці 500 книг не є об’єктами індивідуального обліку. Ці книги не можна ототожнювати з CD або з будь-яким іншим носієм. Ви придбали саме обладнання для бібліотеки, яке може бути надане в тимчасове користування у читальній залі так само як комп'ютери, телевізор, відеомагнітофон тощо. Для статистичного обліку Ви зможете враховувати лише кількість користувачів та відвідувань, але в жодному разі не книговидачу.
По-друге, стосовно обліку в ЕК можемо порадити наступне: на кожний документ (книгу), який міститься в пристрої, варто зробити ОКРЕМИЙ бібліографічний запис в каталозі та посилання один на інший про те, що кожен з них міститься в спеціальному пристрої (PocketBook). Для полегшення пошуку варто зробити інформаційний запис про пристрій в квадратних дужках в електронному каталозі та під’єднати до нього бібліографічні записи про всі документи (книги), які він містить. В цьому випадку запис в ЕК про пристрій виступатиме в якості інформаційного джерела про носій інформації, який містить певні документи.
|
Питання №1673 |
galina
10/10/2011 × 09:55 | Шановні колеги, дуже вдячні за вичерпні попередні відповіді. Творчих вам здобутків, успіхів і натхнення!
Просимо відповісти.
Чи має право працювати бібліотекарем централізованой бібліотечної системи особа, якщо вона одержує пенсію за вислугою років, отриману після 25-річного стажу у дошкільному закладі?
Чи має право працювати завідуючою бібліотекою-філією особа за освітою "Документознавець, менеджер органів державної влади управління". Якщо так, то за яким розрядом?
Відповідь. І. Працювати на новій посаді й отримувати пенсію за вислугу років можливо, якщо посада не дає права на таку пенсію, оскільки відповідно до ст. 7 Закону України «Про пенсійне забезпечення» пенсії за вислугу років призначаються при залишенні роботи, яка дає право на цю пенсію. На тих посадах, що не віднесені до Переліку закладів і установ і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, можна працювати після оформлення пенсії за вислугу років і отримувати одночасно пенсію та заробітну плату.
ІІ. При встановленні кваліфікаційного розряду (категорії) освіта до уваги береться (кваліфікаційні вимоги визначені у«Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників». Вип.81. «Культура та мистецтво»). Якщо новий працівник має диплом спеціаліста,бакалавра, стаж бібліотечної роботи то він має право бути призначеним на посаду зав. бібліотеки. Розміри тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці визначені Наказом МКіТ України "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" № 745 від 18.10.2005 (із змінами, згідно Наказу МКіТ України від 05.03.2007 N 11
/Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z1285-05
|
Питання №1672 |
Vlad 09/10/2011 × 15:26 | Относительно ЗУ № 2297.Если вот библиотека получает разрешение на обработку ПД читалеля при регистрации, то она является володильцем БПД. А кто тогда розпорядник??? Или библиотека выступает и володильцем и розпорядником??
Відповідь. У нас виникло враження, що Ви бажаєте розробити коментаторі до цього Закону. У наші функції це не входить. Врешті решт проаналізуйте наші відповіді на Ваші неодноразові звернення. Напр. відповідь на питання № 1506.
|
Питання №1671 |
svitlana
08/10/2011 × 15:37 | Прагнемо зберегти ЦБС як єдине ціле, але фінуправління націлене на те, щоб бібліотеки-філії передати на баланс сільських рад (на даний час бібліотекарі там отримують заробітну плату, а книжковий фонд та майно знаходиться на балансі ЦБС), а центральну бібліотеку зробити комунальною установою. Порадьте,будь ласка, як нам зробити юридично грамотно і залишити систему єдиною або надайте по можливості сучасні моделі ЦБС чи об'єднань бібліотек, тобто їх положення, статути, положення про бібліотеки-філії тощо, щоб ми могли переконати фінуправління не руйнувати ЦБС. Відповідь чи можливо спілкування на andre-chuk@ukr.net. Щиро вдячні Вам за допомогу і чекаємо обгрунтовану відповідь!
Відповідь. На жаль, шановні колеги, враховуючи вищеназвані факти, змушені констатувати, що з юридичної точки зору децентралізація ЦБС вже відбулась. Пропонуємо переглянути відповіді на питання № 1251, 1317, 1475, 1656, 1666. Спілкування на andre-chuk@ukr.net розпочнемо з 12.10.11. |
Питання №1670 |
YURIY
07/10/2011 × 15:00 | Уважаемые коллеги! Очень необходимо! Ответьте, пожалуйста, на вопрос 1662 . Заранее спасибо!..
Відповідь. Лист надіслано 10.10.11р. о 15.05. |
Питання №1669 |
Calina
07/10/2011 × 08:59 | Доброго дня!!! Підкажіть будь-ласка таких 3 речі:як правильно списати стару, морально застарілу літературу в навчальному закладі І-ІІ рівня акредитації, яке підпорядков. Міністерству культури. Наш бухгалтер говорить, що стара л-ра може списуватись тільки зі згоди мін.культури.А я не знаю, якими нормативними документами можна скористатись, щоб довести її правоту чи навпаки. І ще одне, згідно яких документів ( чи достатньо лише Положення про бібіліотеку навч.закладу) можна заміняти загублені книги на нові і як це оформляється в бухгалтерії? І як оформляються ( ставляться на баланс)подаровані книги?Щиро вдячна. Г.Лоїк
Відповідь. І. Дивує необізнаність бухгалтера з основним документом, який регламентує списання літератури в бібліотеках України, а саме з "Типовою інструкцією про порядок списання майна бюджетних установ", затверджену наказом Державного казначейства України та Міністерством фінансів України за № 447 від 29.11.2010р., зареєстровану 04.01.2011р. за № 3/18741 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0003-11). Відповідно до цього документу бібліотечні фонди є необоротними активами і, як усі матеріальні цінності, підлягають списанню.
ІІ. Пропонуємо ознайомитися зі ст.. 23 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (документ 32/95-вр, остання редакція вiд 01.01.2010 на пiдставi 1388-17) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=32%2F95-%E2%F0, з п. 3.5 та 3.6 Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджені наказом МКМ України № 275 від 05.05.99 р. (із змінами). Крім того, кожна бібліотека повинна мати розроблені на основі Типових Правила користування бібліотекою, в яких має бути передбачені випадки загублення підручників та шляхи вирішення.
Якщо читачі приносять книги взамін загублених, бібліотекар має визначити відповідність їх за змістом і вартістю втраченій книзі та зробити запис у "Зошиті видань, одержаних від читачів замість загублених". Наголошуємо, що Зошит повинен бути пронумерований, прошнурований, скріплений печаткою та підписом керівника установи. Не допускаються виправлення, обов'язкова наявність підпису користувача. Зверніть увагу: складається два окремих акти - перший - про вилучення не поверненої читачами літератури; другий - про прийняття на баланс видань, що надійшли замість загублених.
ІІІ. Як обліковувати подарункові видання див. відповідь на питання № 1520, 517.
|
Питання №1668 |
oksana
06/10/2011 × 19:01 | У нас 2-х поверхове приміщення (1 поверх - дитяча бібліотека, 2 поверх - для юнацтва). Хочуть відкрити компютерний центр на 2 поверсі в окремому приміщенні.Хто має облікувати відвідувачів компютерного центру? Це у компетенції бібліотеки?Дякую
Відповідь. Якщо Ви намагаєтесь сприяти інноваційному підходу бібліотекарів до обслуговування користувачів і місцевого населення шляхом відкриття безкоштовного Інтернет-центру на базі бібліотеки для юнацтва – це може викликати лише захоплення і слова подяки. Облік та обслуговування користувачів проводиться згідно ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика", розроблених та затверджених "Положення про Інтернет-центр" і "Правил користування Інтернет-центром бібліотеки". |
Питання №1667 |
oksana
06/10/2011 × 18:07 | Доброго дня! Шановні колеги підкажіть як вирішити таке питання.Серед переліку платних послуг,які надають бібліотеки згідно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" не має надання послуг по доступу до інтернету(платного).Чи може бібліотека надавати такі послуги, і яким чином? Чи має право органи місцевого самоврядування (засновник ЦБС) своїм рішенням затвердити право ЦБС надавати платну послугу по користуванню інтернетом?
Відповідь. Засновник має право затвердити такі послуги, але повинен врахувати, що платні послуги здійснюються бібліотеками відповідно до Законів України "Про культуру"(ст. 26), "Про бібліотеки та бібліотечну справу"(ст.29), "Про місцеве самоврядування в Україні", Бюджетного кодексу України (вiд 07.08.2011 на пiдставi 3614-17 в новій редакції /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi- bin/laws/main.cgi?nreg=2456-17), Постанови КМ України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній комунальній формі власності» (від 5 червня 1997р. №534)- (див. п.16 додаткові бібліотечні послуги) / Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-in/laws/ main.cgi?nreg=534-97-%EF , Наказу Міністерства культури і мистецтв, Міністерства фінансів, Міністерства економіки України «Про порядок надання послуг населенню закладами культури і мистецтв» (від 21.12.1999р. №732/306/152) / Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0923-99, Статуту чи Положення про бібліотеку, правил користування, затверджених засновником бібліотеки. Вартість (ціна) послуги розраховується бухгалтерією.
При цьому потрібно врахувати можливості бібліотеки (особливо сільської), платоспроможність населення, кількість читачів, які відносяться до категорії соціально незахищених (дітей, пенсіонерів), для яких традиційно встановлюються пільги. Додатково див. питання № 1509, 262, 72.
|
Питання №1666 |
ALENA
06/10/2011 × 17:05 http://nelya.demchenko@mail.ru | Доброго, дня! Підкажіть будьласка, який розряд може ставити керівник , людині , яка має вищу освіту і вислугу років бібліотекаря більше двадцяти, після того, що вона пропрацювала провідним спеціалістом, а потім ліквідували централізовану бібліотечну систему і заклад перейменували на комунальну районну бібліотеку? Відповідь. Якщо ми правильно зрозуміли, у Вас відбулась реорганізація ЦБС. Згідно Статті 32. Кодексу законів про працю України (КЗпП) «У зв'язку iз змiнами в органiзацiї виробництва i працi допускається змiна iстотних умов працi при продовженнi роботи за тiєю ж спецiальнiстю, квалiфiкацiєю чи посадою. Про змiну iстотних умов працi - систем та розмiрiв оплати працi, пiльг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, сумiщення професiй, змiну розрядiв i найменування посад та iнших - працiвник повинен бути повiдомлений не пiзнiше нiж за два мiсяцi». Враховуючи, що власником були визначені нова структура та штатна чисельність районної бібліотеки були внесені зміни і в розміри посадових окладів працівників, так як вони залежать від відповідної групи за оплатою праці самої бібліотеки (І, ІІ, ІІІ, IV). В свою чергу відбулись зміни в тарифних розрядах, розмір яких визначається згідно Постанови КМ України "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" № 1298 від 30 серпня 2002 (із змінами). Виходячи з вище зазначеного, ми не можемо дати точну відповідь, так як Ви не вказали групу оплати бібліотеки та тарифний розряд, встановлений Вашому керівнику. |
Питання №1665 |
Irina 06/10/2011 × 15:11 | Добрий день! Підкажіть будь-ласка, як проводити оплату праці бібліотекарю психіатричної лікарні?
Відповідь. Див. лінк "Консультації" (Доплата за вислугу років, Кваліфікаційні вимоги, Кваліфікаційні розряди, Надбавка, Надбавка за особливі умови) /Режим доступу: http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk
За більш детальним роз'ясненням вузькопрофільних умов доплат рекомендуємо звернутись до Національної наукової медичної бібліотеки /Режим доступу: http://www.library.gov.ua/index.html , Профспілки працівників охорони здоров'я України / Режим доступу: http://medprof.org.ua/
|
Питання №1663 |
larisa 05/10/2011 × 18:38 | Доброго дня!
В Положенні про централізовану бібліотечну систему (Наказ Міністерство культури і мистецтв України № 709 від 20.11.2001) записано:
«Завідувач районної (міської) бібліотеки для дітей є заступником директора ЦБС з питань обслуговування дітей».
Скажіть будь-ласка, як вірно повинна звучати посада в штатному розкладі міської ЦБС: завідувач центральною міською бібліотекою для дітей чи заступник директора ЦБС з питань обслуговування дітей.
Відповідь. По-перше, назва, код посади повинні відповідати Національному класифікатору України "Класифікатор професій" - ДК 003:2010 (На зміну ДК 003:2005). По-друге, посаду можна назвати так, як вважаєте за потрібне, виходячи з повноважень, які делеговані керівником ЦМБ. Завдання, обов'язки, знання та кваліфікаційні вимоги працівника під час розроблення посадових інструкцій визначаються на основі "Довідника кваліфікаційних характеристик працівників". Вип. 81. "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України. |
Питання №1662 |
YURIY
05/10/2011 × 14:13 | Доброго дня! Вопрос таков: Гос библиотека орендует помещение у Дома Культуры и имеет площадь = 300 м2 ; эта же библиотека подразделена на 2 отдела - детский и взрослый; в детском помещении позади стелажей находится так называемое "подсобное помещение", которое среди стелажей занимает некую площадь, ибо других спец встроенных помещений отделённых от зала стеной (перегородкой, дверью) у библиотеки нет; такое ж самое помещение (и такое ж расположение и даже немногим больше) есть и во взрослом отделении. Возможно ли при такой площади всей библиотеки иметь 2 подсобных помещения в разных отделах? насколько это правильно и законно?.. Есть ли на это всё какие-либо инструкции, СНИПП, правила, нормы (в т.ч нормы обустройства)?.. Чем нужно руководствоваться при обустройстве "подсобных помещений".. И не оштрафует ли какая-либо комиссия с этого поводу?.. Спасибо!
Відповідь надіслано. |
Питання №1661 |
YURIY 05/10/2011 × 13:36 | Доброго Вам дня! Скажите, пожалуйста, сколько и есть ли какие-либо нормы для хранения (будь-каких) газет, журналов и брошюр?.. и порядок их списания...
Відповідь. Вимоги до порядку списання майна бюджетних установ регламентує "Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ", затверджена Наказом Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0003-11.
Стосовно термінів зберігання періодичних видань див. відповіді на питання
№ 1038, 605.
|
Питання №1660 |
Olga
05/10/2011 × 10:30 | Шановні колеги! Підкажіть, де можна знайти посадову інструкцію методиста бібліотеки. Відповідь. Див. відповідь на питання № 799. |
Питання №1659 |
Irina
05/10/2011 × 09:31 | Шановні колеги!
Чи передбачається тимчасове припинення обслуговування користувачів при проведенні перевірки бібліотечного фонду. Як що так, вкажіть, будь ласка, відповідні нормативні документи.Дякую. Відповідь. Має значення форма обліку видачі документів з БФ ( читацький формуляр, книжковий формуляр, електронну БД тощо). Якщо облік проводиться через ручний запис у читацькому формулярі, то під час проведення інвентаризації БФ саме опрацювання читацьких формулярів унеможливлює проводити обслуговування користувачів. Цей процес передбачено і розділом 3. Організація бібліотечного фонду в Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи | Міністерство культури і туризму України | Наказ №1631/0/16-08 від 29.12.08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
Додатково див. відповідь на питання № 1327.
|
Питання №1658 |
Valentina
04/10/2011 × 23:33 | Уважаемые коллеги подскажите пожалуйста: Может ли руководитель школы привлекать работника библиотеки на длительный срок выполнять другие обязанности?(год, два и больше)Відповідь. Пропонуємо Вам скористатися своєю посадовою інструкцією - організаційно - правовим документом, в якому визначені Ваші основні функції, права, обов'язки, відповідальність. |
Питання №1657 |
Valentyna
04/10/2011 × 20:28 | Доброго дня!!!Прошу сказаги, як правильно, згідно вимог, розмістити використану літературу в списку джерел дисертації (що за чим), якщо на початку назв є цифри, римські цифри, латинські та кириличні літери, архівні матеріали...Наперед щиро вдячна за відповідь, за допомогу.
Відповідь. Письмова відповідь надіслана на пошту 06.10.11р. о 15.57. |
Питання №1656 |
Tatyana 04/10/2011 × 14:57 | До питання №1653. Как документально правильно реорганизовать публичную сельскую библиотеку-филиал ЦБС в библиотечный пункт (количество жителей - 119). Спасибо. Відповідь. Питання забезпечення населення публічними бібліотеками регулюється
постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 1997 р. № 510 «Про
мінімальні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в
Україні».
Відповідно до зазначеної постанови Кабінету Міністрів України у населених
пунктах з кількістю жителів до 500 чоловік за рішенням відповідного органу
місцевого самоврядування бібліотечне обслуговування населення здійснюється
загальнодоступною бібліотекою або за допомогою нестаціонарних форм
обслуговування (бібліотечний пункт, пересувна бібліотека). Згідно із Законом
України «Про культуру» бібліотеки належать до базової мережі закладів культури, і
відповідно до статті 22 зазначеного Закону виключення їх з базової мережі можливе
лише за погодженням із Міністерством культури України. Така ж норма існує і
в Законі України «Про бібліотеки і бібліотечну справу». Так, згідно із статтею
15 Закону «доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та
комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади у сфері культури» – тобто із Міністерством
культури України. Отже, будь-яке перетворення, реорганізація чи ліквідація будь-
якої із бібліотек (чи то в місті, чи в сільській місцевості) повинна здійснюватися
лише за погодженням з Міністерством культури.
Подання про проведення реорганізації чи ліквідації бібліотек повинні надходити
на адресу Мінкультури від органів місцевого самоврядування (засновників) до
компетенції яких належить діяльність цих бібліотек. Подання повинні містити
обґрунтування щодо доцільності прийняття такого рішення, ризиків при його
реалізації, інформацію про умови обслуговування населення бібліотечними
послугами та щодо дотримання прав працівників бібліотек які реорганізуються чи
ліквідовуються. /Джерело: сайт Міністерства культури України, лінк "Інтернет-
питання" : http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/251749 |
Питання №1655 |
Anna 04/10/2011 × 14:20 | Доброго дня! Скажіть будь-ласка, чому посадовий оклад провідного бібліотекаря публічної бібліотеки тарифікується за 12-м розрядом, а оклад головного бібліотекаря за 11-м з відповідною зарплатнею? Чи відповідає це чинному законодавству? Наперед вдячна за відповідь.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Схемою тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем, затверджену Наказом МК України "Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки" від 18.10.2005 N 745
/Режим доступу:http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z1285-05
|
Питання №1654 |
Lyudmula
04/10/2011 × 12:01 | За яким КЕКВ 1131 чи КЕКВ 2110 необхідно проводити підписку періодичних видань для центральної районної бібліотеки. Відповідь. За Кодом 1131 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар,
у тому числі м'який інвентар та обмундирування", згідно "Інструкції щодо
застосування економічної класифікації видатків бюджету", затверджену Наказом
Державного казначейства України від 25.11.2008 № 495 /Режим доступу: http://
zakon.nau.ua/doc/?uid=1165.87.0 |
Питання №1653 |
Tatyana 30/09/2011 × 12:05 | Как документально правильно реорганизовать публичную сельскую библиотеку в библиотечный пункт (количество жителей - 119).Відповідь. Шановна пані Тетяно! Для надання фахової відповіді необхідно
уточнити позицію про адміністративне підпорядкування бібліотеки ( вона
є бібліотекою-філією у складі ЦБС чи знаходиться у сфері управління
сільської ради ?). |
Питання №1652 |
luba
30/09/2011 × 11:49 | Доброго дня колеги! Хочу спитати Вас таке. В нашому місті нема міської бібліотеки, але є ЦРБ. Голова нашого міста хоче нам перерахувати 10000 грн. Як правильно це зробити щоб не порушити закон. Існують різні бюджети. Дякую!Відповідь. Така можливість передбачена Бюджетним кодексом України (глава 16.
Міжбюджетні трансферти, зокрема ст. 96, 101, 104, 108) /Режим доступу: http://
zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2456-17 .
Але існують ще ряд умов, визначених Бюджетним кодексом. Крім того, потрібно
чітко дотриматися певної процедури. Усі ці питання у компетентності фахівців
фінансового управління Вашої РДА. |
Питання №1651 |
Skarlet_71
30/09/2011 × 10:59 |
ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Прийміть наші найщиріші вітання з нагоди
Всеукраїнського дня бібліотек!Земний уклін Вам за невтомну працю в пропаганді
знань, нагромаджених людством. Впевнені, що Ваша бібліотечна нива й надалі
колоситиметься добірним зерном людської мудрості, яку Ви щедро даруватимете
Вашим читачам.
Щастя Вам, добробуту і творчої наснаги на благо
рідної України, здоров'я, любові!колектив ЦБС для дорослих м. Кременчука
|
Питання №1650 |
KATERINA 29/09/2011 × 10:21 | Шановні колеги!
Вітаю всіх із прийдешнім професійним святом- Всеукраїнським днем бібліотек.
Бажаю всіляких гараздів і принагідно дякую за ваш сайт, який допомагає бібліотекарям вирішувати повсякденні професійні питання .
Дякуємо!!! |
Питання №1649 |
OLga 28/09/2011 × 21:55 | Підкажіть будь-ласка , як правильно оформляються кошти отримані за втрачену книгу , чи потрібно видавати прибутковий ордер , чи потрібно кошти здавати у бухгалтерію і як маємо право їх використовуватиВідповідь. Операції, під час яких грошові кошти переміщуються у
вигляді готівки, називаються касовими операціями. Облік касових
операцій здійснюється відповідно до розробленого та затвердженого (при
безпосередній участі бухгалтера) "Положення про ведення касових
операцій". Тому пропонуємо звернутись до бухгалтера. |
Питання №1648 |
OLga 28/09/2011 × 21:46 | Доброго вечора! Підкажіть будь-ласка , яка правильно я маю записувати у інвентарних книгах , ціну з копійками , чи ціну без копійок згідно акту бухгалтерії.Відповідь. Див. відповідь на питання № 1066, 1226. |
Питання №1647 |
vera
28/09/2011 × 10:02 | Доброго дня, підскажіть , будь ласка, чи правомірним є те, що бухгалтерія райвідділу культури вираховує з нашої зарплати певну суму ( для нас це немалі гроші) за неправильно проведену індексацію нашої зарплати за останні три роки?Відповідь. Як випливає зі ст. 127 КЗпП України (Режим доступу: http://
zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=4&nreg=322-08), підприємство
(установа, організація) має право відрахувати із зарплати свого працівника
суми, зайво виплачені йому внаслідок лічильних помилок. При цьому
власник підприємства (установи, організації) або уповноважений ним орган
вправі прийняти рішення про відрахування, але не пізніше одного місяця
з дня виплати неправильно обчисленої суми. Період відрахувань може
розтягнутися на декілька місяців. Але варто пам'ятати, що не допускаються
відрахування з вихідної допомоги, компенсаційних та інших виплат, на які,
згідно із законодавством, не звертається стягнення (ст. 129 КЗпП).
Отже, тільки при виявленні лічильних помилок підприємство має право
здійснювати відрахування із заробітної плати свого працівника (і то –
за певних умов), а при виявлені нелічильних помилок такого права у
підприємства немає. |
Питання №1646 |
oksana
27/09/2011 × 18:45 | Доброго дня! Шановні колеги, скажіть будь ласка де повинна знаходитись література з краєзнавства (у фонді за розділами ББК чи на окремому стелажі за розділами ББК).ДякуюВідповідь. Краєзнавчий фонд виділяють на окремій полиці або стелажі. Для
шифровки і розстановки невеликої кількості краєзнавчих видань, наявних
у краєзнавчому фонді ч / з використовують схеми класифікацій краєзнавчої
літератури. Додатково ознайомтесь з відповіддю на питання № 908, а також
скористуйтесь на нашому сайті "Консультаціями" – лінк Краєзнавча
робота. |
Питання №1645 |
oksana 27/09/2011 × 10:58 | Розтлумачте будь-ласка основні заходи безпеки праці для працівників бібліотеки та її відвідувачівВідповідь. Див. відповідь на питання № 1249. |
Питання №1644 |
Boris 27/09/2011 × 09:59 | Добрий день! Я ознакомился с ответами на Вопросы 1562,1610,1620, 1634, но ни в одном из ответов нет ясности.Подпункт "а" пункта 2 части первой статьи 4 Закона № 3206 распространяется на должностные лица юридических лиц публичного права, которые получают з/п из гос. или местного бюджета. К таким юридическим лицам и относятся все бюджетные организации (библиотеки, школы, больницы, ЖЭКи и т.д.). А к должносным лицам в библиотеках относятся администрация, заведующие отделами, секторами. Верно? Прошу дать обоснованый ответ!Відповідь. Своє бачення ми вже неодноразово давали. За «обґрунтованою
відповіддю», рекомендуємо звернутись до фахівця - юриста! |
Питання №1643 |
valentyna
25/09/2011 × 15:27 | Які у вашій установі здійснюються платні послуги, їх зміст, ціни? Чи можна поспілкуватися з особою, яка безпосередньо відповідає за цю дільницю?Відповідь. Платні послуги здійснюються бібліотеками відповідно до Законів
України "Про культуру", "Про бібліотеки та бібліотечну справу", "Про місцеве
самоврядування в Україні", Бюджетного кодексу України (вiд 07.08.2011 на
пiдставi 3614-17 в новій редакції /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-
bin/laws/main.cgi?nreg=2456-17), Постанови Кабінету Міністрів України «Про
затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами
культури і мистецтв, заснованими на державній комунальній формі власності»
(від 5 червня 1997р. №574) / Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-in/laws/
main.cgi?nreg=534-97-%EF , Наказу Міністерства культури і мистецтв, Міністерства
фінансів, Міністерства економіки України «Про порядок надання послуг населенню
закладами культури і мистецтв» (від 21.12.1999р. №732/306/152) / Режим доступу:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0923-99.
