Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Виставлено: [30.12.2024] [25.12.2024]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (106) 2024 [29.11.2024]Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2025 рік. [24.06.2024]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (104) 2024 [22.12.2023]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023 [03.10.2023]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023 [18.09.2023]Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року [05.07.2023]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023 [19.06.2023]Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року [20.05.2023]Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу [06.05.2023] [05.04.2023]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023 [16.03.2023] [16.03.2023]Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року [27.02.2023] [17.01.2023]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022 [23.12.2022] [21.12.2022]Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року [18.11.2022] [04.11.2022]Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр. [05.10.2022]Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік. [04.10.2022]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022 [10.09.2022] [03.08.2022] [11.07.2022]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022 [29.06.2022]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022 [23.12.2021]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021 [16.12.2021] [06.12.2021]РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК [01.12.2021] [20.10.2021] [27.09.2021]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021 [01.09.2021] [06.07.2021] [30.06.2021] [23.06.2021]БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021 [31.05.2021] [07.05.2021]XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу» [29.03.2021]Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Бібліотечний простір - Дитячий простір
Що зробити, щоб бібліотека стала для дитини і розрадою і помічником, допомогла пізнати радість читання як наодинці з книгою, так і у читанні разом з друзями? Чи зможе вона взагалі зацікавити дітей, які не люблять читати, надаючи перевагу іграм? Бібліотека зможе вирішувати ці завдання, якщо вона буде привабливою для малюка. А дійсно, вона приваблива? Тут малюки мають можливість відпочити, почитати, роздивитись картинки, погратися в якісь ігри? Тут є приміщення, щоб ціла група дітей послухала казку? А чи бібліотека, правила її користування є зрозумілими для дитини? А взагалі, діти мають в традиційній, звичайній публічній бібліотеці свою територію, як це записано в документі ІФЛА «Керівництво по бібліотечному обслуговуванню дітей в публічних бібліотеках»? Чи передбачено місце для батьків, які разом з дитиною можуть вибрати книжку, допомогти знайти інформацію для навчання і просто для «батьківського всеобучу»? І як цю багатофункціональність поєднати в одному приміщенні, яке може виділити публічна для дитячого відділу бібліотека? То як може публічна бібліотека, яку дитина відвідує у найкращому випадку близько 10 років, створити за словами Борхеса «маленький рай на землі»?
Сьогодні серед сучасних тенденцій стає все більш актуальним відхід від традиційного поділу бібліотек по так званим типологічним ознакам. Тому вже стає звичним, коли великі наукові універсальні бібліотеки починають використовувати свої унікальні ресурси в роботі з дітьми (фото 18) . Використання елементів декоративного оформлення дзеркал, оригінальні полиці, арки з додатковим освітленням із гіпсокартону, оформлення стін персонажами казок чи героями популярних дитячих книжок (фото 3, 15). Основний предмет бібліотечного обладнання – книжковий стелаж (одно і двохсекційне) металеві, різного кольору (фото 6, 10, 23). В основному книжкові стелажі - трансформери, які легко перебудовуються і перегруповуються, тому розміщені не звичним для нас порядком «у шеренгу», а нетрадиційно. Книги для найменших стоять «обличчям» до читача, заохочуючи до читання (фото 2, 17, 21).
Нестандартна розстановка стелажів на абонементі – по периметру приміщення. Окремі стелажі стоять торцями до центру, на них розкрито тематику фонду. Середина приміщення вільна, що створює ілюзію простору і відчуття відкритості простору (фото 6, 25).
Діти не іграшки. Вони не можуть довго залишатись у статичному стані. Тому цілком доцільно зонування загального шляхом виділення ігрової зони, навіть для активних занять (фото 8, 4).
Навіть для найменших можна обладнати місце для індивідуальних занять – подивись казку – вибери книжку – пограй на комп'ютері (фото 6, 26). Кафедра обслуговування ергономічна, без звичних надбудов, що розділяють бібліотекаря і дитину (фото 7). У читальному залі розстановка столів не як у класі, чи науковій бібліотеці, а нестандартна. Столи для індивідуальної роботи, кілька столів поєднані для спільного перегляду періодики (фото 12) .
Дата створення: 10/09/2009 × 23:27 Коментарі до цієї статті
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності. Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org. Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”. | Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|