Бібліотечному фахівцю

Бібліотечна система України - розгалужена мережа бібліотек різних видів, заснованих на різних формах власності
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[20.03.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (103) 2024

[23.10.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2024 року

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[29.11.2023]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2024 рік.

Для цього необхідно

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check

Перелік статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2021 року

Статті з зарубіжної періодики, що надійшла до ВДІМ

[1]

Melon, Maciej.
Archiwum Danych Jakościowych IFIS PAN w nowej odsłonie / Maciej Melon, Danuta Życzyńska-Ciołek // Biuletyn EBIB. — 2021. — № 5 (200). — [4] s.
Бібліотечна спільнота у Польщі, як і у всьому світі, динамічно залучається до робіт, пов’язаних з реалізацією ідеї відкритої науки. Зараз багато співробітників академічних бібліотек радять дослідникам як поводитися з дослідницькими даними, наприклад, підтримуючи їх у підготовці планів управління даними. У статті розповідається про новий сайт Архіву якісних даних Інституту філософії та соціології Польської академії наук (пол. Archiwum Danych Jakościowych IFIS PAN), створений на основі нового програмного забезпечення, що дозволило якісніше здійснювати архівацію даних та надавати до них доступ. Стаття написана з метою поширення знань у бібліотечній спільноті з дальшим їх поширенням серед дослідників.

[2]

Janik, Joanna.
Udostępnianie wiedzy, czyli otwarta nauka we Francji / Joanna Janik // Biuletyn EBIB. — 2021. — № 5 (200). — [4] s.
Останнім часом сприяння відкритому доступу до наукових публікацій поступово поступається місцем реалізації значно ширшого проєкту, яким є відкрита наука (забезпечення доступу до публікацій та даних досліджень). Протягом кількох років Франція була повною мірою залучена до цього величезного трансформаційного руху. Стаття розповідає про державний підхід в організації системи відкритої науки, її сучасний стан та перспективи на майбутнє.

[3]

Rudnicka, Ewa.
Organizacyjne czynniki wpływu na proces komunikacji wewnątrzorganizacyjnej w bibliotece akademickiej / Ewa Rudnicka // Biblioteka i Edukacja. — 2020. — № 17. — [16] s.
Внутрішньоорганізаційні комунікації — це сфера життя співробітників, яка є надзвичайно важливою для діяльності підприємств. Спілкування працівників бібліотек між собою — це простір, який наразі належним чином не досліджено. Суть аналізу процесу внутрішньоорганізаційної комунікації в бібліотеках полягає у виявленні факторів, що впливають на процес комунікації, особливо комунікаційних бар’єрів, що заважають діяльності персоналу. У статті розглядаються окремі комунікаційні елементи, що впливають на спілкування бібліотекарів академічних бібліотек. Мета дослідження — виділити ті фактори, які спричиняють порушення комунікації та заважають роботі працівників бібліотек. У своєму аналізі авторка спиралася на результати досліджень, проведених у професійному середовищі польських бібліотекарів. Вона показала реалії професійного життя та способи спілкування працівників академічних бібліотек.

[4]

Piotrowska, Ewa.
Biblioteka Meczetu Al-Aksa w Jerozolimie / Ewa Piotrowska // Biblioteka i Edukacja. — 2020. — № 17. — [10] s.
Авторка представляє історію та діяльність бібліотеки мечеті Аль-Акса, розташованої на Храмовій горі в Єрусалимі. Обговорюються проєкти оцифрування колекцій, а також консервації колекції давньоарабських рукописів.

[5]

Twardy, Elżbieta.
Biblioteka Trinity College — irlandzka skarbnica wiedzy i mądrości / Elżbieta Twardy // Biblioteka i Edukacja. — 2020. — № 17. — [10] s.
Витоки Бібліотеки Трініті-коледжу в Дубліні пов’язані із заснуванням університету в 1592 році. У 1801 році бібліотека першою в Ірландії почала отримувати обов’язковий примірник книг, виданих у Сполученому Королівстві Великобританії. Найстаріша будівля бібліотеки, так звана Стара бібліотека, є архітектурною пам’яткою: разом з її Довгою кімнатою вона є однією з найбільших туристично привабливих пам’яток Ірландії, де зберігаються тисячі старих і надзвичайно рідкісних видань. Серед таких: копія Прокламації Ірландської Республіки 1916 року та знаменита Келлська книга (VIII ст.) і ін.

[6]

Ciesielska-Kruczek, Renata.
Usługi bibliotek publicznych dla dzieci w wieku do 5 lat / Renata Ciesielska-Kruczek // Biblioteka i Edukacja. — 2020. — № 17. — [5] s.
Рецензія на книгу польської авторки, присвячену розвитку бібліотеками послуг для дітей віком до 5-ти років. Авторка статті стисло формулює викладені у книзі теоретичні та практичні поради з розвитку публічними бібліотеками подібних форм роботи, наголошуючи, що інтерес до читання слід починати розвивати з наймолодшого віку.

[7]

Błach, Marzena.
Działalność promocyjna i edukacyjna biblioteki Aix-Marseille Université na przykładzie Tygodnia Mobilności (Staff Training Week) dla bibliotekarzy zorganizowanego w ramach programu Erasmus / Marzena Błach // Biblioteka i Edukacja. — 2020. — № 17. — [28] s.
Учасники програми Erasmus у своїх звітах про закордонні стажування наголошують на перевагах участі в індивідуальних та групових стажуваннях (Staff Training Week) для бібліотекарів. Метою цієї статті є подивитися на ці заходи з протилежної точки зору та показати користь, яку отримують бібліотеки від організації такого навчання. На прикладі Тижня мобільності для бібліотекарів, підготовленого в рамках програми Erasmus бібліотекою Університету Екс-Марсель у червні 2019 року, автор обговорює його освітні та маркетингові елементи. Велику увагу приділено можливості використання організації стажувань «Тижня підготовки персоналу» для створення позитивного іміджу бібліотек на міжнародному форумі.

[8]

Lor, Peter.
Re-thinking information ethics: truth, conspiracy theories, and librarians in the COVID-19 era / Peter Lor, Bradley Wiles, Johannes Britz // Libri. — 2021. — February. — p. 1-14.
Стаття присвячена діяльності бібліотекарів як постачальників достовірної інформації у період пандемії COVID-19. Будучи досвідченими та довіреними постачальниками надійної публічної інформації, бібліотекарі намагаються відповідати на «інфодемію» фейкових новин, дезінформації та пропаганди за допомогою різноманітних стратегій. Серйозність поточної ситуації вимагає, щоб бібліотекарі та пов’язані з ними фахівці переоцінили етичну основу свого підходу до надання інформації, щоб протистояти зростаючому поширенню теорій змови у публічній сфері та прийнятті офіційних рішень. У статті автори аналізують думку про змову та конкретні теорії змови щодо COVID-19. Автори розмірковують, як бібліотеки можуть вирішувати проблеми донесення правди та неправди етично обґрунтованими способами. Як внесок у переоцінку підходів, у статті представлено етичну систему, засновану на алетичних правах — або правах на істину — за задумом італійського філософа Франка Д’Агостіні та запропоновано, як бібліотекарі можуть сформувати професійні підходи, які підтримують особисту безпеку, відкриті знання та соціальну справедливість.

[9]

Voll, Johanna.
Was Co-Working und Bibliotheken verbindet / Johanna Voll // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2021. — № 01. — S. 36-40.
Коворкінг, іншими словами, — це простір, де кожен може знайти для себе тимчасове або постійне місце для роботи. Модель со-working була придумана в США в 2005 році програмістом Бредом Ньюбергом. Після цього вона набула поширення по всьому світу; нові місця для роботи були створені не тільки у мегаполісах, а й у сільській місцевості та там, де є можливість віддаленої роботи. Автор статті розмірковує про близькість призначення і функції бібліотеки та коворкінгу. Бібліотека завжди була місцем, де учні та студенти готувалися до іспитів, а працівники могли цікавитись інформацією для вдосконалення своїх знань. Так у бібліотеці створювалась робоча атмосфера. Нині ж стійкою асоціацією з робочою атмосферою є коворкінг. Тож авторка статті запитує, чи може коворкінг стати майбутнім для бібліотек.

[10]

Williams, Tracy.
Das Microbusiness Center der Akron-Summit County Public Library / Tracy Williams // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2021. — № 01. — S. 44-45.
У цій статті випуску журналу, присвяченого темі створення моделей коворкінгу в бібліотеках, розповідається про створення центру мікробізнесу у Публічній бібліотеці округу Акрон-Саміт (США) у квітні 2016 року завдяки гранту Knight Foundation у розмірі 190 000 доларів. Центр — це читацька зона, в якій підприємцям, стартаперам, студентам і власникам бізнесу надається безперешкодний доступ до програм бізнес-навчання, освітніх ресурсів та індивідуальної допомоги.

[11]

Heindl, Barbara.
Co-Working im Lesesaal / Barbara Heindl, Romy Hilbrich // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2021. — № 01. — S. 46-47.
Зростаюче значення коворкінг-просторів як альтернативних робочих місць тісно пов’язане зі змінами у сфері зайнятості у суспільстві, які визначаються як заміна традиційних форм трудової діяльності її гнучкими формами, які стають все більш необмеженими щодо простору та часу. З цієї точки зору, в читальних залах наукових бібліотек фахівці завжди знаходили те, що шукають ті, хто часто відвідує нові коворкінги у мегаполісах. На прикладі загальної читальної зали Берлінської державної бібліотеки, яка, на перший погляд, не має багато спільного з сучасними коворкінг-просторами, автори статті відповідають на запитання, чи можна розглядати читальний зал бібліотеки як простір для спільної роботи з особливим набором засобів масової інформації, що спільного між ними, чи можна перетворити читальний зал бібліотеки на коворкінг простір.

[12]

Bäßler, Kristin.
Medienkompetenz fördern — Wissen weitergeben / Kristin Bäßler // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2021. — № 01. — S. 55-56.
З 2019 року Німецька бібліотечна асоціація реалізує проєкт «Мережева бібліотечна медіа-освіта», який фінансується до 2022 року Федеральним міністерством освіти і науки. Разом з експертами розробляються програми семінарів, у тому числі онлайн-семінарів, навчальні посібники та навчальні матеріали, призначені для підтримки співробітників бібліотеки під час обміну досвідом роботи в галузі навчання медіа та інформаційної грамотності користувачів. Пропонуються проєкти з медіа-освіти: наприклад, ігрові пропозиції, семінари з анімації, читання з планшетів, заняття з програмування.

[13]

Ciesielska-Kruczek, Renata.
Biblioteki w Mjanmie / Renata Ciesielska-Kruczek // Biblioteka i Edukacja. — 2021. — № 19. — [18] s.
У статті автор розповідає про бібліотечну систему М’янми. Зокрема, представлено пам’ятки літератури М’янми: рукописи на пальмовому листі, складені паперові книги і найбільша кам’яна книга у світі, що зберігаються у бібліотеках країни. Автор описує Національну бібліотеку, бібліотеку університету Рангуна та бібліотеку У Пхо Тхі в монастирі Садхаммайотика в Татоні. Ситуація ж з публічними бібліотеками описана за результатами досліджень, раніше здійснених профільними установами країни у 2014 р. Загалом стан публічних бібліотек країни, розташованих переважно у сільській місцевості, виглядає як такий, що потребує більшої уваги від держави і збільшення фінансування.

[14]

Sobczyk, Sławomir.
Tériade Museum Library — (nie)zwykła biblioteka jako pomnik (nie)zwykłego człowieka / Sławomir Sobczyk // Biblioteka i Edukacja. — 2021. — № 19. — [20] s.
Розповідь про музейно-бібліотечний комплекс Тер’яд на грецькому острові Лесбос. Комплекс присвячений діяльності грецького видавця мистецької книги Стратіса Елефтеріадіса, більше відомого під його французьким криптонімом Тер’яд, та його колегам художникам (П. Боннару, А. Матіссу, П. Пікассо і ін.). На сьогодні є одним з атракційних об’єктів для туристів, що відвідують острів.

[15]

Piotrowska, Ewa.
Niezwykłe biblioteki na świecie — inspiracje dla przyszłych projektów budynków bibliotecznych w Polsce / Ewa Piotrowska // Biblioteka i Edukacja. — 2021. — № 19. — s. 63-108.
У статті представлено найцікавіші будівлі університетських та публічних бібліотек з усіх континентів світу, побудовані переважно в 21 столітті. Описи бібліотек споряджені фотографіями.

[16]

Wojciechowska, Maja.
Imprezy kulturalne realizowane w ramach Nocy Bibliotek jako przykład formy promocji biblioteki / Maja Wojciechowska, Monika Orzoł // Biblioteka i Edukacja. — 2021. — № 19. — s. 109-130.
У статті представлено перебіг Ночі бібліотек — ініціативи, спрямованої на популяризацію бібліотечних закладів. Авторки приділяють увагу масштабам та потенціалу нічних культурних заходів, обговорюють мету та цілі акції, зазначають її інтеграційну, культурну, освітню та розважальну функції. З досвіду Польщі.

[17]

Horton, Valerie.
The Necessity of collaboration : how to make large-scale library initiatives more successful with partnerships / Valerie Horton // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 11/12, № vember/December. — [3] p.
Стаття присвячена питанню співробітництва бібліотек з різними організаціями і установами. Авторка аналізує доцільність такої співпраці, наголошуючи на вигодах, які матимуть при цьому бібліотеки. Це особливо важливо при реалізації бібліотеками їхніх перспективних проєктів, оскільки співпраця з ін. організаціями може суттєво вплинути на зменшення витрат. Авторка розповідає про різні моделі співпраці, засоби і технології.

[18]

Udell, Emily.
Cafés with a conscience : libraries partner with social justice groups on meals and missions / Emily Udell // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 11/12, № vember/December. — P. 14-15, 17.
У статті розповідається про досвід участі у муніципальному проєкті однієї з публічних бібліотека США. Бібліотека співпрацює з так званою групою соціальної справедливості: бібліотека за безцінь (1 $ США за рік) здає в оренду приміщення, де розташовується соціальне кафе; у цьому кафе обслуговуються користувачі бібліотеки, а як персонал залучаються люди, що переживають певні матеріальні і фінансові труднощі та проблеми з працевлаштуванням.

[19]

Zulkey, Claire.
Big ideas for small business : how libraries strengthened their small business programs to reach those who needed them most / Claire Zulkey // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 11/12, № vember/December. — [4] p.
Коли на початку 2020 року спалахнула пандемія COVID-19, вона виявила нестабільне фінансове становище багатьох малих підприємств у США, зокрема тих, у яких були зайняті представники національних меншин чи тих, хто не володіє англійською. За такої ситуації бібліотеки започаткували ряд проєктів на допомогу малому бізнесу. Серед таких програм були: навчання інформаційної грамотності, юридична допомога для отримання держаних грантів, допомога у розвитку ідей власного малого бізнесу і ін. З досвіду США.

[20]

Balzer, Cass.
A conflict of values : how to prevent clashes between trustees and librarianship tenets / Cass Balzer // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 11/12, № vember/December. — [4] p.
На прикладі кількох публічних бібліотек США автор демонструє існуючі розбіжності у поглядах громадськості на місце бібліотек у суспільстві та змістовне наповнення їх фондів.

[21]

SinhaRoy, Sanhita.
Defenders of patron privacy : after challenging the Patriot Act, four librarians reflect on privacy in the digital age / Sanhita SinhaRoy // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 9/10, September/October. — [4] p.
У жовтні 2001 р., після терористичного акту 11 вересня, у США було прийнято Патріотичний акт, федеральний закон, який дає уряду і поліції широкі повноваження з нагляду за громадянами. Стаття присвячена виконанню бібліотеками США цього акту, зокрема, мова йде про чотирьох бібліотекарів, які звернули увагу на складність дотримання положення бібліотек про захист персональних даних користувачів в еру цифрових технологій. Їх виступ мав у суспільстві широкий резонанс.


Дата створення: 17/12/2021 × 14:37
Дата оновлення: 21/07/2022 × 10:14
Категорія:
Сторінка переглянута 1016 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати