Бібліотечному фахівцю

Генеральний каталог відображає весь фонд конкретної бібліотеки
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[30.06.2025]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (108) 2025

[15.05.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в Травні 2025 року

[21.04.2025]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I кварталі 2025 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
8. Бібліолоція - Зарубіжна періодика

Перелік статей з зарубіжної фахової періодики. 2 квартал 2025

 

 

[1]

Anghelescu, Hermina G. B.

   Ukraine’s libraries under Russian fire: the first fifty days of aggression / Hermina G. B. Anghelescu // Libraries: Culture, History, and Society. - 2022. - Vol. 6, № 2. — p. 213-237. 
Неспровоковане російське вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року перетворилося на криваву війну. Культурна спадщина країни, разом з її національною ідентичністю, знаходиться під загрозою. Бібліотеки, архіви, музеї та пам’ятки стали жертвами війни. У статті розглядається руйнування бібліотек протягом перших п’ятдесяти днів конфлікту на основі статей, прес-релізів та заяв, опублікованих у міжнародних ЗМІ, а також на сторінках бібліотекарів у соціальних мережах. 

Текст: https://sis.wayne.edu/faculty/ukraine_anghelescu-2022.pdf

[2]

Gosart, Ulia.

   Ukrainian libraries in wartime / Ulia Gosart // Library Journal. - 2023. - May. — [5] p. 
У статті Юлії Госарт йдеться про руйнування, що їх зазнали бібліотеки України після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Авторка подає огляд руйнувань бібліотек за регіонами, а також розповідає про діяльність українських бібліотек на підтримку своїх користувачів та про підтримку міжнародної бібліотечної спільноти. 

Текст: https://www.libraryjournal.com/story/ukrainian-libraries-in-wartime

[3]

Gosart, Ulia.

   Why suppression of libraries corrupts a nation / Ulia Gosart, Rachel Fu // Library Journal. - 2024. - March. — [2] p.

Авторки розповідають про руйнування, яких зазнала Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся Гончара, відома як ”Гончарівка”. Розповідаючи про знищення бібліотек, авторка підкреслює їх суспільне значення, важливість у зберігання і донесенні до наступних поколінь неупереджених правдивих свідчень про реальний перебіг історії. 

Текст: https://www.libraryjournal.com/story/why-suppression-of-libraries-corrupts-a-nation-backtalk

[4]

   Looking to libraries for resilience: stories of support in Ukraine and beyond // IFLA News. - 2022. - May. — [4] p.

Звіт ІФЛА про стан українських бібліотек у період військової агресії росії. У статті йдеться про активну позицію українських бібліотек, які за таких умов намагаються не лише зберегти свої колекції, але й стати прихистком для своїх громад. Також розповідається про ту допомогу і підтримку, що їх надають українським переселенцям бібліотечні громади європейських країн. 

Текст: https://www.ifla.org/news/looking-to-libraries-for-resilience-stories-of-support-in-ukraine-and-beyond/

[5]

Marche, Stephen.

   ’Our mission is crucial’: meet the warrior librarians of Ukraine / Stephen Marche // The Guardian. - 2022. - October. — [10] p.

Стаття присвячена огляду стану українських бібліотек за умов російської воєнної агресії. Велика увага у статті приділена автором питанню значення культурної спадщини, він розглядає культуру як основу існування нації, запоруку перемог у битвах за право на існування. Розмірковуючи про важливість збереження духовної спадщини, Стефен Марш розповідає про дії та заходи, до яких вдалися українські бібліотекарі для збереження своїх фондів та про ту допомогу, яку надали Україні зарубіжні колеги. 

Текст: https://www.theguardian.com/books/2022/dec/04/our-mission-is-crucial-meet-the-warrior-librarians-of-ukraine

[6]

Matthews, J.

   The war in Ukraine – a librarian’s perspective / J. Matthews, Tetyana Svatula, Ulia Gosart // Public Library Quarterly. - 2024. - Vol. 43, Iss. 4. — [9] p. 
Юлія Госарт, доцентка Школи інформатики Державного університету Сан-Хосе, взяла інтерв’ю у Тетяни Сватули, бібліотекарки з Херсона, про вплив війни на бібліотеки та бібліотекарів. Т. Сватула перебувала у Херсоні у період окупації міста російськими військами. У своєму інтерв’ю вона розповіла про дії окупантів, спрямовані на знищення української культурної спадщини та про заходи, які зможуть подолати завдану шкоду. 

Текст: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01616846.2024.2319911#d1e181

[7]

   Guerre en Ukraine : la BnF suspend ses collaborations avec les établissements culturels russes // ArchiMAG. - 2022. - 07/03. — [1] p.

Повідомлення директора Національної бібліотеки Франції (BnF) про засудження російської агресії в Україну та його заклик до трьох національних бібліотек росії вийти з міжнародної організації ”Конференція європейських національних бібліотекарів” з огляду на воєнне вторгнення в Україну.

Текст: https://actualitte.com/article/109038/bibliotheque/en-ukraine-les-bibliothecaires-sur-le-pied-de-guerre#google_vignette

[8]

Koryś, Izabela.

   Les réfugiés de guerre ukrainiens dans les bibliothèques publiques polonaises en 2022 / Izabela Koryś // Bulletin des bibliothèques de France (BBF). - 2023. - 1. — [9] p. 
Стаття польської авторки, співробітниці Національної бібліотеки Польщі, присвячена висвітленню допомоги, яку надавали польські бібліотеки українським біженцям, що оселилися в Польщі з початком російської воєнної агресії. 

Текст: https://bbf.enssib.fr/consulter/bbf-2023-00-0000-016

[9]

   En Ukraine, des bibliothèques comme refuge // El mundo. - 2023. - № viembre. — [2] p.

У статті йдеться про руйнування та знищення українських бібліотек на окупованих ворогом територіях у час російської воєнної агресії. Попри те, українські бібліотеки намагаються вистояти у цей нелегкий час, не лише виконуючи свою основну функцію із забезпечення людей інформацією, але й надаючи їм можливий тимчасовий прихисток. 

Текст: https://www.bibliosansfrontieres.org/2023/02/24/en-ukraine-des-bibliotheques-comme-refuge/

[10]

Averchuk, Rostyslav.

   Las bibliotecas y los libros en ucraniano, víctimas de la invasión rusa / Rostyslav Averchuk // SWI. - 2025. - № viembre. — [2] p.

Українські бібліотеки та книги – жертви російського вторгнення. Автор розповідає про збитки, нанесені українським бібліотекам під час російської воєнної агресії та про те, як суспільство намагається допомогти бібліотекам. 

Текст: https://www.swissinfo.ch/spa/las-bibliotecas-y-los-libros-en-ucraniano-v%C3%ADctimas-de-la-invasi%C3%B3n-rusa/48981516

[11]

Marimon, Molas Sílvia.

   Los bibliotecarios nos hemos implicado en la guerra, luchamos contra la propaganda rusa / Sílvia Marimon Molas // ARA. - 2022. - 03. — [2] p.

У статті йдеться про місце і роль українських бібліотек у час російської воєнної агресії в житті громади. У цей складний для країни час бібліотеки перетворилися у справжні осередки стійкості і протидії ворожій навалі. Тут усі бажаючі мають можливість отримати тимчасовий прихисток, а також долучитися до надання допомоги українським збройним силам, виготовляючи маскувальні сітки і т. ін.. 

Текст: https://es.ara.cat/cultura/bibliotecarios-hemos-implicado-guerra-luchamos-propaganda-rusa_1_4316900.html

[12]

   (Re)construir la cultura ucraniana en mitad de la guerra // Atalayar. - 2024. - 05. — [8] p.

Стаття присвячена висвітленню проблеми руйнування українських бібліотек під час російської воєнної агресії. Зокрема, автор зосереджується на руйнуваннях, яких зазнала Харківська державна наукова бібліотека ім. В. Г. Короленка, одна з найбільших бібліотек в Україні та Європі. На матеріалі спілкування з Наталією Петренко, директоркою Харківської бібліотеки ім. В. Г. Короленка. 

Текст: https://www.atalayar.com/articulo/reportajes/reconstruir-la-cultura-ucraniana-en-mitad-de-la-guerra/20221121142619159165.html

[13]

Timoshenko, Natalia.

   Feria del libro en kiev durante la guerra / Natalia Timoshenko // Recensión : Revista Internacional de Ciencias Humanas y Crítica de Libros. - 2023. - Vol. 10. — [5] p. 
Книга у житті українців. Розповідь про те, як в українському суспільстві підтримується інтерес до книги, зокрема, мова йде про Книжковий арсенал, щорічний книжковий фестиваль. Попри воєнний стан, в країні проводяться масштабні книжкові виставки і фестивалі. Стаття споряджена великою кількістю фотографій про перебіг Книжкового арсеналу 2023. 

Текст: https://revistarecension.com/2023/08/01/feria-del-libro-en-kiev-durante-la-guerra/

[14]

Vorozhko, Tatiana.

   Imprentas, editoriales y bibliotecas son blanco de ataques rusos en Ucrania / Tatiana Vorozhko, Natalia Churikova/VOA, Iryna Matviichuk // Mundo (Marti). - 2024. - Junio. — [3] p.

Друкарні, видавництва та бібліотеки стали цілями російських атак в Україні. Авторки статті наголошують, що нищення об’єктів культурної спадщини є одним із завдань російської сторони у війні проти України. Цим пояснюється планомірне знищення книговидавництв та бібліотек як осередків, що сприяють формуванню і підтриманню духовної складової у протистоянні ворогові. У статті подано статистику зруйнованих об’єктів станом на середину 2025 р.. 

Текст: https://www.martinoticias.com/a/imprentas-editoriales-y-bibliotecas-son-blanco-de-ataques-rusos-en-ucrania/392817.html

[15]

   27 sustainability ideas to implement right now // American Libraries. - 2025. - Vol. 56 #3/4, March/April. — p. 38-39.

Говорячи про сталий розвиток бібліотек і забезпечення стійкості, затребуваності у громаді, автори дають практичні поради (загалом 27 таких), реалізація яких зможе зробити публічні бібліотеки цікавими для громадськості. Серед таких: заняття для дітей з читання улюблених книжок, проведення занять з фінансової грамотності, участь у локальних програмах з прибирання міста і т. ін.. 

Текст: https://americanlibrariesmagazine.org/2025/03/03/27-ideas/

[16]

McQueen, Brea.

   Crip time in the library : respecting the many ways people with disabilities may experience time now / Brea McQueen // American Libraries. - 2025. - Vol. 56 #5, May. — p. 34.

Стаття бібліотекарки однієї з американських академічних бібліотек, присвячена проблемі надання бібліотечних послуг користувачам з особливими потребами. Авторка є активісткою з питань інвалідності та науковим працівником, чия робота зосереджена на перетині питань інвалідності та бібліотечної справи. 

Текст: https://americanlibrariesmagazine.org/2025/05/01/crip-time-in-the-library/

[17]

Adekunle, Fisayo Adesola.

   Deviant behaviors in academic libraries in Oyo state, Nigeria: prevalence, causes, impacts, and mitigation strategies / Fisayo Adesola Adekunle, Bright Ajayi // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2025. - February. — [25] p.

Це дослідження досліджує девіантну поведінку в академічних бібліотеках штату Ойо, Нігерія, зосереджуючись на її поширеності, причинах, впливі та потенційних стратегіях пом’якшення. Дослідження виявило, що найпоширенішими формами девіантної поведінки є шумові порушення та вандалізм. Для вирішення цих проблем дослідження рекомендує вдосконалити системи спостереження, розробити програми навчання користувачів, підвищити залучення громади, посилити дотримання правил користування бібліотеками та вирішити проблему академічного стресу за допомогою допоміжних служб. 

Текст: https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=15865&context=libphilprac

[18]

Adekunle, Fisayo Adesola.

   Promotional techniques for marketing academic library product and services / Fisayo Adesola Adekunle, Bright Ajayi // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2025. - March. — [13] p.

У цій статті пояснюються маркетингові методи, що використовуються для просування продуктів та послуг, пропонованих академічними бібліотеками. Користувачі отримують інформацію про доступні в бібліотеці інформаційні ресурси шляхом маркетингу послуг та інформаційних ресурсів. Матеріали, створені бібліотекою, такі як списки літератури, бібліографії, флаєри, брошури, електронна пошта бібліотеки, веб-сайти, плакати та інші матеріали; спеціальні програми та заходи, такі як орієнтація в бібліотеці, семінари та майстер-класи; а також платформи соціальних мереж, такі як Facebook, YouTube та блоги, є деякими з рекламних методів, що використовуються в маркетингу бібліотечних ресурсів. Маркетинг бібліотечних продуктів та послуг покращує сприйняття бібліотеки користувачами, підвищує обізнаність та залучення користувачів, а також додає цінності, допомагаючи виправдати витрати бібліотеки. 

Текст: https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=15840&context=libphilprac

[19]

Afolabi, Oluwaseyi Esther.

   Staff development and job motivation predictors of job performance of library staff in selected universities in Ogun state / Oluwaseyi Esther Afolabi, Mary Olanike Awogbami, Daniel Whenayon Hundo // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2025. - April. — [23] p.

У дослідженні розглянуто вплив розвитку персоналу та мотивації до роботи на ефективність роботи бібліотечних працівників у вибраних університетах штату Огун, Нігерія. Результати показали, що рівень розвитку персоналу у вибраних університетах штату Огун є середнім, тоді як рівень мотивації до роботи бібліотечних працівників у вибраних університетах штату Огун є високим. Також результати дослідження показали, що розвиток персоналу має позитивний, але незначний зв’язок з ефективністю роботи бібліотечних працівників, а мотивація до роботи має позитивний, проте несуттєвий зв’язок з результатами роботи бібліотечних працівників. 

Текст: https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=16047&context=libphilprac

[20] Werner, Margot.

Teaching Library und die Vermittlung von Informationskompetenz / Margot Werner, Alice Keller, Cornelia Vonhof // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 1-2.

У статті окреслено сприйняття та розвиток концепції навчальної бібліотеки в німецькомовних країнах з акцентом на академічні бібліотеки; обговорюються ключові контекстуальні терміни, такі як інформаційна грамотність, вимоги до підготовки та подальшої освіти бібліотекарів; розглядаються виклики в контексті адаптації навчальної бібліотеки та перспективи подальшого розвитку в межах бібліотечних завдань. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2025-0007

[21] Zemanek, Michaela.

Das Framework for Information Literacy for Higher Education der ACRL: Sein Potenzial für die Vermittlung von Informationskompetenz und seine Auswirkungen auf die Vermittlungspraxis der Teaching Librarians im deutschen Sprachraum / Michaela Zemanek // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 17-31.
Прийняття у 2000 році концепції інформаційної грамотності ACRL (Association of College & Research Libraries) для вищої освіти призвело до зміни парадигми у викладанні інформаційної грамотності в університетах США. Було прийнято нові стандарти компетентності в галузі інформаційної грамотності для вищої освіти стосовно того, які навички та знання мають набути студенти під час роботи з інформацією; нові стандарти стали основою для просування інформаційної грамотності у вищій освіті, особливо в англосаксонському світі. У статті обговорюється потенціал і сфера застосування нової концепції та досліджується її вплив на навчання бібліотекарів-викладачів

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0083

[22] Renn, Oliver. 

Von Forschenden oft unterschätzt: Erfolgreicher forschen mit Informationskompetenz: Zukunftsfähige Wissenschaftler ausbilden: Systematische Vermittlung von Informationskompetenz / Oliver Renn // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 36-46.

Автор статті ставить під сумнів необхідність інформаційної грамотності; він висуває думку, що професійний та академічний успіх може бути досягнутим і без інтенсивного застосування новітніх інформаційних технологій. Разом з тим, автор наголошує, що інформаційна грамотність може сприяти більш ефективній роботі, якщо використовувати правильний інструмент для поставленого завдання. Стаття проливає світло на концепцію інформаційної грамотності, описує її важливість для дослідників і роль академічних бібліотек у її навчанні. Стверджується, що бібліотеки повинні адаптуватися до нових джерел інформації та технологій для підтримки дослідників. Практичні приклади ілюструють успішні підходи до просування інформаційної грамотності. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0088

[23] Werner, Margot. 

Praxisbericht: Das Konzept des neuen Centers für Informations- und Medienkompetenz der Österreichischen Nationalbibliothek / Margot Werner // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 70-80.

Цифрова революція поставила перед бібліотеками завдання не лише надавати користувачам інформацію, але й допомагати їм у її пошуку, давати інструменти для орієнтування в медіапросторі, навчаючи пошуку надійних джерел інформації з використанням новітніх технологій. Бібліотекам у всьому світі доводиться керувати цією стратегічною переорієнтацією поряд зі своєю основною архівною функцією. У 2022 році в Австрійській національній бібліотеці було створено Центр інформаційної та медіаграмотності. У статті представлено концепцію та програму Центру інформаційної та медіакомпетентності, а також звіт про досвід роботи за перші два роки. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0077

[24] Petschenka, Anke. 

Gestaltung von E-Learning-Angeboten in Bibliotheken zur Förderung der Medien- und Informationskompetenz / Anke Petschenka // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 95-100.

У цифровому світі все більш важливішим стає просування медіа та інформаційної грамотності. Ключову роль у передачі цих навичок відіграють бібліотеки, і тут вони стикаються з проблемою модернізації своїх послуг. Все важливішими стають програми електронного навчання для того, щоб зробити знання й освіту доступними, гнучкими, інтерактивними, та орієнтованими на потреби користувачів. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0087 

[25] Walder, Anton.

Künstliche Intelligenz in der Literaturrecherche / Anton Walder // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 109-120.

Штучний інтелект (ШІ) навчений бачити закономірності, які звичайна людина може пропустити. У статті розглядається, якою мірою ця перевага штучного інтелекту може бути використана в пошуку літератури для наукових праць. Зроблено спробу порівняти пошук на основі ШІ з пошуковими запитами, оптимізованими для людини. Автор приходить до висновку, що штучний інтелект малопридатний для проведення вичерпного пошуку літератури, проте процес пошуку за допомогою ШІ більш продуктивний. Набуття практичних навичок роботи з додатками ШІ сприяє професійному розвитку бібліотекарів. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0063 

[26] Fiala, Sonja.

Erstellung eines Moodle-Selbstlernkurses zur Recherche- und Informationskompetenz an der Universitätsbibliothek Wien: ein Werkstattbericht / Sonja Fiala // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 131-136.

Про створення у бібліотеці Віденського університету курсу для самостійного навчання з дослідницької та інформаційної грамотності на базі платформи Moodle. Курс для самостійного навчання як міжвідомчий проєкт, реалізований з використанням найновіших онлайн-інструментів, було створено у відповідь на запити студентів щодо отримання вступної інформації про користування бібліотечними ресурсами. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0069

[27] Sobel, Ariella. 

Das Bibliothekspraktikum „Studierende beraten Studierende / Ariella Sobel // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 137-141.

З 2011 року у бібліотеці Віденського університету реалізується бібліотечний практикум «Студенти консультують студентів», що складається з вступного блок-семінару, після якого йде 80-годинна практика в бібліотеці. Практикум є частиною навчальної програми для студентів з різних галузей навчання. Після його закінчення студенти самі проводять екскурсії по бібліотеці для студентів першого курсу. У статті пояснюється походження, розвиток, концепція та структура цієї спеціальної бібліотечної освітньої програми та її інтеграція в навчальний план університету. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0068 

[28] Scholle, Ulrike. 

Der neue Zertifikatskurs „Teaching Librarian” am Postgraduate Center der Universität Wien / Ulrike Scholle, Ariella Sobel // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 142-147.

Висока кваліфікація бібліотечного персоналу є основою для професійної реалізації відповідних освітніх та сервісних пропозицій. Підтримка різних цільових груп у розвитку інформаційної грамотності вже давно стала однією з послуг громадських та академічних бібліотек. Враховуючи різноманітні вимоги до викладачів-бібліотекарів, виникла необхідність створення курсу сертифікації «Викладач-бібліотекар», орієнтованого на співробітників як академічних і публічних бібліотек, так і працівників інформаційних установ. У статті обговорюється реалізація сертифікаційного курсу, який розпочнеться навесні 2025 року в Центрі післядипломної освіти бібліотеки Віденського університету. 

Текст: https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0082 

[29] Becker-Haumann, Anja Helena. 

Multimediale Lernangebote und physischer Lernraum zur Förderung von Informations- und Medienkompetenz in den Geowissenschaften – hybrid, kreativ, nachhaltig / Anja Helena Becker-Haumann // Bibliothek Forschung und Praxis. - 2025. - Vol. 49, № 1. — S. 148-152.

Інформаційна та медіаграмотність стали найважливішою базовою компетенцією для професійного успіху та кар’єрного зростання, особливо у контексті безперервного навчання. Враховуючи процеси цифрової трансформації, бібліотечні фахівці повинні адаптувати свої навички до швидких змін у форматах медіа, методах дослідження та інформаційних технологій. З урахуванням цих цілей бібліотеку географічного факультету Кельнського університету було перетворено на навчальний простір. У статті показано, як університетська бібліотека може відігравати новаторську роль у розробці ефективних, стійких навчальних просторів та формуванні навичок у гібридному навчальному середовищі. 

Текст:  https://doi.org/10.1515/bfp-2024-0097 


Дата створення: 30/06/2025 × 08:43
Дата оновлення: 30/06/2025 × 08:47
Категорія: 8. Бібліолоція
Сторінка переглянута 7 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати