Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №2050 |
svitlana
29/01/2012 × 14:59 | Шановні колеги! Яким документом має регламентуватися діяльність сільських бібліотек в умовах децентралізації ЦБС ? Якими документами слід керуватись при визначенні структури та штатів сільських бібліотек; чи обов'язково вони повинні мати статус юридичної особи; яким примірним, типовим, орієнтовним документом маєть послугуватися при розробленні свого Статуту? Яка роль районної бібліотеки по відношенню до сільських? Чи передавати сільським бібліотекам фонд, майно, яке було на балансі ЦРБ? Яким чином це правильно зробити? Заздалегідь вдячна за відповідь на andre-chuk@ukr.net.
Відповідь надіслано 31.01.2012 о 16.05. |
Питання №2049 |
Inna
27/01/2012 × 20:24 | В колективному договорі передбачена додаткова відпустка до 7 днів за ненормований робочий день. Чи надається така відпустка, якщо працівник працює на 0,75 ставки?
Відповідь. Так, надається. Питання надання додаткових днів вирішується відповідно до Закону України „Про відпустки” (Див. ст. 8 «Щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці та її тривалість» /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/law2/main.cgi?nreg=504%2F96-%E2%F0&chk=4/UMfPEGznhhfd7.Zir7tyZ7HI4qEs80msh8Ie6). Колективний договір може передбачати прийняття додаткових днів до відпустки диференційовано до різних категорій працівників. Додатково рекомендуємо ознайомитись з: «Рекомендаціями щодо порядку надання працівникам з ненормованим робочим днем щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці», затверджені Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 10.10.97 р. N 7 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0007203-97 ; статтею вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи «Щорічні відпустки працівникам бібліотек: (Юридична консультація» // Бібліотечна планета. – 2011. - № 3 Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541 |
Питання №2048 |
Svitlana
27/01/2012 × 15:16 | Скажіть будь- ласка. Розроблений штатний розпис для районних бібліотек. Якщо так, то розкрийте на своєму сайті. Завчасно дякую.
Відповідь. В даний час типових штатів, якими слід керуватися при складанні штатних розписів закладів культури не існує. Міністерством культури України розроблено проект примірних структур та примірних штатних нормативів комунальних бібліотек, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства культури України (розділ «Громадське обговорення») для отримання пропозицій та зауважень. Зауваження та пропозиції приймаються в письмовому та/або електронному вигляді на адреси: Міністерства культури України – 01601, м. Київ, вул. І.Франка, 19. E-mail: biblio@mincult.gov.ua, book@mincult.gov.ua На сьогоднішній день, відповідно до ст. 64 ГКУ, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників та штатний розпис. Як бачимо, ця норма ГКУ надає підприємству свободу в прийнятті рішення щодо складання штатного розпису. |
Питання №2047 |
Mariya 27/01/2012 × 12:50 | Чи має право працювати бібліотекарем на повну ставку, який має інвалідність І групу загального захворювання?
Відповідь. Ваше запитання не входить у формат нашої професійної довідки. Можемо лише зазначити, що роботодавець повинен передусім керуватися довідкою до акта огляду МСЕК, на зворотній стороні якої зазначається висновок про умови та характер праці, а також індивідуальною реабілітаційною програмою інваліда, копію якої в установлених законодавством випадках надсилає МСЕК на адресу підприємства за місцем роботи працівника-інваліда. Пропонуємо проконсультуватись у Фонді соціального захисту інвалідів /Режим доступу: http://www.ispf.gov.ua/Default.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1 |
Питання №2046 |
Tataryn
27/01/2012 × 10:53 | Чим керуватися при запровадженні санітарного дня у бібліотеці?
Санітарний день проводиться 1 раз на місяць згідно з п. 5.129 "Правил техніки безпеки в бібліотеках", затверджених 01. 09. 1975 р. Крім того, "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи" (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83) передбачають витрати часу на проведення санітарно-гігієнічних заходів (Див. п.3.41, 3.43). Радимо також звернути увагу на iнструктивно-методичнi рекомендацiї Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського «Санітарно-гігієнічна обробка документів, каталогів та засобів їх зберігання в бібліотеках» (Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/law/i_sanit.html) та на список рекомендованої літератури. |
Питання №2045 |
Oleg 27/01/2012 × 10:52 http://lib.pu.if.ua | Скажіть, будь ласка, на основі яких законодавчих або нормативних документів бібліотека має право проводити "санітарні дні"?Див. відповідь на питання 2046.
|
Питання №2044 |
Vera
26/01/2012 × 15:27 | Чи підлягають атестації робочі місця бібліотекарів ЦБС? Де знайти інформацію? Дякуємо.Атестація робочих місць за умовами праці – комплексна оцінка всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу, супутніх соціально-економічних факторів, що впливають на здоров’я і працездатність працівників в процесі трудової діяльності. Атестація робочих місць за умовами праці проводиться згідно з "Порядком проведення атестації робочих місць за умовами праці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/442-92-%D0%BF) та "Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці", затвердженими постановою Міністерства праці від 1 вересня 1992 року № 41. Атестація робочих місць передбачає включення в кошторис установи значних фінансових витрат. |
Питання №2043 |
Liliya
26/01/2012 × 12:53 | Чи може бібліотека одержувати від читачів благодійну допомогу ? Якщо так, то як документально це повинно оформлятись?
Відповідь. Так. У відповідності з ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки є власними надходженнями бюджетних установ, які спрямовуються на організацію основної діяльності бюджетних установ. Відповідно до ст. 13 Кодексу власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включається до спеціального фонду бюджету. Головне, щоб отримані благодійні внески, гранти, дарунки, майно і т. д. були оприбутковані (взяті на баланс) і використовувались за призначенням. Порядок отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами визначаються: Законом України від 16.09.97 N 531/97-ВР "Про благодійництво та благодійні організації" /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/531/97-вр ; Порядком передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1195 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п; Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» від 04.08.2000 N 1222 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1222-2000-п ; згідно з Порядком, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.98 N 1295 ( 1295-98-п ) "Про затвердження Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контролю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконаних робіт" /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1295-98-п ; Змінами до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ , затверджені Наказом Державного казначейства України 22.12.2009 N 526 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1261-09 ; Інструкцією про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затверджену Наказом Державного казначейства України 10.07.2000 N 61 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1027.427.10&nobreak=1 |
Питання №2042 |
Marina 26/01/2012 × 10:29 | Добрый день. Подскажите пожалуйста, библиотека-филиал прошла плановую проверку. Обязательно ли переписывать наличие литературы по итогам проверки. Заранее спасибо.В жодному разі!
Інвентаризація проводиться за бібліотечними технологіями, основні процеси яких відображені в «Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи».Бухгалтерія не має права вимагати від бібліотекаря перепису літератури на окремих листах, так як згідно п.1.21.Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (Див. Довідкові видання: Бібліотека у правовому полі у режимі доступу http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk) «книги, посібники та інші видання обліковуються за груповим обліком». З бухгалтерією погоджуються лише данi про балансову вартість книжкового фонду.
|
Питання №2041 |
Valentina
26/01/2012 × 07:22 | Нужно ли заводить форму-5 при приеме на работу на совместителя? Специалист работает в двух разных организациях.
Відповідь. Формат Вашого запиту більш направлений на консультативну допомогу в Фонді загальнообов'язкового державного соціального страхування України. |
Питання №2040 |
Inna 25/01/2012 × 20:32 | Чи надається додаткова відпустка бібліотекарю, працюючому 6 місяців на повну ставку і 5 місяців на 0,75 ставки?Незрозуміло, про яку саме додаткову відпустку йде мова. Радимо ознайомитись з Вашим Колективним договором.
|
Питання №2039 |
Katerina
25/01/2012 × 10:44 | Доброго дня! У нас пройшла реорганізація ЦБС. Сільські та міські бібліотеки передано у власність територіальних громад сіл та міста. Районна дитяча бібліотека буде відноситься до колишньої центральної районної бібліотеки, хоча і знаходиться в окремій будівлі і має заступника директора по роботі з дітьми. Допоможіть будь-ласка як правильно назвати і прописати в статуті колишню центральну районну бібліотеку ( чи центральна, чи районна?)та прилягаючу до неї районну дитячу бібліотеку.
Чи може районна дитяча бібліотека бути районною в структурі районної бібілотеки? З вашого питання незрозуміло, про яку ЦБС йдеться – районну чи міську. Це важливо і тому потребує уточнення. Радимо перечитати документ, який регламентував хід реорганізації бібліотек у Вашому місті (районі). Розміщення районної бібліотеки для дітей в окремому приміщенні не може перешкодити бути їй у складі ЦРБ чи РБ. Організацію взаємодії бібліотек на міському чи районному рівні визначено у статті 10 «Організація взаємодії бібліотек» Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80).
|
Питання №2038 |
olga 24/01/2012 × 23:19 | Добрый вечер! Не могу найти бюджеты города Новомосковска Днепропетровской области за 2010, 2011 и 2012 года с приложениями к ним. Подскажите, пожалуйста, где они опубликованы. Спасибо!
Відповідь. На сьогодні діє Закон України «Про доступ до публічної інформації». На виконання цього закону Президент України підписав Укази «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» та «Про першочергові заходи щодо забезпечення доступу до публічної інформації в допоміжних органах, створених Президентом України». Ці Укази покликані забезпечити реалізацію конституційного права громадян вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію. Пропонуємо скористатись своїм правом . Нагадаємо, що надання публічної інформації Дніпропетровською облдержадміністрацією має здійснюватись у відповідь на Ваш інформаційний запит. |
Питання №2037 |
belogorsk_delamu
24/01/2012 × 09:42 http://4tivo.in | Подскажите пожалуйста Перечень штатных единиц районных ЦБС по 4 категории оплаты труда
Відповідь. В даний час типових штатів, якими слід керуватися при складанні штатних розписів закладів культури, не існує. Відповідно до порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, штатний розпис бюджетних установ затверджує керівник відповідної вищестоящої установи в межах коштів, передбачених на оплату праці. При цьому чисельність працівників установи повинна бути приведена у відповідність з визначеним фондом оплати праці, а інші витрати з іншими встановленими асигнуваннями. |
Питання №2036 |
Elina 23/01/2012 × 20:21 | Чи потрібно зберігати картки облікового каталогу на документи, що вибули?
Відповідь. При вибутті останнього примірника картка з облікового каталогу вилучається, у журналі реєстрації карток облікового каталогу проставляється дата та номер акту вилучення документів (див. Организация работы ЦБС. – М., 1985). Ці правила ведення каталогів повинні бути чітко прописані в «Положенні про систему каталогів та картотек ЦБС», або в Паспорті каталогу.
|
Питання №2035 |
nadegda
23/01/2012 × 17:04 | Здравствуйте. Подскажите, пожалуйста, сколько лет хранятся акты на списание и на приход литературы в отделе комплектования ?
Відповідь. Це регламентується «Номенклатурою справ у ЦБС (бібліотеці), із зазначенням терміну зберігання документів», розробленою у відповідності до «Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів», затвердженого Наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України 20.07.98 р. № 41. Див. Довідкові видання: Бібліотека у правовому полі у режимі доступу http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk П. 878 Переліку передбачає збереження списків літератури, вилученої з обігу – до ліквідації бібліотеки. |
Питання №2034 |
lubov
23/01/2012 × 13:31 http://library.kr.ua | Доброго дня. Районна ЦБ знаходиться на території міста. Після проведення децентралізації ЦБС в районній бібліотеці скорочені відділи обслуговування і за нею залишається методичне обслуговування та перерозподіл документів з обмінного фонду обласних бібліотек на сільські бібліотеки. В зв’язку з такими змінами, яку назву повинна мати районна бібліотека? Чи є регламентуючі документи, де повинна знаходитись районна бібліотека, якщо на одній території є районна і міська ЦБС?
Відповідь. Функції установи, які перелічені у Вашому запиті, не підпадають під визначення терміну «бібліотека», який чітко виписаний у ст. 1 Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу": «Бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад (установа, організація) або структурний підрозділ, що має упорядкований фонд документів, доступ до інших джерел інформації та головним завданням якого є забезпечення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки». Таким чином, новоутворена «установа» не підпадає до переліку установ за різними формами та видами діяльності, які можуть бути утворені у сфері культури (див. п.3 ст.9 Закону України «Про культуру») та бути включеною до базової мережі закладів культури , відповідно до державних соціальних нормативів у сфері обслуговування згідно порядку, визначеному КМУ (ст.ст. 19, 22, 23,24 Закону України «Про культуру»). |
Питання №2033 |
Julia
23/01/2012 × 10:26 http://www.symonenkolib.ck.ua/ | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть будь-ласка!Якими нормативно-правовими актами керуватися при списанні документів з балансу бюджетної установи у зв'язку із втратою чинності наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 № 447 "Про затвердження Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ", та на підставі якого документа створювати комісію по списанню? Дякую наперед за відповідь
Відповідь. Згідно з наказом Міністерства фінансів України 14.10.2011 N 1297 згадана Інструкція втратила чинність. Нова редакція Інструкції – відсутня. Пропонуємо ознайомитись з Листом Державної казначейської служби України від 11.11.2011. № 17-08/729-4393 «Щодо списання об’єктів державної власності»/Режим доступу: http://news.dtkt.com.ua/show/ukr/article/14844.html |
Питання №2032 |
nataliya 23/01/2012 × 10:26 | Шановні колеги, якими документами має нині регламентуватися діяльність бібліотек - районних та сільських, зокрема дитячих - в умовах ліквідації ЦБС? Мається на увазі - якими документами слід керуватись при визначенні структури та штатів таких бібліотек; чи обов'язково вони повинні мати статус юридичної особи; яким примірним, типовим, орієнтовним документом маєть послугуватися при розробленні свого Статуту (Положення)?Заздалегідь вдячні за відповідь
Відповідь надіслано 26.01.2012 о 12.05. |
Питання №2031 |
Larisa
23/01/2012 × 10:01 | Добрый день! Подскажите ,пожалуйста, нужна ли ежедневная запись выданных изданий в формуляры читателей в библиотеках ЦБС для взрослых (с открытым доступом к фонду), или можно оформлять книговыдачу выборочно, 1 раз в неделю?.
Відповідь. Можна, але тільки в тому випадку, якщо Ви згодні на отримання зарплати вибірково. |
Питання №2030 |
Olga
20/01/2012 × 13:10 | Шановні колеги! ЦБС для дорослих обслуговує 51 тис.користувачів. І має Першу категорію. Чи має міська влада право зняти з нас I категорію? Дякуємо.
Відповідь. Так, має. Централізовані бібліотечні системи та публічні бібліотеки , які відносяться до І групи за оплатою праці, залежать від показників: середньорічна кількість користувачів бібліотек - понад 75 тис. чол., середньорічна кількість видачі документів - понад 1500000 (прим.), а ІІ група за оплатою праці : середньорічна кількість користувачів бібліотек - від 50 до 75 (тис. чол.), середньорічна кількість видачі документів - від 1 050 000 до 1 500 000(прим.). Пропонуємо ознайомитись з «Показниками для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем», визначених у Додатку 7 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05/page4 |
Питання №2029 |
yana
20/01/2012 × 11:46 | Подскажите правомерно ли директор ЦБС отказывает в вакансии специалисту мотивируя тем, что ему нужно трудоустроить инвалида? Могут ли отказать в вакансии если нет местной прописки? Спасибо.
Відповідь. В цій ситуації доречніше звернутись до Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=296%3A2009-08-02-18-44-41&catid=93%3A2009-08-02-18-42-45&Itemid=49&lang=uk |
Питання №2028 |
lina
20/01/2012 × 11:42 | Здравствуйте! Подскажите пожалуйста есть ли возможность трудоустроиться библиотечному специалисту,который не имеет никаких трудовых нареканий, если директору ЦБС он просто не нравиться.А начальник городского отдела культуры отсылает со всеми вопросами к тому же директору.
Відповідь. Формат нашої довідки не передбачає роль арбітрів у вирішенні трудових суперечок та міжособистісних протистоянь. Пропонуємо звернутись до Професійної спілки працівників культури України /Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=296%3A2009-08-02-18-44-41&catid=93%3A2009-08-02-18-42-45&Itemid=49&lang=uk |
Питання №2027 |
tatyana 20/01/2012 × 10:58 | Будь ласка, надайте консультацію.
В нашій ЦБС (централізована бібліотечна система)
відбулася децентралізація.
Створений комунальний заклад районної ради - районна бібліотека, а як тепер повинні бути оформлені окремі від ЦБС сільські
бібліотеки. Чи повинні вони обов’язково бути зареєстровані як юридичні особи? Якщо сільська бібліотека повинна мати статус
юридичної особи, чи може її обслуговувати головний бухгалтер сільської ради? Якщо не матиме статусу, то чиїм структурним
підрозділом сільської ради сільська бібліотека може бути ?
Відповідь. Сільські бібліотеки будуть підпорядковані сільським радам, на які покладаються обов’язки утримання приміщення, обладнання, майна бібліотеки. В більшості своїй сільські бібліотеки не мають статусу юридичної особи. Саме Положення про сільську бібліотеку визначає рівень базисних вимог і підлягає конкретизації профільних, організаційних особливостей та змісту роботи. Додатково радимо ознайомитись зі статтею ученого секретаря ДЗ НПБУ Розколупи Н. І. Правові аспекти реорганізації публічних бібліотек // Бібліотечна планета. – 2011. - № 2. – С.7-8. /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=1643 . Додатково див. відповідь на питання № 1539, 1666. |
Питання №2026 |
Marina 20/01/2012 × 08:34 | Доброго дня, шановні! Ми,невелика централізована бібліотечна система.З нового року фінансове управління наполягає на переведенні завідучих філіями на посади бібліотекарів з доплатою, з умовами виконання посадових обов'язків як у зав.філіями.Чи правомірне таке рішення? Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Ми не зрозуміли суті рокіровок з боку фінуправління, тим паче, що вони, по-перше, не є засновником ЦБС, не складають штатний розпис, не несуть матеріальну відповідальність за майно бібліотек тощо. По-друге, коли відбуваються істотні зміни в умовах праці , необхідно: 1) рішення власника, погоджене з профспілковим органом про зміни в організації виробництва і праці; 2) здійснити попередження працівника про такі зміни не пізніше ніж за 2 місяці; 3) зміна істотних умов праці має стосуватися не одного працівника, а всіх працівників підприємства або структурного підрозділу, бригади; 4) організаційні зміни не повинні торкатися трудової функції працівника, тобто роботи за певною спеціальністю, посадою, кваліфікацією, обумовлених трудовим договором. /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=322-08 (ст..32 КЗпП). Стосовно питань матеріальної відповідальності бібліотечних працівників пропонуємо ознайомитись з юридичною консультацією вченого секретаря ДЗ НПБУ Н. Розколупи в журналі "Бібліотечна планета" в № 4 за 2008 (електронна версія розміщена на сайті). |
Питання №2025 |
Anna
19/01/2012 × 20:14 | Ознакомившись с ответом на вопрос №2017, поняла, что списывать книги утерянные читателями можно. Подскажите , как быть с бухгалтерией они акты не принимают, мотивируя тем, что инструкция отменена? Спасибо
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись з Листом Державної казначейської служба від 01.11.2011 р. № 17-08/729-4393. Режим доступу: http://kazna.ucoz.ua/news/spisannja_majna_bjudzhetnikh_ustanov/2011-12-05-88 |
Питання №2024 |
oksana
19/01/2012 × 15:09 | Здравствуйте! Помогите разобраться в моих правах.Имею высшее библиотечное образование+стаж работы.Пришлось уволиться в связи с изменением места жительства. 7 месяцев не могу устроиться на работу.Директор ЦБС говорит,что нет вакансий.Случайно узнала,что освобождается вакансия на абонементе,мне снова отказали мотивируя тем,что им необходимо взять инвалида.Берут всех учителей,пенсионеров кого угодно только не меня.Городок у нас небольшой,я боюся что по специальности работать мне не суждено.
Відповідь. Перший варіант: Згідно Закону України «Про звернення громадян» , від 02.10.1996 № 393/96 (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=393%2F96-%E2%F0) Ви маєте право звернутися до органів місцевого самоврядування, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, та особистих прав і законних інтересів або скаргою про їх порушення. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Другий варіант: звернутися до державної служби зайнятості за сприянням у своєму працевлаштуванні. |
Питання №2023 |
Inna
19/01/2012 × 10:39 | чи є нормативні документи, щоб списати літературу по морально застарілі
Відповідь. Типова інструкція, яка регламентувала списання морально застарілого майна, втратила чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 21.11.2011 N 1297. |
Питання №2022 |
Ludmila 18/01/2012 × 16:21 http://www.lib.kture.kharkov.ua | Чи має право керівництво внз на підставі економії коштів з виплати заробітної плати знизити тарифні розряди співробітникам бібліотеки?Потрібні якісь обгрунтовані підстави? І що це може бути?
Відповідь. Посадові оклади бібліотекарів навчальних закладів установлюються відповідно до наказів Міністерства культури і туризму України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18 жовтня 2005 р. № 745 (із змінами) та "Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ" (із змінами і доповненнями) від 26 вересня 2005 р. № 557. Вирішення питань, пов’язаних із встановленням посадових окладів працівникам, виходячи із схем тарифних розрядів, в межах затвердженого фонду заробітної плати знаходиться в компетенції керівників бюджетних установ, закладів та організацій (п.7 Наказу № 745). |
Питання №2021 |
Svitlana 18/01/2012 × 15:58 | Дайте, будь ласка, відповідь на таке питання? Чи може мати сільська бібліотека свій статут, якщо вона не входить до складу централізованої бібліотечної системи?
Відповідь. Якщо сільська бібліотека зареєстрована як юридична особа, тоді це може бути Статут, якщо ні – необхідно розробити Положення про бібліотеку. Про створення, вимоги до змісту установчих документів див. Главу 7 Загальні положення про юридичну особу Цивільного кодексу України /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/435-15/page2 |
Питання №2020 |
lasha
18/01/2012 × 08:33 | Доброго дня! Уточнення до питання 2011. А що законно робити з інвентарними книгами, якщо сторінки просто розсипаються -майже 70 років активного використання даються взнаки.
Відповідь. З огляду на ускладнення ситуації можливо допоможуть палітурні роботи. Додатково пропонуємо ознайомитись з зразком акту «Про невиправні пошкодження документів», прийнятого Державним комітетом архівів України рішенням «Про Основні правила роботи державних архівів України» від 03.02.2004 /Режим доступу: http://ua-info.biz/legal/baseae/ua-amepxt/str25.htm |
Питання №2019 |
Larisa
18/01/2012 × 07:28 | На якій підставі можуть відмінити 50-відсоткову надбавку бібліотечним працівникам, передбачену Постановою КМУ №1073 від 30.09.2009 р.
Відповідь. На підставі нової постанови КМУ, яка відмінить її дію. Додатково див. лінк Консультації : Надбавка за особливі умови роботи згідно Постанови № 1073 http://profy.nplu.org/faq.php?lng=uk |
Питання №2018 |
Svitlana_Olijnik 17/01/2012 × 10:22 http://www.dunbibliot.ho.ua | Чи має право сільська рада з кількістю населення 1200 жителів об'єднати сільський Будинок культури і бібліотеку в поліфункціональну установу "Клуб - бібліотека" ?
Відповідь. По-перше, згідно п. 3 ст. 22 Закону України «Про культуру»: «Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування під час формування та забезпечення функціонування базової мережі закладів культури керуються державними соціальними нормативами у сфері обслуговування закладами культури, передбаченими Законом України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії». Виключення закладів культури з базової мережі можливе лише за погодженням з Міністерством культури і туризму» /Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/12852.html . По-друге, бібліотекар поліфункціональної установи "Клуб - бібліотека" позбавляється права отримувати доплату за вислугу років (установлюється лише працівникам державних і комунальних бібліотек). По-третє, в Примірному положенні про клубний заклад, затверджене Наказом Міністерства культури і туризму України 23.05.2007 N 35 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0035655-07 існування та діяльність бібліотеки в структурі клубного закладу не передбачені. |
Питання №2017 |
Irina 17/01/2012 × 10:01 | Уважаемые коллеги! С новым годом! Всех благ, роста профессиональной деятельности!
Будьте добры, ответьте на следующий вопрос. В связи с приостановкой работы по списанию имущества бюджетных предприятий согласно приказа Минфина Украины от 14.10.2011 г. № 1296 можно ли производить ЗАМЕНУ книг, утерянных читателями? Заранее благодарна.
Відповідь. Вилучення книг, загублених читачами не було передбачено в скасованій Типовій інструкції про порядок списання майна бюджетних установ (від 29.11.2010 № 447). Вилучення за причиною "втрата користувачем" зазначена у ІІ частині "Книги сумарного обліку бібліотечного фонду ", форма якої затверджена Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (згідно Наказу Міністерства культури і туризму України від 03.04.2007 N22 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0530-07. Заміна втрачених документів аналогічними передбачена і Типовими правилами користування бібліотеками в Україні, затверджених Наказом Міністерства культури і мистецтв України 05.05.99 N 275 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=z0538-01 . |
Питання №2016 |
alla
16/01/2012 × 20:47 | Как правильно поставить на библиотечный и бухгалтерский учёт книги, полученные в дар от физического лица, в учебном заведении?
Відповідь. Список бюджетних установ, які можуть отримувати благодійні (добровільні ) внески та пожертви озвучено в Порядку № 1222 від 04.08.2000 Постанови КМУ. На сьогодні облік бібліотечних фондів здійснюється на підставі: наказів Міністерства культури і туризму України "Про затвердження Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" від 03.04.07 № 22 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=85 та "Про затвердження методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку бібліотечних фондів" від 27.03.08 № 321/0/16-08 /Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0321655-08 ; Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ , затверджена Наказом Державного казначейства України 17.07.2000 N 64 /Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0459-00 ; (див. п. 1.5, 1.20-1.24) . Ці документи допоможуть Вам здійснити наступні кроки: 1) отримає дарунки комісія, створена за наказом керівника установи; 2)комісія оцінює їх (за відсутністю документів, що підтверджують вартість); 3) комісія складає акт приймання. Акт затверджує керівник установи, один примірник передають до бухгалтерії, а далі вже підключається бухгалтерія, яка має провести теж низку маніпуляцій. |
Питання №2015 |
Steklova
16/01/2012 × 16:51 | Якій термін зберігання періодичних видань у бюджетній установі та за якими нормативними документами?
Відповідь. Періодичні видання в бібліотеці списуються на підставі закінчення терміну зберігання. Термін зберігання періодичних видань (довготривалий або короткотривалий ) визначається бібліотекою самостійно, враховуючи: функції, профіль бібліотеки; специфіку комплектування; актуальність, цінність, ефективність використання видання; технічні умови зберігання тощо. Бібліотеки самостійно визначають терміни зберігання документів що регламентовано законодавством (краєзнавчі видання, отримані по системі обов’язкового примірника ). Рішення затверджується рішенням методичної ради або ради при директорові. |
Питання №2014 |
Tania 16/01/2012 × 14:28 | Допоможіть, будь ласка, охарактеризувати бібліографічний опис фотодокументів. Завчасно дякую.
Відповідь. Вам допоможе опрацювання ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання". |
Питання №2013 |
Lubov 16/01/2012 × 13:31 | 1.Згідно якого нормативного документу можна створювати комерційний фонд в бібліотеці? 2.Де можна ознайомитися з типовим положенням про комерційний фонд бібліотеки.
Відповідь. Суперечності нормативно-правової бази не дають можливості надати однозначну відповідь. Так, Ст. 29. Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» дозволяє господарську діяльність бібліотек. Зарахування доходів від цієї діяльності визначені підпунктами ст. 157 ПКУ. Проте , можливість використовувати комерційний фонд як платну послугу виключається Постановою КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» від 12 грудня 2011 р. N 1271 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1271-2011-%EF |
Питання №2012 |
Irina
16/01/2012 × 13:24 | Добрий день! Допоможить, будь ласка, в такому питанні. Які правила розстановки описів творів укр. мовою з апострофами в алфавітному каталозі. Дякуємо!
Відповідь. При розстановці описів видань українською мовою береться до уваги буквенний склад слова, а апостроф не буква, а розділовий знак і до уваги не береться. Дивіться в будь-якому словнику української мови в якій саме послідовності розташовані слова «бур’ян», «м’яч» і т.і нше.
Пр. бібліотекар відділу каталогізації Чехун О.А. |
Питання №2011 |
Olya
16/01/2012 × 12:57 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть будь ласка, яким офіційним документом, або інструкцією забороняється переписувати інвентарні книги бібліотеки. Дякую
Відповідь. Такі документи нам невідомі. Інвентарні книги відносяться до документів строгої звітності , яким повинно бути забезпечене відповідне зберігання протягом установленого строку. Перепис зазначених документів може здійснюватися за погодженням засновника за причинами - пожежі, затоплення, крадіжки , халатності працівників, витівки гризунів тощо. |
Питання №2010 |
Lidija 16/01/2012 × 10:56 | Чи можна бібліотекам надаватиодин із видів платних послуг такий як запис до бібліотеки і заведення формуляра на пеперових носіях відповідно до постанови КМУ №1271 від 12.12.2011 року" Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури,заснованими на державній та комунальній формі власності"
Відповідь. Згідно Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (від 12 грудня 2011 р. N 1271) бібліотеки мають право на платній основі здійснювати: «…оформлення електронних реєстраційних документів користувачів бібліотек» (п.14). Додатково ознайомтесь з відповіддю на питання № 1967. |
Питання №2009 |
ludmila 15/01/2012 × 14:07 | Доброго дня! Вас вітають шкільні бібліотекарі Борислава (Львівська обл.). Будь ласка, надайте консультацію з такого питання: чи індексується зарплата шкільних бібліотекарів, якщо так, то з якого часу і на який відсоток? З повагою, бібліотекар ЗОШ №3.
Відповідь. Шановні колеги! Фахову відповідь з нормативно-правових, фінансових питань регулювання діяльності освітянських бібліотек ви отримаєте на сторінках Шкільного бібліотечно-інформаційного центру: E-mail amaslova@ifl.com.ua www.libcenter.com та в юридичних консультаціях Київської міської організації Профспілки працівників освіти і науки України: http://profspilka.kiev.ua/interaktiv . Також, у газеті «Податки та бухгалтерський облік». - 2011. - № 13. - с. 68 опубліковано індекси для проведення індексації грошових доходів за лютий та березень 2011 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078 (далі — Порядок № 1078). /Режим доступу: http://www.nibu.factor.ua/ukr/info/ind/ind030411/ |
Питання №2008 |
Svetlana 14/01/2012 × 15:25 | Шановні колеги! З Новим роком та Різдвом вас! Допоможіть, будь ласка, правильно класифікувати книгу "Озера Непала".Дякуємо.
Відповідь. Відсутність інформації про джерело унеможливлює класифікувати книгу. Незрозуміло – це художня книга, чи з географії? Яка система класифікації Вас цікавить - УДК чи ББК? |
Питання №2007 |
ludmila
13/01/2012 × 14:28 | Чи відміняє Постанова Кабінету Міністрів №1271 від 12 грудня 2011 року таку платну послугу, як запис користувачів за читацьким формуляром та читацьким квитком при відсутності електронних баз даних,
Відповідь. Див. відповідь на питання № 1996. |
Питання №2006 |
irina 13/01/2012 × 08:57 | Скажіть будь-ласка, чи можуть бюджетні бібліотеки давати рекламу про себе,якщо так ,то яким нормативним актом це передбачено?
Відповідь. Паблiсітi - це позитивна інформація i визнання органiзацiї, її персоналу та дiяльностi. Вiн формується основною дiяльнiстю бiблiотек, вiдгуками користувачів, партнерiв, населення а також засобами "паблiк рiлейшнз". Впровадження реклами в бібліотеках розпочинається з вивчення Закону України "Про рекламу" та опанування основами рекламної справи. |
Питання №2005 |
Yuliya
13/01/2012 × 08:26 | Доброго дня! Будь ласка, надайте консультацію з такого питання: в бібліографічному описі газет, обсяг яких більше 8 сторінок, необхідно вказувати тільки номер газети чи також і дату виходу газети ? Наприклад: Поради бухгалтеру // Все про бухгалтерський облік. - 2011. - 28 груд. (№ 120). - С. 15 чи // Все про бухгалтерський облік. - 2011. - № 120. - С . 15. Дякуємо Правильним є перший з наведених Вами варіантів опису: треба зазначати і номер газети, і дату її виходу. |
Питання №2004 |
Inna
12/01/2012 × 10:07 | Добрий день. Чи можна здійснювати електронну реєстрацію користувачів за допомогою бази даних, створеної в програмі MS Access? На комп'ютерах встановлене ліцензійне програмне забезпечення компанії Microsoft.Документів, які б встановлювали будь-які обмеження щодо використання будь-яких програм в автоматизації бібліотечних процесів, не існує.
|
Питання №2003 |
Anna
12/01/2012 × 09:49 | Можно ли в отделе комплектования книги,подаренные читателями в разные библиотеки ЦБС объединить в один акт на прибытие? СпасибоВ ЦБС ведеться централізований облік надходжень. Тому акт на прибуття документів, отриманих в дарунок від різних установ, юридичних або фізичних осіб може бути як загальний, складений протягом звітного періоду (місяць, квартал), так і складений на документи, одержані безоплатно, як дарунок, від кожного постачальника, - окремо.
|
Питання №2002 |
Nadija 12/01/2012 × 09:16 | Доброго дня. Підкажіть будь-ласка як закласифікувати за таблицями ББК та УДК книгу з такою назвою : "Глобалізація: новітні тенденції світового розвитку". Дякую.
Відповідь. ББК 17 (табл.. для масових бібліотек), УДК 316.32
Гол. бібліотекар відділу каталогізації – З.Полонська. |
Питання №2001 |
inna
12/01/2012 × 09:10 | Будь ласка, дайте відповідь. Які розділи включає методичний щоденник в бібліотеці. Дякую.До "Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів" (Режим доступу: http://www.archives.gov.ua/Law-base/Regulations/index.php?list-1998-41) не включений методичний щоденник. Крім того, ми не зустрічали джерел з бібліотечної справи та бібліотекознавства, які б містили посилання на цей вид документу. Тому вважаємо що його запровадження та ведення є суцільно Вашою новацією і рекомендації щодо його ведення Ви маєте розробити самостійно. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|