Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Запитання-відповіді
Питання №7371 |
Svitlana
17/02/2020 × 13:20 | Після створення ОТГ моя посада — завідуюча центральною публічною бібліотекою КЗ " Центр культури і дозвілля" ОТГ.( До цього працювала завідуючою бібліотекою — філією районної ЦБС, мала 12 розряд згідно 3 групи оплати праці). До складу входять, крім центральної публічної, ще три філії. ( Число користувачів — 2000.). За якою групою оплати праці та за яким розрядом я повинна працювати нині, адже в штаті я одна. Щиро дякую за відповідь
Відповідь. Відповідно до Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) Ваша бібліотека з філіями поза IV групи оплати праці. Звертаємо Вашу увагу на Додаток 2,Таблицю 4 та Додаток 7 вищезазначеного Наказу № 745. |
Питання №7370 |
Anna 15/02/2020 × 10:10 | У мене виникла скрутна ситуація. Я працевлаштувалась в бібліотеку на посаду зав. філією рік тому, немаючі профільної вищої освіти (за освітою – вчитель). Тепер начебто знайшлась людина із бібліотечною освітою і мене змушують звільнитись . Я готова до нових знань, що доводила протягом року. Свої трудові обов'язки намагалась виконувала добросовісно на належному професійному рівні. Активно співпрацювала з читачами (особливо дітьми), маю низку подяк і компліментів від них. Чи законне моє звільнення?
Відповідь. Невідповідність займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації може бути підставою для звільнення даного працівника лише тоді, коли власник має фактичні докази того, що саме через це працівник не може належним чином виконувати покладені на нього трудові обов'язки. Підставою для розірвання трудового договору є саме виявлена невідповідність. Якщо працівник був прийнятий без документа про освіту чи досвіду трудової діяльності, то він не може бути звільнений з роботи з причини лише відсутності освіти чи досвіду, бо про таку невідповідність було відомо і раніше. Виявленою невідповідністю у подібному випадку може бути неякісне виконання роботи, неналежне виконання трудових обов'язків з причини недостатньої кваліфікації.
Якщо роботодавець на момент призначення особи знав про кваліфікаційні вимоги, що є обов`язковими для виконання відповідної роботи, а також те, що особа займаній посаді не відповідає через відсутність спеціальної освіти, однак свідомо її призначив, то сам по собі факт відсутності документа про освіту не може бути у подальшому підставою для звільнення працівника на підставі п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП.
Саме таку позицію зайняв ВС/КЦС та водночас роз'яснив: виявленою невідповідністю працівника займаній посаді у такому разі може бути неякісне виконання робіт, неналежне виконання трудових обов`язків через недостатню кваліфікацію (постанова ВС/КЦС від 27.01.2020 р. у справі № 654/941/17 /Режим доступу: https://verdictum.ligazakon.net/document/87517096?_ga=2.20909489.802243949.1582014820-1046611513.1568800994 ).
|
Питання №7369 |
Ludmila
14/02/2020 × 10:38 | Вибачте , не уважно прочитала Вашу відповідь, уточнюю: КООПСПІЛКА-спілка споживчих товариств, а університет- Львівський торговельно-економічний.
Відповідь. Можемо зазначити наступне: відповідно до ст. 33 Закону України «Про вищу освіту» бібліотека є одним з основних структурних підрозділів закладу вищої освіти. Посаду директора бібліотеки віднесено до основних посад наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів вищої освіти (див. ст. 55 ЗУ «Про вищу освіту»). В Україні з 01.11.2010р. є чинним Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327. Відповідно до Класифікатору «директор бібліотеки» із кодом 1237.2 належить до підкласу 1237.2 «Начальники (завідувачі) науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники», тоді як «завідувач бібліотеки» належить до підкласу 1229.6 «Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту». Тобто, в ЗВО має бути посада саме директора бібліотеки.
Для більш детальної відповіді пропонуємо переадресувати запит і до головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотека імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Вона, будучи опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
|
Питання №7368 |
Ludmila
14/02/2020 × 10:28 | Бібліотека є в складі університету, а ми підпорядковані КООПСПІЛЦІ.,але нею не фінансуємся.Навчання у нас все платне. |
Питання №7367 |
NELLI
13/02/2020 × 13:59 | Доброго дня! Поясню суперечливість
відповідей. Раніше було зазначено: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не
відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду», а зараз: «Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК — заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом — форма 6-НК по ЦБС». Раніше рекомендовано заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС, а зараз з передачею матеріальних цінностей! Поясніть, чому не було надано конструктивного пояснення ще у 2016р. щодо заповнення 6 НК, а отримано
відповідь: «Вас не мають турбувати показники по ЦБС». Як вносити запис до зведеної книги сумарного обліку ЦБС передачу матеріальних цінностей.
Відповідь. Існує Інструкція щодо заповнення форми звіту № 6-НК, затверджена наказом Міністерства культури і туризму України від 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 . З 2007 року Ви мали діяти відповідно до Інструкції. Що не зрозуміло? Ви зазначаєте: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду» — все вірно, адже 6-НК — це підсумков статистична річна звітність і Ви звітуєте про загальний кількісний рух бібліотечного фонду! Хто рекомендував «заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС» ?! Будь-яка передача мала фіксуватись протягом року, а на кінець року Ви підбиваєте підсумки. Ми не можемо зрозуміти Вашої проблеми, можливо Ви щось не договорюєте?!
Ми наполегливо рекомендуємо звернутись до свого головного методичного центру в регіоні, а саме до Вашої регіональної ОУНБ. Досвідчені фондовики нададуть Вам детальну консультацію, а у разі ускладнень просимо зателефонувати до нашого методичного відділу: (044) 278-84-21. |
Питання №7366 |
Ludmila
12/02/2020 × 16:46 | Працюю на посаді директора бібліотеки університету понад 20 років.З 1 січня 2020 року після перевірки комісії з «КООПСПІЛКИ», якій ми підпорядковані , мене перевели на посаду завідувача бібліотекою, мотивуючи новим «Класифікатором професій» 2019 року. У мене питання, чи це законно і чи я маю на даній посаді повноваження щодо «Закону про вищу освіту» , де говориться про посаду директора бібліотеки ,що відноситься до науково- педагогічних працівників, є членом Вченої ради університету і має відпустку 56 робочих днів. Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити: ваша бібліотека є структурним підрозділом університету чи «КООПСПІЛКИ» (що це — установа, товариство, спілка?). |
Питання №7365 |
Nellu 11/02/2020 × 16:07 | Доброго дня! Отримали відповідь на запит №7360. Але тепер не зрозуміло отримані попередні роз'яснення № 1597,5396,6134. Питання стосується проведення безоплатної передачі матеріальних
цінностей у межах централізованої бібліотечної системи з однієї
бібліотеки-філії до іншої дублетної або непрофільної літератури, що не є новим надходженням для ЦБС, та не вноситься запис до загальної книги сумарного обліку ЦБС.
Відповідь. Відповіді на вищезазначені питання не суперечать відповіді на питання № 7360. Кожна бібліотека-філія самостійно заповнює 6-НК і ЕСМаР відповідно до облікових документів. Головним документом щодо руху бібліотечного фонду є Книга сумарного обліку . Якщо одна бібліотека-філія передає частину фонду до іншої – складається відповідний Акт прийому-передачі. Дані Акту кожна філія відображає в Книзі сумарного обліку: одна філія фіксує вибуття, а інша - фіксує надходження до БФ. Крапка.
На кінець року відбувається звірка БФ з бухгалтерією. Після звірки поточний рік закривається і це чітко відображено у ч. 3 Підсумки руху фонду Книги сумарного обліку. Книга сумарного обліку не передбачає окремої графи «нові надходження». Є Частина 1. Надходження у фонд. У цьому розділі фіксуються всі надходження (книги за державними програмами, за кошти місцевого бюджету, подарунки, взамін загублених, передача, надходження періодики). Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК – заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом - форма 6-НК по ЦБС. Показники по надходженням до БФ у 6-НК і ЕСМаР мають співпадати.
|
Питання №7364 |
Larisa 11/02/2020 × 09:52 | Чи можна, як раніше, списувати книги за актом як нестача, що виявлена під час інвентаризації бібліотечного фонду? Дякую за відповідь.
Відповідь. Акту за такою формою не існує. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). У Протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства, мають бути зазначені причини нестач, втрат, лишків. У разі виявлення нестач, а також втрат від псування цінностей їх відносять на рахунок винних осіб. Розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства.
Бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов.
|
Питання №7363 |
Svatlana 11/02/2020 × 08:31 | Добрий день.У нас планується реорганізація закладу. Які повинні бути підготовлені документи у бібліотеці для подальшої її передачі до іншого закладу?Дякую.
Відповідь. Ознайомитись із алгоритмом передачі бібліотеки, БФ та іншого майна Ви можете на нашому блозі «Публічна бібліотека ОТГ» (http://oth.nplu.org/?p=610 ): пост «Передача бібліотечних фондів» (від 10 березня 2017 року), «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (від 10 березня 2017 р.), «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» ( від 10 березня 2017 р.).
Звертаємо Вашу увагу на той факт, що до ОУНБ 29 жовтня 2019 р. були відправлені примірники Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» (виданого за фінансової підтримки Українського культурного фонду). Довідник містить систематизовану інформацію про передачу, організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Представники органів місцевого самоврядування, методичні центри, фахівці бібліотечної справи знайдуть відповіді на питання, які їх турбують під час розбудови публічних бібліотек в умовах децентралізації. Також, Довідник представлено в Електронній бібліотеці “Культура України” на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html.
|
Питання №7362 |
Svitlana 11/02/2020 × 08:27 | Добрий день. Поясніть , будь-ласка, хто повинен табелювати в табелі фактично відпрацьованого робочого часу завідувача бібліотеки закладу, якщо він працює один? Може завідувач бібліотеки табелювати сам себе?Дякую.
Відповідь. Табель ведуть усі юридичні особи незалежно від кількості працевлаштованих у них працівників. Обов’язковим є ведення Табеля і для всіх інших підприємств, установ, організацій . Якщо працівників небагато, Табель заповнює бухгалтер. Нерідко ж табельний облік покладається на одного з працівників відповідним наказом вищого керівника. Для обліку відпрацьованого працівниками часу застосовують Табель типової форми № П-5, затверджений наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. N 489 (застосовують з 01.01.2009 р.). |
Питання №7360 |
Nellu 07/02/2020 × 14:38 | Доброго дня шановні
колеги! Надайте роз’яснення, як звітувати у разі розбіжностей під час заповнення зведеної 6НК по ЦБС, що заповнюється без передачі матеріальних цінностей та електронною системою
моніторингу базової мережі публічних бібліотек України (ЕСМАР), що заповнюється згідно книг сумарного обліку і у тому числі з передачею матеріальних цінностей по кожній філії окремо та здійснює у автоматичному режимі сумарний звіт по всіх бібліотеках. У зведеному сумарному звіті (ЕСМАР) по ЦБС у надходженні та вибутті фактаж підраховується
разом з передачею матеріальних цінностей. Чи слід приводити у відповідність зведену 6НК по ЦБС з ЕСМАР? Перерозподіл
може бути від 1 прим. до 20000 прим. Які поля слід заповнити в ЕСМАР, щоб
відобразити, що це передача матеріальних цінностей? Як забезпечити контроль за передачею матеріальних цінностей у межах ЦБС на стадії подання звіту? Дякую!
Відповідь. Звіт у ЕСМаР кожна діюча публічна заповнює самостійно. Це саме стосується і Звіту за формою № 6-НК (річна).Також відповідно до п.1.2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України", звіт складається на районному та обласному рівнях в цілому по регіону та по сільській місцевості.
Бібліотеки, які на дату заповнення звіту були тимчасово закриті для користувачів із різних причин (ремонт, рішення санепідемстанції, органів пожежної охорони тощо), заповнюють відповідні показники за період своєї діяльності до дати закриття бібліотеки.
Ми не зовсім розуміємо суть Вашого питання. Контролювати передачу матеріальних цінностей належить до повноважень визначених комісій.
Щодо ЕСМаР і форми 6-НК, то вони не можуть не співпадати. Єдиний варіант, коли непрацюючі бібліотеки включають до зведеного звіту 6-НК.
Якщо бібліотеки-філії показують фонди, отримані через перерозподіл з інших філій, як нові надходження , то в іншому місці має вибути. Але в цілому по ЦБС кількість фонду залишиться сталою.
Залишається відкритим питання про затребуваність фонду переданого у кількості 20 тис. прим. Можливо варто було частину списати, а залишити тільки цінну частину?
|
Питання №7359 |
Svitlana
07/02/2020 × 11:08 | Будь ласка, дайте відповідь: якими нормативними документами слід керуватися при інвентаризацї фондів бібліотеки?
Відповідь. «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено наказом мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14). Результати проведеної інвентаризації БФ оформлюються типовими формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.06.15 р. № 572 / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0788-15 .
Додатково рекомендуємо перечитати розділ 3.3.Інвентаризація бібліотечних фондів Довідника «Сучасна ПБ від А до Я» в електронній бібліотеці «Культура України»/Режим доступу: http://elib.nlu.org.ua/object.html?id=11267 .
|
Питання №7358 |
Nadiiya 06/02/2020 × 12:54 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, скільки потрібно набрати читачів в ЦРБ якщо бібліотекар працює на 0,75 ставки, Дякую!
Відповідь. Див відповідь на питання № 7354. |
Питання №7357 |
katya 05/02/2020 × 10:12 | Доброго дня! Скажіть будь ласка чи потрібно щорічно поновляти наказ про надання матеріальної допомоги згідно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" від 21.05.2009 року №1388 - IV про виплату працівникам бібліотек матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань
Відповідь. Так, щороку видається відповідний наказ.У поточному році, за наявності коштів у фонді оплати праці, працівники пишуть заяву про надання допомоги для вирішення соціально-побутових питань. Керівник видає відповідний наказ. |
Питання №7356 |
elena 04/02/2020 × 21:45 | Роз’ясніть будь ласка: якщо я працюю на 0,75 ст. то має зарплата не має бути нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати для 0,75 ст. Чи має право керівництво враховувати до законного розміру зарплати премію? Дякую.
Відповідь. Роботодавець зобов’язаний щомісяця виплачувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату у мінімальному розмірі, яка може складатися з: окладу, премій, надбавок та інших постійних доплат (окрім доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат).
|
Питання №7355 |
Олена 04/02/2020 × 19:07 | Яким документом врегульована доплата шкільному бібліотекарю для вирішення побутових питань? Дякую.
Відповідь. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань надається за рішенням керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати) на рік відповідно до Постанови КМУ від 30 вересня 2009 р. N 1062 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1062-2009-%D0%BF .
|
Питання №7354 |
Oleksandra22 03/02/2020 × 14:58 | Підкажіть, будь ласка, яке навантаження на бібліотекаря районної дитячої бібліотеки? (читачі, відвідування, книговидача)
Відповідь. Нормативно-правових документів, які б закріплювали за бібліотечним працівником чисельне навантаження по читачам, книговидачі, відвідуванню – не існує. «Радянське навантаження» не працює з 2009 року.
На сьогоднішній день навантаження може бути 200, 300, 500, 700 і т.п. Розрахунок навантаження здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотечного фахівця (функціонал прописано в посадовій інструкції) . Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекаря (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).
|
Питання №7353 |
Svitlana 03/02/2020 × 11:31 https://iducz.dsns.gov.ua/ | Добрий день! Нащі співробітники надрукували статтю в Міжнародному Польському науковому журналі:
Східно- Європейський Науковий Журнал (East European science journal (EESJ)), 2019 № 3(43) part 4.Чи вважається цей науковий журнал ФАХОВИМ?https://eesa-journal.com/2019/04/16/vostochno-evropejskij-nauchnyj-zhurnal-43-mart-2019/Дякую.
Відповідь. Звертаємо вашу увагу на п.2, п.4. Вимог до опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 23 вересня 2019 року N 1220 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34057.html ). Рекомендуємо перевірити наявність активного ISSN-номера вищезазначеного журналу. |
Питання №7352 |
Evelina 31/01/2020 × 16:54 | Підкажіть, будь ласка, посадовий оклад формується від мінімальної заробітної плати чи від прожиткового мінімуму ?
Відповідь. Від прожиткового мінімуму для працездатних осіб. У 2020 році планується: з 1 січня 2020 року - 2102 гривень, з 1 липня - 2197 гривень, з 1 грудня – 2270 гривень.
|
Питання №7351 |
julia 29/01/2020 × 15:28 | Доброго дня. Підкажіть, будь-ласка, коли можна підвищити тарифний розряд зав. відділу? На які нормативно-правові акти потрібно спиратися, і чи можна без атестації? Дякую
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» за № 1285 від 27 жовтня 2005 р. (із змінами) діапазон тарифних розрядів зав. відділів передбачено для бібліотек I - III групи з оплати праці.
Одним із способів підвищення тарифного розряду є рекомендації атестаційної комісії щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі.
Також, відповідно до Загальних положень випуску 1 «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» тарифний розряд підвищуються насамперед тим працівникам, які успішно виконують посадові інструкції та обов'язки, творчо і сумлінно ставляться до службових доручень і вимог посадових інструкцій. Підвищенню сприяє відповідне клопотання безпосереднього керівника зав. відділу і лише за позитивним рішенням готується наказ про підвищення тарифного розряду. Звертаємо увагу, що підвищення можливе за наявності відповідних коштів фонду оплати праці.
|
Питання №7350 |
Zanneta
21/01/2020 × 09:29 | Добрий день!
Як повернути на баланс бібліотеки підручники, які
попередньо були списані з приводу смерті користувача, а потім віднайдені і повернуті?
Відповідь. Якщо Ви впевнені, що ці підручники вкрай потрібні у найближчі роки, то маєте їх оприбуткувати як дарунки, оцінивши та надавши нові інвентарні номери.
|
Питання №7349 |
Polina 17/01/2020 × 14:10 | Прошу підказати, як законно діяти під час звільнення працівника, котрий не пройшов випробування. Дякую.
Відповідь. По-перше, переконайтесь що працівник не підпадає до переліку, зазначеного у ч. 3 ст. 26 КЗпП.
У разі встановлення невідповідності працівника займаній посаді, на яку його прийнято, або виконуваній роботі Ви маєте правопротягом строку випробування звільнити такого працівника, письмово попередивши його про це за три дні. Звільнення за результатами випробування оформлюється наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу. При цьому в наказі та трудовій книжці посилаються на ст. 28 КЗпП, а підстава звільнення формулюється як «за результатами випробування». У цьому випадку чинне законодавство передбачає звільнення без згоди профспілки. Звертаємо увагу, що одного рішення роботодавця про звільнення працівника як такого, що не пройшов випробування, недостатньо. Воно має бути документально обґрунтованим. Для того щоб мати документальне підтвердження невідповідності працівника виконуваній роботі, роботодавець повинен подбати, щоб працівник отримував завдання та надавав звіти про їх виконання.
|
Питання №7348 |
Olga
16/01/2020 × 14:17 | Доброго дня! Під час моєї декретної відпустки, де я була завідуючою, наша бібліотека здійснила переїзд. Довгий час велика частина основного фонду знаходилась у підвальному приміщенні на підлозі з грибком, частина книг ймовірно знищена і не підлягає експлуатації, хтось повинен понести матеріальну відповідальність. Я тепер, як керівник який має приступити до виконання своїх обов'язків, зобов'язана доповісти про такі факти. Проконсультуйте, будь ласка, які документи окрім доповідної записки можна, потрібно подати керівникові відділу культури для того, щоб по-перше, не брати на себе відповідальність за надану шкоду, по-друге, грамотно оформити усі документи. Акт прийому-передачі майна не підписувала. Дякую!
Відповідь. Що заважає Вам списати частину непридатного фонду? Відповідно до Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ) списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта. Пропонуємо списати непридатну для подальшого використання частину бібліотечного фонду. Додатково перечитайте «Положення про списання про порядок списання майна, що перебуває в комунальній власності» Вашої громади.
Ми не зовсім зрозуміли необхідність підписання Акту прийому-передачі: яка передача, від кого кому передають майно? |
Питання №7347 |
Larisa 14/01/2020 × 04:35 | Прошу роз’яснити ситуацію : бібліотекарка була у грудні у відпустці, отримала відпускні разом з матеріальною допомогою на оздоровлення. У січні написала заяву про звільнення. Чи має вона повернути кошти за допомогу на оздоровлення? Дякую.
Відповідь. Виплата допомоги на оздоровлення врегульовано ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Постановою КМУ за № 1062 від 30 вересня 2009 р. Допомога на оздоровлення виплачується у повному розмірі незалежно від того, повністю чи ні працівник відпрацював робочий рік, за який надається така відпустка. Під час звільнення (навіть незабаром після відпустки) він не повинен повертати цю допомогу (або її частину).
|
Питання №7346 |
Viktoriya
11/01/2020 × 16:15 | Добрий день! Дайте, будь ласка, відповідь на таке питання: скілки має бути шорічна оплачувана тарифна відпустка шкілного бібліотекаря і скільки днів - додаткова? Наперед вдячна.
Відповідь. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про відпустки» (редакція від 21.06.2019 /Режим доступу: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ) щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.
Щорічна додаткова відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Працівникам з ненормованим робочим днем надається додаткова щорічна відпустка тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою (див. ст. 8 ЗУ «Про відпустки»). Пропонуємо перечитати шкільний Колективний договір, де чітко зазначається кількість додаткових днів до Вашої відпустки.
|
Питання №7345 |
Daria
11/01/2020 × 11:01 | Нашій бібліотеці змінили назву. Чи мають внести зміни
в трудову книжку? Дякую!
Відповідь. У разі, якщо бібліотека змінила свою назву, до трудових книжок працівників слід внести запис про перейменування, що випливає із п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом міністерства праці України, міністерства юстиції України, міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.
|
Питання №7344 |
Marya 10/01/2020 × 09:23 | Добрий день! Прошу надати консультацію: у формі 6-НК р.УІ Надходження та використання коштів, до якої графи 9 (благодійні, спонсорські внески) чи до графи 10 (інші джерела), відносити кошти за книги, які бібліотека отримала за державними програмами?
Відповідь. Суму коштів за книги, які бібліотека отримала за державними програмами, зазначаєте у графі 4 і 14 розділу VІ . |
Питання №7343 |
Tania 09/01/2020 × 13:42 | Доброго дня! Поясніть будь ласка, чи обов'язково скріплювати періодичні видання (журнали та газети), які знаходяться на балансі бібліотеки ( пробивати дироколом та зшивати)? Заздалегідь дякую
Відповідь. Дозволимо нагадати, що відповідно до Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика": «Подшивка (переплетная единица). Совокупность номеров периодических изданий (документов), сшитых, переплетенных или скрепленных другим способом в одно целое и принимаемых за одну учетную единицу фонда».
Відповідно, бібліотека самостійно обирає спосіб формування та збереження річного комплекту газет (зшиває, скріплює, здійснює палітурні роботи тощо).
|
Питання №7342 |
Olena 02/01/2020 × 16:24 | Доброго дня, колеги! Уточніть, будьте добрі, у якій редакції діють Типові правила користування бібліотеками в Україні станом на 01.01. 2020 року. Чи актуальним на сьгодні є п.2.7 Типових правил... із змінами і доповненнями, затверджених наказом Мінкультури і мистецтв від 25.05.2001 №319?
Відповідь. Пункт 2.7.Типових правил… не є законним з 2011 року, адже відповідно до Наказу МКУ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» від 08.08.2011 N 62 було відмінено дію «Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування».
На цей час в Україні діють «Типові правила користування бібліотеками в Україні» у редакції наказу Міністерства культури України від 19.04.2017 № 340/Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0635-17#n13 . |
Питання №7341 |
Svitlana
02/01/2020 × 12:13 | Протягом 6 років працювала художнім керівником СБК. Звільнилась і призначена бібліотекарем сільської бібліотеки (по переводу). Чи зарахується стаж роботи в клубі до бібліотеного стажу.Дякую
Відповідь. Ні, не нараховується. Відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ): до стажу роботи, що дає право на встановлення доплати за вислугу років, зараховується час роботи в бібліотеках України, колишнього Союзу РСР на зазначених у переліку посадах. Документом для визначення стажу роботи, який дає право на одержання доплати за вислугу років, є трудова книжка та інший документ, що відповідно до законодавства підтверджують наявність стажу роботи |
Питання №7340 |
Nata
28/12/2019 × 11:00 | Ви б не могли пояснити чому різняться посадові оклади зав. бібліотеки ліцею , гімназїї і звичайної ЗНЗ?
Відповідь. Можемо лише зазначити , що відповідно до п.п. «б» п.28 «Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти» (затверджено наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. N 102 за погодженням з Мінпраці, ЦК профспілки працівників освіти і науки України, Мінфіном /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0056-93 ) : керівним та педагогічним працівникам гімназій, ліцеїв, колегіумів, коледжів, гімназій-інтернатів, ліцеїв-інтернатів, колегіумів-інтернатів, вищих професійно-технічних навчальних закладів, вищих художніх професійно-технічних навчальних закладів, професійно-художніх училищ, художніх професійно-технічних училищ на 10 відсотків.
За детальнішою інформацією пропонуємо звернутись до Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://dnpb.gov.ua/ua/%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%8F/ .
|
Питання №7339 |
Lina
27/12/2019 × 10:36 | Маємо вакантну посаду, але знайти бібліотекаря з фаховою освітою складно. Як можна здійснювати доплату за додаткову роботу іншим бібліотекарям? Дякую.
Відповідь. У випадку, коли посада є вакантною, інший працівник може виконувати обов’язки за такою посадою поряд з виконанням обов’язків за своєю посадою. У трудовому законодавстві зазначені правовідносини визначені як суміщення професій (посад) – див. ст. 105 КЗпП України.
Суміщення посад повинно бути оформлено наказом із зазначенням, що таке суміщення відбувається на період саме до призначення особи на вакантну посаду.
|
Питання №7338 |
Олена 23/12/2019 × 08:31 | Доброго дня! Підкажіть, будь ласка чи має право шкільний психолог , на виплату до 50% згідно Постанови №1073?
Відповідь. Буде мати, якщо основним місцем роботи психолога буде саме бібліотека, а не школа. Посада психолога зазначена в «Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які проводять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність» (затверджено постановою КМ України від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF), відповідно йому виплачуються: доплата за вислугу років + надбавка за особливі умови роботи (Постанова КМУ від 30 вересня 2009р. N 1073).
|
Питання №7337 |
Olga 21/12/2019 × 15:56 | Доброго дня! Працюю у сільській бібліотеці, де кількість жителів становить 501 житель. Чи є гранична кількість читачів, при якій можуть закрити бібліотеку?Завчасно дякую.
Відповідь. Кількість читачів не є вирішальним чинником під час прийняття рішення щодо закриття бібліотеки. На сьогоднішній день головним документом, що встановлює показники мінімального рівня забезпечення населення мережею публічних бібліотек є Постанова КМУ «Державні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF . У п.16 вищезазначеної Постанови мова йде про організацію мережі публічних бібліотек у сільській місцевості, а саме: публічна бібліотека відкривається на 500-800 осіб зони обслуговування за умови, що відстань між бібліотеками не більше ніж 3 кілометри. Тобто, вирішальними чинниками є кількість сільського населення та відстань до найближчої бібліотеки. |
Питання №7336 |
Olga 18/12/2019 × 14:22 | Шановні колеги! Проконсультуйте, будь ласка, з такого питання: чим керуватися при складанні Положення про обмінно-резервний фонд ЦБС, якщо Інструкція про організацію та порядок обміну... за №347 від 30.03.2005 р. втратила чинність? Актуальність питання в тому, що нам передано весь фонд медичної бібліотеки, яка була розформована. Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Маєте самостійно розробити Положення про обмінно-резервний фонд ЦБС (радимо долучити бухгалтера). Також, пропонуємо скористатись «Порядком використання документів через обмінні бібліотечні фонди» (затверджено Наказом Міністерства культури України від 31.10.2017 № 1131 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1583-17). Якщо бібліотека має статус юрособи – Положення затверджує директор, якщо ні – засновник. |
Питання №7335 |
Valentuna
17/12/2019 × 12:55 | Добрий день! Скажіть, будь-ласка, який індекс УДК присвоїти для творів українських письмеників, виданих російською і українською мовами до революції та після революції?
Відповідь. Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”. |
Питання №7334 |
Олена 14/12/2019 × 05:34 | Доброго дня! Прошу уточнити, хто саме може змінювати режим роботи бібліотеки – директор, управління культури, профспілка? Дякую!
Відповідь. Відповідно до підпункту 9 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Підпунктом 4 пункту «б» статті 30 зазначеного Закону встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
|
Питання №7333 |
Polina 14/12/2019 × 04:26 | Прошу , якою максимальною може бути законна щорічна відпустка бібліотекаря? Дякую.
Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із розділом 4, параграфом 4.12 Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» - перше в Україні видання, що містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Електронний варіант Довідника представлено в електронній бібліотеці «Культура України» /Режим доступу: http://elib.nplu.org/view.html?id=11267 .
Нагадуємо, що даний Довідник мала отримати кожна ОТГ.
|
Питання №7332 |
Rehina 13/12/2019 × 06:25 | Я молодий керівник бібліотеки, тому потребую консультацій по багатьом питанням і дякую за таку можливість на вашому сайті. Питання наступне: бібліотекар має бажання поїхати на семінар до іншого міста, то як це класифікувати – як відрядження чи навчання? Дякую.
Відповідь. Прийняття працівником участі у семінарі може бути оформлено як відрядження, так і як підвищення кваліфікації з відривом. Своєчасно опубліковано Лист Мінсоцполітики від 13.09.2019 р. N 1318/0/206-19 «Щодо оплати днів участі у семінарі». Пропонуємо ознайомитись. Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/15670-1318s-19.html
|
Питання №7331 |
NAZAR 11/12/2019 × 15:42 | Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи є правомірною передача спеціальної бібліотеки (профспілкової організації приватного підприємства) з універсальним фондом близько 60 тисяч примірників до спортивного клубу, який здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність за рахунок коштів власника підприємства та коштів профспілкової організації і має свій особистий рахунок. Членами Профкому затверджені Устав та Положення спортивного клубу, які регулюють як спортивно-оздоровчу , так і бібліотечну діяльність. На законодавчому рівні можливе таке поєднання, яке фактично лишає бібліотеку її статусу? Вдячні за відповідь.
Відповідь. У Вашому випадку приймати рішення має засновник Спортивного клубу. |
Питання №7330 |
Iryna 05/12/2019 × 10:18 http://kovelbook.com.ua | Скажіть, будь ласка, яке існує навантаження по кількості користувачів для завідувачів відділу та бібліотекарів центральної районної бібліотеки. Дякую!)
Відповідь. Не існує затверджених нормативів. Ви маєте самостійно визначати навантаження відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16.
|
Питання №7329 |
Nadiiya 04/12/2019 × 11:49 | Доброго дня! Підскажіть будь ласка порядок передачі бібліотечного фонду центральної районної бібліотеки до ОТГ. Дякую!
Відповідь. Пропонуємо завітати на наш блог «Публічна бібліотека ОТГ» та ознайомитись з постами: «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» від 10 березня 2017р. /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=608 та «Передача бібліотечних фондів» від 10 березня 2017 р. /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=610 . Також, звертаємо Вашу увагу на видання НБУ ім. Ярослава Мудрого - Довідник «Сучасна публічна бібліотека від А до Я»– перше в Україні видання, що містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Електронний варіант Довідника представлено в електронній бібліотеці «Культура України» /Режим доступу: http://elib.nplu.org/view.html?id=11267. Нагадуємо, що друкований варіант Довідника має отримати кожна ОТГ. |
Питання №7328 |
Anna 03/12/2019 × 04:59 | Чи маємо ми можливість встановити в бібліотеці колективну матеріальну відповідальність? Під час щорічної інвентаризації отримуємо багато клопоту. Дякую.
Відповідь. Існує дві обов’язкові умови, за наявності яких може бути встановлена колективна матеріальна відповідальність та укладений відповідний договір з колективом.
Такими умовами є:
1) колективна матеріальна відповідальність установлюються власником або уповноваженим ним органом;
2) установлення колективної матеріальної відповідальності проводиться за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.
Відсутність хоча б однієї з цих умов слід вважати порушенням порядку встановлення колективної матеріальної відповідальності.
Джерело: https://www.kadrovik.ua/novyny/za-yakyh-umov-mozhna-vstanovyty-kolektyvnu-matvidpovidalnist
|
Питання №7327 |
Vladlena 03/12/2019 × 04:18 | Чи обов’язково складати графік відпусток, якщо в бібліотеці працює 2 людини? Дякую.
Відповідь. Обов’язково. Складання графіку відпусток унормовано: ч. 10 ст. 10 Закону України «Про відпустки» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 , ч. 4 ст. 79 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/322-08 , п. 20 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених за погодженням з ВЦРПС постановою Держкомпраці СРСР від 20.06.1984 р. № 213 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0213400-84 .
|
Питання №7326 |
Ludmila
18/11/2019 × 16:43 | Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на
оплату періодичних видань на 3110 для здійснення видатків на поповнення бібліотечних фондів. Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами кожного окремого документа з ціною.
як здійснити
облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та
розбіжностей з бухгалтерською службою.
Відповідь. Порядок списання книг, брошур , періодики – однаковий. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи. Саме на підставі затверджених актів здійснюється вилучення документів БФ із інвентарних книг, каталогів, Картотеки періодичних видань. На підставі актів здійснюється запис до Книги сумарного обліку БФ бібліотеки ( див. Частину 2. Вибуття з фонду).
До акту складаєте опис на вилучення документів із БФ у двох пр. Акт списання вилучених документів з бібліотечних фондів типової форми, що затверджена Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818) . Перший примірник акту разом з описом передається до бухгалтерії для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий залишається у матеріально відповідальної особи.
|
Питання №7325 |
Nadiiya 13/11/2019 × 09:41 | Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи має право на доплату за вислугу років бібліотекар який працює на 0.75ставки після 3-х років роботи в бібліотеці.
Відповідь. Так, маєте право.
Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав працівника. Оплата праці в умовах неповного робочого часу здійснюється пропорційно до відпрацьованого часу.
Окрім посадового окладу Ви маєте право на інші обов'язкові доплати і надбавки:
надбавку за особливі умови роботи – до 50 відсотків посадового окладу (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 № 1073 „Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек”;
доплату за вислугу років (ст. 30 Закону України „Про бібліотеки та бібліотечну справу” та Постанова Кабінету Міністрів України від 22.05.2005 р. № 84 (Із змінами). Бібліотекарі, які працюють на неповну ставку (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки) встановлюється доплата за стаж у розмірі до їх посадових окладів (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки);
допомогу на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставка заробітної плати) (ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу, п. 3 постанови Кабінету Міністрів України "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 N 84).
|
Питання №7324 |
Irina 12/11/2019 × 20:23 | Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть , будь ласка. Відповідно до Стандарту «Забезпечення потреб громадян у читанні» у
населених пунктах публічна бібліотека відкривається одна на 500 -1000 осіб на відстані не менше 3 км. В нашому селище міського типу мешкає 3500 осіб відстань до найближчої бібліотеки становить 10 км. Зараз бібліотека - філія розташована на базі будинку культури . У нас виникло питання, щодо моделювання
мережі бібліотек , після утворення поліфункціонального центру надання послуг , до якого увійде наша філія. Кому вона буде підпорядковуватися ? Звітувати?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції: генеральний директор – Петраков Ярослав Валерійович, ел. скринька: petrakov@mincult.gov.ua , тел.: (044) 235-31-43.
|
Питання №7323 |
Ludmila 12/11/2019 × 12:53 | Шановні колеги! Згідно нової інструкції про облік бібліотечного фонду періодичні видання необхідно ставити на баланс та індивідуальний облік, а це значить, що ім треба буде присвоювати інвентарний номер та вести інвентарні книги, як у 19-му столітті. Це ж неймовірно незручно й додаткова безглузда витрата часу. Хто з цим вже зіткнувся, велике прохання допомогти у вирішенні цього питання. Бухгалтерія вимагає зробити це найближчим часом. Чи це обов'язково? Чи можна бухгалтерії списувати суму через Акт виконаних робіт? І будь-ласка дайте конкретні пояснення, а не відсилайте до Інструкції. Дякую.
Відповідь. Просимо вказати вихідні дані НОВОЇ інструкції з обліку бібліотечного фонду . |
Питання №7322 |
Nelli 07/11/2019 × 11:13 http://www.reglibrary.mk.ua | Доброго дня!
Виникла критична
ситуація, щодо суперечливості бібліотечного та бухгалтерського обліку
періодичних видань. Періодичні видання є частиною нашого бібліотечного фонду, згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах від 03.04.2007 Наказ № 22 Мінкультури , у якому визначено вимоги до порядку обліку всіх документів, що знаходяться в бібліотечних фондах зазначено: «5.5 Журнальні та газетні
видання підлягають обліку в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду. Записи до цієї книги про надходження газетних
видань заносяться на підставі річного підсумкового акта приймання-здавання видань (без зазначення ціни). Записи про надходження журнальних видань заносяться
щомісяця (без зазначення ціни)».
Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на оплату періодичних видань на 3110 для здійснення
видатків на поповнення бібліотечних фондів.
Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами
кожного окремого документа з ціною.
Надайте, будь ласка, змістовні
роз’яснення, як здійснити облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та розбіжностей з бухгалтерською службою. Дякую!
Відповідь. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/передплата на періодичні видання
Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/
|
Питання №7321 |
Oleksandra
05/11/2019 × 20:41 | Підкажіть, будь ласка, як правильно описати в списку використаної літератури до дисертації Авторське свідоцтво? Всі приклади, які я знайшла, ще радянські. Дякую.
Відповідь. Відповідь. Доброго дня! В Радянському Союзі видавався документ, що називався «авторське свідоцтво», ним замінювали патент.
Буває, що тепер «авторським свідоцтвом» помилково називають інший документ – свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Це офіційний документ, видається особисто автору і має юридичне значення. Такі документи до літератури не відносяться і у списки використаних книг, журналів, газет тощо не потрапляють. У бібліографічному описі самого твору в зоні приміток за потреби можна вказати, що автор отримав свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір.
Відділ книгознавчих досліджень, Лідія Рогальчук
|
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|