Бібліотечному фахівцю

Користувачі бібліотек зобов'язані дотримувати правил користування бібліотекою.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[05.07.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в липні 2024 року

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Статті з зарубіжної фахової періодики IV кв. 2013

Статті з зарубіжної періодики, що надійшла до ВДІМ

  1. Bishop, Chanitra. E-Books? So what’s the big deal? / Chanitra Bishop, Marijke Visser // Young Adult Library Services. - 2013. - Vol. 11, Iss. 3. — p. 4-8.
    [”Електронні книги? То що в них такого?”] – стаття присвячена проблемам комплектування, зберігання і надання в користуванням книг у цифровому форматі. З огляду на популярність новітніх технічних засобів серед молоді, електронна книга стає одним з найпопулярніших бібліотечних ресурсів. У той же час, враховуючи новизну продукту, бібліотеки зіштовхуються з серйозними проблемами при їх придбанні. Автор розглядає конкретні випадки налагодження співпраці з провідними видавництвами США, що видають е-книги, дає поради, яким чином бібліотеки можуть вибудовувати свої з ними стосунки. Крім того, автор наголошує на необхідності навчання бібліотекарів вміння користуватися різноманітними технічними пристроями, оскільки доволі часто їм доводиться допомагати користувачам.
  2. Breeding, Marshall. Digital archiving in the age of cloud computing / Marshall Breeding // Information Today. - 2013. - Vol. 33, Iss. 2. — p. 22-26.
    До питання збереження цифрових архівів шляхом застосування хмарових (хмарних) технологій. Автор аргументує доцільність застосування новітньої технології в бібліотеках та інших закладах культури як такої, що гарантує захищеність даних, розповідає про специфіку її застосування окремими установами і організаціями та про умови обслуговування з боку розробників.
  3. Dankowski, Terra. How libraries are using social media / Terra Dankowski // American Libraries. - 2013. - Vol. 44, Iss. 5. — p. 38-40.
    [Як бібліотеки використовують соціальні мережі] Стаття розповідає про те, як бібліотеки використовують соціальні медіа для розповсюдження інформації про себе і свої послуги. На прикладі кількох бібліотек США (як провідних, на зразок Нью-Йоркської публічної бібліотеки, так і невеличких місцевого значення) автор демонструє, як бібліотеки використовують можливості відеохостінгового сайту YouTube, соціальної мережі Facebook і мікроблоггера Twitter.
  4. Ekart, Donna F. Tech tips for every librarian / Donna F. Ekart // Computers in Libraries. - 2012. - Vol. 33, № 5. — p. 30-31.
    [Технічні поради для бібліотекарів]. Автор статті ділиться своїми враженнями стосовно застосування бібліотеками технології миттєвого обміну повідомленнями (англ. IM – instant messaging) при організації роботи довідкової служби, а також розповідає про переваги, які надає використання бібліотеками матричного коду (QR-код).
  5. Fiels, Keith Michael. Defining ”transformation” / Keith Michael Fiels // American Libraries. - 2013. - Vol. 44, Iss. 5. — p. 6-7.
    [Суть трансформації]. Офіційне звернення виконавчого директора Чиказького відділення Асоціації американських бібліотекарів до учасників щорічного з’їзду організації стосовно основних напрямків роботи галузі. У своєму вступному слові Ф. М. Кейт наголошує, що сьогодні, з огляду на вимоги часу, бібліотеки повинні усвідомити, що організація їх роботи вимагає фундаментальних змін. Це стосується, зокрема, поглиблення співпраці бібліотек з громадами, поповнення бібліотечних колекцій документами на електронних носіях, альтернативне використання фізичного простору, ширшого використання у спілкуванні з користувачами соціальних мереж і т. ін.
  6. Harbo, Karen. Poznawanie potrzeb użytkownika — eksperymentalna droga do wprowadzenia w bibliotece innowacji nakierowanych na użytkownika / Karen Harbo, Thomas Vibjerg Hansen // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 1 (137). — [14] s.
    2010 року Данська електронна наукова бібліотека провела дослідження інтересів і потреб користувачів, кінцевою метою якого було визначення основних напрямків розвитку орієнтованих на користувача бібліотечних послуг. Дослідження було організоване у формі виїзних семінарів, що проводилися в чотирьох містах країни. Стаття містить опис проекту, процес його здійснення і виклад основних висновків.
