Бібліотечному фахівцю

каталог – систематизований перелік документів б/ф із зазначенням місць їх зберігання, що ведеться на паперових картках або в електронній формі
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7400 ivanna 22/05/2020 × 14:34
Доброго дня, шановні колеги! Уточнення до питання №7394: чи правильно ми зрозуміли норму постанови щодо переобліку бібліотечних фондів- якщо фонд районної бібліотеки налічує 25 000 примірників книг, або сільської книгозбірні - 7000 примірників книг, то переоблік потрібно здійснювати кожного року і в одному і в іншому випадку? Дякую.
Відповідь. Відповідно до діючого законодавства – так. Інвентаризація здійснюється щорічно.
Питання №7399 larysa 14/05/2020 × 14:00
доброго дня! велика прохання допомогти. Працювала вчителем і бібліотекарем на 0.5 ставки. При реорганізації бібліотек у піблічно-шкільну бібліотеку мене перевели на завідівач бібліотеки як основне місце роботи і вчитель за сумісництвом. Запитання; чи вважається перерваним педагогічний стаж?.   Наперед дякую за відповідь.
Відповідь. У тих випадках, коли педагогічну, науково-педагогічну роботу виконують у навчальному закладі інші працівники цього самого закладу, наприклад, лаборанти, бібліотекарі, інженери, бухгалтери тощо, розмір надбавки за вислугу років їм визначається відповідно до обсягів педагогічного навантаження, установленого під час тарифікації чи відповідним наказом. При цьому до стажу педагогічної роботи така робота зараховується незалежно від обсягу навантаження.

Особам, які, крім основної, займалися у навчальних закладах викладацькою роботою за сумісництвом, у т. ч. на умовах погодинної оплати, до стажу педагогічної роботи для установлення надбавки за вислугу років така робота зараховується за умови, що її обсяг протягом навчального року (з вересня по вересень) становив не менше 180 год. (абз. 1 п. 4 Порядку № 78). Зауважимо: зараховуються лише місяці, протягом яких така робота виконувалася (незалежно від її щомісячного обсягу).

Підтвердженням викладацької роботи для її зарахування до стажу педагогічної роботи в цьому випадку слугуватимуть такі документи:

витяги з відомостей та наказу про встановлення педагогічного навантаження;

довідка про загальний обсяг годин викладацької роботи, виконаної протягом попереднього навчального року, із зазначенням місяців, у яких її було виконано.
Питання №7398 Svitlana 11/05/2020 × 21:13
 Добрий день.У результаті реорганізації наукової установи та освітнього закладу, створено освітньо-науковий заклад. У закладі створено бібліотеку : завідувач бібліотеки, бібліотекар (0,5 ставки).
Кожна реорганізована установа мала свій бібліотечний фонд.Як правильно провести роботу стосовно об"єднання бібліотечних фондів, призначити матеріально відповідальних за бібліотечний фонд?Дякую.

Відповідь. Під час реорганізації діє відповідна комісія. Проводиться інвентаризація майна (у т.ч. бібліотечного фону). Обов’язками комісії передбачено складання передаточного балансу. В АКТі приймання-передачі зазначається загальна кількість бібліотечного фонду та його вартість. Дані передаються до бухгалтерії.

Враховуючи, що новостворена бібліотека об’єднала БФ двох установ Вам необхідно вирішити питання індивідуального обліку БФ (надати нові інвентарні номери, завести нові Інвентарні книги, Книгу сумарного обліку БФ).

Матеріальна відповідальність за БФ закріплюється в посадовій інструкції, розробленій і затвердженій роботодавцем.
Питання №7397 Raisa 05/05/2020 × 15:58
Щиро вдячна за відповідь на питання 7396. Бажаю Вам всього самого найкращого.
Питання №7396 Raisa 29/04/2020 × 19:16
Добрий день! Із утворенням ОТГ працівників бібліотеки прийнято на роботу в порядку переведення до складу міської ОТГ з 1.01.2018 року на період утворення відділу культури. А з 17 квітня 2018 року призначино в порядку переведення працівників бібліотеки до відділу культури ОТГ. Чи правильно те, що відпустка за період роботи до 17.04.2018 року пропадає.
Відповідь. Зазначаємо, що засновником ваших бібліотек є міська влада ОТГ. Підпорядкування бібліотек управлінню культури чи управлінню освіти не впливає на питання щодо трудових відносин, оплати праці, оплата відпустки, лікарняних тощо.

Ст. 36 КЗпП визначає, що зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників.

При зміні власника установи стаж роботи працівника, що дає право на щорічну відпустку, має обчислюватися з дати відліку стажу роботи, що давав йому право на щорічну відпустку при попередньому власникові. Тобто робочий період, за який працівнику надаватиметься щорічна відпустка, не змінюється.

Що ж можна сказати у такому разі про компенсації за невикористані дні відпустки?

Відповідь на це запитання дає ст. 24 Закону про відпустки. У ній наведено вичерпний перелік випадків, у яких виплачують компенсацію за невикористані дні щорічної основної та додаткової відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей.

Не має щось пропасти.
Питання №7395 Ульяна 10/04/2020 × 19:38
Чи може бібліотекар зберегти гнучкий режим роботи і після відміни карантину? Дякую.
Відповідь. Одноосібно – ні. Лише за погодженням між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом для працівника може встановлюватись гнучкий режим робочого часу на визначений строк або безстроково як при прийнятті на роботу так і згодом.

Додатково пропонуємо перечитати ст. 60 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 .
Питання №7394 olena 06/04/2020 × 12:11
 Переоблік бібліотечного фонду центральних бібліотек проводити через скільки років?

Відповідь. Об’єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов’язковим згідно з законодавством. Відповідно до п. 10 розд. 1 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14?find=1&text=%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9 ): інвентаризація бібліотечного фонду обсягом до 100 тис. одиниць може проводитись за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком протягом року. За наявності обсягу бібліотечних фондів від 100 до 500 тис. одиниць інвентаризація може проводитись протягом п’яти років з охопленням щорічно не менше 20 відсотків одиниць, а понад 500 тис. одиниць - протягом десяти років з охопленням щорічно не менше 10 відсотків одиниць.
Питання №7390 PLOMBIER 21/03/2020 × 14:15
http://depannage-plomberie-chauffage.fr/
Bravo pour ce site Il est vachement super!
Питання №7389 Olena 19/03/2020 × 14:12
http://bahmutlibrary@gmail.com
Доброго дня! На відповідь за №7382 прошу надати розяснення. На мою пропозицію про надання матеріальної допомоги технічним працівникам на оздоровлення, що до внесення в Колективний договір мені відмовили. Посилаючись на Постанову КМУ від 22.01.2005 р. №84 п.3, де зазначен перелік посад працівників державних і комунальних бібліотек, які проводять культурну, освітню, інформаційну науково-дослідну діяльність, не вказані посади діловода, завгоспа та ін. тех працівників. Чи правомірно ця відмова?
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7386 Valentina 17/03/2020 × 22:35
Вибачте, ще одне питання. На загальних зборах, при розгляді колективного договору, колективом  було внесено пропозицію та  вирішено  не надавати  бібліотекарю школи матеріальну допомогу на оздоровлення до щорічної чергової відпустки у розмірі одного посадового окладу.. Наскільки це правомірно?
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7385 Valentina 17/03/2020 × 22:23
Доброго ранку! В 1984 році  закінчила , на той час, Мелітопольське культурне освітнє училище, кваліфікація - бібліотекар середньої кваліфікації, зараз  Мелітопольське  училище культури  1 акредитації. Скажіть будь ласка,  зараз як рахується  отримана мною освіта.  Базова вища?  Це для відділу кадрів і бухгалтерії. Працюю в шкільній бібліотеці. Була велика перерва в роботі.   Стаж бібл. роботи 18 років, не нараховуються  ніякі надбавки, ні  категорія. Ні би то на те  немає підстав.
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7384 Olena 17/03/2020 × 10:39
Доброго дня! На відповідь за №7382 не відкривається посилання. Будь ласка, дайте відповідь на якій підставі згідно ЗУ "Про колективні договори і угоди" можна надавати матеріальну допомогу на оздоровлення до щорічної чергової відпустки у розмірі одного посадового окладу технічним працівникам. Дякую.
Відповідь. На підставі прийнятого рішення, яке зафіксоване у Вашому затвердженому Колективному договорі.
Питання №7383 Sofia 16/03/2020 × 09:36
Доброго дня. Підкажіть будь ласка як працюють бібліотеки в умовах карантину?
Відповідь. Відповідно до постанови КМУ «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 р. № 211 /Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannya-poshim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19 та протоколу засідання місцевої Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу місцевої ради Ваш засновник (роботодавець) видає відповідний наказ (визначається тимчасовий графік роботи бібліотеки, припинення проведення масових заходів, доведення до відома користувачів даного наказу, інформація щодо можливостей електронних сервісів (за наявності)).
Питання №7382 ivanna 12/03/2020 × 16:01
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи мають право техпрацівники ЦРБ (Прибиральниця, секретар, водій, завгосп) на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки і яким нормативним документом це питання регулюється? Дякую!
Відповідь. Вищезазначені працівники будуть мати право на виплату допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати), якщо це прописано у Вашому Колективному договорі і передбачено фондом оплати праці на поточний рік. Пропонуємо ознайомитись із Главою II. КОЛЕКТИВНИЙ ДОГОВІР КЗпП України та ЗУ «Про колективні договори і угоди» (у редакції від 27.12.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3356-12 ).
Питання №7381 viktoria 12/03/2020 × 10:00
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть, будь ласка, вирішити таке питання: який штатний розпис має бути в міській ЦБС для дорослих при переході з другої групи по оплаті праці на третю? Скільки бібліотекарів під навантаженням має бути в ЦМБ та філіях? Чи існують якісь граничні норми чисельності бібліотечних працівників для бібліотек третьої групи оплати праці? Дякую!
Відповідь. Не існує затверджених нормативів щодо чисельності бібліотечних працівників для бібліотек третьої групи оплати праці. Відповідно до п. 9 Постанови КМУ «Державні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF ): для визначення штатної чисельності працівників публічних бібліотек використовують типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, які затверджує Мінкультури. Не зрозуміло, чому Ви маєте скорочувати персонал? У межах затвердженого фонду заробітної плати директор має встановити посадові оклади (ставки заробітної плати) працівникам, виходячи із тарифних розрядів відповідно до III групи оплати праці.
Питання №7380 Tatiana 04/03/2020 × 11:53
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, на підставі яких нормативних документів  ми  маємо або не маємо права передавати літературу з обмінного фонду обласної наукової бібліотеки, яка підпорядковується міністерству культури України,  бібліотекам інших міністерств та відомств?  Дякую.
Відповідь. Наказом Міністерства культури України від 31.10.2017 за № 1131 затверджено «ПОРЯДОК використання документів через обмінні бібліотечні фонди» . Цей Порядок поширюється на бібліотеки державної та комунальної форм власності всіх видів, передбачених статтею 6 Закону України «Про бібліотеку і бібліотечну справу» . Відповідно, Ви можете передавати літературу бібліотекам, що підпорядковані іншим міністерствам і відомствам, адже використання документів через обмінні бібліотечні фонди здійснюється шляхом обміну документами між фондоутримувачами, безкоштовної передачі документів іншим організаціям із метою популяризації читання.
Питання №7379 Tatiana 03/03/2020 × 19:04
1. Чи обов'язкове проведення атестації бiблiотекарiв, якщо в Законi "Про професiйний розвиток працiвникiв" 2012 у ст. 11 п. 7 написано "Роботодавцi можуть проводити атестацію"? 2. Нас атестують по 12 мiсяцiв, як педагогiв, творчi звiти, творчi плани, презентацiї, виступи на педрадi, заходи. Вiдвiдування семiнарiв, конференцiй, методичних об'єднань - все це за власний рахунок, надбавка суттєво зменшена, посадовi обов'язки тi ж самi. 3. Яким може бути термiн проведення атестації?
Відповідь. 1. Враховуючи Вашу ситуацію рекомендуємо, в першу чергу, пройти атестацію голові та членам атестаційної комісії, які ігнорують діючі нормативно-правові акти та знущаються над шкільними бібліотекарями. Бібліотечні фахівці (публічних, шкільних, медичних, технічних та інших бібліотек України мають проходити атестацію відповідно до «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).

