Розділи сайту
Мастрід
Нове на сайті
Інформація від майстра
Відвідувачі
|
Перелік статей з фахової періодики за 2 квартал 2021 року
- Renata Ciesielska-Kruczek. Biblioteka 2020. Zderzenie wizji z rzeczywistością // Biblioteka I edukacja. — 2020. — # 18. — s. 15-22. Стаття містить огляд діяльності бібліотек світу за умов пандемії, спричиненої COVID-19. Загалом, матеріал розділено на дві частини. Перший представляє бачення та прогнози, яким буде світ бібліотек у 2020 році, описані у книзі Джозефа Джейнса «Бібліотеки 2020», опублікованій в 2013 році. Друга частина представляє зіткнення ідей 2013 року з реальністю 2020 року, року глобальної пандемії, на основі описів діяльності бібліотек в Італії, Ірландії, Аргентини, Сполучених Штатів Америки та Китаю. Авторка мала на меті ознайомлення з досвідом різних бібліотек світу з метою запозичення і запровадження нових можливих форм роботи бібліотек, запровадження нових бібліотечних послуг.
- Karolina Popławska, Małgorzata Furgał. Biblioteka Politechniki Poznańskiej w czasie pandemii // Biblioteka I edukacja. — 2020. — # 18. — s. 23-27. У статті розглядається функціонування Познанської бібліотеки технологічного університету в надзвичайний і безпрецедентний період у столітній історії цієї установи, тобто період пандемії Covid-19, та пов'язані з нею обмеження. Авторки представляють шляхи реорганізації існуючих форм роботи, розповідають про прийняті рішення та описують абсолютно нові ідеї в роботі бібліотеки. Увагу приділено великій мобільності та креативності працівників бібліотеки, їх готовності допомагати користувачам, позбавленим доступу до колекцій, послуг та, насамперед, простору, до якого ті так звикли.
- Joanna Kołakowska. Wykorzystanie internetowych narzędzi edukacyjnych na przykładzie platformy Wordwall podczas Małopolskiej Nocy Naukowców w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie // Biblioteka I edukacja. — 2020. — # 18. — s. 55-59. Розповідь про проведену в режимі он-лайн так звану Малопольську ніч науковців, що відбулася в бібліотеці краківського педагогічного університету; захід відбувався з використанням платформи Wordwall. З практичного досвіду
- Artur Jazdon. O bibliotece bez komputerów, ale z ... czytelnikami! // Biuletyn EBIB. — 2021. Nr. 1. — [8] s. З історії бібліотек. Розповідь про роботу бібліотеки Познанського університету напередодні ери запровадження комп’ютерів (70-ті — 90-ті роки минулого століття). У статті системно не аналізується історія бібліотеки цього періоду, а, щоб описати тодішні реалії роботи, автор описує близько десятка проблем у сфері її організації, зачіпає кадрові питання, управління ресурсами, процедури обробки та користування колекціями, наукову діяльність бібліотеки, застосування елементів механізації праці. Як вважає автор, реалії, в яких бібліотека працювала, були не гіршими чи кращими, немає сенсу робити такі порівняння, просто все відбувалося інакше.
- Anna Filipowicz. Tak było, czyli niepoważnych słów kilka o przeszłości // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 1. — [6] s. Спогади та роздуми багаторічного працівника відділу поповнення фондів Національної бібліотеки Польщі про організацію та методи збору книг та періодичних видань у часи до автоматизації бібліотечних процесів
- Hanna Celoch. Biblioteka naukowa bez komputera // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 1. — [5] s. Автор ділиться своїм досвідом та спогадами про роботу в науковій бібліотеці у 1975-1995 роках. Він описує методи роботи з читачами-користувачами інформації та використанням джерел і засобів, що підтримують роботу у відділі наукової інформації Бібліотеки Люблінського технологічного університету. З історії польських бібліотек.
- Helena Olszewska. OPAC,czyli spełnione marzenia bibliotekarki // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 1. — [4] s. Спогади та роздуми про роботу в університетській бібліотеці в м. Познань (Польща) в 1970-х і 1980-х рр. Автор порівнює окремі процеси доцифрової та цифрової епох у бібліотеках, наприклад організацію каталогів, реєстрацію читачів ін. З історії польських бібліотек
- Paulina Milewska . Mobilne Centrum Informacyjne —biblioteczny rojekt edukacyjny dla pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi // Biuletyn EBIB. — 2021. Nr. 2. — [7] s. У статті представлено досвід Інформаційно-бібліотечного центру медичного університету м. Лодзь (Польща), набутий під час реалізації освітнього проекту для працівників університету — Мобільний інформаційний центр. Автор описує положення проекту, а також практичні моменти роботи групи тренерів, що провели низку вебінарів, спрямованих на підвищення компетентності викладацького та науково-дослідного персоналу університету в галузі інформаційних та цифрових технологій. Стаття містить інформацію про використовувані інструменти та організацію онлайн-тренінгу.
- Ksenia Erdmann, Wojciech Wątor. Escape room w bibliotece // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 2. — [7] s. Автори знайомлять нас з доволі поширеною у зарубіжних публічних бібліотеках грою для користувачів «втеча з кімнати». У першій частині пояснюється концепція «втечі» та подається історичний екскурс виникнення гри, доволі поширеної у другій декаді 21-го ст. у школах та бібліотеках. Гра виникла в Азії, а згодом набула поширення в Америці та Європі. Гра передбачає, що правильне розв’язання задач і головоломок приведе учасників до ключа, який відчинить двері кімнати, в якій замкнені учасники гри. У другій частині статті автори розповідають, як створити «кімнату втечі», скласти план загадок та пропонують деякі варіанти головоломок. Слова: робота з користувачами, ігри на логіку.
- Iwona Sójkowska. Kształtowanie kompetencji informacyjnych metodą Problem Based Learning // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 2. — [6] s. Розвиток інформаційної компетенції набув, за умов пандемії, особливого значення. Це пов’язане з тимчасовим закриттям бібліотек, позбавленням користувачів доступу до бібліотечних фондів, обмеження звичного спілкування з бібліотекарями. Для підвищення цієї компетентності бібліотека Політехнічного університету м. Лодзь (Польща) розробила для студентів спеціальний курс, який допоможе останнім навчитися впевненіше користуватися цифровими ресурсами та управляти інформацією. У статті розглядається робота, що проводиться викладачами-бібліотекарями з використанням методу проблемного навчання (англ. Problem Based Learning). Авторка розповіла про методи роботи зі студентами, використані засоби активації, основні ресурси, що забезпечують досягнення цілей предмету та результати навчання, а також ресурси, що роблять заняття цікавішими.
- Marta Kostecka. Jak bibliotekarze mogą skutecznie uczyć kompetencji informacyjnych i cyfrowych dorosłych użytkowników bibliotek? // Biuletyn EBIB. — 2021. — Nr. 2. — [6] s. Для навчання інформації та цифрової грамотності користувачів бібліотек для дорослих потрібно відповісти на чотири основних запитання: Хто такі дорослі? Що таке інформаційні та цифрові компетенції? Як навчаються дорослі? Де знайти натхнення та підтримку, щоб зробити нашу освітню діяльність ефективною? Ці основні питання обговорює у своїй статті бібліотекар міської публічної бібліотеки у м. Щецин (Польща).
- Anne Ford. The library employment landscape : job seekers navigate uncertain terrain // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #5, May. Автор аналізує стан ринку праці у бібліотечній сфері США. За її спостереженнями, у період пандемії Covid-19 значно скоротилася кількість робочих місць, молоді фахівці переживали значні труднощі з працевлаштуванням. Зі спадом пандемії ситуація покращується, проте, кпім традиційного працевлаштування, бібліотечні фахівці також успішно працевлаштовуються в інших сферах, зокрема, пов’язаних з обробкою інформації.
Дата створення: 30/06/2021 × 13:14
Дата оновлення: 28/09/2021 × 10:43
Категорія:
Сторінка переглянута 1266 разів
Роздрукувати статтю
Коментарі до цієї статті
Актуальна інформація
Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.
Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.
Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.
| Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук
Голосування
|