Бібліотечному фахівцю

каталог – систематизований перелік документів б/ф із зазначенням місць їх зберігання, що ведеться на паперових картках або в електронній формі
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2019 р.

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2019 р.

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[20.06.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в II кварталі 2019 року

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[28.03.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 1 квартал 2019 р.

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[10.03.2019]

Список нових надходжень у I кварталі 2019 року

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

[28.12.2017]

Публічна Бібліотека І Реалізація Завдань Соціальної Політики

[20.10.2017]

Cемінар для бібліографів «Основні напрями бібліографічної роботи: теорія і практика».

[23.08.2017]

Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн

[04.04.2017]

Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Шановні колеги, просимо попередньо переглянути вже розміщені матеріали.
P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.
P.P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
3P.S.: Питання також можна направляти на адресу method@nplu.org
4P.S: Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org

Питання №7309 Nadiya 15/10/2019 × 13:36
Доброго дня, шановні колеги! Чи обгрунтовані вимоги централізованої бухгалтерії віддлу культури, яка обслуговує централізовану бібліотечну систему, щоб кожна бібліотека-філія здавала кошти, отримані від платних послуг, безпосередньо в банк. До сьогодні кошти здавали в централізовану бухгалтерію. Вимогу мотивують тим, що в штатному розписі відсутня посада касира, до цього кошти приймав бухгалтер. Дякуємо!
Відповідь. Пропонуємо перечитати Положення про платні послуги. Якщо Ваша бібліотека (або ЦБС) не має статусу юридичної особи, то відповідальним за введення, облік, калькуляцію платних послуг – є засновник бібліотеки (або орган управління, якому делеговані певні повноваження). У такому разі вимоги не обґрунтовані.
Питання №7308 Anna 15/10/2019 × 12:53
Доброго дня, шановні ! Підскажіть будь ласка, як розрахувати ставку прибиральниці в бібліотеці ? На який законодавчий документ спиратися?
Дякуємо за відповідь.
Відповідь. На сьогоднішній день Ви можете скористатись Додатком 2 до наказу Міністерства культури України 22.08.2012 N 900 «Примірні штатні розписи комунальних бібліотек. Примірні штатні розписи обласної універсальної наукової бібліотеки», де зазначено, що посади прибиральників службових приміщень вводяться в штати бібліотек із розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 м2 площі, що прибирається, але не менше 1 посади на бібліотеку. За наявності другої зміни додатково вводиться штатна одиниця з розрахунку 0,5 штатної одиниці на 250 м2 площі, що використовується протягом цієї зміни.

Також, звертаємо увагу на роз’яснення Мінпраці України від 01.07.1999року щодо норм прибирання службових приміщень /Режим доступу: https://www.zakon-i-normativ.info/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=28823&menu=45925 .
Питання №7307 sveta 15/10/2019 × 09:59
Чи впливає кількість екземплярів бібліотечного фонду на зайнятість бібліотекаря?
Відповідь. Впливає на якість роботи бібліотекаря з БФ, якщо мова йде про публічну бібліотеку.
Питання №7306 zebrabox_prix 06/10/2019 × 00:38
https://schweizer-lagerraume.ch/
Bravo pour ce site! Il est bien foutu!
Питання №7305 Tetiana 05/10/2019 × 12:32
Доброго дня, колеги! Під час децентралізації більшість бібліотек ЦБС були передані до ОТГ ( 20 з 27), у т.ч. дві центральні бібліотеки. Згідно кількості користувачів та відвідувань ми опинились поза групою оплати праці. З директора знімаються 10% оклада. Роботи не зменшилось, а стало більше. Питання. Чи можна перевести бібліотеку на IV групу з оплати праці, згідно Постанови № 745, додаток 7 п.3., так як бібліотека виконує всі вимоги даного пункту.(Вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання.) Дякую.
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ за № 745 вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. Умови: наявність відповідних коштів у фонді оплати праці та здійснення методичного керівництва.
Питання №7304 Ludmila 03/10/2019 × 08:15
Доброго дня! Працюю в шкільній бібліотеці. Більшість учнів користується  послугами Інтернет, книжки читають одиниці. Де фіксувати  ці  послуги в щоденнику бібліотеки(кількість виданих книг та відвідування), адже в формулярі читача це не фіксується? Дякую!
Відповідь. Введіть додаткові графи обліку в Щоденник роботи бібліотеки. Додатково див. відповідь на питання № 2591.
Питання №7303 Tania 27/09/2019 × 15:10
Доповнення до запитання №7300. Питання про шкільну бібліотеку
Відповідь. Дане питання маєте узгоджувати із керівництвом школи. Адже зазначений режим роботи шкільної бібліотеки знижує її ефективність та результативність.
Питання №7302 Raisa 27/09/2019 × 09:57
За яким зразком треба оформляти акт надходження нової літератури
( підручники)в бібліотеці  медичного коледжу комунальної форми власності?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на форму Акту приймання-передачі основних засобів, затверджену Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16).
Питання №7301 Svitlana 27/09/2019 × 07:49
http://iducz.dsns.gov.ua/
 Доброго дня!Порадьте будь-ласка генератор QR кодів.
Я знайшла таку програму он-лайн, створила коди на нові книжки, а через місяць цей код почав переправляти на зовсім інший сайт.Адреса розміщення книжок в інтернеті не змінювалась.Дякую.
Відповідь. QR-код генерується на основі введених даних (у вашому випадку url адреси розділу сайта). Закодована і збережена зображенням інформація (адреса сайта) видозмінюватись самостійно не може. Тож причину очевидно потрібно шукати в налаштуваннях вашого сайта.
Питання №7300 Tatiana 24/09/2019 × 09:02
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, які документи регламентують проведення кожного  четверга методичного дня в бібліотеці . Чи закономірно закриття бібліотеки від відвідувачів кожного четверга для проведення внутрішньої методичної роботи?
Відповідь. Щочетверга?! Для публічних бібліотек це не характерно, адже такий режим роботи буде обмежувати права користувачів.
Питання №7299 Svitlana 23/09/2019 × 12:40
http://iducz.dsns.gov.ua/
 Доброго дня!Дозвольте звернутися із запитанями:
чи є нормативні документи  щодо вимог для написання методичних рекомендацій по дисциплінам?необхідно вказувати на методичних рекомендаціях класифікаційний  індекс УДК?чи повинні методичні рекомендації зберігатися у бібліотеці?необхідно вносити їх до електронногу каталогу бібліотеки?Дякую.


Відповідь. Просимо переадресувати запит до Головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотеки імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Вона, будучи опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств. Колом завдань методичних служб публічних бібліотек України не передбачено написання методичних рекомендацій по дисциплінам.
Питання №7298 Irina 20/09/2019 × 14:26
Доброго дня, порадьте як  придбати довідник «Сучасна публічна бібліотека від А до Я»
Відповідь. Шановні колеги, Довідник не продається. Його видано за фінансової підтримки Українського культурного фонду. Проєктом передбачено, що по одному примірнику Довідник мають отримати кожна ОТГ України і ОУНБ.
Питання №7297 rsisa 17/09/2019 × 18:56
Дякую за відповідь 7295
Питання №7296 Alisa 17/09/2019 × 06:28
На скільки днів відділ культури має затримувати мою трудову книжку після звільнення?
Відповідь. Враховуючи вимоги частини першої статті 47 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) власник або уповноважений ним орган зобов’язаний у день звільнення видати працівникові копію наказу про звільнення з роботи, належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 КЗпП.

За захистом своїх трудових прав, на підставі статей 55, 124 Конституції України, статей 117, 232, 238 КЗпП, працівник маєте право звернутися безпосередньо до суду, подавши відповідну заяву в порядку Цивільного процесуального кодексу України.
Питання №7295 Raisa 16/09/2019 × 19:43
 Добрий день! Скажіть, будь ласка:  1. Якщо розробили ПОЛОЖЕННЯ про ЦБС після утворення ОТГ чи потрібен ще СТАТУТ ЦБС.
2. Структура ЦБС включає ЦБ, бібліотеку для дітей, міську бібліотеку і сільські бібліотеки, але в бухгалтерії ОТГ чомусь числиться тільки Центральна  бібліотека як одна ( дитячої і міської немає), а фунціонують  як три бібліотеки і звітуємо за три бібліотеки і в бухгалтерії відділу культури - три бібліотеки.  В Положенні показувати як три бібліотеки чи тільки одну Центральну. Дякую!
Відповідь. 1. Повинні мати щось одне – або Положення, або Статут. Зазвичай Статут розробляють, якщо ЦБС отримує статус юридичної особи. Загальні вимоги до статуту юридичної особи, вимоги до найменування юридичної особи наведено в статті 88 Цивільного кодексу України та в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». У ст. 12 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» законодавець закріпив норму про те, що у статуті (положенні) бібліотеки визначаються її статус, форма власності, джерела фінансування, вид і профіль діяльності. Статут також відображає, основні завдання діяльності бібліотеки, порядок і майнові відносини бібліотеки і засновника, структуру управління.

Пропонуємо розглянути можливість організації не ЦБС, а Публічної бібліотеки з бібліотеками – філіями. На сьогоднішній таке утворення як ЦБС вступило в суперечність з низкою нормативно-правових актів і у найближчий час ці суперечності будуть лише поглиблюватись. Рекомендуємо скористатись довідником «Сучасна публічна бібліотека від А до Я», а саме: розділом «Установчі документи бібліотеки», що представлений в Електронній бібліотеці "Культура України" на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html .

2. Положення(Статут) передбачає перелік всіх структурних підрозділів ( в т.ч. бібліотек-філій). У вашому випадку це - ПБ ОТГ(або ЦБ) + бібліотека-філія для дітей+ міська бібліотека-філія + сільські бібліотеки-філії.
Питання №7294 serrurier_marolles_en_brie 16/09/2019 × 15:54
https://www.serrurierconseils.com/serrurier-marolles-en-hurepoix/
Super votre site, j'adore !
Питання №7293 Elyzaveta 15/09/2019 × 23:15
Ви не могли б підказати за яким кодом треба облікувквати придбане програмне забезпечення для комп'ютерної техніки? Дякую.

Відповідь. За кодом економічної класифікації видатків 3160 "Придбання землі та нематеріальних активів" здійснюється придбання програмного забезпечення для комп'ютерної та обчислювальної техніки, оплата послуг із створення програмного забезпечення (програмних продуктів, інформаційних систем та комплексів, баз даних, web-сторінок/сайтів/порталів тощо) за умови передачі майнових прав власності замовнику. Враховуючи вищевикладене, придбання (створення) програмного забезпечення, за умови передачі майнових прав власності замовнику, має здійснюватися за кодом економічної класифікації видатків 3160 як придбання нематеріального активу.

Пропонуємо ознайомитись із Листом Державної казначейської служби України від 19.07.2019 р. N 16-06-06/12433 /Режим доступу:https://buhgalter.com.ua/zakonodavstvo/listi-rozyasnennya/zastosuvannya-kekv/pridbannya-stvorennya-programnogo-zabezpechennya-za-umovi-peredachi/
Питання №7292 Larisa 15/09/2019 × 01:11
Останнім часом все частіше чую термін «активний користувач». А чи існує офіційне трактування даного терміну? Дякую.

Відповідь. Активний користувач – зареєстрований користувач, який відвідує бібліотеку і використовує її сервіси або можливості протягом звітного року (джерело: «Міжнародна бібліотечна статистика» ДСТУ ISO 2789:2016).
Питання №7291 Larisa 09/09/2019 × 14:42
Доброго дня! Скажіть будь ласка як списати старі дерев'яні столи? Бухгалтерія вимагає довідку про їх утилізацію, без якої не приймає акт на списання. Як їх можна утилізувати? Дякуємо за відповідь.

Відповідь. Існують компанії, які спеціалізуються на утилізації відходів. Але часто їх послуги платні.

Відсутність в населеному пункті заготівельного пункту вторинної сировини, потребує саме від бухгалтерії, або засновника бібліотеки прийняття вмотивованого рішення щодо оформлення процедури знищення списаного бібліотечного майна. Один із варіантів - самостійна утилізація в присутності членів комісії (в т.ч. бухгалтера) по списанню, про що складається відповідний акт.

Питання №7290 Tatiana 09/09/2019 × 08:16
Добрий день!Ми не використовуємо обідню перерву. В час перерви, зазначений в розкладі роботи, бібліотеку не закриваємо, обслуговуємо читачів. У нас навчальний заклад, студентам потрібні наші послуги навпродовж всього дня.. Чи може наше керівництво скоротити наше находження на робочому місці з 8,5 годин до 8?

Роботодавець може (але не зобов’язаний) скорочувати час обідньої перерви за ініціативи співробітника. Повністю скасувати обідню перерву – не можна.

Згідно зі статтею 66 КЗпП працівникам надається перерва для відпочинку і харчування тривалістю не більше двох годин. Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Отже, обмеживши максимальну тривалість обідньої перерви двома годинами, законодавство не визначає її мінімальної тривалості. Проте її тривалість має бути такою, щоб перерва виконувала своє призначення. Тривалість перерв для відпочинку та харчування встановлюється роботодавцем самостійно у правилах внутрішнього трудового розпорядку або у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, встановлених чинним законодавством та Галузевою угодою.

(Див. Лист Міністерства соціальної політики України від 03.02.2012 р. N 31/13/133-12)

Питання №7289 Tetiana 04/09/2019 × 13:38
Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть , будь ласка. ТЕРМІНОВО. Розробляємо положення про надання платних послуг у бібліотеці. Згідно порядку визначення вартості послуг ми зобов язані закласти кошти на заробітну плату працівникам, які надають ці послуги. ПИТАННЯ. Чи обовязково потрібно виплачувати заробітну плату з зароблених коштів (заробляємо копійки). Дякую.

ПОРЯДОК визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджений Наказом Міністерства культури України,Міністерства фінансів України,Міністерства економічногорозвитку і торгівлі України 01.12.2015 № 1004/1113/1556 (Порядок).

Відповідно до ст. 13, 51 Бюджетного кодексу України, п. 2 розділу ІІІ Порядку надходження від надання платних послуг використовуються на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг.

Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких надпланових обсягів у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.

Якщо такої заборгованості немає, розпорядник бюджетних коштів спрямовує 50 відсотків коштів на заходи, що здійснюються за рахунок відповідних надходжень, і 50 відсотків коштів - на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.

У такому разі розпорядник бюджетних коштів здійснює перерозподіл обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом бюджету для проведення видатків за цими зобов'язаннями із спеціального фонду бюджету.

Питання №7288 Tania 03/09/2019 × 13:50
Доброго дня! Склалася наступна ситуація: в березні 2019 року бібліотекар пройшов атестацію та отримав 1 кваліфікаційну категорію. Після цього наказом директора школи присвоєно 10 тарифний розряд. З вересня 2019 економіст районного теріторіального відділу освіти  прислав заміну тарифних окладів та понизив бібліотекарю тарифний розряд до 9. Мотивував тим, що в атестаційному листі не вказано тарифний розряд, а так як 1 категорія передбачає присвоєння від 9 до 11 тарифного розряду, то все по закону.  На підставі якого документу чи з яких обставин економіст ТВО мав повноваження понизити розряд ? Чи законні такі дії і як можна повернути 10 тарифний розряд? Куди звертатися для захисту своїх прав? Заздалегідь  дякую

Що таке «1 кваліфікаційна категорія» бібліотекаря» ?

Економіст не має повноважень щодо встановлення працівникам тарифних розрядів.

У процесі атестації працівників культури тарифні розряди не встановлюються.

Відповідно до КзпПУ у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці — систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших — працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Питання №7277 marina 27/08/2019 × 14:05
Добрий день, підскажіть будь ласка : бібліотекар надала диплом про здобуття вищої спеціальної освіти в кінці серпня , а диплом датований 30 червня 2019 року. З якого місяця потрібно підвищувати їй розряд? Дякую.

Ми не зрозуміли питання – що означає «підвищувати їй розряд»? Відповідній посаді у штатному розписі відповідає певний тарифний розряд

Питання №7267 Nadiia 22/08/2019 × 09:22
Доброго дня! Ви б не могли роз'яснити: чиможе бібліотека ОТГ вносити певні зміни у Щоденник роботи бібліотеки без погодження з методистами з районної бібліотеки?
Відповідь. Якщо бібліотеку передано до власності ОТГ і районному методичному відділу не було делеговано певних повноважень – маєте самостійно приймати рішення, щодо внесення змін у Щоденник роботи бібліотеки.
Питання №7191 Lina 31/07/2019 × 13:51
Чи може показник відвідування бібліотеки впливати на тарифний розряд оклада бібліотекаря? Дякую.
Відповідь. На сьогоднішній день – ні. Відповідно до Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» (від 18.10.2005 № 745) посадові оклади визначаються відповідно до груп за оплатою праці . Віднесення бібліотеки до групи з оплати базується на середньорічній кількості користувачів бібліотеки і середньорічної кількості видачі документів.

Маєте можливість змінити ситуацію, долучившись до громадського обговорення проекту Плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку бібліотечної справи до 2025 року "Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України" /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245500476&cat_id=244909847 .
Питання №7190 Nadia 31/07/2019 × 13:26
Доброго дня! Звертаються до Вас бібліотекарі Борислава Львівської області. Напишіть будь ласка, чи правомірні дії міського голови, викладені у його розпорядженні нижче: Бориславська міська рада Львівської області 27.03.2019 р. №33-р. Відповідно до п.13 ч. ст..42 Закону України «про місцеве самоврядування в Україні» беручи до уваги лист начальника фін. управління міської ради Ю. Петріва від 27.03.2019р.  №01-35\205. та з метою збалансування видаткової частини міського бюджету м. Борислава у 2019 році скорочення штатної одиниці бібліотекаря: у ЗОШ №4 – 0,5 ставки (30 класів) та у ЗОШ №2 – 0,5 ставки. Щиро дякуємо.
Відповідь. 1.Є діючими «Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ), де визначено за навантаженням і кількість посад бібліотекарів в ЗНЗ. Але, для більш детальної інформації, Вам необхідно переадресувати запит до методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, що є науково-методичним центром мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України: 380 (44) 467-22-14, dnpb@i.ua.

2. Щодо публічних бібліотек України, зазначимо: відповідно до п. 3 «ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF): Публічні бібліотеки повинні бути доступні для населення не менше 40 годин на тиждень. Час роботи публічної бібліотеки не повинен повністю збігатися з часом роботи основної частини населення території, що обслуговує бібліотека.
Питання №7189 Natalia 30/07/2019 × 08:15
http://ounb@library.ck.ua
Доброго дня! Підкажіть , у нас в бібліотеці укладається новий колективний договір. Частина членів нашого колективу не є членами профспілки. І в договорі права членів профспілки і членів колективу різняться, а саме у питанні надання вихідного дня у день народження працівника і т.п.
Відповідь. 1. Положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України).

2.Уточнення: якщо ви бюджетна установа, то яким чином врегулюєте питання надання додаткового вихідного дня у день народження працівника, адже відповідно до КЗпП України, ЗУ «Про оплату праці», Постанов КМУ зміна режиму роботи у відповідному місяці (наприклад, додаткові дні відпочинку у зв’язку з днем народження), потрібно видати щоразу наказ (розпорядження) керівника про зміну режиму роботи?
Питання №7188 Lina 24/07/2019 × 09:46
Ви не могли б прописати процедуру перейменування бібліотеки ? Будемо дуже вдячні!
Відповідь. 1. Пропонуємо опрацювати наступні НПА: ч.3 ст. 24, ст. 37, ч. 10 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.05.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80 ), ЗУ «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» (у редакції від 21.05.2015 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4865-17 ), ЗУ «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» (317-VIII, визнання конституційним від 16.07.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/317-19 ).

2. Готуєте подання. До подання маєте надати: інформаційну довідку про фізичну особу, ім’я, якої пропонується присвоїти, ювілейну, святкову чи історичну дату або назву історичної події, що пропонується присвоїти юридичній особі або об’єкту права власності. Також, якщо у фізособи, ім’я якої пропонується присвоїти юрособі або об’єкту права власності, є родичі (діти, вдова, вдівець, а якщо їх нема – батьки, рідні брати або сестри), додається їх письмова згода на присвоєння імені.

3. Проводиться громадське обговорення. Порядок проведення громадського обговорення врегульовано постановою КМУ від 24.10.2012 №989 /Режим доступу: https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/989-2012-%EF .

Громадське обговорення має передбачати:

оприлюднення інформаційного повідомлення про проведення;

опрацювання організаторами громадського обговорення висловлених пропозицій (зауважень) щодо присвоєння юрособам імен фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій та проведення аналізу поданих пропозицій (зауважень);

узагальнення та оприлюднення результатів громадського обговорення.

3. Здійснюються розрахунки та кошторис витрат, пов’язаних з присвоєнням юрособі або об’єкту власності імені фізичної особи, ювілейної та святкової дати, назви і дати історичної події.

4. Вирішення питань стосовно перейменування належить до повноважень місцевої ради. Вирішуються подібні питання на її пленарних засіданнях, на підставі подання про присвоєння імені фізичної особи, ювілейної та святкової дати, назви і дати історичної події та документів (+ додатків).
Питання №7187 Natalia 21/07/2019 × 02:36
Доброї ночі,адже я не сплю тому , що думаю за свою долю. Я пропрацювала в шкільній бібліотеці 27 років, маю вищу бібліотечну освіту весь час працювала на 0,5 ставки. В цьому році голова райдержадміністрації наказав скоротити шкільних бібліотекарів, мотивує, що бракує коштів виплачувати заробітню платню. Директор школи , знаходячись у плановій відпустці , вручила мені повідомлення. Скажіть ,будь- ласка , це правомірно? Я від несподіванки підписала цей документ, а потім вже зрозуміла все скоєне . Мене звільняють на підставі частини 1 статті 49-2 Кодексу Законів України про працю та за п.1 ми.40 КЗпП України . Чи можливі такі скорочення в школі, якщо шкільна бібліотека є невід'ємним підрозділом школи ? Як можуть діти 11 класів бути без бібліотеки? Запропонували 10 відсотків окладу вчителя за завідування бібліотекою . Можна це оскаржити в суді чи що робити в такій ситуації , ми бібліотекарі такі безпорадні в житті! Дякую Вам велике за відповідь....
Відповідь. На період власної відпустки директор школи не може виконувати посадові обов’язки. Стаття 49-2 КЗпП передбачає здійснення змін в організації виробництва і праці. Якщо Ваш роботодавець вирішив ліквідувати певний структурний підрозділ у школі (бібліотеку) чи її реорганізувати, він повинен скласти техніко-економічне обґрунтування причин проведення таких змін. «Типовими штатними нормативами закладів загальної середньої освіти» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1308-10 ) передбачено посади зав. бібліотеки, бібліотекарів. Ситуація має вирішуватись у правовій площині. Рекомендуємо звернутись до юриста та профспілки працівників освіти.
Питання №7186 Olena 17/07/2019 × 17:28
Доброго дня! Півтора роки тому в нас створили публічну бібліотеку. Всі працівники, які працювали в ЦБС  автоматично перейшли на роботу до публічної бібліотеки. Перегляду штатів не було. Склалась така ситуація, що в центральній бібліотеці працює два працівники на повну тарифну ставку: директор публічної бібліотеки і бібліотекар(населення 1866 чоловік). Оскільки центральна бібліотека отримує книги на всі бібліотеки-філії і, звичайно ж, займається обробкою, обліком і розподілом отриманої літератури, то виходить дуже велике навантаження і часу на ці роботи не вистачає. Проаналізувавши навантаження на працівників бібліотек-філій, прийшли до висновку, що в працівника, який працює на 0.5 тарифної ставки, мале навантаження, оскільки всього населення в даному населеному пункті не досягає навіть 200 чоловік. Було вирішено цього працівника, який працює на 0.5 тарифної ставки, перевести на 0.25 ставки, а на 0.25 ставки навантажити роботою з обробки нових надходжень в центральній бібліотеці. Але працівник категорично заперечує в такому перегляді навантажень і погрожує скаргами.  Як нам вийти з цього скрутного становища, і взагалі, чи правомірно такий перегляд навантажень на працівників і як це документально правильно оформити? Заздалегідь,  дякуємо.
Відповідь. Будь-які зміни умов трудового договору повинні відбуватися з дотриманням норм трудового законодавства та не порушувати прав працівників. Ваша пропозиція щодо переведення працівника на 0,25 і 0,25 ставки передбачає зміну умов трудового договору – зміну істотних умов праці (режим роботи, суміщення професій, зміну розрядів та найменування посад тощо). Зміни істотних умов праці врегульовано ст. 32 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 . Якщо ЦБ немає статусу юрособи, дії щодо зміни істотних умов праці має здійснювати роботодавець працівника.
Питання №7185 Nadia 12/07/2019 × 09:05
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, яка процедура закриття систематичного каталогу. Хто має приймати відповідне рішення? Якщо можна, на електрону скриньку надіслати копію наказу, для прикладу. Дякую.
Відповідь. Приймаєте методичне рішення з обґрунтуванням, а потім вже видається відповідний наказ керівника бібліотека. Також, вносяться зміни до Положення про систему каталогів бібліотеки, посадові інструкції окремих працівників (якщо робота із СК там була передбачена).
Питання №7184 Nata 08/07/2019 × 15:46
 Доброго дня! Яка процедура закриття бібліотечних пунктів?
Відповідь. Керівник бібліотеки (із статусом юрособи) видає відповідний наказ щодо ліквідації ПВ. У разі відсутності статусу юрособи відповідний наказ має видати орган управління (відділ культури).
Питання №7183 Tania 04/07/2019 × 13:50
Доброго дня! Питання : як правильно вести облік кількості відвідувань при масовій видачі підручників на початку навчального року, якщо підручники видаются на класного керівника в шкільній бібліотеці?
Відповідь. Питання поза межами нашої компетентності. Пропонуємо переадресувати запит до методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, що є науково-методичним центром мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України: 380 (44) 467-22-14, dnpb@i.ua.
Питання №7182 Olena 26/06/2019 × 12:21
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, чи існують норми навантаження на метр квадратний в книгосховищі і кількість книжок на метр квадратний?
Відповідь. Нам не відомі нормативи, що уможливлюють здійснення «навантаження на метр квадратний в книгосховищі». У той же час, Ви маєте право самостійно розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високі продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію.
Питання №7181 Lina 26/06/2019 × 10:31
Чи існує норма списання книг, виявлених при переобліку бібліотечного фонду як нестача? Дякую за відповідь.
Відповідь. Не існує. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). У Протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства, мають бути зазначені причини нестач, втрат, лишків. У разі виявлення нестач, а також втрат від псування цінностей їх відносять на рахунок винних осіб. Розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства.

Бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов.
Питання №7180 Tatiana 21/06/2019 × 14:14
Доброго дня! Чи передбачене підвищення посадового окладу працівникам бібліотеки (завідуючій бібліотекою та  бібліотекарю 1 категорії), якщо вони працюють у колегіумі? І якщо так, то які документи це регламентують ?
Відповідь. Мають право на підвищення посадового окладу на 10 %: керівники та педагогічні працівники гімназій, ліцеїв, колегіумів, коледжів, гімназій-інтернатів, ліцеїв-інтернатів, колегіумів-інтернатів, вищих професійно-технічних навчальних закладів, вищих художніх професійно-технічних навчальних закладів, професійно - художніх училищ, художніх професійно-технічних училищ (див. п. п. б п.28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (затверджено наказом МОН України від 15.04.93 р. N 102). У цьому пункті Інструкції відсутня прив’язка «Керівних» працівників до певного статусу (саме педагогічного). Додатково радимо розшукати журнал Бухгалтерія:Бюджет. – 2019. - № 11, де наведено роз’яснення щодо підвищення окладу «за заклад» (+10 %) .

Посада бібліотекаря І категорії не належить до керівних посад.
Питання №7179 Raisa 13/06/2019 × 18:12
Скажіть, будь ласка, чи можна написати наказ на відпустку спочатку на 10 днів, пропустити суботу і неділю як вихідні, а потім з понеділка другий наказ на решту відпустки. Чи це буде правомірно. Дякую
Відповідь. Якщо такий поділ передбачено графіком відпусток – це правомірно, якщо ні – на розгляд керівництва. Зазвичай при такому поділі відпустки працівнику нараховують менше коштів.

Нагадуємо, що щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів.
Питання №7178 oksana 08/06/2019 × 03:48
Доброго дня!
Мене цікавлять правила складання бібліографічного опису (для ведення облікового, алфавітного та систематичного каталогів бібліотеки). Підкажіть, будь ласка,   якими ДСТУ  потрібно керуватися,  та які зміни внесені в них на сьогодні. Дякую.
Відповідь. При складанні бібліографічного опису потрібно керуватися такими нормативними документами:

ДСТУ ГОСТ 7.1 : 2006. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання. – К.,2007.

ДСТУ ГОСТ 7.80 : 2007 Бібліографічний запис. Заголовок. Загальні вимоги та правила складання. – К., 2009.

ДСТУ ГОСТ 7.51 : 2003 Картки для каталогів і картотек. Каталогізація у виданні. Склад, структура даних та видавниче оформлення. – К.,2004.

Перелік чинних правових документів з бібліотечної справи Ви можете знайти на сайті Бібліотечному фахівцю Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого, розділ Офіційна інформація, лінк Стандарти /Режим доступу: http://profy.nlu.org.ua/articles.php?lng=uk&pg=84 ; на сайті Державної наукової установи «Книжкова палата України ім. І. Федорова», розділ Бібліотекарю, лінк Законодавчо-нормативна база /Режим доступу: http://www.ukrbook.net/bibliotek.html

Зав. сектору – Сосова Л.П.

Питання №7177 Oleksandr 06/06/2019 × 10:18
http://library.ndu.edu.ua/
У 2018 році Національна бібліотека України імені Ярослава Мудрого презентувала ЕБД "Книжкові пам'ятки України". Де можна ознайомитися з базою та напрацюваннями фахівців?
Відповідь. Доброго дня! Презентація ЕБД «Книжкові пам'ятки України» відбулася на семінарі «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток» 15 листопада 2018 р. Співробітники НБУ ім. Ярослава Мудрого запропонували зберігати в спеціальній базі даних відомості, що надходитимуть від експертних груп. Експертні групи створюються в бібліотеках відповідно до третього розділу Порядку відбору рукописних книг, рідкісних і цінних видань до Державного реєстру національного культурного надбання, затвердженого наказом Міністерства культури України від 14 червня 2016 № 437.

Результатом роботи експертних груп, крім іншого, мають бути пропозиції щодо включення книжкових пам’яток та колекцій-книжкових пам’яток до Державного реєстру національного культурного надбання.

Декілька фондоутримувачів вже створили у себе експертні групи та передають напрацьовані ними документи до НБУ ім. Ярослава Мудрого. Таким чином база наповнюється. В ній зберігаються також інформація про передані до Мінкультури документи.

Щодо ознайомлення з напрацюваннями. База даних – це один з інструментів виконання наказу Міністерства культури України від 14 червня 2016 № 437. Кінцевим результатом виконання наказу має стати Державний реєстр національного культурного надбання в частині книжкових пам’яток. Де та яким чином буде оприлюднюватися інформація з Реєстру – рішення приймає Міністерство культури України.

Збір та зведення інформації від фондоутримувачів в НБУ ім. Ярослава Мудрого веде відділ книгознавчих досліджень.

Електронна адреса для пропозицій від експертних груп та запитань vkd@nplu.org

Лідія Рогальчук, відділ книгознавчих досліджень
Питання №7176 Mary 06/06/2019 × 07:53
Доброго дня! Будь ласка, дайте відповідь на питання: який порядок надання бібліотечним працівникам матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань? Чи потрібне Положення про надання матеральної допомоги, комісія, акт обстеження, обов'язкове зазначення причини надання допомоги. Чи достатньо тільки заяви працівника?Дякую за відповідь!
Відповідь. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань виплачується за рішенням керівника бібліотеки в розмірі до одного посадового окладу (ставки зарплати) на рік. Право на такі виплати мають працівники, які обіймають посади, наведені в додатку до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою КМУ від 22.01.2005 р. № 84.

Слід зауважити, що матеріальна допомога на «соцпобут» не є обов’язковою виплатою і виплачується за наявності коштів. Якщо фонд оплати праці, затверджений в кошторисі, для виплати матдопомоги на «соцпобут» недостатній, то вона може не виплачуватися. Якщо коштів не вистачає на її виплату в розмірі посадового окладу, то вона може бути виплачена в розмірі меншому, ніж посадовий оклад. Остаточне рішення про виплату матеріальної допомоги на «соцпобут» у тому чи іншому розмірі приймає керівник (директор, завідувач) бібліотеки.

Створювати комісії, складати акти обстеження – не потрібно. Умови виплати зазначеної допомоги, обставини, за яких вона виплачується, визначаються у відповідному Положенні або у Колективному договорі.
Питання №7175 Lina 04/06/2019 × 15:08
Який договір необхідно заключати  із сезонним працівником (гардеробником) - сезонний або трудовий ? Дуже дякую.
Відповідь. Сезонний трудовий договір є різновидом строкового трудового договору. Сезонними вважаються роботи, які, зокрема, містяться в Списку сезонних робіт і сезонних галузей (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 1997 року № 278) та їх тривалість не перевищує шести місяців. Таким чином, під час приймання на сезонні роботи трудовий договір з працівником можна укласти на строк, який не перевищує тривалості сезону, тобто 6 місяців. При укладенні сезонного трудового договору роботодавець зобов’язаний попередити працівника про сезонний характер роботи, що відображається в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу, у якому зазначається, що цей працівник приймається саме на сезонну роботу.
Питання №7174 Naalia 03/06/2019 × 10:28
http://biblioteka.lviv.ua
Добрий день! Уточнення щодо запитання 7172. Стаж роботи працівника у ДНПБУ з березня 2014 року на посадах: молодший науковий співробітник, зав. сектору відділу науково-аналітичної обробки і поширення інформації у сфері освіти, провідний науковий співробітник  та старший науковий співробітник цього ж віддділу. Загальний стаж роботи в бібліотеці - 4 роки 10 місяців. У ЦБС для дітей прийнята на посаду бібліотекаря І категорії згідно штатного розпису.
Відповідь. Освіта, посада, стаж (4 роки 10 місяців) дозволяють фахівцю займати посаду бібліотекаря І категорії .
Питання №7173 Maria 02/06/2019 × 19:42
Прошу допомогти:чи може керівник бібліотеки самостійно зменшити бібліотекарю відпустку з 28 до 24 днів?Дякую за відповідь.
Відповідь. Одноосібно не може. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про відпустки» (редакція від 01.01.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ): щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору. Також, працівник має право на щорічну додаткову відпустка за особливий характер праці, тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою. Перевірте Ваш Колективний договір.
Питання №7172 Natalia 29/05/2019 × 10:29
http://biblioteka.lviv.ua
Добрий день!  В ЦБС прийняли працівника, який 7 років працював у науково-педагогічній бібліотеці завідувачем сектору аналітичної інформації, згодом старшим науковим співробітником відділу наукової реферативної та аналітичної інформації у сфері освіти. Має ступінь кандидата історичних наук. На посаді бібліотекаря б/к згідно запису в трудовій книжці працювала 2 місяці.   Згідно щтатного розпису прийнята на посаду бібліотекаря І категорії.Чи є правомірним таке призначення? Чи потрібно атестувати на бібліотекаря І категорії?
Відповідь. Призначення правомірне, адже працівник працював 7 років на посаді зав. сектору аналітичної інформації в науково-педагогічній бібліотеці. Окремо атестувати не потрібно. Атестація відбувається відповідно терміну, зазначеного у Положенні про атестацію Вашої бібліотеки.
Питання №7171 Lyudmyla 23/05/2019 × 10:29
Добридень, колеги! Допоможіть розібратися: як зараховується відвідування сайту бібліотеки та сторінок в соціальних мережах до загальної кількості відвідувань? Якими інструментами варто користуватися, і чи існують певні інструкції для цього? Дякую.
Відповідь. На сьогоднішній день публічні бібліотеки України здійснюють облік читачів згідно Розділу 7 Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика". Правила обліку читачів, які звернулися до бібліотеки через електронні інформаційні мережі прописані в п.7.4, п.7.4.1 вищезгаданого стандарту. В той же час, статистичні звіти про роботу бібліотек складаються на підставі встановлених документів первинного обліку. В бібліотеках, що віднесені до сфери управління Міністерства культури України, облік роботи ведеться в відповідності до форми статистичної звітності № 6-НК. Відповідно до п.5.3. «Інструкції …» передбачено облік кількості звернень на веб-сайт бібліотеки.

Відвідування блогу автоматично відображається на лічильнику. Якщо робота з підтримки блогу ведеться співробітниками певного підрозділу бібліотеки, в робочий час, відображена в посадових інструкціях та планах роботи, тоді можна вести мову про включення показників відвідування блогу до загальних звітних показників цього підрозділу бібліотеки.

Жоден нормативно-правовий документ не дозволяє відображати в статистичній звітності бібліотеки відвідування сторінок у соцмережах.
Питання №7170 Oksana 21/05/2019 × 20:15
Шановні колеги, допоможіть чи може директор бібліотеки самостійно складати графік відпусток, без погодження із працівниками бібліотеки?

Відповідь. Ні, не може. Необхідність складання цього документа передбачена законодавством, зокрема частиною 4 ст. 79 КЗпП і частиною 10 ст. 10 ЗУ «Про відпустки» (від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР, редакція від 01.01.2019 року). Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, і доводиться до відома всіх працівників. При складанні графіків ураховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та можливості для їх відпочинку.
Питання №7169 olga 21/05/2019 × 14:42
Доброго дня, Просимо Вас вказати адреси сайтів, що пропонують участь у грантах, конкурсах для покращення матеріально - технічної бази сільських бібліотек ОТГ. Дякую.
Відповідь.Окремого ресурсу, який би пропонував гранти бібліотекам для покращення їх матеріально - технічної бази – не існує. Вам необхідно моніторити різні ресурси. Серед існуючих звертаємо увагу на:

Посольство США в Україні (https://ua.usembassy.gov/uk/%20education-culture-uk/ );

Culture Bridges /Режим доступу: http://culturebridges.eu/key-dates ; Ресурсний центр Гурт /Режим доступу: https://gurt.org.ua/news/grants/ ;

Сайт Децентралізація: Карта донорів: /Режим доступу: https://donors.decentralization.gov.ua/ ;

Портал Громадський простір : Конкурси /Режим доступу: https://www.prostir.ua/category/grants/ ;

блог «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://oth.nplu.org/ .

Також пропонуємо долучатись (за наявністю) до Громадського бюджету («Бюджет участі»).
Питання №7167 larysa 08/05/2019 × 12:33
Доброго дня! Працюю на 0.5 ставки бібліотекаря у ЗОШ  1-3 ступенів. Маю вищу педагогічну освіту.  Скільки годин я маю право викладати в школі? Щиро дякую!
Відповідь. Дане питання поза межами нашої компетенції. Можемо лише зазначити: якщо за основною роботою Ви бібліотекар на 0,5 ст. – маєте працювати 20 годин на тиждень.
Питання №7166 Olga 08/05/2019 × 08:18
Доброго дня! Скажіть будь ласка, як оплачується робота у святкові та вихідні дні, бібліотекарям, якщо бібліотекарі користуються додатковою відпусткою (7 днів) за ненормований робочий день. Дякую.
Відповідь. Під час працевлаштування власник або уповноважений ним орган зобов'язаний ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором. Саме в цих документах затверджено режим роботи установи. Працівник вирішує для: погодитись або відмовитись від працевлаштування. Трудовий розпорядок може передбачати необхідність працювати в загальноприйняті вихідні дні – суботу або неділю. Якщо склалось, що необхідно відпрацювати у Ваш вихідний день, то робота у вихідний день може компенсуватися, за згодою сторін, наданням іншого дня відпочинку або у грошовій формі у подвійному розмірі. Оплата за роботу у вихідний день обчислюється за правилами статті 107 КЗпП України.

Святкові і неробочі дні ст. 73 КЗпП/Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08. Напередодні святкових тривалість роботи працівників,скорочується на одну годину. Якщо виникла необхідність здійснювати обслуговування населення в святкові дні, то робота у зазначені дні компенсується відповідно до статті 107 КЗпП.

Зазвичай додаткова відпустка надається за особливий характер праці. Умови надання додаткової відпустки прописується у Колективному договорі.
Питання №7165 Galyna 02/05/2019 × 14:15
Добрий день. Поясніть, будь ласка, чи може місцева влада (або ОТГ) закрити всі шкільні бібліотеки міста, створивши т.з. Центр з видачі підручників? У місті налічується 8 ЗНЗ.
Відповідь. Ні, не може.

Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу (затверджено наказом Міносвіти України від 14 квітня 1999 р. N 139 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0139281-99 )передбачено, що: Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу є його обов'язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої документації,що затверджується директором закладу. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати