Бібліотечному фахівцю

Користування бібліотечними послугами є добровільним і здійснюється на умовах і у порядку, передбачених правилами бібліотеки.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[30.12.2024]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2024 року

[25.12.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024

[29.11.2024]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік.

Для цього необхідно

[24.06.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
8. Бібліолоція - Зарубіжна періодика

Перелік статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2024 року

[1]

Ford, Anne.
   Stolen pages : on the 20th anniversary of a confounding crime / Anne Ford // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 18-21. 
До питання задіяння у бібліотеках надійних форм охорони документів, зокрема тих, що становлять особливу цінність. Розповідь про крадіжку рідкісних і цінних видань студентами в одній з університетських бібліотек США. До 20-ї річниці події. Авторка розповідає про мотиви пограбування, аналізує психологічний стан його учасників та наслідки події для бібліотеки. 

[2]

Marcotte, Alison.
   Libraries transforming communities, one year later / Alison Marcotte // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 22-26. 
У 2023 році Офіс публічних програм Американської бібліотечної асоціації запустив найбільшу грантову ініціативу в історії Асоціації — «Бібліотеки, які трансформують громади: доступні гранти для малих і сільських громад». Під час першого етапу фінансування нагороди отримали 240 малих та сільських бібліотек, розташованих у містах з населенням до 25 тис.: $10 000 або $20 000 для покращення доступності їхніх можливостей, послуг і програм. Журналісти спілкувалися з п’ятьма бібліотеками, які брали участь у рік відкриття програми, про вплив їхніх проєктів на тих, кому вони служать. Розгляд кількох конкретних прикладів. 

[3]

White, Elisabeth B.
   10 tips toward accessibility : an overview of guidelines that can optimize library instruction / Elisabeth B. White // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 28-31. 
Стаття присвячена питанню організації освіти бібліотекарів у сучасному світі. Зокрема, мова йде про Рекомендації щодо універсального дизайну навчання (англ. Universal Design for Learning (UDL) Guidelines), покликаних покращити навчальний процес і створити рівні умови для його учасників. Автор виділяє 10 порад з організації навчання, серед яких: доступність матеріалів поза класом, використання доступних форматів файлів, матеріали мають бути легкими для пошуку і навігації і т. ін.. 

 

[4]

Flores, Lorin M.
   Small victories : microlearning gains traction in professional development / Lorin M. Flores // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 32. 
До питання професійної освіти бібліотекарів. Стаття авторки присвячена, так званому, мікронавчанню. Мікронавчання та мікрокурси мають потужний потенціал для позитивного впливу на професійний розвиток бібліотечної роботи. Прийняття цього підходу дозволяє бібліотечним працівникам отримати досвід релевантного професійного розвитку, зосередженого на передачі знань і навичок, які вони можуть негайно застосувати у професійному житті. 

[5]

Newmark, Rosie.
   For the ages : intergenerational book clubs foster friendships / Rosie Newmark // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 10-11, 13. 
Розповідь про створення однією з публічних бібліотек США читацького клубу у співпраці з місцевими початковою школою та спеціалізованим центром для людей похилого віку. Діяльність клубу полягає у тому, що його члени читають (часто вголос), книгу на власний вибір, а потім її обговорюють. Спілкування у такому форматі сприяє соціалізації людей, допомагає учасникам клубу отримати додатковий досвід спілкування, зокрема, людям старшого віку, у кого немає дітей та онуків, чи дітей, у яких немає бабусь чи дідусів. З практичного досвіду. 

[6]

Prendergast, Tess.
   The upside to asides : how—and why—to offer early literacy tips that support caregivers / Tess Prendergast // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 34. 
На допомогу бібліотекарям, що працюють з найменшими. Авторка звертає увагу батьків та вихователів на користь, яку має заняття читанням з дітками, а також дає кілька практичних порад, як зробити їх цікавими та результативними. 

[7]

Balzer, Cass.
   The bottom line : libraries distribute diapers to families in need / Cass Balzer // American Libraries. - 2024. - Volume 55 #11/12, № vember/December. — p. 12-13. 
Публічні бібліотеки як соціальні центри своїх громад. Так, з огляду на зрослу потребу, публічні бібліотеки у США підключилися до надання допомоги сім’ям з маленькими дітьми. Зокрема, мова йде про залучення бібліотек як пунктів роздачі дитячих підгузків. З практичного досвіду. 

[8]

Ahuja, Yogita (Mrs.).
   Use of social media in academic library services: a case study of DPSRU library / Yogita Ahuja (Mrs.) // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [17] p. 
Соціальні мережі увійшли в усі аспекти нашого життя, включно з бібліотеками. Бібліотеки все частіше використовують соціальні медіа для взаємодії з користувачами, реклами послуг і виховання почуття спільності. У статті автор досліджує, як соціальні медіа можна використовувати для покращення бібліотечних послуг, підкреслюючи трансформаційний вплив соціальних платформ на залучення користувачів, просування бібліотечних ресурсів і розвиток спільноти. У цьому документі також представлені приклади впровадження інструменту соціальних медіа бібліотекою Університету фармацевтичних наук і досліджень м. Делі. Серед розглянутих мереж: Facebook, Instagram, YouTube та Research Gate. 

 

[9]

Ali, Asghar.
   Information seeking behavior of faculty at deeni madrassas in Rawalpindi District, Pakistan library / Asghar Ali // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [13] p. 
Це дослідження спрямоване на дослідження поведінки викладачів в одному з медресе (виконує функцію середньої школи та мусульманської духовної семінарії) Пакистану щодо пошуку інформації. В опитуванні взяли участь 246 викладачів школи. Одним з висновків є виявлення недостатнього досвіду у пошуку інформації серед бібліотечних працівників. Дослідження є цікавим з точки зору існування обмеженої кількості подібних; це перше дослідження такого роду. 

[10]

Bamgbose, Adeoue Augustine.
   Information literacy and learning in the emerging digital landscape: a theoretical review / Adeoue Augustine Bamgbose // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [23] p. 
XXI століття стало свідком безпрецедентного зростання доступності інформації, каталізатором якого став швидкий розвиток цифрових технологій. Ця зміна парадигми не тільки змінила спосіб генерування інформації та доступу до неї, але також докорінно змінила освітній ландшафт. Інформаційна грамотність, яка колись обмежувалася бібліотечною наукою, перетворилася на багатовимірну компетентність, яка охоплює вміле орієнтування, критичну оцінку та розумне використання цифрових джерел інформації. У статті розглядається складний зв’язок між інформаційною грамотністю та навчанням у цифрову епоху. Пропонований огляд спрямований на те, щоб запропонувати всебічне розуміння того, як інформаційна грамотність впливає на процес навчання та як процес навчання впливає на неї. Крім того, огляд містить практичні поради для педагогів, політиків і практиків, які прагнуть розвивати надійні навички інформаційної грамотності. Теоретичний аспект. 

 

[11]

Fojtik, Kelly.
   Book clubs and displays: RA for readers and communities / Kelly Fojtik // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [11] p. 
Консультування читачів (англ. Readers’ Advisory) можна неофіційно визначити як встановлення зв’язків між читачами та книгами, при цьому бібліотекар виконує роль підбирача, посередника. Визнано, що консультування читачів є важливою професійною практикою, коли її здійснюють бібліотекарі, важливим для підвищення грамотності, приносячи користь окремим читачам, а також їхнім громадам. Щодо форм консультування, то найбільш звичними є різноманітні книжкові клуби і виставки, вони є більш привабливими, ніж стандартні розмови. У статті розповідається про бібліотечні ініціативи, коли книжкові клуби і виставки функціонують як непрямі форми консультування. Які типи книжкових клубів забезпечують ефективне консультування і для кого? Яку цінність консультування читачів та книжкові клуби приносять громаді? Як бібліотечні виставки можуть забезпечити консультування читачів? Як заохотити відвідувачів відвідувати бібліотечні виставки? На ці питання намагається дати відповіді авторка статті. 

[12]

Hashmani, Abida.
   Job satisfaction of LIS professionals: comparative analysis of public/private sector’s University of Karachi Sindh, Pakistan / Abida Hashmani ; Abida Hashmani et al. // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [27] p. 
Наукове дослідження, яке має на меті дослідити ступінь задоволеності робочим місцем та займаною посадою бібліотечних працівників як у державних, так і в приватних університетських бібліотеках Карачі (Пакистан). У дослідженні було проаналізовано багато факторів задоволеності роботою; серед питань, які викликають незадоволення: рівень заробітної плати, безпека роботи, зручність робочого часу, соціальний статус і статус викладачів, навчальні можливості та ставлення вищого керівництва. Дослідження виявило, що всі спеціалісти з LIS, які працюють у державних і приватних університетських бібліотеках Сінда, не надто задоволені своєю роботою, незалежно від рівня займаної посади. Тому цінність проведеної роботи полягає у виявленні моментів, які допоможуть усунути незадовільні явища. 

 

[13]

Hazarika, Krishna (Dr.).
   Exploring the awareness and usage of electronic library resources among students at college level in Assam / Krishna Hazarika (Dr.) // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [14] p. 
Стаття присвячена аналізу обізнаності студентів коледжу в одному з індійських штатів з електронними ресурсами бібліотеки та рівню їх використання. Інформація зібрана шляхом анкетування. Отримані результати показали значний брак обізнаності серед студентів щодо електронних ресурсів. Студенти переважно покладаються на традиційні бібліотечні ресурси для своїх дослідницьких потреб. Як виявилося, лише невелика частина (16%) студентів знала про існування електронних бібліотечних ресурсів, але для своїх навчальних цілей використовувала їх рідко. Дослідження робить висновок про необхідність посилення роботи з розвитку інформаційної грамотності серед студентів.. 

[14]

Isiaka, Abdullahi Olayinka.
   The evolving role of libraries in the industrial revolution: navigating digital transformation / Abdullahi Olayinka Isiaka ; Abdullahi Olayinka Isiaka et al. // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [28] p. 
У цій статті досліджується трансформаційний вплив Четвертої промислової революції (англ. 4IR) на бібліотеки та їх ключову роль у вирішенні викликів і можливостей, які породжує швидкий технологічний прогрес. Бібліотеки, які традиційно сприймаються як сховища книг та інформації, переживають глибокі метаморфози в епоху цифрових технологій. 4IR, яка характеризується проривом у штучному інтелекті, Інтернеті речей та аналізі даних, що вимагає перегляду мети роботи бібліотеки та її послуг. Автори досліджують еволюційність бібліотек з виходом за межі традиційних сховищ книг. У статті розповідається, як бібліотеки сприяють цифровій грамотності, доступу до технологій та поширенню інформації, вирішуючи проблеми, з якими вони стикаються під час адаптації до 4IR. Висвітлюючи можливості для бібліотек, у статті йдеться про те, як нові технології можна використати для покращення послуг. Автори описують реальні приклади бібліотек, які успішно здійснюють цифрову трансформацію, включаючи інтеграцію таких технологій, як штучний інтелект, Інтернет речей і аналіз даних. 

 

[15]

Khan, Muhammad Kabir.
   User’s perceptions and expectations with H. U Beg library services: a study of service quality measurement / Muhammad Kabir Khan // Library Philosophy and Practice (e-journal). - 2024. - [б. н.]. — [21] p. 
Метою дослідження є оцінювання якості послуг однієї з бібліотек в Ісламабаді (Пакистан) з точки зору її користувачів. Дослідження також мало на меті визначити сприйняття та очікування користувачів щодо спектру послуг бібліотеки. Використовувалася методологія опитування за допомогою модифікованої анкети SERVQUAL. Практичне значення цього дослідження полягає в тому, що воно покликане спонукати бібліотечних фахівців оцінювати та покращувати бібліотечні послуги у своїх бібліотеках, а оригінальність і цінність – в його корисності для професіоналів, які хотіли б вивчити сильні і слабкі сторони та проблеми, з якими стикаються їхні бібліотечні послуги, і покращити їх якість. 

[16]

Bugaj, Oskar.
   Znaczenie akcesoriów bibliotecznych podczas organizacji placówki oraz w jej codziennym funkcjonowaniu / Oskar Bugaj // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [6] s. 
У статті автор мав на меті представити бібліотечне приладдя та його функції як під час організації закладу, так і в його повсякденній діяльності. Описано та споряджено зображеннями аксесуари, які можуть найкращим чином покращити традиційне функціонування бібліотеки та сприяти кращій організації простору. 

[17]

Kamińska, Anna Małgorzata.
   Biblioteki akademickie w podróży przez wieki: co przyniesie kolejny krok? / Anna Małgorzata Kamińska // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [14] s. 
Стаття присвячена аналізу історії та сучасності бібліотек вищих навчальних закладів. Авторка описує вибрані моменти в історії, які викликали в академічних бібліотеках зміни, необхідні для задоволення потреб наступних поколінь користувачів. Хоча форми та інструменти доступу до знань змінюються, незмінною залишається місія бібліотек: поширення та надання інформації. Своєю статтею авторка спонукає до роздумів про майбутнє цих інституцій, які, балансуючи між спадщиною минулого та викликами майбутнього, постійно шукають нових шляхів розвитку. 

 

[18]

Skórka, Stanisław.
   Biblioteka przyszłości, czyli subiektywna prognoza dla bibliotek akademickich / Stanisław Skórka // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [6] s. 
Якими будуть академічні бібліотеки в майбутньому? На це питання автор намагається відповісти, вказуючи на декілька факторів та їхній можливий вплив на розвиток бібліотек у найближчому майбутньому. До них належать: еволюція цифрових ресурсів, зміна запитів користувачів, великі дані (англ. big data), використання мобільних пристроїв тощо. За змістом стаття поділена на чотири частини, кожна з яких пов’язана з іншим аспектом функціонування академічної бібліотеки, тобто як установа, її співробітники, ресурси та користувачі. 

[19]

Bednarczyk, Dorota.
   „Tylko publiczne przetrwają” wybrane przykłady aktywności bibliotek publicznych / Dorota Bednarczyk, Danuta Murzynowska, Joanna Potęga // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [23] s. 
Стаття є результатом роздумів над роллю та місцем публічних бібліотек у різних сферах соціального, культурного та освітнього життя країни, з особливим наголосом на їхній широкій діяльності у цих сферах. Намір авторів – показати прояви передових практик, креативних рішень та інноваційних проєктів, а також підкреслити професіоналізм, далекоглядність та міждисциплінарність працівників бібліотеки, які роблять бібліотечний простір унікальним місцем, що приваблює користувачів із різних соціальних і вікових груп. Стаття містить багато прикладів з життя публічних бібліотек, конкретних ініціатив та розповідей про шляхи їх реалізації. 

[20]

Gromow, Natalia.
   „Biblioteka jutra”: wspólne dobro w zmieniającym się świecie / Natalia Gromow // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [5] s. 
Бібліотека завтрашнього дня. У статті представлено роль публічної бібліотеки в мінливій дійсності. Авторка привертає увагу до сутності книги як основи ідентичності бібліотек. Серед факторів, що є визначальними для бібліотеки: організація бібліотечного простору, застосування інноваційних технологічних рішень, а також люди: читачі і бібліотекарі, які разом будують соціальні зв’язки на основі добрих стосунків. Підкреслюється роль бібліотекарів у формуванні цифрових компетенцій та вирівнюванні можливостей відповідно до принципів соціальної відповідальності. 

 

[21]

Truszczyńska, Marta.
   Bibliotekarstwo jutra – edukacja, informacja, kultura / Marta Truszczyńska, Marta Ślusarek // Biuletyn EBIB. - 2024. - # 4 (2015). — [6] s. 
У статті представлено коротку історію педагогічних бібліотек у Польщі та обговорено сучасні функції педагогічних бібліотек на основі найновішої літератури з цього питання. На основі досвіду Педагогічної губернської бібліотеки ім. Гуго Коллонтая у Кракові авторка пропонує кілька напрямків розвитку та практичних рішень, які можуть допомогти у плануванні майбутнього педагогічних бібліотек.. 

[22]

Delida, Radosław.
   Realizacja projektu „EU-Reading Circles” przez książnicę pomorską // / Radosław Delida // Bibliotekarz Zachodniopomorski. - 2023. - # 2-4. — s. 15-30. 
Розповідь про участь Поморської бібліотеки (Польща) в міжнародному проєкті ЄС з популяризації читання ”Кола читання ЄС. Обмін досвідом для інтеграції та соціальна участь”. Проєкт було заплановано і реалізовано з огляду на те, що дуже велика кількість людей в Європі (близько 5 млн. дорослих людей) ”не мають базових навичок читання”. Стаття містить інформацію про цілі проєкту, його учасників, перебіг заходів з обміну досвідом та організації занять. 

[23]

Paweł, Marchel.
   Struktura organizacyjna Biblioteki / Marchel Paweł // Bibliotekarz. - 2024. - # 5. — s. 11-16. 
Стаття присвячена питанню бібліотечної структури. Автор розглядає варіанти бібліотечних структур, їх особливості та доцільність застосування у бібліотеках різних типів та розмірів. 


Дата створення: 17/12/2024 × 09:25
Дата оновлення: 17/12/2024 × 09:25
Категорія: 8. Бібліолоція
Сторінка переглянута 40 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
Причини стримування інвестування роботодавцями коштів у професійне навчання бібліотечних працівників:
 
відсутність коштів
небажання інвестувати кошти в навчання працівників
необхідність економити кошти в умовах військового стану
недостатня зацікавленість працівників у підвищенні свого професійного рівня
Результати