Також значне місце посідає ряд нормативних документів, що регулюють питання
обліку та планування доходів, видатків та витрат бюджетних установ. Їх враховує
бухгалтерська служба при визначенні тарифу (вартості) платних послуг та складанні
калькуляції. На сторінці "Послуги" сайту НПБУ /Режим доступу: http://
www.nplu.org/ Ви маєте можливість ознайомитись з переліком платних послуг. За
більш детальною інформацією пропонуємо звернутись на Kyrychenko@nplu.org |
Питання №1642 |
irina
23/09/2011 × 11:26 | Скажіть, будь ласка, якими регламентуючими документами керуватися в бібліотечній роботі по навантаженню ?Відповідь. Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені
Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12. 2008 р. №1631/ 0/16-08 /
Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83
На сторінці Консультації пропонуємо додатково ознайомитись з лінками "Норми
книговидачі" та "Норми часу на основні процеси роботи". |
Питання №1641 |
EWa 22/09/2011 × 13:38 | Добридень! Скажіть, будь-ласка, маю я право працювати в бібліотеці після навчаюсь на кафедрі документознавства та інформаційних систем( друга вища, перша - педагогічна), працюю в бібліотеці 8 років бібліотекарем 2 категоріі, .Але постає питання про спеціальну освіту. Яку можу займати посаду та претендувати на яку категорію? Дякую!Відповідь. Згідно з випуском № 81 Культура та мистецтво Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/sgroup-156/) працівник бібліотеки повинен мати освіту відповідного напряму підготовки.
У додатку до Вашого диплому про закінчення ВНЗ буде наведений перелік дисциплін, які відповідатимуть кваліфікаційним вимогам бібліотечної професії. Це дозволить Вам тоді обіймати посаду бібліотекаря вищої категорії. |
Питання №1640 |
lasha
22/09/2011 × 10:06 | Добрый день! Помогите, пожалуйста, найти нормативный документ, регламентирующий понятие "научная библиотека" в Украине. СпасибоВідповідь. Тип бібліотеки визначається відповідно до ДСТУ 2392-94 "Інформація та документація. Базові поняття. Терміни та визначення".
Так, згідно з п. 4.3.2.4 зазначеного ДСТУ: "Наукова бібліотека бібліотека, в якій може бути виконано вичерпне дослідження в конкретній предметній галузі".
Додатково пропонуємо ознайомитись з розділом III "Бібліотечна система України" Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1086.23.11&nobreak=1; розділами І, ІІ Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=1977-12. |
Питання №1639 |
Natali
21/09/2011 × 16:05 | Скажіть, будь ласка, який порядок проведення інвентаризації фондів шкільної бібліотеки? Якою інструкцією керуватися? Адже інвентаризація фонду шкільної бібліотеки відрізняється від сільської бібліотеки. Протягом літа (навіть під час відпустки) в нашій бібліотеці було проведено інвентаризацію художньої літератури шляхом відмітки про перевірку в інвентарній книзі. Але районний відділ вимагає переписати список наявної літератури в кількості 11 тисяч примірників та здати в бухгалтерію! Чи правомірні їх дії??? Дякую!:)Відповідь. Інвентаризація бібліотечного фонду міської, сільської, шкільної бібліотек відбувається за однаковими технологічними процесами, які чітко визначені в «Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи»,
затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12. 2008 р. №1631/ 0/16-08 (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ).
На сьогоднішній день бібліотеки України керуються "Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ", затвердженої Наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 N 90 (Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgi?nreg=z0728-98).
Вимоги бухгалтерії не правомірні. Див. також відповіді на питання 1628, 1585, 1327.
Принагідно нагадуємо, що питання науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України покладено на Державну науково-педагогічну бібліотеку України імені В. О. Сухомлинського (Режим доступу: http://www.library.edu-ua.net/about_library/). |
Питання №1638 |
Maria 21/09/2011 × 14:07 | Яке визначення має термін "єдиний читач"?Відповідь. Див. п.7.1.1 ГОСТ 7.20-2000 - Система стандартов по информации, библиотечному и издательскому делу. Библиотечная статистика |
Питання №1637 |
Irina
21/09/2011 × 08:19 | Здравствуйте! Скажите пожалуйста, как для списка литературы правильно составить аналитическое описание на документы, если: в одном источнике помещено несколько статтей одного автора; одна и та же статья автора помещена в разных источниках? Спасибо.Відповідь. Існує кілька варіантів аналітичного опису в даних випадках.
1. Одна стаття одного автора в різних джерелах.
I варіант. Автор. Назва // Джерело. Місце видання, рік. Сторінки ; Друге джерело. Місце видання, рік. Сторінки ; Третє джерело. Місце видання, рік. Сторінки і т.д.
II варіант. Автор. Назва // Джерело. Місце видання, рік. Сторінки ; Друге джерело. Місце видання, рік. Сторінки ; Третє джерело. Місце видання, рік. Сторінки і т.д.
2. В одному джерелі кілька статей одного автора.
I варіант. Всю інформацію пишемо в зоні приміток після крапки тире.
Повний опис джерела. Зі змісту : Автор. Назва. Сторінки ; Автор. Друга назва. Сторінки.
II варіант. Автор. Перша назва ; Друга назва; Третя назва // Джерело. Сторінки I назви ; Сторінки II назви ; Сторінки III назви.
Радимо прочитати статтю : Бавин С. Библиографическая запись в рекомендательном указателе // Библиография. 2010. № 6. С. 3544 [С. 37].
Зав. відділу Кононенко В.О. |
Питання №1635 |
Larisa
19/09/2011 × 13:35 | Учредитель ЦБС - отдел культуры и туризма РГА. Каким путем перейти в коммунальную собственность ( ликвидация, смена собственника, учредителя) и как быть со штатом работников? На какие нормативные документы опираться?Відповідь. Шановні колеги! Ваша ЦБС, як і всі інші, були передані в комунальну власність ще у 1991 році. Підстава: Закон Української РСР "Про місцеві Ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування", Закон Української РСР "Про власність", Постанова Кабінету Міністрів України "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю" (від 5 листопада 1991р., № 311).
Допускаємо, що у вас неправильно оформлені установчі документи. Зверніть увагу! Для конкретизації відповіді ви маєте можливість звернутися до вченого секретаря НПБ України за телефоном: (044) 278-86-30. |
Питання №1634 |
Vasgen 19/09/2011 × 13:13 | Здравствуйте! Подскажите на какие статьи обратить внимание библиотекам, относительно ЗУ "Про засади запобігання і протидії корупції"?Відповідь. Звертаємо Вашу увагу, що тлумачення статей законів України поза межами повноважень методистів НПБУ: "Все має міру якусь, повсюди межі є певні" (Горацій, «Сатири», ІІ, 1, 106). Пропонуємо перечитати
відповіді на питання № 1562, 1610, 1620. |
Питання №1633 |
Larisa
19/09/2011 × 07:35 | Здравствуйте.Скажите пожалуйста какое количество литературы можно списать в течении года. Заранее благодарна.Відповідь. Див. відповідь на питання № 1516. |
Питання №1632 |
larisa
16/09/2011 × 10:57 http://library.te.ua | Добрий день! Скажіть, будь ласка, в якому розділі ББК доцільно збирати матеріали з економіки знань. Дякую. Зав. бібліографічним відділом ТОУНБ Л. ОленичВідповідь. За таблицями ББК для наукових бібліотек "Економіка знань" –
У39 (якщо це економіка інноваційної діяльності). За таблицями ББК для
масових бібліотек можливі такі варіанти індексів: "Економіка знань" -
ББК 65.497 (якщо йдеться про освіту чи науку), або ж - ББК 65.39 (під цим
індексом збирається література з інформатики та інноваційних технологій).
Головний бібліотекар – Руденко А.В. |
Питання №1631 |
Anastasia 14/09/2011 × 22:31 | Здравствуйте! Не можете ли вы предоставить документы согласно которым рассчитывается ставка уборщицы в библиотеке общеобразовательной школы?! Так как у меня библиотечная площадь составляет 200 кв.м., а мыть её ни кто не хочет, сама зачастую не успеваю. Хотелось бы выяснить этот вопрос и решить его с бухгалтерией! И ещё, у нас бухгалтерия отказывается платить за работу с учебниками, говоря, что это внесенно в ставку заведующего библиотекой, хотя согласно документам напечатанных в журнале "Практика управління закладом освіти" это две разные выплаты! Поясните данные вопросы! Будем очень признательны!Відповідь. З приводу формування штатів загальноосвітніх навчальних закладів
в межах затвердженого фонду оплати праці ми пропонуємо Вам ознайомитись
з п. 23 Листа Міністерства освіти і науки України " Методичні рекомендації із
питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів
(Зі змінами та доповненнями) " від 19.06.2001 N 1/9-234 / Режим доступу: http://
zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.2327.0
Умови оплати праці бібліотечних працівників загальноосвітніх і професійно-
технічних навчальних закладів викладено у п. 58 "Інструкції про порядок обчислення
заробітної плати працівників освіти", затвердженої наказом Міністерства освіти від 15.04.93
р. № 102 та у п. 1.15. Наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.05 р. №
118 «Про внесення змін до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників
освіти» /Режим доступу:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0281-05.
Рішення про встановлення конкретного розміру доплат відноситься до компетенції
керівника навчального закладу, а не працівників бухгалтерії, і має узгоджуватися
з профспілковим комітетом. Пропонуємо також звернутись на сторінку "Оплата
праці" офіційного сайту Профспілки працівників освіти і науки України /Режим
доступу: http://pon.org.ua/socialny-zahyst/oplata-praci/429-pro-doplatu-za-zaviduvanya-
bibliotekoyu.html |
Питання №1630 |
myroslava
14/09/2011 × 20:27 | Працюю вчителем та бібліотекарем у школі. Маю вищу педагогічну освіту. Де і як можна швидко здобути кваліфікацію бібліотекаря. Попередили що без освіти в наступному навчальному році працювати заборонять.Можливо існують курси перекваліфікації? Дякую за інформацію.Відповідь. Так. Інститут післядипломної освіти ДАКККіМ Національної академії
керівних кадрів культури і мистецтв /Режим доступу: http://www.dakkkim.edu.ua/
prujmalna-comisia;
спеціальність "Книгознавство, бібліотекознавство та бібліографія":
Рівненський державний гуманітарний університет / Режим доступу:
www.rshu.edu.ua,
Львівський національний університет імені Івана Франка
/Режим доступу: http://www.franko.lviv.ua/faculty/web_kultura/spec.html,
Харківська державна академія культури /Режим доступу: http://www.ic.ac.kharkov.ua/
bi-f/bib_inf.htm,
Луганський державний інститут культури і мистецтв /Режим доступу: http://
biblioeducation.at.ua.
Кваліфікаційний рівень "Молодший спеціаліст" можна отримати в училищах
культури і мистецтв України І-ІІ рівня акредитації (Див. ДВНЗ). |
Питання №1629 |
Lydmula 14/09/2011 × 16:01 |
Шановна редакція допоможіть вирішити проблему.Працюю в бібліотеці навчального закладу І-ІІ рівня акредитації. Прийшла
працювати в бібліотеку відразу після закінчення школи маю стаж понад 30 років.
Самотужки вивчила всю бібліотечну роботу від складання каталогу до ведення
вечорів, конференцій тощо. А от освіту не здобула. Декілька разів поступала
вчитись, але все не добирала то півбала, то бал. Так і залишилась без освіти, але баластом для
працівників не була. Під час декретної відпустки 6 років підміняла завідуючу, вела
всю документацію бібліотеки. На даний час знову самотужки вивчила комп’ютер і
займаюся виправленням помилок у
електронній базі бібліотеки, яку інші працівники помилково неправильно поповнювали.Навчалася на курсах підвищення кваліфікації, присвоїли 2 категорію, а от
атестаційна комісія категорію мені не підтвердила і поставила мені на 9 тарифну
сітку по оплаті. Як хворіє завідуюча, я знову підміняю її, бо тільки я знаю все ведення
документації, хоча є працівники з вищою базовою освітою, але менший стаж роботи
і не мають практики ведення бібліотечної документації.
Питання: чи має право адміністрація і атестаційна комісія разом з профкомом призначити
мені вищу оплату праці і яку по тарифній сітці та категорію?
Відповідь. Див. відповідь на питання № 254, 1370. |
Питання №1628 |
Svitlana 13/09/2011 × 15:14 | Скажіть, будь ласка, чи можливо протягом одного місяця завести інвентарні книги і пронумерувати фонд підручників в кількості 6 000 екземплярів, які за інструкцією 1995 року "Про порядок доставки і обліку навчальної літератури" обліковувались груповим способом, і нині знаходяться на руках в учнів, вчителів та тимчасово на користуванні в інших школах району?Чи потрібно виконувати цю роботу, яку вимагає бухгалтерія районного відділу освіти.Працюю на 0,5 ставки і маю в фонді ще 12 000 примірників художньої літератури.Бухгалтерія вимагає переписати всі наявні художні книги на окремі листи, для проведення інвентаризації.Як це зробити??? 096-76-19-586Допоможіть, будь ласка!!! Дякую!Відповідь. Протягом одного місяця бібліотекар, який працює на 0,5
ст. фізично не в змозі заповнити інвентарні книги на 6000 примірників, що
підтверджують і Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи,
затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12. 2008 р.
№1631/ 0/16-08, які поширюються і на діяльність бібліотек ЗОШ.
Бухгалтерія районного відділу освіти не має права вимагати від
бібліотекаря перепису художньої літератури на окремих листах, так як згідно
п.1.21.Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних
установ (Див. Довідкові видання: Бібліотека у правовому полі у режимі
доступу http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk) «книги, посібники та інші
видання обліковуються за груповим обліком». З бухгалтерією погоджуються
лише данi про балансову вартість книжкового фонду.
Якщо питання стоїть про проведення чергової інвентаризації
бібліотечного фонду (або, більш зрозуміло – переобліку) то необхідно мати
Наказ керівника установи, у якому установлюється терміни початку та
закінчення робіт з проведення інвентаризації та порядок відображення
її результатів /Див. "Інструкцію з інвентаризації матеріальних цінностей,
розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ", затверджену
Наказом Головного управління Державного казначейства України 30.10.98 N
90 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0728-98&c=1#Current
Інвентаризація проводиться за бібліотечними технологіями, основні
процеси яких відображені знов таки в «Типових нормах часу на основні
процеси бібліотечної роботи» . |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|