2. Відповідно Положення атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Тобто, атестація може проводитись раз на 3, 4, 5, 8 років (періодичність фіксується у Колективному договорі). Дана норма зазначена і у ст. 11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників».

3. Діяльність роботодавців у сфері професійного розвитку працівників має стимулювати професійне зростання працівників та забезпечувати підвищення кваліфікації працівників безпосередньо у роботодавця або в навчальних закладах, як правило, не рідше ніж один раз на п’ять років (ст. 4 ЗУ ««Про професійний розвиток працівників» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). Фінансування професійного розвитку працівників здійснюється роботодавцем за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел (ст. 15 ЗУ «Про професійний розвиток працівників».
Питання №7378 Olexandra 03/03/2020 × 10:35
Добрий день! Бібліотекар міського методичного кабінету, який має вищу освіту за спеціальністю викладач української мови та літератури, але не має бібліотечної освіти, працює з 17.01.2014 року на посаді бібліотекаря міського методичного кабінету відділу освіти, має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов’язки. Чи можна його атестувати у 2020 році на відповідність займаній посаді та чи має він право обійняти посаду за категорією  «Бібліотекар ІІ категорії»?  Курси підвищення кваліфікації бібліотекарів працівник пройшов у 2019 році.
Відповідь. Можна, якщо у штатному розписі посада бібліотекаря II категорії є вакантною або у кошторисі Вашої установи фонд оплати праці передбачає кошти для зміни посади бібліотекаря на посаду бібліотекаря II категорії.
Питання №7377 Alla 28/02/2020 × 12:21

Вітаю! Допоможіть,будь ласка, з таким питанням: чи можна видати Наказ по ЦБС про обов'язкове проходження бібліотечними працівниками онлайн навчання. Наприклад курсу «Бібліотека –  відкритий публічний простір» на платформі ВУМ, освітніх серіалів на Національному освітньому порталі з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта» та ін. Дякую.


Відповідь. Професійне навчання працівників - процес цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, розвиток необхідних навичок та вмінь, що дають змогу підвищувати продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов'язки, освоювати нові види професійної діяльності, що включає первинну професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб виробництва (див. ст.1 ЗУ «Про професійний розвиток працівників», у редакції від 27.12.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). Ви можете видати Наказ по ЦБС, якщо посадовими інструкціями фахівців передбачено підвищення їх кваліфікації (у т.ч. з питань інформаційно-комунікаційних технологій).
Питання №7376 Zina 27/02/2020 × 13:53

Доброго дня. Допоможіть, будь ласка. Юридичну особу відділ культури було припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до відділу освіти. У підпорядкуванні відділу культури знаходиться централізована бібліотечна система, яка є юридичною особою, та клубні заклади. Працівників було попереджено про зміни істотних умов праці. Чи потрібно вносити записи до трудових книжок і, якщо потрібно, то які.

Відповідь. Нам не зрозуміло – яким чином реорганізація управління культури впливає на зміну істотних умов праці? Це різні, не по’вязані між собою рішення. Якщо Вас попередили про зміну істотних умов праці, то мав бути відповідний наказ у якому зазначаються заходи щодо зміни організації виробництва та праці. Непотрібно вносити зміни до трудових книжок.
Питання №7375 ivanna 26/02/2020 × 13:27

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи повинна печатка комунального закладу "Централізована бібліотечна система" (юридична особа) мати зображення герба України? Якими нормативними документами регулюється це питання? Дякую!

Відповідь. Ні, не повинна. Відповідно до п.2 Постанови ВР України «Про Державний герб України» за № 2137-XII від 19.02.1992 р. зазначено: зображення Державного герба України поміщується на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках та знаках поштової оплати, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ…»
Питання №7374 Olga 24/02/2020 × 11:39

Доброго дня!Шановні колеги, потрібна консультація з такого питання: чи можна списати з фонду бібліотеки-філії 2-е видання(1949-1958рр) Большой Советской Энциклопедии за причиною "морально застаріла"?

Відповідь. Можете! Чому Ви з цим так затягнули?!
Питання №7373 Ilariy 21/02/2020 × 13:59

Я знов до Вас щодо Питання №7372. Мене цікавить чи має право керівник прописати це в посадові обовязки бібліотекаря, щоб не надавати наказ для додаткової оплати та не давати додаткові дні до відпустки бібліотекарю за виконання обовязків іншого працівника.

Відповідь. Якщо це стосується працівника, який вже працює – Ви не маєте права в односторонньому порядку вносити зміни до його посадової інструкції.
Питання №7372 Ilariy 21/02/2020 × 12:16

Добрий день. Чи має право керівництво навчального закладу прописати в посадовій інструкції  бібліотекарю :
Виконання обов’язків у разі відсутності секретаря-друкарки або інспектора з кадрів (відпустка, лікарняний тощо) покладається на бібліотекаря. Якщо да, то це якось повинно оплачуватись або надаватись додаткові дні відпустки?

Відповідь. Це зовсім різні посади. Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи передбачає заміну працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада). Постановою Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 року за № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» передбачено, що суміщення професій (посад) допускається за згодою працівника протягом встановленої законодавством тривалості робочого дня (робочої зміни), якщо це економічно вигідно і не призводить до погіршення якості продукції, виконуваних робіт, обслуговування населення. Отже, суміщення професій (посад) допускається в тих випадках, коли працівник має достатню кваліфікацію для забезпечення якісного виконання як основної, так і суміщуваної (додаткової) роботи. Розміри доплат за суміщення професій (посад), розширення зон обслуговування або збільшення обсягів виконуваних робіт оформлюються наказом (розпорядженням) адміністрації і встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі (ст. 105 КЗпП). У наказі в обов’язковому порядку вказують назву професії (посади), за якою відбувається суміщення, та розмір доплати.
Питання №7371 Svitlana 17/02/2020 × 13:20

Після створення ОТГ моя посада — завідуюча центральною публічною бібліотекою КЗ " Центр культури і дозвілля" ОТГ.( До цього працювала завідуючою бібліотекою — філією районної ЦБС, мала 12 розряд згідно 3 групи оплати праці). До складу входять, крім центральної публічної, ще три філії. ( Число користувачів — 2000.). За якою групою оплати праці та за яким розрядом я повинна працювати нині, адже в штаті я одна.
Щиро дякую за відповідь

Відповідь. Відповідно до Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) Ваша бібліотека з філіями поза IV групи оплати праці. Звертаємо Вашу увагу на Додаток 2,Таблицю 4 та Додаток 7 вищезазначеного Наказу № 745.
Питання №7370 Anna 15/02/2020 × 10:10

У мене виникла скрутна ситуація. Я працевлаштувалась в бібліотеку на посаду зав. філією рік тому, немаючі профільної вищої освіти (за освітою – вчитель). Тепер начебто знайшлась людина із бібліотечною освітою і мене змушують звільнитись . Я готова до нових знань, що доводила протягом року. Свої трудові обов'язки намагалась виконувала добросовісно на належному професійному рівні. Активно співпрацювала з читачами (особливо дітьми), маю низку подяк і компліментів від них. Чи законне моє звільнення?

Відповідь. Невідповідність займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації може бути підставою для звільнення даного працівника лише тоді, коли власник має фактичні докази того, що саме через це працівник не може належним чином виконувати покладені на нього трудові обов'язки. Підставою для розірвання трудового договору є саме виявлена невідповідність. Якщо працівник був прийнятий без документа про освіту чи досвіду трудової діяльності, то він не може бути звільнений з роботи з причини лише відсутності освіти чи досвіду, бо про таку невідповідність було відомо і раніше. Виявленою невідповідністю у подібному випадку може бути неякісне виконання роботи, неналежне виконання трудових обов'язків з причини недостатньої кваліфікації.

Якщо роботодавець на момент призначення особи знав про кваліфікаційні вимоги, що є обов`язковими для виконання відповідної роботи, а також те, що особа займаній посаді не відповідає через відсутність спеціальної освіти, однак свідомо її призначив, то сам по собі факт відсутності документа про освіту не може бути у подальшому підставою для звільнення працівника на підставі п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП. Саме таку позицію зайняв ВС/КЦС та водночас роз'яснив: виявленою невідповідністю працівника займаній посаді у такому разі може бути неякісне виконання робіт, неналежне виконання трудових обов`язків через недостатню кваліфікацію (постанова ВС/КЦС від 27.01.2020 р. у справі № 654/941/17 /Режим доступу: https://verdictum.ligazakon.net/document/87517096?_ga=2.20909489.802243949.1582014820-1046611513.1568800994 ).
Питання №7369 Ludmila 14/02/2020 × 10:38

Вибачте , не уважно прочитала Вашу відповідь, уточнюю: КООПСПІЛКА-спілка споживчих товариств, а університет- Львівський торговельно-економічний.

Відповідь. Можемо зазначити наступне: відповідно до ст. 33 Закону України «Про вищу освіту» бібліотека є одним з основних структурних підрозділів закладу вищої освіти. Посаду директора бібліотеки віднесено до основних посад наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів вищої освіти (див. ст. 55 ЗУ «Про вищу освіту»). В Україні з 01.11.2010р. є чинним Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327. Відповідно до Класифікатору «директор бібліотеки» із кодом 1237.2 належить до підкласу 1237.2 «Начальники (завідувачі) науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники», тоді як «завідувач бібліотеки» належить до підкласу 1229.6 «Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту». Тобто, в ЗВО має бути посада саме директора бібліотеки.

Для більш детальної відповіді пропонуємо переадресувати запит і до головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотека імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Вона, будучи опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
Питання №7368 Ludmila 14/02/2020 × 10:28

Бібліотека є в складі університету, а ми підпорядковані КООПСПІЛЦІ.,але нею не фінансуємся.Навчання у нас все платне.

Питання №7367 NELLI 13/02/2020 × 13:59

Доброго дня! Поясню суперечливість відповідей. Раніше було зазначено: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду», а зараз: «Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК — заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом — форма 6-НК по ЦБС». Раніше рекомендовано заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС, а зараз з передачею матеріальних цінностей! Поясніть, чому не було надано конструктивного пояснення ще у 2016р. щодо заповнення 6 НК, а отримано відповідь: «Вас не мають турбувати показники по ЦБС». Як вносити запис до зведеної книги сумарного обліку ЦБС передачу матеріальних цінностей.

Відповідь. Існує Інструкція щодо заповнення форми звіту № 6-НК, затверджена наказом Міністерства культури і туризму України від 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 . З 2007 року Ви мали діяти відповідно до Інструкції. Що не зрозуміло? Ви зазначаєте: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду» — все вірно, адже 6-НК — це підсумков статистична річна звітність і Ви звітуєте про загальний кількісний рух бібліотечного фонду! Хто рекомендував «заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС» ?! Будь-яка передача мала фіксуватись протягом року, а на кінець року Ви підбиваєте підсумки. Ми не можемо зрозуміти Вашої проблеми, можливо Ви щось не договорюєте?! Ми наполегливо рекомендуємо звернутись до свого головного методичного центру в регіоні, а саме до Вашої регіональної ОУНБ. Досвідчені фондовики нададуть Вам детальну консультацію, а у разі ускладнень просимо зателефонувати до нашого методичного відділу: (044) 278-84-21.
Питання №7366 Ludmila 12/02/2020 × 16:46

Працюю на посаді директора бібліотеки університету понад 20 років.З 1 січня 2020 року після перевірки комісії з «КООПСПІЛКИ», якій ми підпорядковані , мене перевели на посаду завідувача бібліотекою, мотивуючи новим «Класифікатором професій» 2019 року. У мене питання, чи це законно і чи я маю на даній посаді повноваження щодо «Закону про вищу освіту» , де говориться про посаду директора бібліотеки ,що відноситься до науково- педагогічних працівників, є членом Вченої ради університету і має відпустку 56 робочих днів. Дякую.

Відповідь. Просимо уточнити: ваша бібліотека є структурним підрозділом університету чи «КООПСПІЛКИ» (що це — установа, товариство, спілка?).
Питання №7365 Nellu 11/02/2020 × 16:07

Доброго дня! Отримали відповідь на запит №7360. Але тепер не зрозуміло отримані попередні роз'яснення № 1597,5396,6134. Питання стосується проведення безоплатної передачі матеріальних цінностей у межах централізованої бібліотечної системи з однієї бібліотеки-філії до іншої дублетної або непрофільної літератури, що не є новим надходженням для ЦБС, та не вноситься запис до загальної книги сумарного обліку ЦБС.

Відповідь. Відповіді на вищезазначені питання не суперечать відповіді на питання № 7360. Кожна бібліотека-філія самостійно заповнює 6-НК і ЕСМаР відповідно до облікових документів. Головним документом щодо руху бібліотечного фонду є Книга сумарного обліку . Якщо одна бібліотека-філія передає частину фонду до іншої – складається відповідний Акт прийому-передачі. Дані Акту кожна філія відображає в Книзі сумарного обліку: одна філія фіксує вибуття, а інша - фіксує надходження до БФ. Крапка.

На кінець року відбувається звірка БФ з бухгалтерією. Після звірки поточний рік закривається і це чітко відображено у ч. 3 Підсумки руху фонду Книги сумарного обліку. Книга сумарного обліку не передбачає окремої графи «нові надходження». Є Частина 1. Надходження у фонд. У цьому розділі фіксуються всі надходження (книги за державними програмами, за кошти місцевого бюджету, подарунки, взамін загублених, передача, надходження періодики). Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК – заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом - форма 6-НК по ЦБС. Показники по надходженням до БФ у 6-НК і ЕСМаР мають співпадати.
Питання №7364 Larisa 11/02/2020 × 09:52

Чи можна, як раніше, списувати книги за актом як нестача, що виявлена під час інвентаризації бібліотечного фонду? Дякую за відповідь.

Відповідь. Акту за такою формою не існує. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). У Протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства, мають бути зазначені причини нестач, втрат, лишків. У разі виявлення нестач, а також втрат від псування цінностей їх відносять на рахунок винних осіб. Розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства.

Бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов.
Питання №7363 Svatlana 11/02/2020 × 08:31

Добрий день.У нас планується реорганізація закладу. Які повинні бути підготовлені документи у бібліотеці для подальшої її передачі до іншого закладу?Дякую.


Відповідь. Ознайомитись із алгоритмом передачі бібліотеки, БФ та іншого майна Ви можете на нашому блозі «Публічна бібліотека ОТГ» (http://oth.nplu.org/?p=610 ): пост «Передача бібліотечних фондів» (від 10 березня 2017 року), «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (від 10 березня 2017 р.), «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» ( від 10 березня 2017 р.).

Звертаємо Вашу увагу на той факт, що до ОУНБ 29 жовтня 2019 р. були відправлені примірники Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» (виданого за фінансової підтримки Українського культурного фонду). Довідник містить систематизовану інформацію про передачу, організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Представники органів місцевого самоврядування, методичні центри, фахівці бібліотечної справи знайдуть відповіді на питання, які їх турбують під час розбудови публічних бібліотек в умовах децентралізації. Також, Довідник представлено в Електронній бібліотеці “Культура України” на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html.
Питання №7362 Svitlana 11/02/2020 × 08:27

Добрий день. Поясніть , будь-ласка, хто повинен табелювати в табелі фактично відпрацьованого робочого часу завідувача бібліотеки закладу, якщо він працює один? Може завідувач бібліотеки табелювати сам себе?Дякую.


Відповідь. Табель ведуть усі юридичні особи незалежно від кількості працевлаштованих у них працівників. Обов’язковим є ведення Табеля і для всіх інших підприємств, установ, організацій . Якщо працівників небагато, Табель заповнює бухгалтер. Нерідко ж табельний облік покладається на одного з працівників відповідним наказом вищого керівника.

Для обліку відпрацьованого працівниками часу застосовують Табель типової форми № П-5, затверджений наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. N 489 (застосовують з 01.01.2009 р.).
Питання №7360 Nellu 07/02/2020 × 14:38

Доброго дня шановні

колеги! Надайте роз’яснення, як звітувати у разі розбіжностей під час заповнення зведеної 6НК по ЦБС, що заповнюється без передачі матеріальних цінностей та електронною системою моніторингу базової мережі публічних бібліотек України (ЕСМАР), що заповнюється згідно книг сумарного обліку і у тому числі з передачею матеріальних цінностей по кожній філії окремо та здійснює у автоматичному режимі сумарний звіт по всіх бібліотеках. У зведеному сумарному звіті (ЕСМАР)  по ЦБС у надходженні та вибутті фактаж підраховується разом з передачею матеріальних цінностей. Чи слід приводити у відповідність зведену 6НК по ЦБС з ЕСМАР?  Перерозподіл може бути від 1 прим. до 20000 прим. Які поля слід заповнити в ЕСМАР, щоб відобразити, що це передача матеріальних цінностей? Як забезпечити контроль за передачею матеріальних цінностей у межах ЦБС на стадії подання звіту? Дякую!


Відповідь. Звіт у ЕСМаР кожна діюча публічна заповнює самостійно. Це саме стосується і Звіту за формою № 6-НК (річна).Також відповідно до п.1.2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", звіт складається на районному та обласному рівнях в цілому по регіону та по сільській місцевості.

Бібліотеки, які на дату заповнення звіту були тимчасово закриті для користувачів із різних причин (ремонт, рішення санепідемстанції, органів пожежної охорони тощо), заповнюють відповідні показники за період своєї діяльності до дати закриття бібліотеки.

Ми не зовсім розуміємо суть Вашого питання. Контролювати передачу матеріальних цінностей належить до повноважень визначених комісій. Щодо ЕСМаР і форми 6-НК, то вони не можуть не співпадати. Єдиний варіант, коли непрацюючі бібліотеки включають до зведеного звіту 6-НК.

Якщо бібліотеки-філії показують фонди, отримані через перерозподіл з інших філій, як нові надходження , то в іншому місці має вибути. Але в цілому по ЦБС кількість фонду залишиться сталою.

Залишається відкритим питання про затребуваність фонду переданого у кількості 20 тис. прим. Можливо варто було частину списати, а залишити тільки цінну частину?
Питання №7359 Svitlana 07/02/2020 × 11:08

Будь ласка, дайте відповідь: якими нормативними документами слід керуватися при інвентаризацї фондів бібліотеки?

Відповідь. «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено наказом мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14). Результати проведеної інвентаризації БФ оформлюються типовими формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.06.15 р. № 572 / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0788-15 . Додатково рекомендуємо перечитати розділ 3.3.Інвентаризація бібліотечних фондів Довідника «Сучасна ПБ від А до Я» в електронній бібліотеці «Культура України»/Режим доступу: http://elib.nlu.org.ua/object.html?id=11267 .
Питання №7358 Nadiiya 06/02/2020 × 12:54

Доброго дня! Скажіть будь ласка, скільки потрібно набрати читачів в ЦРБ якщо бібліотекар працює на 0,75 ставки, Дякую!

Відповідь. Див відповідь на питання № 7354.
Питання №7357 katya 05/02/2020 × 10:12

Доброго дня! Скажіть будь ласка чи потрібно щорічно поновляти наказ про надання матеріальної допомоги згідно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" від 21.05.2009 року №1388 - IV про виплату працівникам бібліотек матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань

Відповідь. Так, щороку видається відповідний наказ.У поточному році, за наявності коштів у фонді оплати праці, працівники пишуть заяву про надання допомоги для вирішення соціально-побутових питань. Керівник видає відповідний наказ.
Питання №7356 elena 04/02/2020 × 21:45

Роз’ясніть будь ласка: якщо я працюю на 0,75 ст. то має зарплата не має бути нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати для 0,75 ст. Чи має право керівництво враховувати до законного розміру зарплати премію? Дякую.

Відповідь. Роботодавець зобов’язаний щомісяця виплачувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату у мінімальному розмірі, яка може складатися з: окладу, премій, надбавок та інших постійних доплат (окрім доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат).
Питання №7355 Олена 04/02/2020 × 19:07

Яким документом врегульована доплата шкільному бібліотекарю для вирішення побутових питань? Дякую.

Відповідь. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань надається за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік відповідно до Постанови КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1062 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1062-2009-%D0%BF .
Питання №7354 Oleksandra22 03/02/2020 × 14:58

Підкажіть, будь ласка, яке навантаження на бібліотекаря районної дитячої бібліотеки? (читачі, відвідування, книговидача)

Відповідь. Нормативно-правових документів, які б закріплювали за бібліотечним працівником чисельне навантаження по читачам, книговидачі, відвідуванню – не існує. «Радянське навантаження» не працює з 2009 року. На сьогоднішній день навантаження може бути 200, 300, 500, 700 і т.п. Розрахунок навантаження здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотечного фахівця (функціонал прописано в посадовій інструкції) . Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекаря (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).
Питання №7353 Svitlana 03/02/2020 × 11:31
https://iducz.dsns.gov.ua/

Добрий день! Нащі співробітники надрукували статтю в Міжнародному Польському науковому журналі: Східно- Європейський Науковий Журнал (East European science journal (EESJ)), 2019 № 3(43) part 4.Чи вважається цей науковий журнал ФАХОВИМ?https://eesa-journal.com/2019/04/16/vostochno-evropejskij-nauchnyj-zhurnal-43-mart-2019/Дякую.


Відповідь. Звертаємо вашу увагу на п.2, п.4. Вимог до опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 23 вересня 2019 року N 1220 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34057.html ). Рекомендуємо перевірити наявність активного ISSN-номера вищезазначеного журналу.
Питання №7352 Evelina 31/01/2020 × 16:54
Підкажіть, будь ласка, посадовий оклад формується від мінімальної заробітної плати чи від прожиткового мінімуму ?
Відповідь. Від прожиткового мінімуму для працездатних осіб. У 2020 році планується: з 1 січня 2020 року - 2102 гривень, з 1 липня - 2197 гривень, з 1 грудня – 2270 гривень.
Питання №7351 julia 29/01/2020 × 15:28
Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, коли можна підвищити тарифний розряд зав. відділу? На які нормативно-правові акти потрібно спиратися, і чи можна без атестації? Дякую
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» за № 1285 від 27 жовтня 2005 р. (із змінами) діапазон тарифних розрядів зав. відділів передбачено для бібліотек I - III групи з оплати праці.

Одним із способів підвищення тарифного розряду є рекомендації атестаційної комісії щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі. Також, відповідно до Загальних положень випуску 1 «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» тарифний розряд підвищуються насамперед тим працівникам, які успішно виконують посадові інструкції та обов'язки, творчо і сумлінно ставляться до службових доручень і вимог посадових інструкцій. Підвищенню сприяє відповідне клопотання безпосереднього керівника зав. відділу і лише за позитивним рішенням готується наказ про підвищення тарифного розряду. Звертаємо увагу, що підвищення можливе за наявності відповідних коштів фонду оплати праці.
Питання №7350 Zanneta 21/01/2020 × 09:29
Добрий день!
Як повернути на баланс бібліотеки підручники, які попередньо були списані з приводу смерті користувача, а потім віднайдені і повернуті?
Відповідь. Якщо Ви впевнені, що ці підручники вкрай потрібні у найближчі роки, то маєте їх оприбуткувати як дарунки, оцінивши та надавши нові інвентарні номери.
Питання №7349 Polina 17/01/2020 × 14:10
Прошу підказати, як законно діяти під час звільнення працівника, котрий не пройшов випробування. Дякую.

Відповідь. По-перше, переконайтесь що працівник не підпадає до переліку, зазначеного у ч. 3 ст. 26 КЗпП.

У разі встановлення невідповідності працівника займаній посаді, на яку його прийнято, або виконуваній роботі Ви маєте правопротягом строку випробування звільнити такого працівника, письмово попередивши його про це за три дні. Звільнення за результатами випробування оформлюється наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу. При цьому в наказі та трудовій книжці посилаються на ст. 28 КЗпП, а підстава звільнення формулюється як «за результатами випробування». У цьому випадку чинне законодавство передбачає звільнення без згоди профспілки. Звертаємо увагу, що одного рішення роботодавця про звільнення працівника як такого, що не пройшов випробування, недостатньо. Воно має бути документально обґрунтованим. Для того щоб мати документальне підтвердження невідповідності працівника виконуваній роботі, роботодавець повинен подбати, щоб працівник отримував завдання та надавав звіти про їх виконання.
Питання №7348 Olga 16/01/2020 × 14:17
Доброго дня! Під час моєї декретної відпустки, де я була завідуючою, наша бібліотека здійснила переїзд. Довгий час велика частина основного фонду знаходилась у підвальному приміщенні на підлозі з грибком, частина книг ймовірно знищена і не підлягає експлуатації, хтось повинен понести матеріальну відповідальність. Я тепер, як керівник який має приступити до виконання своїх обов'язків, зобов'язана доповісти про такі факти.
Проконсультуйте, будь ласка, які документи окрім доповідної записки можна, потрібно подати керівникові відділу культури для того, щоб по-перше, не брати на себе відповідальність за надану шкоду, по-друге, грамотно оформити усі документи. Акт прийому-передачі майна не підписувала. Дякую!
Відповідь. Що заважає Вам списати частину непридатного фонду? Відповідно до Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ) списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта. Пропонуємо списати непридатну для подальшого використання частину бібліотечного фонду. Додатково перечитайте «Положення про списання про порядок списання майна, що перебуває в комунальній власності» Вашої громади. Ми не зовсім зрозуміли необхідність підписання Акту прийому-передачі: яка передача, від кого кому передають майно?
Питання №7347 Larisa 14/01/2020 × 04:35
Прошу роз’яснити ситуацію : бібліотекарка була у грудні у відпустці, отримала відпускні разом з матеріальною допомогою на оздоровлення. У січні написала заяву про звільнення. Чи має вона повернути кошти за допомогу на оздоровлення? Дякую.
Відповідь. Виплата допомоги на оздоровлення врегульовано ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Постановою КМУ за № 1062 від 30 вересня 2009 р. Допомога на оздоровлення виплачується у повному розмірі незалежно від того, повністю чи ні працівник відпрацював робочий рік, за який надається така відпустка. Під час звільнення (навіть незабаром після відпустки) він не повинен повертати цю допомогу (або її частину).
Питання №7346 Viktoriya 11/01/2020 × 16:15
Добрий день! Дайте, будь ласка, відповідь на таке питання: скілки має бути шорічна оплачувана тарифна відпустка шкілного бібліотекаря і скільки днів - додаткова? Наперед вдячна.
Відповідь. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про відпустки» (редакція від 21.06.2019 /Режим доступу: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ) щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

Щорічна додаткова відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Працівникам з ненормованим робочим днем надається додаткова щорічна відпустка тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою (див. ст. 8 ЗУ «Про відпустки»). Пропонуємо перечитати шкільний Колективний договір, де чітко зазначається кількість додаткових днів до Вашої відпустки.
Питання №7345 Daria 11/01/2020 × 11:01
Нашій бібліотеці змінили назву. Чи мають внести зміни в трудову книжку? Дякую!
Відповідь. У разі, якщо бібліотека змінила свою назву, до трудових книжок працівників слід внести запис про перейменування, що випливає із п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом міністерства праці України, міністерства юстиції України, міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати