Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №2150 |
nataliya 16/02/2012 × 15:13 | Чи мають право оплачувати працівникам сільських бібліотек за збереження фонду?Збереження фонду належить до основних видів діяльності бібліотекаря згідно його посадової інструкції. За це він одержує щомісяця заробітну плату. Проте, оплата за збереження бібліотечного фонду може здійснюватися також і за умови виконання ним обов'язків нічного сторожа. Це не залежить від місця знаходження бібліотеки. |
Питання №2149 |
Margarita
16/02/2012 × 15:05 | Який розряд оплати праці бібліотечного працівника ПТНЗ з вищою бібліотечною освітою і стажем роботи за 30 років, якщо вчасно не була пройдена атестація?
Відповідь. Вичерпна відповідь у Листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.10.2011р. № N 1/12-5765 «Щодо оплати праці та встановлення розряду працівникам бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу» /Режим доступу: http://news.yurist-online.com/laws/43430/ |
Питання №2148 |
Galina
16/02/2012 × 12:58 | Будь-ласка, дайте перелік чинних ГОСТів з питань комплектування і ведення каталогів. Які російські (чи СССР) нормативні документи з цих питань можна використовувати?
Відповідь. Рекомендуємо звернути увагу на ДСТУ 2394-94; ДСТУ ГОСТ 7.162006; ДСТУ ISO 7220-2005; ДСТУ ГОСТ 7.80:2007. Додатково пропонуємо самостійно провести вибірку діючих ДСТУ на сторінці нашого сайту, за розділом «Офіційна інформація», лінк Стандарти /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=84 та ознайомитись з бібліографічним покажчиком «Стандарти з інформації, бібліотечної і видавничої справи за станом на 01.01.2012», підготовленим відділом нормативно-технічної документації ДНТБ України /Режим доступу: http://gntb.gov.ua/files/sibid.pdf |
Питання №2147 |
nataliya 16/02/2012 × 12:46 | Районна рада прийняла рішення про децентралізацію ЦБС, фонди та усе майно передають на сільські ради. Розкажіть будь ласка про порядок передавання бібліотек, книжкових фондів. Кому і як підпорядковані сільські бібліотеки після децентралізації ЦБС. Які умови оплати праці працівникам сільських бібліотек після децентралізаціхї ЦБС.
Відповідь надіслано 16.02.12р. о 15.15. |
Питання №2146 |
Olena 16/02/2012 × 12:40 | Відповідно до пункту 1 статті б Закону України «Про захист персональних даних» мета обробки персональних даних має бути сформульована у законах, інших нормативно-правових актах, положеннях, установчих чи інших документах, які регулюють діяльність володільця бази персональних даних, та відповідати законодавству про захист персональних даних. Чи це означає, що необхідно внести зміни до Статуту бібліотеки ? Якщо так, то як це має звучати.
|
Питання №2145 |
alla
15/02/2012 × 15:44 | Шановні колеги! Поділіться, будь ласка, досвідом обліку виданої літератури на відкритому доступі.
Відповідь. Облік видачі документів регламентує п.10 ГОСТ 7.20-2000 «Библиотечная статистика» /Режим доступу: http://www.lib.kherson.ua/dose5_5_10.htm. Принагідно радимо ознайомитися із статтею В. Юсупової та О. Зинов'євої "Обслуживание в новом формате", що була опублікована у журналі "Библиотечное дело" (2010 рік, № 19 (133), с. 28 - 29.). |
Питання №2144 |
larisa
15/02/2012 × 15:03 | Обмінно-резервний фонд бібліотеки складається виключно із застарілої літератури.Підкажіть,будь ласка,як правильно його списати?Чи потрібно,як звичайно,писати акт на списання з переліком книг? Радимо здійснити списання згідно з "Інструкцією про організацію та порядок обміну, перерозподілу і розповсюдження документів серед бібліотек України через систему обмінних фондів" (Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0347-05/print1328705061733400). Особливо зверніть увагу на п. 5. 9.
|
Питання №2143 |
Helena 15/02/2012 × 15:01 | Доброго дня! Будь ласка, підкажіть, обстеження у яких лікарів входить до обов’язкового щорічного медогляду працівників бібліотек, зокрема дитячих. Дякуємо за допомогу.
Відповідь. Рекомендуємо детально ознайомитись з Перелік ом професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам (п.21 Заклади культури (театри, цирки, клуби, будинки культури тощо), затвердженим Постановою КМ України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" №559 від 23.05.2001р. (із змінами) та наказом Міністерства охорони здоров’я від 23.07.2001р. №280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (звернути увагу на п.1). Законом України "Про охорону праці", зокрема статтею 17, передбачено, що роботодавець зобов'язаний за свої кошти організувати проведення щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. |
Питання №2142 |
zinaida
15/02/2012 × 13:08 http://internet-ctntr.dp.ua | Будь ласка, надайте відповідь на таке питання: "Як працювати з "законсервованим" систематичним каталогом? Заздалегіть дякую.
Відповідь. Дане питання мало бути всебічно розглянуто на засіданні методичної ради (чи Ради з каталогізації) щодо консервації СК, а далі прийняте рішення затверджено наказом керівника установи. Щодо можливих варіантів радимо ознайомитись з досвідом та баченням цієї проблеми колег: Скоробогатов, В. М. Каталоги карточный и электронный: общее и особенное. Диалог профессионалов [Текст] / В. М. Скоробогатов, Э. Р. Сукиасян //Науч. и техн. б-ки. – 2005. – № 12. – С. 15–24; Консервация традиционных каталогов: за и против /Режим доступу: http://biblio.chgpu.edu.ru/novosti/05.2010/anketa.htm ; с материалами работы «Секции по обработке документов и ведению справочного аппарата» НМБК МОН Украины: «Система каталогов и картотек вузовских библиотек: состояние, проблемы, тенденции». |
Питання №2141 |
viktorya
15/02/2012 × 12:23 | Чи може зав. відділом обслуговування працювати на 1,5 ставки і які взагалі доплати можна робити? Дякую за відповідь.Згідно з "Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93) "керівники структурних підрозділів...не мають права працювати за сумісництвом
(за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої
діяльності)". Доплати бібліотечним працівникам здійснюються за вислугу років в бібліотечних закладах (Див. Постанову Кабінету Міністрів України від 22. 12. 2005 р. № 84 "Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF) та за особливі умови роботи (Див. Постанову Кабінету Міністрів України № 1073 від 30. 09. 2009 р. "Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1073-2009-%D0%BF). |
Питання №2140 |
Tatiana
15/02/2012 × 10:06 | Доброго дня! Допоможіть розібратися у такій ситуації: У нашому районі було закрито загальноосвітню школу. І в пустуюче приміщення адміністрацією району було вирішено переселити музичну школу та бібліотеку. З одного боку, влада аргументує це переселення покращенням матеріально-технічної бази цих закладів культури, а з іншого - існує Постанова Верховної ради № 901 - VI "Про запровадження мораторію на виселення редакцій друкованих ЗМІ, закладів культури, в тому числі бібліотек, видавництв, книгарень, підприємств з розповсюдження книг та преси", в якому сказано: Органам виконавчої влади... припинити прийняття рішень та призупинити виконання раніше прийнятих рішень про виселення ... закладів культури, у тому числі бібліотек, із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності." На наш погляд, перенесення бібліотеки до непристосованого занедбаного приміщення не є покращенням її матеріально-технічної бази. Тож, чи праві органи влади, переселяючи заклади культури?На наш погляд, Ваша думка має бути підкріплена актом технічної експертизи, який обргунтовує рішення влади. Давати оцінку діям влади щодо переміщення закладів культури, відповідності їх санітарно-гігієнічного, технічного стану потребам бібліотечного обслуговування має не відділ наукового аналізу та розвитку бібліотечної справи Державного закладу "Національна парламентська бібліотека", а спеціально уповноважені органи. |
Питання №2139 |
larisa
15/02/2012 × 09:39 | Підкажіть,будь ласка,як правильно списати обмінно-резервний фонд бібліотеки?Питання поставлено некоректно і потребує уточнення, адже не зрозуміло, з якої причини у Вас виникла така необхідність. |
Питання №2138 |
natalija 15/02/2012 × 09:25 | Шановні колеги!Допоможіть розібратися: чи має право бібліотека брати від читачів благодійні внески7 Якщо так. то на якій підставі? І який повинен бути облік? Зараз, коли комерційний фонд перестав бути надійним джерелом поповнення, це питання для нас дуже актуальне. Наперед вдячна Вам. |
Питання №2137 |
Yana 15/02/2012 × 08:56 | Доброго дня! Дайте будь-ласка відповідь на запитання: яким чином ставляться та списуються газети з балансу? Просимо вашої допомоги у вирішенні даного питанняПоняття "баланс" вживається в контексті з бухгалтерським обліком, тому це питання в зоні компетенції Вашої бухгалтерії. |
Питання №2136 |
Olga 14/02/2012 × 20:49 | Наперед дякую за відповідь,а питання-як оформити заміну загубленої книги абонентом МБА з фонду відділу книгозберігання, який безпосередньо обліку обслуговування читачів не веде?Заміну загубленої книги здійснює відділ обслуговування, який її видав абоненту МБА. Абонент МБА в данному випадку - це такий самий користувач відділу обслуговування, як і користувачі цієї бібліотеки. |
Питання №2135 |
Marina 14/02/2012 × 19:53 | Правильно ли, что в нашей ЦБС присваиваются одинаковые номера дублетным книгам,и где об этом можно почитать,как правильно это делается.Правила індивідуального (інвентарного) обліку передбачають присвоєння окремого інвентарного номера кожному примірнику. Див. п. 4. 9: "Індивідуальний облік книг і брошур здійснюється шляхом
присвоєння кожному примірнику інвентарного номера" "Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07). |
Питання №2134 |
Olja 14/02/2012 × 16:03 | Працює вже більше 24 років в бібліотеці. На посаді директора ЦБС майже 11 років. Чи повинна переходити на контрактну форму роботу,якщо в статуті цього не вказано?.Дякую!.
Відповідь. Див. відповідь на питання № 2119.
|
Питання №2133 |
Tamara
14/02/2012 × 15:49 | Подскажите пожалуйста, как правильно учитывать комплекты открыток и отдельные открытки? На нашу думку, Ви маєте обліковувати комплекти листівок та окремі листівки за правилами обліку аркушевих видань, які ми знаходимо у ГОСТ 7.20-2000 «Библиотечная статистика» (Див. п. 4.7 "Листовые текстовые издания"), де зазначено, що "Листовые текстовые издания, выпущенные в объединяющей издательской папке (манжетке), учитываются как один экземпляр и одно название" (Режим доступу: http://gsnti-norms.ru/norms/common/doc.asp?2&/norms/stands/7_20.htm). А згідно з "Інструкцією з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07) ми розуміємо "аркушеве видання - видання у вигляді одного чи декількох
аркушів друкованого матеріалу будь-якого формату без скріплення", і, відповідно, облік таких видань здійснюється згідно з пп. 5.2 "Аркушеві видання, буклети, карткові видання, плакати, поштові картки підлягають обліку. Відомості про них заносяться до Книги сумарного обліку бібліотечного фонду (без зазначення ціни)" та 5.3 "Груповий облік таких видань здійснюється в Картці обліку аркушевих видань (додаток 5)".
|
Питання №2132 |
yjlia
14/02/2012 × 14:44 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, який індекс ББК поставити при систематизації документа з Соціальної роботи України.За таблицями ББК для наукових бібліотек: C5*332.1-8*25(4УКР) Соціальна робота - Україна. За таблицями ББК для масових бібліотек: 65.272 (4УКР) Соціальна робота - Україна. Головний бібліотекар Різніченко С. О. |
Питання №2131 |
Iruna 14/02/2012 × 14:23 |
Доброго
дня шановні колеги! Будь ласка, внесіть роз’яснення.Згідно з Наказом Міністерства
фінансів України від 14. 10. 2011 № 1297
втратив чинність наказ Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447. Між тим у журналі”Всё
о бухгалтерском учете „ от 26.12.2011р.(стр.64) дана консультація про порядок списання майна у бюджетних організаціях та установах.Внесіть ясність - бібліотека має право списувати літературу? |
Питання №2130 |
Natalia
14/02/2012 × 13:12 | Добрий день, шановні колеги! Підкажіть, будь ласка, де можна ознайомитися з методикою проведення дослідження незадоволеного читацького попиту за 2010-2011 роки, про яке йде мова у листі Міністерства культури України від 10.02.2012. Не можу знайти на рекомендованих сайтах. Нам не відомий документ, на який Ви посилаєтесь. Інформацією щодо проведення дослідження незадоволеного читацького попиту за 2010-2011 роки ми не володіємо. Проте, якщо Вас цікавить саме методика дослідження, можливо, Вам допоможе матеріал «Незадоволений читацький попит на вітчизняну книжкову продукцію у публічних бібліотеках України", представлений на нашому сайті в розділі «Сторінка дослідника» (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=202). |
Питання №2129 |
Nadia
14/02/2012 × 11:29 | Добрий день! Дайте, будь ласка, відповідь на питання: Наказ Мінкультури України " Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек" ,зміни до цього Наказу після 2005 року. Бажано з 2010- 2012р.Пропонуємо самостійно ознайомитися з текстом наказу № 745, зокрема, з додатком 7 "Показники для віднесення до груп за оплатою праці керівних працівників бібліотек та централізованих бібліотечних систем", де відображені всі зміни, які відбулися протягом 2010-2012 років. (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05).
|
Питання №2128 |
elena
13/02/2012 × 20:54 | наш населенный пункт имеет численность населения 10300 человек обслуживает два библиотекаря. поселковый совет хотит сократить одного работника. подскажите как сохранить полный штат.
Дозвольте нагадати, що штат бібліотеки вираховується не від кількості населення, а від кількості обслужених користувачів. Крім того, щоб обґрунтувати неможливість скорочення посади, варто переглянути навантаження працівників, зосередивши при цьому увагу на «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.32885.0). |
Питання №2127 |
Irina 13/02/2012 × 17:44 | Доброго вечора! Ми бібліотекарі навчального закладу маємо відпустку 24 календарні дні. Саме зараз іде обговорення нового колективного договору, і ми хочемо додати до нього право на додаткові відпустки але у нас запитують згідно чого? А ще можливо ви підкажете що, ше можно внести стосовно бібліотеки до колдоговору. Дуже дякуємо.
Відповідь. Правові принципи розробки, укладання і виконання колективних договорів і угод визначають: Кодекс законів про працю України (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08) та Закон України "Про колективні договори і угоди" (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3356-12). Пропонуємо скористатись сайтом Профспілки працівників освіти і науки України (Режим доступу: http://www.pon.org.ua/ ). Питання надання додаткових днів до відпустки вирішується відповідно до Закону України „Про відпустки” (Див. ст. 8 «Щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці та її тривалість» (Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/law2/main.cgi?nreg=504%2F96-%E2%F0&chk=4/UMfPEGznhhfd7.Zir7tyZ7HI4qEs80msh8Ie6). Колективний договір може передбачати прийняття додаткових днів до відпустки диференційовано до різних категорій працівників. Додатково рекомендуємо ознайомитись з: «Рекомендаціями щодо порядку надання працівникам з ненормованим робочим днем щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці», затверджені Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 10.10.97 р. N 7 (із змінами) (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=v0007203-97) ; статтею вченого секретаря НПБУ Н.І. Розколупи «Щорічні відпустки працівникам бібліотек: (Юридична консультація» // Бібліотечна планета. – 2011. - № 3 (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2541). Більш конкретні рекомендації неможливо надати без ознайомлення з попереднім текстом. |
Питання №2126 |
irina
13/02/2012 × 16:18 | Підскажіть будь ласка,як правильно скласти список до кусової за новим описом?
Відповідь. Вам допоможе опрацювання ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання"(Режим доступу: http://moodle.oa.edu.ua/file.php/1/Library_Standart_DSTU_GOST_7.1_2006.pdf). Також, звертаємо Вашу увагу на Наказ Вищої атестаційної комісії України № 63 від 26.01.2008р. «Про внесення змін до переліків та форм документів, що використовуються при атестації наукових та науково-педагогічних працівників» (Режим доступу: http://gileya.org.ua/biblio/VAK.pdf). |
Питання №2125 |
Alyona 13/02/2012 × 16:05 | Працівник має середню освіту та займає посаду бібліотекаря ЦРБ з 2007р. Пройшла атестацію, працює добросовісно. Чи має вона право працювати в бібліотеці?
Відповідь. Не розуміємо сенсу запиту. Людина пропрацювала добросовісно 5 років, пройшла атестацію, то чому раптом виникло питання про її право надалі працювати в бібліотеці? |
Питання №2124 |
ludmila 13/02/2012 × 15:45 | Будь ласка порадьте, яке програмне забезпечення краще використовувати в роботі міської центраізованої бібліотечної системи. Де його можна придбати? Дякую за відповідь.
Відповідь. Для визначення шляхів автоматизації бібліотечних процесів в певній бібліотеці, насамперед, треба визначити стан розвитку бібліотеки, її матеріально-фінансові можливості, людські ресурси та перспективу розвитку бібліотеки на майбутнє. Тому варто почати із звернення до Вашого методичного центру за консультацією, який, можливо, краще володіє ситуацією у Вашій установі. Потім необхідно самостійно ознайомитися з технічними можливостями найбільш поширених автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем (АБІС), що використовуються в бібліотеках України ( ІРБІС, Aleph 500, АБІС “Славутич”, "УФД Бібліотека", MARC SQL, АБІС Koha тощо), а потім прийняти рішення. |
Питання №2123 |
Tanya 13/02/2012 × 13:56 http://gorlibr.inf.ua/ | Доброго дня! Чи можна доплачувати працівнику бібліотеки за особливі умови праці, який обслуговує 9 комп'ютерів.Дякую.
Доплата за особливі умови праці здійснюється у тому випадку, якщо Ваша посада є в «Переліку працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ). |
Питання №2122 |
larisa 13/02/2012 × 13:37 | Добрий день. Чи є роз'яснення щодо виконання Постанови Кабинету Міністрів від 12 грудня 2011 р.№ 1271"Про затвердження переліку платних послуг,які можуть надаватися закладами культури,заснованими на державній та комунальній формі власності" .Як бути бібліотекам, які здійснювали поповнення книжкових фондів за рахунок платних послуг? На даний момент роз’яснення відсутні. Щодо вирішення поставленого Вами питання звертайтеся до Міністерства культури України, в Інтернет-приймальню міністра культури (Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/reception/list ). |
Питання №2121 |
Lidija 13/02/2012 × 11:15 | З 2001 року відповідно Бюджетного кодексу фінансування бібліотек, передали до місцевого самоврядування. У нашому районі у бібліотечній системі не відбулося змін крім заробітної плати бібіліотечним працівникам ,її віддали на місцеві бюджети. Статут у нас "Централізована бібліотечна система районної ради" .Чи має право ЦРБ комплектувати новою літературою бібліотеки-філії,якщо кошти виділяються із районного бюджету на книжкові фонди на рахунок районної бібліотеки , в районі не проведено децентралізацію?. Чи правомірні наші дії щодо ,адже ЦРБ до даного часу комплектувала фонди бібліотек-філій і книжкові фонди стоять на балансі ЦБС у централізованій бухгалтерії відділу культури та облікуються у облікових каталогах ЦБС.
Відповідь. Уважно перечитайте Статут ЦБС, де чітко прописані завдання, обов’язки, питання формування і використання бібліотечного фонду, а також фінансування. |
Питання №2120 |
irina 10/02/2012 × 15:48 | Підскажіть будь-ласка: чи можуть на даний час бібліотеки надавати платні послуги поки не встановлений порядок визначення вартості та надання платних послуг?
Відповідь. Додаткові послуги в бібліотеках перелічені в постанові Кабінету Міністрів України № 1271 від 12. 12. 2011 р. „Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності” (Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1271-2011-%EF. Визначення вартості платних послуг закріплено «Порядком надання платних послуг закладами культури і мистецтв», затверджений Наказом Міністерства культури і мистецтв України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України 21.12.99 N 732/306/152 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0923-99. |
Питання №2119 |
Tetiana
10/02/2012 × 14:28 | Добрий день! У ЗУ "Про культуру" прописано що з керівником бібліотеки потрібно заключати контракт на роботу, а якщо директор вже працює більш 4 років і не хоче заключати контракт.Що робити?
Відповідь. Контракт є особливою формою трудового договору (частина третя ст. 21 КЗпП). Порядок укладання контракту з раніше прийнятим працівником прописаний статтями 32 і 36 КЗпП. Працівник має бути ознайомлений з наказом про зміни істотних умов праці під підпис, зазначивши: «З наказом ознайомлений, на укладення контракту зі мною погоджуюся (не погоджуюся)». Якщо працівникові потрібен час, щоб обміркувати рішення про укладення контракту, у наказі він просто ставить підпис про ознайомлення, а протягом двох місяців із дня ознайомлення повідомляє керівника про прийняте рішення (доцільно, щоб таке повідомлення мало форму письмової заяви). Пропонуємо додатково ознайомитись з: постановою КМУ «Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у державній власності» від 19 березня 1993 р. № 203Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/203-93-п та Постановою Пленуму Верховного суду України від 6 листопада 1992 року N 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/VS92011.html |
Питання №2118 |
olga
10/02/2012 × 11:59 | Працівник бібліотеки з 2004 працював інженером- програмістом ЦРБ, з2009 року - зав. секторам інформаційних технологій. Як обчислюється бібліотечний стаж згідно постанови Кабінету Міністрів № 84 від 22.01.2005 рокуУ наведеному випадку бібліотечний стаж обчислюється з того часу, коли працівник бібліотеки обійняв посаду зав. сектору інформаційних технологій - з 2009 року. (Див. "Перелік посад працівників, державних і комунальних бібліотек, які проавадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність" (Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/law/05_doplat.html). |
Питання №2117 |
Tatiana
10/02/2012 × 11:39 | Доброго дня! 8 лютого на пленарному засіданні Верховної ради було прийнято постанову про запровадження мораторію на закриття закладів культури. В зв"язку з цим виникла масса питань: - За версіями одних інтернет-видань мораторій триватиме до 2015 року, а за версіями інших - до 2017-го. - Чи набула чинності ця постанова на сьогоднішній день? - Якщо так, то який її номер, і де можна ознайомитися з її змістом. Якщо ні, то коли вона вступить в силу? Слідкуйте за публікаціями в офіційних джерелах, або чекайте на повідомлення на нашому сайті. |
Питання №2116 |
Olga 10/02/2012 × 11:28 | Здраствуйте. Буду очень благодарна ознакомится с постановлением Кабинетом Министров о платных услугах в сфере библиотечной деятельности(в часности публичных библиотек.).Спасибо.
Див. «Перелік платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності», затверджений постановою КМ України № 1271 від 12. 12. 2011 р. (Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF). |
Питання №2115 |
larisa 10/02/2012 × 11:01 | Чи на завідуючу районною бібліотекою, яка виконує функції методичного центра для 20 публічних бібліотек району поширюються нормативи з обслуговування користувачів, відвідування та книговидачі як на звичайного бібліотечного працівника? Чи у разі, якщо бібліотеки району працюють в умовах децентралізації районну бібліотеку очолює директор, а на завідуюча бібліотекою? На які нормативні акти треба при цьому спиратися?Нам не відомі такі методичні документи. |
Питання №2114 |
elena 10/02/2012 × 10:06 | Доброго дня. У 2006 році наша бібліотека зверталася до НПб бібліотеки щодо виділення із обмінно-резервного фонду літератури, яку потребувала наша ЦБС на той час. Підкажіть, будь ласка, чи не змінилася процедура замовлення, на чиє ім'я писати листа, чи може бути лист довільної форми, чи обов'язково додавати список літератури, яку ми потребуємо. Порадьте, до яких ще установ ми можемо звернутися з подібним проханням. Дякуємо.Щодо отримання літератури з обмінно-резервного фонду Національної парламентської бібліотеки радимо звернутися до відділу обмінного і резервного фондів за тел.: 044 425 43 50. Крім того, деякі бібліотеки розміщують на своїх сайтах пропозиції щодо здійснення книгообміну. |
Питання №2113 |
Serg 10/02/2012 × 10:03 | Яким документом має регламентуватися діяльність сільских бібілотек в умовах децентралізації ЦБС? Якими документами слід керуватися при визначені структури та штатів сільських бібліотек, чи обов'язково вони повинні мати статус юридичної особи, яким примірним, типовим, орінтованим документом має послуговуватися при розроблені свого Статуту? Якароль районної бібліотеки по відношенню до сільських бібліотек? Чи передавати сільським бібліотекам фонд, майно, яке було на балансі ЦРБ? Яким чином це правильно зробити? Заздалегідь вдячна за відповідь на адресу kfy18@ukr.net
Відповідь. Надіслано 16.02.12р. о 16.15. |
Питання №2112 |
Lasha
10/02/2012 × 08:57 | Доброго дня! Всі працівники, крім директора бібліотеки("Керівники", КП 1229.6), віднесені відділом кадрів до професійної групи "Професіонали" (КП 2432). Підскажіть,заступник директора, завідувачі відділів, завідувачі секторів- теж "Професіонали"? Не "Керівники"?Дякую.
Згідно з «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затвердженим Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168) посади завідувачів відділів, завідувачів секторів закріплені за Розділом 1 "Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи. Кваліфікаційні характеристики. Керівники". (Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1152.747.0). Також, «Заступник» включений до «Додатку В (обов’язковий) Похідні слова до професій (професійних назв робіт)» Класифікатору професій ДК 003:2010. Підтвердженням того, що заступник директора є керівною посадою є "Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій", де у п. 4 зазначено, що "Керівники державних підприємств, установ, організацій,їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності)." (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0076-93).
|
Питання №2111 |
Olena 10/02/2012 × 08:30 | Доброго дня! Допоможіть вирішити проблему нашої бібліотеки. Значна кількість працівників, що працюють не один рік, атестовані, виконують свою роботу згідно посадових інструкцій, гарні спеціалісти, але мають вищу педагогічну освіту. Районну адміністрацію не задовольняє освіта даних працівників. Чи мають право працівники і надалі працювати на своїх посадах у бібліотеці? Чи є можливість довести це? Нам не зовсім зрозуміла позиція районної адміністрації, адже 25 відсотків працівників українських публічних бібліотек не мають вищої, саме бібліотечної освіти (Див. "Бібліотечна Україна в цифрах: 2009 - 2010 рр.): Статистичний збірник" (Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=2795). Очевидно, варто прийняти до уваги і той факт, що працівники пройшли атестацію і виконують свої обов'язки у відповідності до кваліфікаційних вимог. Див. "Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81. Культура і мистецтво" (Режим доступу: http://www.jobs.ua/ukr/dkhp/vipusk-81/). |
Питання №2110 |
Apostle
09/02/2012 × 19:27 | Добрий вечір! Скажіть, будь ласка, яким документом визначаються розміри формуляра читача, перелік запитань, кількість стовпчиків тощо? Дякуємо! Свого часу ці питання регламентував ГОСТ 7. 35 - 81 "Библиотечная документация. Первичные учетные документы", який в Україні сьогодні не чинний. |
Питання №2109 |
Anna
09/02/2012 × 15:45 | При складанні списку використаної літератури( згідно ГОСТУ 7.1-2006) чи ставить кому після приізвища автора і чи ставить квадратні дужки з позначенням загального матеріалу? Після прізвища автора кому не ставимо. Квадратні дужки застосовуються для виокремлення факультативних елементів бібліографічного опису. Як правило бібліографуюча установа (заклад) приймає методичне рішення щодо того, які елементи бібліографічного опису в рекомендаційному списку літературу будуть обов'язковими/факультативними. Наприклад, пропонуємо ознайомитися з методичними рекомендаціями щодо застосування ДСТУ ГОСТ 7. 1 - 2006, підготовленими Наукової бібліотекою Львівського національного університету ім. І. Франка (Режим доступу: http://moodle.oa.edu.ua/file.php/1/Library_Standart_DSTU_GOST_7.1_2006.pdf).Крім того, корисно ознайомитися з переліком методичних матеріалів щодо застосування ДСТУ ГОСТ 7. 1 - 2006 (Режим доступу:http://www.ukrbook.net/DSTU.htm). |
Питання №2108 |
katerina 09/02/2012 × 15:17 | В 2006 році наша центральна бібліотека виграла грант "Інтернет-центр для публічних бібліотек". В цьому центрі працює два працівники: зав.Інтернет-центром та бібліотекар-консультант. До цього ми працювали в бібліотеці бібліотекарями, а потім нас перевели в Інтернет-центр. Мене цікавить таке питання:
Чи зарахується в стаж бібліотечної роботи робота в Інтернет-центрі (який знаходиться при бібліотеці) бібліотекаря-консультанта?
Відповідь. Це залежить від того, який запис зроблено у Вашій трудовій книжці. Адже «Записи про найменування роботи, професії або посади на яку прийнятий працівник, виконуються для робітників та службовців відповідно до найменування професій і посад, зазначених у "Класифікаторі професій» (п.2.14 "Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників", затверджена спільним наказом Міністерства праці України, Міністерством юстиції України та Міністерством соціального захисту України 29 липня 1993 року №58). Тут відсутня посада бібліотекаря-консультанта. Саме до коду професії йде жорстка прив'язка діяльності пенсійного фонду та інструкції про ведення трудових книжок. Порядок виплати доплати за вислугу років мають працівники, які включені до «Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-п |
Питання №2107 |
Tetiana
09/02/2012 × 14:12 | працівники працюють на 0,5 ставки у селі де проживає десь 300 чоловік чи можливо їх перевести на повну ставку?
Відповідь. Якщо трудовитрати працівників та фонд оплати праці дозволяє перевести з неповного робочого часу в режим повного робочого часу, то чому б ні? |
Питання №2106 |
Nataliya 09/02/2012 × 13:49 http://nataliya 9114 | Районна рада прийняла рішення про децентралізацію ЦБС, фонди та усе майно передають на сільські ради. Розкажіть будь ласка про порядок передавання бібліотек, книжкових фондів. Кому і як підпорядковані сільські бібліотеки після децентралізації ЦБС. Які умови оплати праці працівникам сільськіх бібліотек після децентралізації ЦБС?
Відповідь надіслано 16.02.12р. о 15.15. |
Питання №2105 |
Bogdan
09/02/2012 × 11:55 | Доброго дня, шановні колеги! Поясніть, будь ласка, чи варто виставляти сайт своєї бібліотеки у соціальних мережах? Чи не приверне це увагу хакерів і не завдасть школи самому сайту? Що виграє і що програє публічна бібліотека, маючи свою сторінку на сайтах "Однокласники" , "Фейбук", "В контакті". Дякую
Відповідь. 1. На сьогодні одним з найпопулярніших і затребуваних засобів комунікації є соціальні мережі. Для бібліотеки соціальні медіа є економічним і при цьому - ефективним засобом отримання переваг, а саме: підвищення уваги й відвідуваності до сайту бібліотеки з боку численних користувачів інтернету, актуалізація основного сайту, згенерованого в соціальних медіа; отримання кваліфікованих консультацій; обговорення бібліотечних продуктів і послуг широким колом; захист репутації та оперативне нівелювання негативних думок і чуток в режимі реального часу; підвищення відвідуваності основного ресурсу та інформаційна підтримка подій; побудова відносин з журналістами ("Twitter", "Livejournal", "Facebook" і т.д.); використання даних зворотнього зв'язку в режимі реального часу для покращення роботи.
2. Якщо Ви вирішите запровадити акаунт бібліотеки у соціальній мережі, Ви повинні розуміти, що його ефективність можлива лише при режимі його постійного оновлення. Цю роботу варто проводити протягом робочого часу , її доцільно планувати згідно з «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи» (Режим доступу: і, відповідно, відображати її у звітах. На нашу думку, використання соціальних мереж у виробленні позитивного іміджу бібліотеки сприятиме перетворенню традиційної книгозбірні в сучасну модель бібліотеки - Library 2. 0.
3. Для захисту від хакерів, вірусів, злому сайту використовуються спеціальні програми і прийоми IT-технологій. Цим питанням присвячені цілі книги і ними займаються спеціальні організації. |
Питання №2104 |
Tetyana 09/02/2012 × 10:10 | Скажіть,будь-ласка, який відділ в бібліотеці повинен робити індексацію книг при списанні?
Відповідь. Перечитайте «Положення про відділи бібліотеки» та «Посадові інструкції» своїх працівників. |
Питання №2103 |
Olena
08/02/2012 × 21:42 | Доброго дня шановні колеги! У мене питання стосовно індивідуальної
роботи в бібліотеках України.
Чи є документи, які на даний час регламентують які саме форми потрібно
застосовувати в індивідуальній роботі, а від чого вже можна відмовитись.
Особливо це стосується складання індивідуальних та групових аналізів
читання, індивідуальних рекомендаційних списків літератури, поміток на
формулярі користувача та ін. Звісно, що з кожним користувачем
проводиться певна індивідуальна робота, але чи потрібно це все
занотовувати до формуляру, як вимагалось ще 10 - 20 років тому.
Дякую за відповідь.
Відповідь. Рекомендуємо переглянути «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи», затверджені Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08)/Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 та Закон України «Про захист персональних даних» (Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2297-17 . З нашої точки зору більш доцільно аналізувати діяльність бібліотеки не за «нотатками до формуляру», а за показниками соціальної та виробничої ефективності діяльності , а головне - до відповідності потребам та інтересам читачів. |
Питання №2102 |
luba
08/02/2012 × 17:01 | Добрий день! Наша ЦРБ бере плату за реєстрацію нового користувача та перереєстрацію. Згідно з новим переліком надання платних послуг користувачам, ця послуга не вказана. Чи правильно ми робимо? Дякую!
Відповідь. Перелік додаткових бібліотечних послуг визначені п.14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 р. N 1271 "Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності" /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=82. Додатково див. відповідь на питання № 1948. |
Питання №2101 |
Olga
08/02/2012 × 14:19 | Шановні колеги! Як обліковувати інформацію абонентів індивідуальної інформації , яка надається електронним ресурсом. Дякуємо.
Відповідь. При обслуговуванні абонентів індивідуальної інформації бібліотекарі традиційно використовували наявні у бібліотеці ресурси, видача яких обліковуються згідно з ГОСТ 7.20-2000: «Библиотечная статистика». Сьогодні фахівці отримали додаткові можливості пошуку в Інтернеті і бібліотекар, зрозуміло, має підказати можливі шляхи, особливо якщо в бібліотеці є ще й придбані бази даних. У той же час, згідно з «Типовими нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи»(режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 ) пошук одного віртуального джерела потребує від 20 до 60 хв. (п.5.2.). Тому ця робота переходить дещо в іншу площину і швидше нагадує «…підготовку бібліографічних та інших довідок для фізичних та юридичних осіб» згідно «Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури» (Постанова КМУ від 12 грудня 2011 р. N 1271)/Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-п. |
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|