  7. Karwowski, Marcin. Kształcenie biblioterapeutów w Polsce / Marcin Karwowski // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 1 (137). — [9] s.
    Підготовка бібліотерапевтів у Польщі. Автор розповідає про форми підготовки фахівців, перелічує навчальні заклади та аналізує дисципліни, що їх вивчають майбутні бібліотерапевти. Автор робить акцент на обмеженій кількості літератури, необхідній для підготовки подібних спеціалістів.
  8. Kołodziejczyk, Edyta. Strony i aplikacje mobilne — przykłady rozwiązań technologicznych w bibliotekach naukowych / Edyta Kołodziejczyk // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 3 (139). — [11] s.
    [Сторінки і програми для мобільних пристроїв – приклади технологічних рішень в наукових бібліотеках] Останнім часом широкого розвитку набуло користування Інтернетом через мобільні пристрої (телефони, ай-фони і ін.). Відповідно, бібліотеки почали розвивати нові послуги, доступ до яких можливий саме через них. Стаття присвячена аналізу програм (аплікацій), що їх використовують бібліотеки для надання своїх послуг. Автор наводить приклади програм, аналізує у порівнянні їх сильні і слабкі сторони, розповідає про зарубіжний досвід (США, Австралія і ін.).
  9. Lewis, David W. From stacks to the web: the transformation of academic library collecting / David W. Lewis // College & Research Libraries. - 2013. - March. — p. 159-176.
    [Від стелажів до вебу: трансформація колекцій академічних бібліотек]. Про перехід академічних бібліотек США на комплектування документів у цифровому форматі. Крім поповнення колекції новими електронними виданнями, сьогодні академічні бібліотеки активно здійснюють оцифрування друкованих видань. За прогнозами автора статті, у недалекому майбутньому сам процес комплектування буде здійснюватися за новою схемою, коли бібліотеки поповнюватимуться новими документами на передплатній основі в рамках моделі PDA (на замовлення користувачів), основу фонду становитимуть документи у цифровому форматі, а вивільнений фізичний простір можна буде використати для інших потреб.
  10. Look who’s reading // Library Media Connection. - 2013. - Vol. 3, Iss. 6 (May/Jun). — p. 8.
    Кілька практичних порад бібліотекарям стосовно того, як можна пожвавити інтерес користувачів до книг і до читання. З досвіду шкільних бібліотек США.
  11. Kilfoye, Charles. A voice from the past calls for classroom technology / Charles Kilfoye // Phi Delta Kappan. - 2012. - Vol. 94, № 7. — p. 53-56.
    Автор статті розмірковує над тим, що попри усю доцільність, встановлення обмежувальних програм (фільтрів), що блокують доступ школярів і студентів до багатьох сайтів Інтернету, негативно впливає на загальний рівень їх комп’ютерної грамотності, стає перешкодою у процесі навчання. Закон про захист дітей від Інтернету (Children’s Internet protection act - CIPA) було прийнято у США 2000 року. З досвіду США.
  12. Maloney, Michelle M. iPads to enhance user engagement during reference interactions / Michelle M. Maloney, Veronica A. Wells // Library Technology Reports. - 2012. - № 11/12. — p. 11-16.
    До питання застосування бібліотеками нового технічного обладнання: бібліотеки починають використовувати у своїй роботі, зокрема, у роботі довідкових служб, айпади (планшети). Стаття розповідає про дослідження, проведене однією з університетських бібліотек, стосовно доцільності нововведення: з точки зору студентів та бібліотекарів.
  13. Mathew, K. Susan. Professional development of academic library professionals in Kerala / K. Susan Mathew, M. D. Baby, S. Sreerekha Pillai ; M. Mathew K. Susan, and, D. Babyb, S. Sreerekha Pillai // Education for Information. - 2010. - Vol. 28. — p. 215–225.
    Професійний розвиток бібліотекарів. Стаття містить результати статистичного дослідження процесу професійного розвитку бібліотечних фахівців, їх участі у програмах з продовження освіти, провадження наукової роботи. З досвіду університетської бібліотеки штату Керала, Індія.
  14. McCann, Laura. Conservation documentation in research libraries / Laura McCann // Library Resources & Technical Services. - 2013. - Vol. 57, Iss. 1 (Jan). — p. 30-50.
    [Консервація документів в наукових бібліотеках] У статті описуються методика та практичні заходи по збереженню документів в академічних наукових бібліотеках США. Автор подає огляд літератури, а також дає конкретні поради стосовно документування процесу консервації (зокрема, у системі MARC 21).
  15. Miller, Rebecca K. The Tao of tablets / Rebecca K. Miller, Carolyn Meier, Heather Moorefield-Lang // American Libraries. - 2013. - Vol. 44, Iss. 4. — p. 20.
    Айпади (або планшети) у бібліотечній практиці. Стаття розповідає про те, яке широке застосування отримали сьогодні ці нові пристрої, що ними так активно користується молодь, а також про заходи, що їх організовують бібліотеки для швидшої інтеграції технічної новинки у світ своїх послуг. З досвіду деяких бібліотек США.
  16. Moreillon, Judi. Policy challenge: food in the library / Judi Moreillon // School Library Monthly. - 2013. - Vol. 29, № 7 (April). — p. 26-27.
    [Обмін досвідом: кафе у бібліотеці]. Доцент одного з університетів США, факультет бібліотекознавства та інформаційних технологій, розмірковує над тим, що відкриття у бібліотеках пунктів, де користувачі можуть приймати їжу (кава, чай і т. ін.) зробить бібліотеку привабливішою для користувачів.
  17. Ziętal, K. Jak biblioteka staje się archiwum społecznym / K. Ziętal // Biuletyn EBIB [online]. - 2013. - № 3 (139). — [5] s.
    Автор статті порушує питання запровадження регіональними бібліотеками Польщі нової функції: створення архівів, що стосуються життя місцевої громади (переважно матеріали з приватних особистих та родинних колекцій). Подібні архіви уже давно існують в Національній бібліотеці Польщі та бібліотеці Ягеллонського університету. Автор розповідає про державні програми, в рамках яких створюються електронні бази архівних матеріалів.
  18. Wong, Tracey. Makerspaces take libraries by storm / Tracey Wong // Library Media Connection. - 2013. - Vol. 31, № 6. — p. 34-35.
    [Стрімке поширення makerspaces у бібліотеках]. Автор говорить про зростання суспільної значимості бібліотек через запровадження ними нової форми роботи: гуртків за інтересами, англ. makerspaces. Заняття у makerspaces цінні тим, що, крім розвитку творчих здібності користувачів, сприяють їх соціалізації, навчають спілкуватися і працювати у колективі.
  19. Colegrove, Tod. Editorial board thoughts: libraries as makerspace? / Tod Colegrove // Information Technology and Libraries. - 2013. - Vol. 32, № 1. — p. 2-5.
    Makerspaces у бібліотеках. Директор однієї з бібліотек США розповідає, у чому, власне, полягає діяльність makerspaces, як це відбувається у їх бібліотеці та чому запровадження нової форми роботи викликає негативне ставлення з боку деяких працівників бібліотек
  20. Speas, Linda. Getting new items into the hands of patrons / Linda Speas // Public Libraries. - 2012. - Vol. 51, Iss. 6. — p. 24-31.
    Нові надходження – користувачам. Розповідь про реалізацією однією з публічних бібліотек США проекту з вивчення процесу обробки нових надходжень та розробки наступного плану по прискоренню обробки документів з тим, щоб користувачі могли якомога швидше отримати до них доступ. За матеріалами дослідження.
  21. Salem, Linda. Smarter Together / Linda Salem, Brittany Cronin, Laurel Bliss // Library Technology Reports. - 2012. - Vol. 48, № 8. — p. 17-21.
    Використання айпадів (планшетів) у бібліотечній практиці. Стаття розповідає про досвід однієї з академічних бібліотек США по запровадженню у своїй роботі новітніх технічних пристроїв – айпадів. Для бібліотеки це передбачає адаптування існуючого програмного забезпечення, а також додаткові послуги по наданню консультативної допомоги користувачам.
  22. Budyńska, Barbara. W jakim kierunku zmierzają biblioteki publiczne? / Barbara Budyńska, Malgorzata Jezierska // Bibliotekarz. - 2013. - № 6. — s. 4-12.
    Підсумковий огляд стану публічних бібліотек Польщі за 2011 р.: структура мережі, комплектування та використання фондів, стан комп’ютеризації. Результати статистичного дослідження.
  23. Dubiński, Marek. Aktywność naukowa i zawodowa bibliotekarzy dyplomowanych instytucji naukowych Wrocławia / Marek Dubiński, Ewa Parzonka // Bibliotekarz. - 2013. - № 6. — s. 19-24.
    Наукова та професійна діяльність фахових (дипломованих) бібліотекарів наукових закладів Вроцлава. Стаття містить загальний аналіз складу професійних кадрів бібліотек та розповідає про їх професійний розвиток (за результатами спеціального дослідження).
  24. Kowalewska, Elżbieta. Biblioteka szkolna czy publiczna? / Elżbieta Kowalewska // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 7 (143). — [3] s.
    До питання об’єднання шкільних і публічних бібліотек. У статті розглядаються принципи співпраці однієї з шкіл у Вроцлаві (Польща) з філією міської публічної бібліотеки, розташованої у школі. Автор розповідає про спільну діяльність, а також робить спробу оцінити якість послуг, що надаються публічною бібліотекою за умов розташування на території школи.
  25. Kosak, Renata. Biblioteka publiczna w szkole. Czy to dobry pomysł? / Renata Kosak // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 7 (143). — [8] s.
    Публічна бібліотека у школі. Чи вірне рішення? Розповідається про засади діяльності публічної бібліотеки у школі та способи реалізації нею функцій шкільної бібліотеки. Автор наводить приклади заходів, проведених спільно зі школою і спрямованих на розвиток у дітей і підлітків інтересу до читання. З досвіду Польщі.
  26. Lewandowicz-Nosal, Grażyna. Organizacja i funkcjonowanie bibliotek publiczno-szkolnych w badaniach Instytutu Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej / Grażyna. Lewandowicz-Nosal // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 7 (143). — [8] s.
    Організація і функціонування бібліотек змішаного типу у дослідженнях Інституту книжки і читання Національної бібліотеки Польщі. У статті вміщено огляд результатів досліджень, здійснених у попередні роки (1986, 1993, 1999) та, зокрема, 2012 року. Як показують результати досліджень, публічно-шкільні бібліотеки обслуговують переважно шкільний контингент, відзначаються невеликою кількістю користувачів та мають проблеми з отриманням нових надходжень.
  27. Śliwińska, Milena. Biblio — nowa nowa forma komunikacji / Milena Śliwińska // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 6 (143). — [6] s.
    До питання професійного спілкування бібліотекарів. Автор розповідає про діяльність дискусійної групи Biblio, нового, заснованого на платформі Facebook засобу комунікації, що єднає бібліотекарів з пов’язаним з книгою середовищем. З досвіду Польщі.
  28. Szczepaniak, Jolanta. Walijskie przykłady współpracy międzybibliotecznej / Jolanta Szczepaniak // Biuletyn EBIB. - 2013. - № 6 (142). — [5] s.
    [Бібліотеки Північного Уельсу – приклади співпраці]. Розповідь про спільні проекти бібліотек Уельсу у Великій Британії (включають бібліотеки різних систем: публічні, академічні, шкільні), тематика яких стосується практично усіх напрямків роботи бібліотек (комплектування і каталогізування, обслуговування користувачів, підвищення фахового рівня бібліотечних працівників і т. ін.).
  29. Phetteplace, Eric. Chasing reference / Eric Phetteplace // Reference & User Services Quarterly. - 2013. - Vol. 52, № 4. — p. 283-286.
    У статті розповідається про відкритий блог для бібліотекарів, організований підрозділом RUSA (Асоціація бібліотекарів, що займаються інформаційно-довідковим обслуговуванням користувачів) Американської Бібліотечної Асоціації. Автори статті, що брали участь роботі з проектування блогу, розповідають про етапність здійснення роботи: початковий етап розробки і запуск блогу, наступну генерацію ідей і розвиток контенту та перспективи його майбутньої роботи.
  30. Miles, Dennis B. Shall we get rid of the reference desk? / Dennis B. Miles // Reference & User Services Quarterly. - 2013. - Vol. 52, № 4. — p. 320-333.
    [Чи зникнуть бібліотечні довідкові пункти?] Термін reference desk [бібліотечний довідковий пункт] почав використовуватися в професійній літературі з кінця 19-го століття. У цій моделі бібліотечного обслуговування передбачається надання інформаційно-довідкових послуг користувачам при безпосередньому спілкуванні з ними. Електронне довідково-бібліографічне обслуговування, яке почало формуватися як самостійний напрям обслуговування з кінця 1980-х рр., вже до кінця 1990-х років міцно увійшло в перелік стандартних послуг, пропонованих бібліотеками віддаленим користувачам. Тим не менш, традиційні бібліотечні довідкові пункти не збираються зникати найближчим часом. У статті надані результати дослідження, проведеного у 119 наукових бібліотеках університетів США, котрі свідчать, що традиційна форма обслуговування залишається популярною серед користувачів.
  31. Morris, Carla. Tea for two hundred? / Carla Morris // Children & Libraries: The Journal of the Association for Library Service to Children. - 2013. - Vol. 11, № 2. — p. 39-42.
    Про нові форми залучення користувачів. На досвіді однієї з міських бібліотек у штаті Юта (США), яка, в рамках програми по залученню батьків і дітей до бібліотеки, у 2013 році вже удванадцяте проводить щорічний захід під назвою Fairy Tea Party [Казкове чаювання]. Автор статті вважає такий досвід вартим уваги і радить ним скористатися.
  32. Kim, Yong-Mi. Factors affecting university library website design / Yong-Mi Kim // Information Technology & Libraries. - 2011. - Vol. 30, № 3. — p. 99-107.
    У статті досліджуються фактори, що впливають на вибір користувачів при їх звертанні до конкретних бібліотечних веб-ресурсів, обговорюється питання дизайну веб-ресурсів.
  33. McClure, Hazel. Regarding reference in an academic library / Hazel McClure, Patricia Bravender // Reference & User Services Quarterly. - 2013. - Vol. 52, № 4. — p. 302-308.
    Деякі академічні бібліотеки в США об’єднують свої служби видачі документів та інформаційно-довідкового обслуговування в єдину службу. Бібліотекарі однієї з академічних бібліотек США провели дослідження, щоб визначити, як таке об’єднання впливає на результативність роботи їх довідкової служби. У статті повідомляється про методологію, використовувану для збору та аналізу даних, наводяться результати дослідження.
  34. Saunders, Laura. Significantly different? / Laura Saunders, Mary Jordan // Reference & User Services Quarterly. - 2013. - Vol. 52, № 3. — p. 216-223.
    У професійному бібліотечному співтоваристві США широко поширена думка, що публічні та академічні бібліотеки істотно різняться за складом користувачів, напрямком комплектування, складом фондів, загальним завданням і цілями обслуговування. Виходячи з цього, передбачається, що для працівників інформаційних служб цих бібліотек необхідно володіння різними наборами навичок і знань. Тим не менш, існує дуже мало досліджень на цю тему. У статті наводяться результати загальнонаціонального опитування практикуючих бібліотекарів публічних і академічних бібліотек, метою якого стало з’ясування існування відмінностей у професійній компетенції працівників довідкових служб публічних і академічних бібліотек.
  35. Thompson, Susan. Student use of library computers: are desktop computers still relevant in today’s libraries? / Susan Thompson // Information Technology & Libraries. - 2012. - Vol. 31, Iss. 4. — p. 20-23.
    Стаття присвячена вивченню затребуваності традиційних комп’ютерів у сучасних бібліотеках. Як показало проведене у кількох університетських бібліотеках дослідження (2009-2011 рр.), попри те, що більшість студентів володіє пристроями останніх поколінь (смартфони, айфони і ін.), під час роботи у бібліотеці вони віддають перевагу (у рівному співвідношенні) стаціонарним комп’ютерам (десктопам) та ноутбукам.

Дата створення: 27/12/2013 × 13:43
Дата оновлення: 01/04/2014 × 16:28
Категорія:
Сторінка переглянута 3440 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати