Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №1780 |
Jane
14/11/2011 × 22:31 | На каком основании может быть
отменена 50% надбавка библиотекарям (имеется в виду постановление 1073 от 30.09.09)?
Відповідь. КМУ в межах своєї компетенції видає нормативні акти у формі постанов, які є обов’язковими до виконання (ст. 117 Конституції). Підставами скасування Постанови КМУ може бути: а) пряме скасування нормативного акту уповноваженим на те органом; б) фактичну заміну нормативного акта іншим актом, що регулює ту ж групу суспільних відносин. Всі перелічені підстави стосовно скасування Постанови КМУ від 30.09.2009 №1073 "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек" на сьогоднішній день відсутні. Не виконання, порушення чинного законодавства, які виявляють працівники КРУ під час проведення ревізій, приводять до притягнення винних осіб до дисциплінарної та/або матеріальної відповідальності згідно чинного законодавства.
|
Питання №1779 |
kylt2011 14/11/2011 × 18:16 | Чи можна передавати фонд центральної бібліотеки централізованої бібліотечної системи в оренду? дякую
Відповідь. Дозвольте нагадати, що організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, заснованих на майні, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються на підставі : Цивільного кодексу (глава 25 "Майновий найом"), Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про оренду державного та комунального майна” вiд 10.04.1992 № 2269-XII (із змінами), Законів України „Про Державний бюджет України”, Постанови Кабінету Міністрів України від „Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна ”, інших законодавчих та нормативно-правових актів у сфері орендних відносин.
За допомогою оренди реалізуються як інтереси власника щодо отримання доходу з наявних у нього виробничих фондів, так і інтереси орендаря, який не обтяжуючи себе щоразу придбанням необхідного обладнання, устаткування тощо у власність, має змогу ефективно використовувати найняте ним майно для здійснення своєї статутної діяльності. Ви впевнені, що передача БФ в оренду гарантує Вам отримання доходів?
|
Питання №1778 |
Yuliya 12/11/2011 × 12:03 | Доброго дня! Де можна ознайомитись з "Нормами на основні процеси роботи у відділі каталогізації", які були розроблені Відділом наукової організації бібліотечних процесів НПБ України. Якщо це інформація не для службового користування, то, будь ласка, надішліть "Норми"на нашу електронну адресу. Дякую. Бібліотекар відділу комплектування і обробки літератури
Відповідь. В Розділі 1. Таблиці 2 "Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи" (затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) визначені норми часу на основні процеси бібліотечної обробки та каталогізування документів. Зважаючи на більш значні функції, завдання, вимоги до ДЗ НПБУ вони не підходять до обласних, публічних, шкільних, сільських бібліотек. Тому Ви маєте самостійно розробити чи деталізувати норми часу на процеси роботи у відділі каталогізації. Отримані норми часу визначать саме ваші витрати часу одного працівника або групи працівників на виконання одиниці роботи в конкретних умовах та наданої техніки. |
Питання №1777 |
Anna 11/11/2011 × 20:33 | Подскажите пожалуйста, в библиографическом описании Харьков сокращается? Спасибо
Відповідь. Згідно ДСТУ 3582-97 "Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила" в області вихідних даних бібліографічного опису м. Харків скорочується на Х.
Пр. бібліограф НБВ – Ільченко А.О.
|
Питання №1776 |
Anna 11/11/2011 × 19:04 | В нашей библиотеке открыт публичный центр правовой информации, подскажите: как ставить на учет литературу, которую присылают по почте именно в этот центр, можно ли это считать даром(литература приходит без всяких сопроводительных документов)? Спасибо
Відповідь. Питання некоректно поставлене. Хто надсилає видання, на якій підставі? Якщо видання надходять безоплатно, а бібліотека не є одержувачем обов'язкового примірника, вони підлягають оформленню як одержані в дар.
Зав. відділу формування документних ресурсів – Перепелицина Г.М.
|
Питання №1775 |
inna 10/11/2011 × 16:38 | Добрий день. Скажіть, будь ласка, чи за новим законодавством є пільгова пенсія для бібліотекарів відділу обслуговування та методиста публічних бібліотек? Дякуємо.
Відповідь. Посади бібліотекрів публічних бібліотек не включені до «Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=909-93-%EF, відповідно вони не мають право на оформлення пенсії за вислугу років. |
Питання №1774 |
svetlana 10/11/2011 × 15:09 | Шановні колеги,сподіваємось на вашу допопомогу. Чи мають публічні бібліотеки приймати книжки в дарунок від читачів після прийняття Закону про корупцію? Який порядок оформлення ? Дякуємо
Відповідь. Закон про корупцію ні яким чином не впливає на оформлення актів на книги, отримані в дарунок від читачів. Приймає подарункові видання комісія по роботі з фондами. Складається акт (у 3-х примірниках) у якому зазначається і прізвище дарувальника і його підпис, до акту додається список документів. Оцінювання документів проводить комісія по роботі з фондами. « Бібліотечні фонди оприбутковуються за вартістю придбання. Оцінка вартості нових видань, що надходять без зазначеної вартості, оцінюються комісією з оцінки бібліотечних фондів, створеною наказом керівника установи, до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерії та представник установи вищого рівня» (див. Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів, затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 27.03.2008 N 321/0/16/-08 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v6-09655-09 ). Всі нові надходження проходять обробку: систематизацію за таблицями УДК чи ББК, каталогізацію, забезпечуються книжковими формулярами, штемпелюються. Порядок обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах регламентують "Інструкція з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах", затверджена Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/ file/official/i_oblik.htm та "Інструкція з обліку необоротних активів бюджетних установ", затверджена Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0459-00
|
Питання №1773 |
Valentina
10/11/2011 × 15:07 | Подскажите, на каком основании может быть отменена 50% надбавка библиотекарям?
Відповідь. Якщо мова йде про надбавку згідно Постанови Кабінету міністрів "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек" /N 1073 від 30 вересня 2009/, то Ви маєте право на її отримання в розмірі 0,5 діючої ставки, якщо надбавки передбачались згідно Наказу 745 , то вони сьогодні дійсно залежать від фонду заробітної плати, у випадку можливої економії. Рекомендуємо Вам особисто ознайомитись зі ст. 51 Бюджетного кодексу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=3&nreg=2542-14 |
Питання №1772 |
Nina
10/11/2011 × 14:01 http://kslibrary.org.ua | Будь ласка, просимо Вас надати нам консультацію: - скільки років зберігаються у публічній бібліотеці акти на списану літературу? - скільки років зберігати формуляри читачів? Дякуємо за відповідь
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з відповідями на питання № 1622, 1395, 1388, 1284. |
Питання №1771 |
Valentina
10/11/2011 × 13:30 | Скажите, пожалуйста, может ли лаборант кафедры передать в фонд библиотеки книги на сумму более 25 тыс.грн. Эти книги состояли на балансовом учете кафедры. Как правильно оформить акт передачи, кто его должен подписать, заверить, какой указать источник поступления книг? Как быть с накладными? Спасибо.
Шановні колеги, Ваше питання потребує деяких уточнень. 1. Чи існують взагалі кафедральні бібліотеки в інших структурах у Вашому ВНЗ? 2. Хто є матеріально-відповідальними особами (МВО), за якими встановлена відповідальність за ці кафедральні книгозбірні? 3. Чи вперше відбувається передача кафедральної бібліотеки в бібліотеку ВНЗ?
Передача матеріальних цінностей від одної МВО до іншої в межах однієї установи (в нашому випадку – ВНЗ) відбувається згідно з актом прийому-передачі, що складається в 3-х примірниках, який підписують обидві МВО (та, хто передає та та, хто одержує) та бухгалтер ВНЗ, який веде облік основних засобів. В актах зазначаються вихідні дані документів в тому вигляді, в якому вони стоять на обліку в бухгалтерії, кількість примірників та вартість. На кожній сторінці акту вартість документів підсумовується. Одночасно здійснюється фізична передача фондів з перевіркою кожного наявного примірника – зміст актів має повністю відповідати документам, що передаються. Отримані документи піддаються інвентарному та сумарному обліку. Звіт про ці надходження до бібліотеки подається до бухгалтерії у звичайному режимі.
|
Питання №1770 |
Marusya 10/11/2011 × 08:54 | Здравствуйте. Подскажите, пожалуйста, какими нормативными документами нужно руководствоваться при расчете учебной литературы на количество студентов ВУЗа?
Відповідь. Намагаючись бути толерантними, пропонуємо звернутись до керівників структурних підрозділів бібліотеки Вашого ВНЗ. |
Питання №1769 |
Valentina
10/11/2011 × 08:10 | Шановні колеги ! Допоможіть вияснити, за яким КЕКВ 1131 чи КЕВК 2110 правильно можемо передплачувати періодичні виданняЩиро дякую.
Відповідь. Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Державного казначейства України від 25.11.2008 N 495 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27.01.2009 за N 79/16095, визначено, що придбання або передплата періодичних, довідкових, інформаційних видань, придбання та виготовлення підручників та книг (крім бібліотечних фондів) здійснюється за КЕКВ 1131 “Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування (1.3.1-в).
"Віднесення періодичних видань та іншої літератури до бібліотечних фондів повинно регламентуватися відомчими нормативними актами. Відповідальність щодо розподілу періодичних видань на "бібліотечний фонд" та "не бібліотечний фонд" покладається виключно на розпорядника бюджетних коштів." (Лист Державного казначейства України від 22.09.2005 N 07-04/1827-7745) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.12109.0
Зверніть увагу, що при надходженні періодичних видань (газет та журналів) вони на баланс бібліотеки не зараховуються, а вартість на їх придбання по бухгалтерському обліку списується на видатки. У зв'язку з цим видатки на придбання періодичних видань класифікуються як поточні видатки (КЕКВ 1131), а не як капітальні видатки (КЕКВ 2110) тому, що вони не збільшують вартість основних фондів.
|
Питання №1768 |
anna 09/11/2011 × 18:59 | Уважаемые коллеги! Пожалуйста, дайте еще раз разъяснение. Должен ли утверждать акт на списание по ветхости начальник отдела культуры? Наш бухгалтер утверждает, что согласно Типовой iнструкцii про списання майна бюджетних установ №447 "затверджуэ керiвний орган".
Відповідь. "У пункті 1 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно. Тобто складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи, яка утримується за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету та погодження згідно із законодавством на пленарних засіданнях відповідної ради, уповноважених приймати рішення щодо управління цими об'єктами комунальної власності безпосередньо або шляхом передачі керівникам бюджетних установ відповідних повноважень в залежності від вартості за одиницю (комплект) матеріальних цінностей та причин списання" (ЛИСТ Державного казначейства України від 15.07.2011р. № 17-07/1700-10076 (Витяг) /Режим доступу: http://cct.com.ua/2011/15.07.2011_17-07_1700-10076.htm |
Питання №1767 |
Marina
09/11/2011 × 15:24 | Доброго дня, шановні колеги! Скажіть, будь ласка, де можна придбати "Таблиці ББК для масових бібліотек" з розділом Медицина. Медичні науки? Дякуємо.
Відповідь. Придбати “ББК: Рабочие таблицы для массовых библиотек" можна через українські книготорговельні фірми, які співпрацюють з російськими. Наприклад: видавничо-книготорговельна фірма "Ельга-Н" (тел./факс (044) 483-83-13, 489-55-09, e-mail: info@elga.kiev.ua), "Ідея" (http://www.idea.com.ua/). До Ваших послуг - ООО БИИЦ «Либерея-Бибинформ» http://www.liber.ru/index.php?area=contacts, 117630, Москва, Обручева ул., д. 27 корпус 8 Адрес отдела реализации, для корреспонденции: 119602, Москва, ул. Никулинская, д. 27, корп. 3;
Книготорговая фирма «Эврика-М»: 220017, г. Минск, а/я 48, УП «Эврика-М». тощо. Маєте можливість скористатись онлайн магазинами:
Ozon.ru (онлайн мегамаркет №1) http://www.ozon.ru/context/detail/id/1278708/
Перегляньте сайти: http://www.bookshunt.ru/b161_bibliotechn ;
http://log-in.ru/books/11874. Додатково ознайомтесь з відповіддю на питання № 1747.
|
Питання №1766 |
Natali 09/11/2011 × 08:49 | Добрий день. Підкажіть, будь-ласка, які в Україні функціонують бібліотечні корпорації по обміну аналітичними записами. По можливості, вкажіть їх електронні адреси.Дякую.
Відповідь. Існують різні форми корпоративної діяльності: регіональні корпорації, в основу діяльності яких покладені загальні інтереси бібліотек, розміщених в одному регіоні; тематичні корпорації, які використовують переваги спільного використання документів та інформації певної тематичної направленості. Пропонуємо ознайомитись з: співробітництвом у створенні електронної бібліотеки "Культура України" /Режим доступу: http://elib.nplu.org/memorandum.html ;
діяльністю онлайнового центру кооперативної каталогізації для бібліотек України (ЦУКК) /Режим доступу: http://library.kr.ua/cucc/); порталом "Історична Волинь" (формування в мережі Інтернет електронної бібліотеки повних текстів рідкісних і цінних документів із використанням ресурсів обласних наукових бібліотек, краєзнавчих музеїв, архівів Рівненської, Житомирської, Волинської, Тернопільської, Хмельницької та Брестської (Республіка Білорусь) областей.
В нагоді стане звіт про роботу семінару "Корпоративна взаємодія бібліотек у мережевому середовищі", який відбувся 4 жовтня 2011 року на базі НБУВ (Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/new/11_Kiev/seminar_zvit.html)
Окрім цього, за ключовими словами: "В Інтернеті можна знайти все і навіть більше".
|
Питання №1765 |
apot55
09/11/2011 × 05:30 http://library.tup.km.ua | Скажіть, будьласка,після реорганізації РЦБС, коли бібліотека має статус - комунальний заклад районної ради-районна бібліотека, у штатному бібліотеки повинен бути бібліограф, чи його можуть скоротити у разі недостатнього фінансування бібліотеки?
Відповідь. На сьогоднішній день забезпечення інформаційних потреб громадян, користувачів - є однією з головних функцій кожної бібліотеки (див. ст.1, 22 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Саме бібліографічна служба забезпечує якісну організацію довідково-бібліографічного апарату бібліотеки в традиційному та автоматизованому режимі, здійснення довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування користувачів. Тому пропонуємо звернутись до Положення про бібліотеку, річного плану роботи бібліотеки, посадової інструкції бібліографа, підрахувати витрати робочого часу за нормами (див. «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені наказом МКТ України від 29.12. 2008 №1631/0/16-08 http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83). Обґрунтованість дозволить довести законність та необхідність даної посади в бібліотеці. |
Питання №1764 |
Olga
08/11/2011 × 13:40 | Шановні колеги! Який принтер краще придбати для друку каталожних карток та книжкового формуляру. Дякуємо.
Відповідь надіслано 13.11.2011.о 15.00. |
Питання №1763 |
Lyubov 08/11/2011 × 08:17 | Добрий день! Підкажить, будь ласка, яким чином списуються аудіовізуальні документи (аудіокасети, компакт диски, діафільми тощо). Відповідно до "Типових форм з обліку та списанню основних засобів.." на зношену літературу складається акт за формою 03-5(бюджет) "Акт про списання з балансу бюджетних установ і організацій вилученої із бібліотеки літератури", де вказуються дані про здачу літератури в макулатуру. Як оформлювати тикий акт на аудіовізуальні докумети? Чим підтверджувати, що вони дійсно зіпсовані? Чи потрібні якісь додаткові документи? Спасибо.
Відповідь. Аудіовізуальні документи списуються відповідно до Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ. У п. 8 цієї Інструкції зазначено, що "… можуть складатися акти довільної форми із зазначенням вичерпної інформації щодо його кількісних та якісних показників, а також причин вибуття (списання)". До акту додається документ про здачу в "Утиль-сировину". Інші документи не потрібні.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Наказом Мінфіну від 14.10.2011р. № 1297 Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ, затверджена Наказом Державного казначейства України від 29.11.2010 № 447, втрачає чинність. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Зав. відділу формування документних ресурсів НПБУ – Перепелицина Г.М.
|
Питання №1762 |
Luda
08/11/2011 × 07:57 http://berbiblioteka@rambler.ru | Добрий день ! Будь ласка опублікуйте зразок договору про матеріальну відповідальність бібліотекаря. Дуже Вам дякую.
Відповідь. Порядок укладення таких договорів регламентується ст. 135-1 КЗпП, а також Постановою Ради Міністрів СРСР № 889 від 03.10.1977 р. Крім того, про матеріальну відповідальність сказано у статті Н. Розколупи "До проблем обліку бібліотечних фондів" (Бібліотечна планета. – 2006. – № 2. – С. 11-14) // http://profy.nplu.org/!site/publication/lp-32.pdf,
та в "Юридичній консультації" ((Бібліотечна планета. – 2008. – № 4. – С. 35-36) // http://profy.nplu.org/file/lp-42.pdf. Публікація тексту письмових договорів про матеріальну відповідальність поза межами формату нашої довідки.
|
Питання №1761 |
Nadywa
07/11/2011 × 12:55 | Добрий день. Підкажіть будь ласка відповідь на таке запитання. В музичній школі працює секретар та 0,5 ставки вона працює бібліотекарем. Чи зараховується стаж бібліотекарем до трудового стажу, як бібліотечний і виходячи з цього чи маємо право платити надбавку за вислугу років, як бібліотекарю. Буду дуже вдячна за відповідь.
Відповідь. Основним документом для встановлення доплати за вислугу років – це трудова книжка /п. 4. постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек у роботи" від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=82, якщо за основним місцем роботи Ви – бібліотекар і маєте стаж бібліотечної роботи, Ви маєте право на доплату за вислугу років. |
Питання №1760 |
Oksana 07/11/2011 × 10:27 http://library.tup.km.ua | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи існує перелік (хоча б орієнтовний) регламентуючих документів, які повинні бути в бібліотеці вищого навчального закладу. Якщо так, до де його знайти? Дякую
Відповідь. Фахову відповідь Вам надасть методичний відділ Наукової бібліотеки ім. М.Максимовича, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств /Режим доступу: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
|
Питання №1759 |
VERA_VLADIMIROVNA 07/11/2011 × 10:22 http://www.lib.onu.edu.ua | Ответьте, пожалуйста! Какой порядок расположения составных частей статьи в журнале, а именно: текст, список литературы, примечания и приложения. Новый украинский ГОСТ 7152:2010 "Видання. Оформлення публікацій у журналах та збірниках" мы не получили и не можем раскрыть его в Интернете. С благодарностью, главные библиографы Научной библиотеки Одесского национального университета им. И. И. Мечникова
Відповідно до ДСТУ 7152:2010, п. 5.1.8.2, пристатейні бібліографічні списки розміщують безпосередньо після тексту публікації. Згідно з положенням п. 5.1.12 додаток до публікації подають із власною назвою. Відомості про публікацію (ім'я автора і(або) назву публікації), до якої належить додаток, подають у підзаголовкових даних цього додатка, якщо вони не входять до його назви, після слова «Додаток». Приклад: Листи Миколи Лисенка до Анатолія Вахнянина.
Додаток до статті Я. Горака «Взаємини між Анатолієм Вахнянином та Миколою Лисен¬ком (до історії контактів М. Лисенка з галичанами)». За наявності двох і більше додатків їх треба нумерувати.
Щодо приміток, у п. 5.1.13.1 значиться, що бібліографічний опис у бібліографічних посиланнях, уміщених у примітці, складають згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний опис.
Загальні вимоги та правила складання. Якщо публікацію перекладено з іншої, крім української, мови, в примітці зазначають відомості про видання, з якого здійснено переклад. Якщо публікацію передруковано, в примітці зазначають відомості про видання, з якого здійснено передрук.
У п. 5.1.13.2 зазначено, що примітки за їхнім розміщуванням поділяють на середтекстові, позатекстові й підрядкові.
Середтекстові примітки розміщують у тексті публікації та відокремлюють їх від тексту пря¬мими дужками. Позатекстові примітки розміщують безпосередньо після основного тексту публікації. Підрядкові примітки розміщують унизу сторінки під останнім рядком тексту публікації.
Позатекстові та підрядкові примітки зв’язують із текстом, до якого вони належать, знаками виноски: арабськими цифрами та астерисками.
Таким чином, складові частини публікації, зазначені в питанні, розташовуються в такому порядку: текст публікації, позатекстові примітки, пристатейні бібліографічні списки, додатки.
Науково-бібліографічний відділ НПБУ
|
Питання №1758 |
Sharap
06/11/2011 × 12:58 | Какой максимальный процент списания от общего фонда можно производить.
Відповідь. Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ, затверджена Наказом Державного казначейства України 29.11.2010 N 447 /Режим доступу:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0003-11 не обмежує кількість майна, що підлягає списанню. |
Питання №1757 |
inna 05/11/2011 × 20:16 | Скажіть, будь ласка, як правильно проводиться індексація цін при списанні літератури?
Відповід. Пропонуємо переглянути відповіді на питання " № 1600, 1436, 1314, 1260, 1003. |
Питання №1756 |
Anna 05/11/2011 × 19:59 | Уважаемые коллеги, пожалуйста, просим отправить на этот адрес консультацию о том, как проводится комплексная проверка бибилотек ЦБС.
Відповід. Консультацію надіслано 08.11.11. о 17.25.
|
Питання №1755 |
Natalia
05/11/2011 × 14:31 http://cbs.alchevsk.com.ua | Уважаемые коллеги! Подскажите, пожалуйста, как правильно разместить в карточных каталогах библиотеки карточки с описанием документов на нетрадиционных нисителях (аудио- видео- и электронные издания). Спасибо за ответ.
Відповідь. Згідно з "Єдиними правилами ...", всі картки з БЗ документів розставляються за зведеним українсько-російським алфавітом відповідно до буквеного складу їх початкових слів. |
Питання №1754 |
vera
05/11/2011 × 12:49 | как правильно провести аттестацию библиотечных работников, кто входит в аттестационную комиссию, в каких документах об это можно узнать?
Відповідь. Уважно ознайомтесь з Положенням про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України від16.07.2007 N 44 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z1023-07 |
Питання №1753 |
svitlana
03/11/2011 × 21:50 | Чи правомірно прописати в положенні про ЦБС, що ЦРБ і сільські бібліотеки є комунальними закладами з правом юридичної особи, але фінансуються з різних бюджетів: з районної та сільських рад? Чи передавати в такому разі книжкові фонди на баланс сільських рад? Відповідь прошу надіслати на e-mail: andre-chuk@ukr.net
Відповідь надіслано 13.11.2011 о 12.15. |
Питання №1752 |
svitlana
03/11/2011 × 21:28 | Ми зіткнулись з такою ж проблемою і тому дуже цікавить відповідь на питання №1749. Детальну відповідь, роз'яснення, посилання на законодавчу базу чи відповідні документи , як-то Статут, акти передачі книжкових фондів на баланс сільських рад чи інші надішліть, будь ласка, на адресу: andre-chuk@ukr.net
Відповідь надіслано 13.11.2011 о 12.15. |
Питання №1751 |
Violeta 03/11/2011 × 18:41 | Уважаемые коллеги! Подскажите кто должен утверждать акты на списание литературы по ветхости,утерянные пользователями директор ЦБС или начальник отдела культуры.
Відповідь. Затверджує директор ЦБС, згідно п.6, п.7, п.9, п.10 Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затверджену Наказом Державного казначейства України 29.11.2010 N 447 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0003-11
|
Питання №1750 |
Elena
03/11/2011 × 18:10 | Прошу Вас дать разъяснение по следующему вопросу: в каком размере я должна получать материальную помощь на оздоровление к ежегодному основному отпуску, если занимаю по штатному расписанию в Центральной районной библиотеке 2 должности (0,5 ставки секретаря и 0,5 ставки оператор ЭВМ) и рабочий день мой составляет 8 часов. В коллективном договоре сказано, что при уходе работника в очередной трудовой отпуск выплачивать материальную помощь на оздоровление в размере должностного оклада. Бухгалтер по начислению зарплаты никаких разъяснений по данному вопросу не предоставил. В этом году я получила половину материальной помощи на оздоровление только как за 0,5 ставки.
Відповідь. Вам вірно нарахували матеріальну допомогу на оздоровлення. Якщо особа працює за внутрішнім сумісництвом (тобто у тій же установі, що й за основною посадою) матеріальна допомога, у т.ч. на оздоровлення, надається лише за основною посадою. При цьому сума оплати виконаної роботи за внутрішнім сумісництвом не впливає на розмір цієї допомоги, оскільки її граничний розмір обмежений одним посадовим окладом на рік. |
Питання №1749 |
natalya
03/11/2011 × 16:03 | В нашій РЦБС відбулася децентралізація.Створений комунальний заклад районної ради -районна бібліотека, а як тепер повинні бути оформлені окремі від ЦБС сільські бібліотеки.Чи повинні вони обовязково мати стастус юридичних осіб,?Якщо сільська бібліотека буде зареєстрована, як юридична особа комунальний заклад сільскої ради-сільська бібліотека ,то повинен бути обовязково завідувач. А якже нормативне навантаження, а згідно нього присвоєння кваліфікаційного розряду.? Як повинні існувати окремі сільські бібліотеки не обєднані в ЦБС особливо в селах, де кількість населення від 250 до 300 осіб.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитися з відповідями на питання №1666, 1479, 1298 та статтею Розколупи Н. Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек //Бібліотечна планета. - 2011. - №2. – С.7-9. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/file/lp-52.pdf. Якщо виникнуть додаткові потреби в уточненні окремих положень, будемо раді допомогти. |
Питання №1748 |
Nina
03/11/2011 × 14:11 http://kslibrary.org.ua | Чи має право вчитель, який отримує пенсію за вислугою років, працювати на посаді бібліотекаря міських та сільських бібліотек з 01.11. 2011? Дякуємо за консультацію.
Відповідь. Згідно зі ст.7 Закону України „Про пенсійне забезпечення” пенсії за вислугу у років призначаються при залишенні роботи, яка дає право на цю пенсію. Посади бібліотекарів ПБ не входять до Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993 року № 909. Норми щодо призначення пенсії за вислугу років, незалежно від віку, працівникам закладів освіти, охорони здоров’я та соціального захисту залишаються незмінними. Тому Ви можете одночасно отримувати цю пенсію та працювати бібліотекарем публічної бібліотеки. |
Питання №1747 |
kolya 02/11/2011 × 18:36 | Дякую!Отримав дуже вичерпну відповідь і, щоб Ви "культпросвіт працівники" знали, що навіть в районних бібліотеках Рівненської та Хмельницької областей нових таблиць ББК немає. Але згори цього не помітно.
Шановний пане Миколо!
Хочемо щиро перепросити Вас за прикру помилку, що сталася. Нажаль, змушені констатувати неодноразові факти нецільового використання робочого часу фахівців невідповідальними студентами.
Хотілося б звернути Вашу увагу на те, що на сьогоднішній день українського перекладу ББК не має (лише у 1992 році ДЗ «НПБУ» були розроблені "Доповнення і виправлення до ББК"). На сьогодні широко використовується “Библиотечно-библиографическая классификация: Рабочие таблицы для массовых библиотек” (М.:Либерея, 1999). У листопаді 2000 р. бібліотеками - співавторами ББК: Російської державної бібліотекою (РДБ), Російською національною бібліотекою (РНБ) і Бібліотекою Російської академії наук (БАН) - підписано угоду, яка визначила авторські права РДБ, РНБ та БАН, вирішило питання про еталонні ББК , обов'язкової структурної та змістовної ідентичності її варіантів у вигляді повних, середніх і скорочених таблиць, в книжкових і машинозчитуваних версіях. ББК по праву вважається Національної класифікаційної системою Росії.
Ми хочемо запевнити Вас, що протягом доби Ви отримаєте відповіді на запити. Запевняємо, що ми докладемо максимум зусиль, щоб уникнути таких прикрих непорозумінь.
|
Питання №1746 |
olga 02/11/2011 × 17:21 http:/ | Шановні колеги, допоможіть будьласка з таким питанням : " Чи обов'язково в дитячій бібліотеці при щоденному веденні статистичного підрахунку разом із загальною кількістю відвідувань за день додатково вказувати номери читацьких формулярів?"Щиро дякую за будь-яку відповідь.
Відповідь. Так, обов’язково. Згідно розробленої та затвердженої місцевими органами державної влади "Номенклатури справ" Ви повинні мати Книгу обліку читачів і книговидачі, в якій Ви робите первинне опрацювання статистичних даних з читацьких формулярів та Щоденник обліку роботи структурного підрозділу бібліотеки, куди вже маєте вносити опрацьовані дані первинного обліку. Ці два документи входять до "Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів" (затверджений Наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України 20.07.98 N 41, позиція 899 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=z0576-98. Строк зберігання Книги обліку читачів і книговидачі - 3 роки. |
Питання №1745 |
Olja
02/11/2011 × 15:30 http://cbsmkam-pod.ucoz.ua | Добрий день, шановні колеги!Будем вдячні, якщо Ви надішлете нам структуру і методику ведення картотеки методико-бібліографічних матеріалів для методичного відділу.
Відповідь. Пропонуємо використати: Справочный аппарат в помощь методической работы //Организация работы ЦБС. – М., 1985. - § 4. – С.109-112. Також може стати в нагоді видання : Бачалдин, Б. Н. Менеджмент в научно-методической работе [Текст] : в помощь библиотекарю / Б.Н. Бачалдин, Л.М. Инькова ; Рос. гос. б-ка . - М. : Рос. гос. б-ка, 1993. - 255 с. - Библиогр. в конце ст.
|
Питання №1744 |
Marina 02/11/2011 × 13:56 | Доброго дня ! Шановні колеги надайте методичну допомогу у роз’ясненні застосування у бібліотеках Закону України «Про захист персональних даних», який набрав чинності з 1 січня 2011 року. Відповідно до норм Закону, базу персональних даних в електронній формі або у формі картотеки персональних даних необхідно зареєструвати та внести до Державного реєстру баз персональних даних. Окрім того, не допускається обробка даних про фізичну особу без її згоди (мабуть мається на увазі письмової). Виникає питання – чи необхідно реєструвати єдину реєстраційну картотеку читачів, яку ведуть бібліотеки? За якою формою має бути оформлена згода від читачів на обробку їх персональних даних? Чи потребує реєстрації ЄРК або електронний її варіант окремо взятої бібліотеки, що входить до централізованої бібліотечної системи? І які дії має вжити володілець цієї бази для забезпечення захисту персональних даних?
Відповідь. Змушені констатувати, що на сьогоднішній день ми не можемо надати однозначну відповідь. Питання знаходиться в стадії обговорення. Пропонуємо скористатись правовою допомогою міністерства культури України, яка надається згідно "Порядка надання безоплатної первинної правової допомоги у Міністерстві культури України", затвердженого Наказом Міністерства культури України від 20.10.2011 р. № 1342/0/16-10 /Режим доступу: http://195.78.68.75/mincult/uk/publish/article/255923.
З свого боку, наша служба передбачає після опрацювання, узгодження розмістити на сайті бібліотечного фахівця Консультацію з даного питання.
|
Питання №1743 |
svitlana 02/11/2011 × 11:38 | Доброго дня! Просимо Вас дати відповідь на питання. Чи має право директор бібліотеки перевести працівника з одного відділу в інший без його на то згоди. Працівник - інвалід першої групи. Дякую!
Відповідь. Згідно ст. 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів» вiд 21.03.1991 № 875-XII) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=875-12.: "Переведення інваліда на іншу роботу без його згоди з мотивів інва-лідності не допускається, за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан його здоров'я перешкоджає виконанню професійних обов'язків, загрожує здоров'ю і безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров'я інвалідів".
У той же час роботодавець має право звернутися до МСЕК з проханням надати висновок щодо відповідності чи невідповідності стану здоров’я працівника, якому встановлено групу інвалідності, займаній посаді чи виконуваній роботі, годиться якомога детальніше описати умови праці, в яких працює цей працівник. У разі відмови працівника-інваліда від пропонованого переведення на інші посади чи роботи роботодавець може звільнити його за пунктом 2 статті 40 КЗпП протягом місяця з дня одержання згоди профспілки.
|
Питання №1742 |
natali
02/11/2011 × 11:08 | Хто оцінює книги прийняті взамін загублених від читачів? Дякую за відповідь
Відповідь. Згідно п. 3.5. Типових правил користування бібліотеками в Україні: "Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, а також одержаний через МБА, внутрішньосистемний книгообмін за домовленістю з бібліотекою-фондоутримувачем, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою" (затверджені Наказом МКіМ 05.05.99 N 275 (із змінами)". На нашу думку, провідні фахівці бібліотеки, які постійно працюють з книгами, володіють інформацією щодо реальних цін на документи. |
Питання №1741 |
Valentina
01/11/2011 × 11:42 | Скажите, пожалуйста, какую материальную ответственность несет: заведующий отделом библиотеки вуза полную или неполную(ограниченную)? Предусмотрена ли в библиотеке полная материальная ответственность? Заранее спасибо.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря ДЗ НПБУ - Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті). Додатково див. відповідь на питання № 1440, 933, 844. |
Питання №1740 |
oksana
01/11/2011 × 08:22 | Доброго дня! Скажіть будь ласка,чи має право директор ЦБС відправити наказом працівника у відпустку без збереження заробітної плати.Дякую
Відповідь. Відпустка без збереження заробітної плати, що надається працівникові регламентується Ст. 84 КЗпП України /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=3&nreg=322-08, статтею 26 Закону України "Про відпустки". Керівник бібліотеки може тільки попросити працівника побути у відпустці за власний рахунок 2 тижні. Примусово відправити на місяць-два, тим більше не виплативши заробітної плати — керівництво не має права. Якщо робітники погоджуються на такого роду умови — вони це роблять на власний ризик. |
Питання №1739 |
Irina
31/10/2011 × 14:54 | Доброго дня! скажіть, будь-ласка, як описуються документи для бібліографічного покажчика, якщо співпадають ініціали у прізвищі авторів (наприклад, Ємець О. О. и Ємець О.О. ( его дочка). У стандарті вказано, що у дужках вказують (дочка). Чи є ще які варіанти? Чи можна скорочувати ім'я дочки - Ємець Ол-ра О.? Дякую!
Відповідь. 1. У дужках вказують [дочка]. 2. Ємець О.О. [Олег], Ємець О.О. [Олена]. 3. Ємець Олег Ємець Олена.
|
Питання №1738 |
Tatiana
31/10/2011 × 14:26 | До питання 1716. Яку кількість можна списати, якщо нестача виникла після проведення переобліку в результаті смерті бібліотекаря, адже в інструкції вказано на матеріально відповідальну особу ?
Відповідь. Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ не обмежує кількість майна, що підлягає списанню як недостача, виявлене в результаті інвентаризації. Оскільки особа, яка не вжила необхідні заходи щодо збереження майна, померла, недостача не підлягає відшкодуванню. До того ж, бібліотечні працівники не є особами з повною матеріальною відповідальністю. Додатково радимо ознайомтесь з юридичною консультацію вченого секретаря - Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті). |
Питання №1737 |
Valentina
31/10/2011 × 11:35 | Помогите, пожалуйста, разобраться в следующем вопросе:
институт ранее был отдельным подразделением академии, со своей инфраструктурой,в том числе и библиотекой, которой руководил заведующий. Сейчас институт "петерял" свою независимость и стал структурным подразделением академии, в которой есть своя НТБ с директором. Должность зав.библиотекой сразу сократили, так как не может быть сразу два руководителя библиотеки. Взамен предлагают занять должность заведующий сектором с материальной ответственностью за все «движимое и недвижимое»имущество библиотеки ин-та. Библиотека ин-та располагает Аб, ч/з, электрон.ч/зи фондом ~6,5 тыс.экз. и находится в некотором удалении от НТБ академии (в другом здании). Не могу разобраться в следующих вопросах: -Возможна ли в данном случае должность заведующий отделом? (ПФУ академии уверяет, что нет);-Как понимать пункт договора «несет материальную ответственность в пределах нанесенного ущерба» - что это, полная материальная отв-ть?, хотя слова полная в договоре нет. В библиотеках есть должности с полной мат.отв-тью? -Работая зав.сектором или зав.отделом, могу ли я работать по совместительству на 0,25 ставки библиотекаря в той же библиотеке? Извините, пожалуйста, за «объемное» послание, я старалась быть краткой, но не получилось. Спасибо.Відповідь. 1. Ми не знайшли жодних регламентуючих документів, які б забезпечили функціонування сектору, до складу якого включені абонемент, ч/з, електронний ч/з. Ці функції були б більш притаманні відділу обслуговування читачів та зберігання бібліотечного фонду визначеного факультету.
ІІ. Стосовно матеріальної відповідальності, ми пропонуємо ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря ДЗ НПБУ - Н. І. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті). Додатково див. відповідь на питання № 1440, 933, 844.
ІІІ. Стосовно суміщення див. відповідь на питання № 1731.
Додатково пропонуємо проконсультуватись у Науковій бібліотеці ім. М.Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка, яка є опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки України, що здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств /Режим доступу: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3
|
Питання №1736 |
Natalka
31/10/2011 × 11:19 | Добрый день!!! Возник вопрос?? Кто должен в ЦБС заниматься шифровкой книг (ББК), отдел обработки, отдел комплектования, методист или библиограф??? заранее огромное спасибо
Відповідь. Не бачимо питання. Є кваліфікаційні вимоги, є Положення про відділи, є посадові інструкції, які розробляються на кожного працівника, де чітко визначено коло його посадових обов'язків. Тому думаємо, що в цих документах чітко прописано хто має займатись індексуванням документів у Вашій бібліотеці. Традиційно цим займається відділ обробки. |
Питання №1735 |
kolya 31/10/2011 × 11:01 | допоможіть розкрити значення індексів, з поясненням кожного знаку:20ф; 26.89(5Сир); 39.81-5; 36.847-7я2.А також систематизувати теми:Біосферні заповідники в Україні; Науково-популярна література з астрономії; Акліматизація тварин у Кенії. Завчасно дякую.
Відповідь. 20 ф
20 – природничі науки загалом
Ф – науково-інформац. діяльність; пропаганда досягнень науки, техніки та передового досвіду (за таблицями типових ділень)
26.89(5Сир)
26.89 – країнознавство, краєзнавство
(5Сир) – Сирія (країна), за таблицями ТТД.
39.81- транспорт, метрополітен
-5 – обладнання (машини, апарати) - СТД
36.847 – мед та його переробка
-7 – контроль технологічних процесів та якості продукції (СТД);
-я2 – довідкові видання (ОТД). Біосферні заповідники України – 28.088л6(4Укр). Астрономія – 22.6 Акліматизація тварин – 28.680 (у Кенії теж)
|
Питання №1734 |
kolya 31/10/2011 × 10:51 | допоможіть назвати основні ділення відділу" 24.5Фізична хімія.Хімічна фізика" за таблицями ББК
Відповідь. 24.5Фізична хімія. Хімічна фізика
24.53 Хімічна термодинаміка. Термохімія. Рівновага. Фізико-хімічний аналіз
24.54 Хімічна кінетика. Горіння, детонація і вибухи. Каталіз
24.57 Електрохімія
24.58 Фізична хімія поверхневих явищ
|
Питання №1733 |
irina 31/10/2011 × 10:33 | Добрый день! Спасибо вашему сайту за работу. У нас возник такой вопрос: Как поставить на баланс ретро-литературу? Унас нет возможности пригласить для оценки букиниста. Заранее благодарны
Відповідь. Не зовсім розуміємо, що Ви вкладаєте в поняття „ретро-література” ? Якщо це дійсно рідкісні, прижиттєві видання видатних діячів культури та мистецтва, рекомендуємо скористатися „Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ” /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0459-00) (див. п. 1. 24). Радимо оцінювати документи за ринковими цінами відповідно аналогічним виданням, які або присутні у Ваших фондах, або представлені на букіністичних Інтернет-порталах та сайтах.
Крім того, пропонуємо зважити всі чинники, пов'язані з отриманням бібліотекою документів у дарунок. Припускаємо, що Ви отримали в дарунок від приватної особи певну кількість книг і Вам належить їх поставити на облік. Проте, принагідно зауважимо, що Ви можете обмежити надходження до Вашої книгозбірні небажаної літератури, розробивши „Положення про дарунки ( або дарчий примірник)”. В цьому документі Ви можете окреслити умови передачі, отримання та долучення до фонду документів, які надходять до бібліотеки без супровідних документів від фізичних або юридичних осіб. Зокрема, у „Положенні…..” можуть бути прописані умови, коли бібліотека в праві відмовити дарувальнику у наполегливому бажанні зробити свій внесок в розбудову бібліотечного фонду.
|
Питання №1732 |
Natalya
31/10/2011 × 10:29 | Доброго Вам дня! Подскажите, какие параметры для Персоналий обязательны для занесения в электронную базу данных.
Відповідь. Якщо під електронною базою даних ми з Вами розуміємо електронний каталог, то Вам необхідно прийняти методичне рішення про те, що поле „Персоналії” є пошуковим. Для того, щоб за допомогою цього поля був можливий пошук документів, варто розробити тезаурус (словник) авторитетних файлів для ототожнення персоналій, де будуть відображені основні дані про персоналію: прізвище, ім’я, по-батькові, дати народження та смерті та уточнення. Наприклад: Сагайдачний, Петро Кононович, гетьман, ?-1622; Сагайдачний, Петро Кононович, гетьман, -1622. – Україна; Сагайдачний, Петро Кононович, гетьман, ?-1622. Критика та аналіз. Глибина інформації залежить від кількості та різноманітності змісту документів про персоналію або тих, де ця особа (персоналія) виступає автором, варіативності читацьких запитів, технічних можливостей АБІС (наприклад, кількість знаків у полі „персоналія” може бути обмежена). В цьому випадку, відповідно, варто вибрати та відобразити найважливіші відомості про дану особу. |
Питання №1731 |
Valentina 30/10/2011 × 22:17 | Подскажите пожалуйста, может ли зав.сектором или зав.отделом библиотеки института совмещать 0.25 ставки простого библиотекаря в библиотеке академии?
Відповідь. Щоб відповісти на Ваш запит, потрібно знати на яких умовах Вам пропонують працювати: у порядку сумісництва чи суміщенням.
Звертаємо Вашу увагу на п. 2 Постанови КМ України від 3 квітня 1993 р. N 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій": "тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день".
Також див. консультацію: http://www.glavbuh-audit.com/ua/news/view-1414.html
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|