Бібліотечному фахівцю

Бібліотека - забезпечує акумуляцію і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[08.07.2020]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I півріччі 2020 року

[30.06.2020]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[23.12.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 4 квартал 2019

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[05.12.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в IV кварталі 2019 року

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2019 р.

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2019 р.

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[20.06.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в II кварталі 2019 року

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[28.03.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 1 квартал 2019 р.

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[10.03.2019]

Список нових надходжень у I кварталі 2019 року

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

[28.12.2017]

Публічна Бібліотека І Реалізація Завдань Соціальної Політики

[20.10.2017]

Cемінар для бібліографів «Основні напрями бібліографічної роботи: теорія і практика».

[23.08.2017]

Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн

[04.04.2017]

Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7418 Ольга 09/08/2020 × 11:37
Як має діяти керівництво бібліотеки, якщо температура в приміщенні бібліотеки досягає 30 градусів? Дякую.
Відповідь. Роботодавці зобов’язані забезпечити належні умови праці працівникам на виробничих об’єктах в умовах дії високих температур:

• відкоригувати розпорядок робочого дня, тривалості робочої зміни та обідньої перерви, збільшити кількість технологічних перерв, а саме: запровадити ранній початок робочого дня і, відповідно його закінчення, зменшити тривалість робочих змін, збільшити обідню перерву;

• забезпечити працівників питною водою, не допускати їх перегріву;

• провести позапланові інструктажі з працівниками щодо дотримання вимог безпечного ведення робіт та надання долікарської допомоги у разі сонячного та теплового удару, запаморочення;

• доукомплектувати медичні аптечки на робочих місцях.
Питання №7417 Lido 07/08/2020 × 10:19
Доброго дня, бібліотека центральна, публічна.
У відповіді на Питання №7414 "Дописи у ФБ (як офіційних площадках бібліотеки) відносимо до інформаційно-рекламних заходів (див. Розділ 7 Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи). Здійснюється облік їх кількості (щоденно, щотижнево)."Підкажіть рахувати чи ні перегляд дописів? І якщо рахувати, то буде вірним кількість переглядів заносити до щоденника у 3 частину графу "кількість обслужених користувачів"?Дякуємо.
Відповідь. Рішення, щодо обліку (лайків/коментарів/переглядів) приймаєте самостійно: методичне рішення, Інструкція з обліку в Щоденниках роботи бібліотек тощо. Дозволимо нагадати, що в офіційній статистичній документації (6-нк, в ЕСМаР) вищезазначені показники не враховуються.
Питання №7416 svitlana 03/08/2020 × 08:41
Доброго дня! Як передати фонд ВСО з центральної бібліотеки на сільські?
Відповідь. Якщо це єдина система (наприклад, ЦБС), то шляхом складання Актів прийому-передачі та відповідних записів у Книгах сумарного обліку БФ.
Питання №7415 inna 29/07/2020 × 11:14
Доброго дня! Адміністрацією новоутвореної бібліотечної системи було розроблено та погоджено з первинною профспілковою організацією проєкт посадової інструкції в якій зазначено: « Заступник директора повинен дотримуватись положень режиму роботи з ненормованим робочим днем (а саме:допускається виконання роботи, в межах трудових обов’язків, понад нормальну тривалість робочого дня без додаткової оплати та без компенсації). Шановні колеги, підкажіть будь ласка, чи правомірні вимоги новоутвореної адміністрації? Дякую.
Відповідь. Це неправомірні дії. Формування «…допускається виконання роботи, в межах трудових обов’язків, понад нормальну тривалість робочого дня без додаткової оплати та без компенсації» є підставою позову до суду.
Питання №7414 lana 17/07/2020 × 09:50
Надайте роз'яснення, будь ласка, як відображати у звітах такі форми роботи бібліотеки: передачі на радіо цикл "Радіобібліотека" та ведення інформаційно-літературної сторінки міської бібліотеки в Фейсбуці, як онлай форми масової роботи. Заздалегідь вдячні.
Відповідь. В період карантину більшість заходів публічних бібліотек перейшли у віртуальний простір. Звичайно, для їх підготовки і проведення бібліотекарі витрачають час, а, отже, і це має відображатися у звітних документах.

На сьогоднішній день форми статистичної звітності і обліку залишаються такими як були до карантинного періоду.

Одиницею обліку заходів є один захід - виставка, усний огляд, день інформації, екскурсія тощо, зареєстрований у документації (або БД), прийнятій у бібліотеці.

Додатково в прийнятій документації (або БД) ведеться облік експонованих і виданих документів, а також учасників заходів.

Відповідно до ратифікованого в Україні Стандарту ISO 2789:2016 (ISO 2789:2013, IDT) ДСТУ Міжнародна бібліотечна статистика (прийнято та надано чинності: наказ ДП "УкрНДНЦ" від 22.08.2016 р. № 244 з 2016–09–01) Подія – організована діяльність з культурною, освітньою, соціальною, політичною, науковою або іншою метою. Наприклад, виставки, зустрічі з авторами, екскурсії, літературні дискусії, майстер-класи тощо. Обліковуються тільки ті, що організовані бібліотекою самостійно або у співпраці з іншими установами. Віртуальні заходи включені. Тобто, якщо Ви проводите захід онлайн і можете порахувати присутніх осіб у прямій трансляції (через лічильники чи інші форми реєстрації) це відображається в первинних облікових документах (Паспорт заходу, Щоденник роботи). Подальші перегляди, лайки, коментарі на запис події вважати відвідуваннями заходу не коректно.

Дописи у ФБ (як офіційних площадках бібліотеки) відносимо до інформаційно-рекламних заходів (див. Розділ 7 Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи). Здійснюється облік їх кількості (щоденно, щотижнево).
Питання №7413 Vitalina 15/07/2020 × 08:54
Доброго дня!
Працюю у бібліотеці бібліотекарем понад 40 років. Маю 30% за вислугу років. При нарахуванні заробітної плати отримую мінімальну заробітну плату. Чи є правильним нарахування відсотків на посадовий оклад, які поглинає доплата до мінімальної зарплати?
Відповідь. Уточніть посаду, яку Ви обіймаєте: бібліотекар, бібліотекар І чи ІІ категорії?
Питання №7412 Зінаїда 13/07/2020 × 17:05
Скажіть будь ласка, яким є максимальний термін розрахунку після звільнення? Я звільнилась з бібліотеки (примусово) два тижні тому, мене годують щодня обіцянками. Як мені діяти? Дякую
Відповідь. Згідно зі статтею 116 Кодексу законів про працю, при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Тобто, останній робочий день — це день, коли мають здійснити всі виплати у випадку, якщо працівник «на місці».

Відсутність коштів у роботодавця не може бути підставою невиплати належних працівникові коштів та не звільняє його від відповідальності.

Згідно зі статтею 117 Кодексу законів про працю, у випадку невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних працівнику сум при звільненні у відповідні строки, при відсутності спору про їх розмір, підприємство, установа, організація повинні виплатити середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

У разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної заробітної плати без обмеження будь-яким строком. В категорії трудових справ держава надає багато пільг працівнику. Наприклад, при поданні позовної заяви в даній категорії справ, судовий збір не сплачується, згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 8 березня 2011 року № 3674-VI. Також у трудових спорах допускається стягнення моральної шкоди. Відшкодування власником або уповноваженим ним органом такої шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення законних прав працівника призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв’язків і вимагають додаткових зусиль для організації свого життя.
Питання №7411 Natalya 07/07/2020 × 09:24
http://library.ck.ua
Доброго дня! Під час карантину частина бібліотечних працівників працювали на 2\3 ставки. А зараз , коли вони йдуть в чергову відпустку їм не додають по 1 дню як за ненормований робочий день  і відповідно не оплачуюють. Чи правомірні такі дії?
Відповідь. Шановні колеги! Просимо чітко вказати, як саме, в умовах карантину, ви працювали на 2/3 ставки: на умовах неповного робочого дня, неповного тижня або ви були на «простої» ?
Питання №7409 ivanna 23/06/2020 × 11:08

Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні питання: бібліотекар дитячої бібліотеки до 1 квітня працювала на 1,0 ставки, тобто повний робочий день. У цей період вона використала 14 календарних дні чергової відпустки. З 1 квітня ця людина переведена на 0,5 ставки і працює неповний робочий день і в липні хоче використати решту відпустки. Питання: чи має право даний працівник на додаткову відпустку за особливий характер праці? Дякую.

Відповідь. Тривалість щорічної основної відпустки, яка надається працівникам за відпрацьований робочий рік, має бути не менше ніж 24 календарні дні (ст. 75 КЗпП і ст. 6 Закону про відпустки).

Донедавна працівники, яким встановлений неповний робочий день, а також ті, кому неповний робочий час встановлений шляхом зменшення тривалості робочого тижня з одночасним зменшенням тривалості робочого дня, не мали права на щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день. Наразі Мінсоцполітики вважає, що працівникам з неповним робочим днем, які зважаючи на специфіку роботи виконують основну роботу поза межами робочого часу, може бути встановлений ненормований робочий день і, відповідно, щорічну додаткову відпустку на умовах, визначених у колективному договорі. Тобто: роботодавці мають право самостійно визначати, чи можна вважати, що працівник з неповним робочим днем працює в умовах ненормованого робочого дня, і, відповідно, надавати або не надавати йому щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день. Відповідне рішення обов’язково має бути зафіксоване в колективному договорі.

Пропонуємо опрацювати Лист Мінсоцполітики «Щодо щорічної додаткової відпустки за ненормований робочий день при неповному робочому дні» від 10.10.2017 р. N 2536/0/101-17/284 /Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/11638-2536s-17.html

Питання №7408 олена 06/06/2020 × 00:54
Чи обов’язково бібліотеці, де працює один працівник, вести Табель?
Відповідь. Якщо мова йде про Табель обліку робочого часу – вести його обов’язково!

Відповідно до листа Мінпраці від 13.05.2010 р. №140/13/116-10 ведення Табеля є обов’язковим, як для великих так і малих підприємств. Табель обліку робочого часу – поіменний список усіх працівників підприємства чи організації з відмітками про використання робочого часу протягом облікового періоду.

Якщо кількість працівників є невеликою, Табель ведуть фахівці бухгалтерії. На великих підприємствах Табель ведуть кадровики Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів ОМС.
Питання №7407 Олена 05/06/2020 × 12:31
Чи можна під час карантину поділити щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день на частини? Дякую
Відповідь. Статтею 12 Закону України «Про відпустки» від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 передбачено можливість поділу щорічної відпустки на частини будь-якої тривалості за умови, що основна безперервна її частина становитиме не менше 14 календарних днів.

Згідно зі статтею 4 Закону № 504 щорічна відпустка складається з:

— основної відпустки;

— додаткової відпустки за роботу зі шкідливими й важкими умовами праці;

— додаткової відпустки за особливий характер праці, зокрема й за ненормований робочий день;

— інших додаткових відпусток, передбачених законодавством.

Виходячи із зазначеного, щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день можна поділити на частини.
Питання №7406 Tamara 04/06/2020 × 13:40
Доброго дня. Роз'ясніть, будь ласка, автор своїх книг, які він раніше подарував бібліотеці, які стоять на балансі бібліотеки, звернувся з проханням повернути йому ці книги, бо вважає їх недоопрацьованими. Як нам діяти в законний спосіб?
Відповідь. Доберіть слова і делікатно поясніть дарувальнику, що подібні дії – неможливі.
Питання №7405 Svitlana 02/06/2020 × 21:57
http://idundcz.dsns.gov.ua/
Добрий день!У бібліотеку нашого навчального закладу передано на зберігання звіти науково-дослідних робіт. Як правильно робити облік звітів НДР?
Дякую.
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до до фахівців методичного відділу Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Т.Г.Шевченка, яка здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів ІІІ та IV рівнів акредитації всіх систем та відомств: http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/about/metod.php3 або до Державної науково-педагогічної бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: https://dnpb.gov.ua/ua/%d0%b7%d0%b0%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b0%d0%b9-%d0%b1%d1%96%d0%b1%d0%bb%d1%96%d0%be%d1%82%d0%b5%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%8f/

В публічних бібліотеках обліковують усі документи, що надходять до БФ.
Питання №7403 Viktoria 27/05/2020 × 08:46
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, вирішити таке питання: як правильно обліковувати діяльність відділів обслуговування ЦМБ та бібліотек-філій в "Щоденнику робити" під час карантину?  Заробітна плата отримується бібліотекарями в повному обсязі. Хоча обслуговування користувачів фактично було відсутнє  (не було фізичного доступу до бібліотеки), але бібліотекарі під час карантину працювали у віддаленому доступі, де активно ведуть спілкування з користувачами, виконують великий обсяг роботи зі створення мультимедійних продуктів (віртуальні книжкові виставки, презентації, челенджі та флешмоби тощо). Соціокультурна діяльність бібліотек наразі перейшла в Інтернет-простір. Маємо навіть таку інновацію, як проведення інтернет-заходу до Дня вишиванки! Але тепер постає питання обліку цієї роботи. Тож як коректно заповнити "Щоденники роботи" в графі "Кількість робочих днів ", а також частини 1,2,3 та 4 "Щоденника..."? Як коректно обліковувати соціокультурну та інформаційну діяльність бібліотеки під час карантину при умові фізичної відсутності користувачів? Заздалегідь дякую за відповідь!
Відповідь. 1-а і 2-а частини Щоденника роботи не заповнюється, адже бібліотека, відповідно до на наказу, не здійснювала фізичне обслуговування користувачів. Довідково-інформаційну, соціокультурну роботу (віртуальні виставки, флешмоби, День вишиванки в режимі онлайн тощо) обліковуєте в 3-ій і 4 –ій частинах Щоденника (або в інших, затверджених в бібліотеці, облікових документах). Працівники бібліотеки, які працюють дистанційно, мають планувати, обліковувати і звітувати за виконану роботу.
Питання №7402 okcana 26/05/2020 × 10:12
http://nvk.dubrlibr.rv.ua
Доброго дня. Підкажіть ,будь-ласка, якими офіційними документами повинна керуватися бібліотека під час відкриття її після помякшення карантину? Дякую!
Відповідь. На сьогоднішній день це Постанова Головного державного санітарного лікаря України «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів при здійсненні дозволених видів діяльності, які передбачають приймання відвідувачів у офісних приміщеннях в період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» за № 16 від 09.05.2020р. /Режим доступу: https://moz.gov.ua Додатково пропонуємо ознайомитись із постами на нашому блозі «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» від 26.05.20, від 14.05.20, 10. 05.20 р. /Режим доступу: https://oth.nlu.org.ua/
Питання №7401 oksana 23/05/2020 × 10:08
Доброго дня! Наша бібліотека має багатий краєзнавчий фонд та проводить активну пошукову роботу. Ми постійно обмінюємося її результатами з колегами,  працівниками шкіл, музеїв та інших установ, надаємо довідки користувачам з різних куточків країни, використовуючи документи з бібліотечного фонду.  Підкажіть, будь ласка, як обліковувати користувачів з інших населених пунктів, довідки яким надаються в телефонному режимі, через електронну пошту, вайбер та фейсбук? 
І друге питання: чи обліковуються як користувачі учасники групи бібліотеки на фейсбуці, які живуть в інших населених пунктах та не відвідують бібліотеку особисто? Адже вони дистанційно знайомляться з фондом бібліотеки, беруть участь в обговоренні опублікованих матеріалів, дарують (пересилають) бібліотеці книги, отримують фактографічні довідки,  діляться світлинами з особистих архівів, тим самим поповнюючи бібліотечний краєзнавчий фонд.
 Дякую.
Відповідь. 1. Це - довідково-інформаційне обслуговування користувачів. Ви здійснюєте облік цієї роботи у відповідності до Розділу ІV. Електронні ресурси. Довідково-інформаційне обслуговування. Міжбібліотечний абонемент Інструкції щодо заповнення форми звіту № 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 05.12.2007 р. /Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult_old/uk/doccatalog/list?currDir=183878 ).

2. Прихильники Ваших сторінок у соцмережах – не обліковуються. Облік користувачів здійснюється відповідно до розділу Розділу ІІ. Користувачі, відвідування, звернення до бібліотеки Інструкції щодо заповнення форми звіту № 6-НК "Звіт про діяльність державних, публічних бібліотек, централізованих бібліотечних систем (ЦБС), що віднесені до сфери управління Міністерства культури і туризму України". Також, відповідно до ГОСТу 7.20-2000: " 7.4 Единицей учета пользователей, обращающихся в библиотеку или орган НТИ через электронные информационные сети, является код пользователя (лица или организации), зафиксированный на сервере библиотеки или органа НТИ. П. 7.4.1 Учет общего числа пользователей, обращающихся в библиотеку или орган НТИ через электронные информационные сети, осуществляется по количеству неодинаковых кодов лиц и организаций, зарегистрированных на сервере библиотеки или органа НТИ."
Питання №7400 ivanna 22/05/2020 × 14:34
Доброго дня, шановні колеги! Уточнення до питання №7394: чи правильно ми зрозуміли норму постанови щодо переобліку бібліотечних фондів- якщо фонд районної бібліотеки налічує 25 000 примірників книг, або сільської книгозбірні - 7000 примірників книг, то переоблік потрібно здійснювати кожного року і в одному і в іншому випадку? Дякую.
Відповідь. Відповідно до діючого законодавства – так. Інвентаризація здійснюється щорічно.
Питання №7399 larysa 14/05/2020 × 14:00
доброго дня! велика прохання допомогти. Працювала вчителем і бібліотекарем на 0.5 ставки. При реорганізації бібліотек у піблічно-шкільну бібліотеку мене перевели на завідівач бібліотеки як основне місце роботи і вчитель за сумісництвом. Запитання; чи вважається перерваним педагогічний стаж?.   Наперед дякую за відповідь.
Відповідь. У тих випадках, коли педагогічну, науково-педагогічну роботу виконують у навчальному закладі інші працівники цього самого закладу, наприклад, лаборанти, бібліотекарі, інженери, бухгалтери тощо, розмір надбавки за вислугу років їм визначається відповідно до обсягів педагогічного навантаження, установленого під час тарифікації чи відповідним наказом. При цьому до стажу педагогічної роботи така робота зараховується незалежно від обсягу навантаження.

Особам, які, крім основної, займалися у навчальних закладах викладацькою роботою за сумісництвом, у т. ч. на умовах погодинної оплати, до стажу педагогічної роботи для установлення надбавки за вислугу років така робота зараховується за умови, що її обсяг протягом навчального року (з вересня по вересень) становив не менше 180 год. (абз. 1 п. 4 Порядку № 78). Зауважимо: зараховуються лише місяці, протягом яких така робота виконувалася (незалежно від її щомісячного обсягу).

Підтвердженням викладацької роботи для її зарахування до стажу педагогічної роботи в цьому випадку слугуватимуть такі документи:

витяги з відомостей та наказу про встановлення педагогічного навантаження;

довідка про загальний обсяг годин викладацької роботи, виконаної протягом попереднього навчального року, із зазначенням місяців, у яких її було виконано.
Питання №7398 Svitlana 11/05/2020 × 21:13
 Добрий день.У результаті реорганізації наукової установи та освітнього закладу, створено освітньо-науковий заклад. У закладі створено бібліотеку : завідувач бібліотеки, бібліотекар (0,5 ставки).
Кожна реорганізована установа мала свій бібліотечний фонд.Як правильно провести роботу стосовно об"єднання бібліотечних фондів, призначити матеріально відповідальних за бібліотечний фонд?Дякую.

Відповідь. Під час реорганізації діє відповідна комісія. Проводиться інвентаризація майна (у т.ч. бібліотечного фону). Обов’язками комісії передбачено складання передаточного балансу. В АКТі приймання-передачі зазначається загальна кількість бібліотечного фонду та його вартість. Дані передаються до бухгалтерії.

Враховуючи, що новостворена бібліотека об’єднала БФ двох установ Вам необхідно вирішити питання індивідуального обліку БФ (надати нові інвентарні номери, завести нові Інвентарні книги, Книгу сумарного обліку БФ).

Матеріальна відповідальність за БФ закріплюється в посадовій інструкції, розробленій і затвердженій роботодавцем.
Питання №7397 Raisa 05/05/2020 × 15:58
Щиро вдячна за відповідь на питання 7396. Бажаю Вам всього самого найкращого.
Питання №7396 Raisa 29/04/2020 × 19:16
Добрий день! Із утворенням ОТГ працівників бібліотеки прийнято на роботу в порядку переведення до складу міської ОТГ з 1.01.2018 року на період утворення відділу культури. А з 17 квітня 2018 року призначино в порядку переведення працівників бібліотеки до відділу культури ОТГ. Чи правильно те, що відпустка за період роботи до 17.04.2018 року пропадає.
Відповідь. Зазначаємо, що засновником ваших бібліотек є міська влада ОТГ. Підпорядкування бібліотек управлінню культури чи управлінню освіти не впливає на питання щодо трудових відносин, оплати праці, оплата відпустки, лікарняних тощо.

Ст. 36 КЗпП визначає, що зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників.

При зміні власника установи стаж роботи працівника, що дає право на щорічну відпустку, має обчислюватися з дати відліку стажу роботи, що давав йому право на щорічну відпустку при попередньому власникові. Тобто робочий період, за який працівнику надаватиметься щорічна відпустка, не змінюється.

Що ж можна сказати у такому разі про компенсації за невикористані дні відпустки?

Відповідь на це запитання дає ст. 24 Закону про відпустки. У ній наведено вичерпний перелік випадків, у яких виплачують компенсацію за невикористані дні щорічної основної та додаткової відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей.

Не має щось пропасти.
Питання №7395 Ульяна 10/04/2020 × 19:38
Чи може бібліотекар зберегти гнучкий режим роботи і після відміни карантину? Дякую.
Відповідь. Одноосібно – ні. Лише за погодженням між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом для працівника може встановлюватись гнучкий режим робочого часу на визначений строк або безстроково як при прийнятті на роботу так і згодом.

Додатково пропонуємо перечитати ст. 60 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 .
Питання №7394 olena 06/04/2020 × 12:11
 Переоблік бібліотечного фонду центральних бібліотек проводити через скільки років?

Відповідь. Об’єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов’язковим згідно з законодавством. Відповідно до п. 10 розд. 1 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14?find=1&text=%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9 ): інвентаризація бібліотечного фонду обсягом до 100 тис. одиниць може проводитись за рішенням керівника підприємства за встановленим ним графіком протягом року. За наявності обсягу бібліотечних фондів від 100 до 500 тис. одиниць інвентаризація може проводитись протягом п’яти років з охопленням щорічно не менше 20 відсотків одиниць, а понад 500 тис. одиниць - протягом десяти років з охопленням щорічно не менше 10 відсотків одиниць.
Питання №7390 PLOMBIER 21/03/2020 × 14:15
http://depannage-plomberie-chauffage.fr/
Bravo pour ce site Il est vachement super!
Питання №7389 Olena 19/03/2020 × 14:12
http://bahmutlibrary@gmail.com
Доброго дня! На відповідь за №7382 прошу надати розяснення. На мою пропозицію про надання матеріальної допомоги технічним працівникам на оздоровлення, що до внесення в Колективний договір мені відмовили. Посилаючись на Постанову КМУ від 22.01.2005 р. №84 п.3, де зазначен перелік посад працівників державних і комунальних бібліотек, які проводять культурну, освітню, інформаційну науково-дослідну діяльність, не вказані посади діловода, завгоспа та ін. тех працівників. Чи правомірно ця відмова?
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7386 Valentina 17/03/2020 × 22:35
Вибачте, ще одне питання. На загальних зборах, при розгляді колективного договору, колективом  було внесено пропозицію та  вирішено  не надавати  бібліотекарю школи матеріальну допомогу на оздоровлення до щорічної чергової відпустки у розмірі одного посадового окладу.. Наскільки це правомірно?
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7385 Valentina 17/03/2020 × 22:23
Доброго ранку! В 1984 році  закінчила , на той час, Мелітопольське культурне освітнє училище, кваліфікація - бібліотекар середньої кваліфікації, зараз  Мелітопольське  училище культури  1 акредитації. Скажіть будь ласка,  зараз як рахується  отримана мною освіта.  Базова вища?  Це для відділу кадрів і бухгалтерії. Працюю в шкільній бібліотеці. Була велика перерва в роботі.   Стаж бібл. роботи 18 років, не нараховуються  ніякі надбавки, ні  категорія. Ні би то на те  немає підстав.
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку.
Питання №7384 Olena 17/03/2020 × 10:39
Доброго дня! На відповідь за №7382 не відкривається посилання. Будь ласка, дайте відповідь на якій підставі згідно ЗУ "Про колективні договори і угоди" можна надавати матеріальну допомогу на оздоровлення до щорічної чергової відпустки у розмірі одного посадового окладу технічним працівникам. Дякую.
Відповідь. На підставі прийнятого рішення, яке зафіксоване у Вашому затвердженому Колективному договорі.
Питання №7383 Sofia 16/03/2020 × 09:36
Доброго дня. Підкажіть будь ласка як працюють бібліотеки в умовах карантину?
Відповідь. Відповідно до постанови КМУ «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 р. № 211 /Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannya-poshim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19 та протоколу засідання місцевої Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу місцевої ради Ваш засновник (роботодавець) видає відповідний наказ (визначається тимчасовий графік роботи бібліотеки, припинення проведення масових заходів, доведення до відома користувачів даного наказу, інформація щодо можливостей електронних сервісів (за наявності)).
Питання №7382 ivanna 12/03/2020 × 16:01
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи мають право техпрацівники ЦРБ (Прибиральниця, секретар, водій, завгосп) на отримання матеріальної допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки і яким нормативним документом це питання регулюється? Дякую!
Відповідь. Вищезазначені працівники будуть мати право на виплату допомоги на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставки заробітної плати), якщо це прописано у Вашому Колективному договорі і передбачено фондом оплати праці на поточний рік. Пропонуємо ознайомитись із Главою II. КОЛЕКТИВНИЙ ДОГОВІР КЗпП України та ЗУ «Про колективні договори і угоди» (у редакції від 27.12.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3356-12 ).
Питання №7381 viktoria 12/03/2020 × 10:00
http://cbsbook.com.ua
Доброго дня, шановні колеги! Допоможіть, будь ласка, вирішити таке питання: який штатний розпис має бути в міській ЦБС для дорослих при переході з другої групи по оплаті праці на третю? Скільки бібліотекарів під навантаженням має бути в ЦМБ та філіях? Чи існують якісь граничні норми чисельності бібліотечних працівників для бібліотек третьої групи оплати праці? Дякую!
Відповідь. Не існує затверджених нормативів щодо чисельності бібліотечних працівників для бібліотек третьої групи оплати праці. Відповідно до п. 9 Постанови КМУ «Державні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» (від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF ): для визначення штатної чисельності працівників публічних бібліотек використовують типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи, які затверджує Мінкультури. Не зрозуміло, чому Ви маєте скорочувати персонал? У межах затвердженого фонду заробітної плати директор має встановити посадові оклади (ставки заробітної плати) працівникам, виходячи із тарифних розрядів відповідно до III групи оплати праці.
Питання №7380 Tatiana 04/03/2020 × 11:53
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, на підставі яких нормативних документів  ми  маємо або не маємо права передавати літературу з обмінного фонду обласної наукової бібліотеки, яка підпорядковується міністерству культури України,  бібліотекам інших міністерств та відомств?  Дякую.
Відповідь. Наказом Міністерства культури України від 31.10.2017 за № 1131 затверджено «ПОРЯДОК використання документів через обмінні бібліотечні фонди» . Цей Порядок поширюється на бібліотеки державної та комунальної форм власності всіх видів, передбачених статтею 6 Закону України «Про бібліотеку і бібліотечну справу» . Відповідно, Ви можете передавати літературу бібліотекам, що підпорядковані іншим міністерствам і відомствам, адже використання документів через обмінні бібліотечні фонди здійснюється шляхом обміну документами між фондоутримувачами, безкоштовної передачі документів іншим організаціям із метою популяризації читання.
Питання №7379 Tatiana 03/03/2020 × 19:04
1. Чи обов'язкове проведення атестації бiблiотекарiв, якщо в Законi "Про професiйний розвиток працiвникiв" 2012 у ст. 11 п. 7 написано "Роботодавцi можуть проводити атестацію"? 2. Нас атестують по 12 мiсяцiв, як педагогiв, творчi звiти, творчi плани, презентацiї, виступи на педрадi, заходи. Вiдвiдування семiнарiв, конференцiй, методичних об'єднань - все це за власний рахунок, надбавка суттєво зменшена, посадовi обов'язки тi ж самi. 3. Яким може бути термiн проведення атестації?
Відповідь. 1. Враховуючи Вашу ситуацію рекомендуємо, в першу чергу, пройти атестацію голові та членам атестаційної комісії, які ігнорують діючі нормативно-правові акти та знущаються над шкільними бібліотекарями. Бібліотечні фахівці (публічних, шкільних, медичних, технічних та інших бібліотек України мають проходити атестацію відповідно до «Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури" (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07 ).

2. Відповідно Положення атестація проводиться не частіше ніж один раз на три роки. Тобто, атестація може проводитись раз на 3, 4, 5, 8 років (періодичність фіксується у Колективному договорі). Дана норма зазначена і у ст. 11 ЗУ «Про професійний розвиток працівників».

3. Діяльність роботодавців у сфері професійного розвитку працівників має стимулювати професійне зростання працівників та забезпечувати підвищення кваліфікації працівників безпосередньо у роботодавця або в навчальних закладах, як правило, не рідше ніж один раз на п’ять років (ст. 4 ЗУ ««Про професійний розвиток працівників» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). Фінансування професійного розвитку працівників здійснюється роботодавцем за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел (ст. 15 ЗУ «Про професійний розвиток працівників».
Питання №7378 Olexandra 03/03/2020 × 10:35
Добрий день! Бібліотекар міського методичного кабінету, який має вищу освіту за спеціальністю викладач української мови та літератури, але не має бібліотечної освіти, працює з 17.01.2014 року на посаді бібліотекаря міського методичного кабінету відділу освіти, має достатній практичний досвід та успішно виконує покладені на нього завдання та обов’язки. Чи можна його атестувати у 2020 році на відповідність займаній посаді та чи має він право обійняти посаду за категорією  «Бібліотекар ІІ категорії»?  Курси підвищення кваліфікації бібліотекарів працівник пройшов у 2019 році.
Відповідь. Можна, якщо у штатному розписі посада бібліотекаря II категорії є вакантною або у кошторисі Вашої установи фонд оплати праці передбачає кошти для зміни посади бібліотекаря на посаду бібліотекаря II категорії.
Питання №7377 Alla 28/02/2020 × 12:21

Вітаю! Допоможіть,будь ласка, з таким питанням: чи можна видати Наказ по ЦБС про обов'язкове проходження бібліотечними працівниками онлайн навчання. Наприклад курсу «Бібліотека –  відкритий публічний простір» на платформі ВУМ, освітніх серіалів на Національному освітньому порталі з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта» та ін. Дякую.


Відповідь. Професійне навчання працівників - процес цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, розвиток необхідних навичок та вмінь, що дають змогу підвищувати продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов'язки, освоювати нові види професійної діяльності, що включає первинну професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб виробництва (див. ст.1 ЗУ «Про професійний розвиток працівників», у редакції від 27.12.2019 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 ). Ви можете видати Наказ по ЦБС, якщо посадовими інструкціями фахівців передбачено підвищення їх кваліфікації (у т.ч. з питань інформаційно-комунікаційних технологій).
Питання №7376 Zina 27/02/2020 × 13:53

Доброго дня. Допоможіть, будь ласка. Юридичну особу відділ культури було припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до відділу освіти. У підпорядкуванні відділу культури знаходиться централізована бібліотечна система, яка є юридичною особою, та клубні заклади. Працівників було попереджено про зміни істотних умов праці. Чи потрібно вносити записи до трудових книжок і, якщо потрібно, то які.

Відповідь. Нам не зрозуміло – яким чином реорганізація управління культури впливає на зміну істотних умов праці? Це різні, не по’вязані між собою рішення. Якщо Вас попередили про зміну істотних умов праці, то мав бути відповідний наказ у якому зазначаються заходи щодо зміни організації виробництва та праці. Непотрібно вносити зміни до трудових книжок.
Питання №7375 ivanna 26/02/2020 × 13:27

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи повинна печатка комунального закладу "Централізована бібліотечна система" (юридична особа) мати зображення герба України? Якими нормативними документами регулюється це питання? Дякую!

Відповідь. Ні, не повинна. Відповідно до п.2 Постанови ВР України «Про Державний герб України» за № 2137-XII від 19.02.1992 р. зазначено: зображення Державного герба України поміщується на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках та знаках поштової оплати, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ…»
Питання №7374 Olga 24/02/2020 × 11:39

Доброго дня!Шановні колеги, потрібна консультація з такого питання: чи можна списати з фонду бібліотеки-філії 2-е видання(1949-1958рр) Большой Советской Энциклопедии за причиною "морально застаріла"?

Відповідь. Можете! Чому Ви з цим так затягнули?!
Питання №7373 Ilariy 21/02/2020 × 13:59

Я знов до Вас щодо Питання №7372. Мене цікавить чи має право керівник прописати це в посадові обовязки бібліотекаря, щоб не надавати наказ для додаткової оплати та не давати додаткові дні до відпустки бібліотекарю за виконання обовязків іншого працівника.

Відповідь. Якщо це стосується працівника, який вже працює – Ви не маєте права в односторонньому порядку вносити зміни до його посадової інструкції.
Питання №7372 Ilariy 21/02/2020 × 12:16

Добрий день. Чи має право керівництво навчального закладу прописати в посадовій інструкції  бібліотекарю :
Виконання обов’язків у разі відсутності секретаря-друкарки або інспектора з кадрів (відпустка, лікарняний тощо) покладається на бібліотекаря. Якщо да, то це якось повинно оплачуватись або надаватись додаткові дні відпустки?

Відповідь. Це зовсім різні посади. Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи передбачає заміну працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада). Постановою Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 року за № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» передбачено, що суміщення професій (посад) допускається за згодою працівника протягом встановленої законодавством тривалості робочого дня (робочої зміни), якщо це економічно вигідно і не призводить до погіршення якості продукції, виконуваних робіт, обслуговування населення. Отже, суміщення професій (посад) допускається в тих випадках, коли працівник має достатню кваліфікацію для забезпечення якісного виконання як основної, так і суміщуваної (додаткової) роботи. Розміри доплат за суміщення професій (посад), розширення зон обслуговування або збільшення обсягів виконуваних робіт оформлюються наказом (розпорядженням) адміністрації і встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі (ст. 105 КЗпП). У наказі в обов’язковому порядку вказують назву професії (посади), за якою відбувається суміщення, та розмір доплати.
Питання №7371 Svitlana 17/02/2020 × 13:20

Після створення ОТГ моя посада — завідуюча центральною публічною бібліотекою КЗ " Центр культури і дозвілля" ОТГ.( До цього працювала завідуючою бібліотекою — філією районної ЦБС, мала 12 розряд згідно 3 групи оплати праці). До складу входять, крім центральної публічної, ще три філії. ( Число користувачів — 2000.). За якою групою оплати праці та за яким розрядом я повинна працювати нині, адже в штаті я одна.
Щиро дякую за відповідь

Відповідь. Відповідно до Наказу Мінкультури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 ) Ваша бібліотека з філіями поза IV групи оплати праці. Звертаємо Вашу увагу на Додаток 2,Таблицю 4 та Додаток 7 вищезазначеного Наказу № 745.
Питання №7370 Anna 15/02/2020 × 10:10

У мене виникла скрутна ситуація. Я працевлаштувалась в бібліотеку на посаду зав. філією рік тому, немаючі профільної вищої освіти (за освітою – вчитель). Тепер начебто знайшлась людина із бібліотечною освітою і мене змушують звільнитись . Я готова до нових знань, що доводила протягом року. Свої трудові обов'язки намагалась виконувала добросовісно на належному професійному рівні. Активно співпрацювала з читачами (особливо дітьми), маю низку подяк і компліментів від них. Чи законне моє звільнення?

Відповідь. Невідповідність займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації може бути підставою для звільнення даного працівника лише тоді, коли власник має фактичні докази того, що саме через це працівник не може належним чином виконувати покладені на нього трудові обов'язки. Підставою для розірвання трудового договору є саме виявлена невідповідність. Якщо працівник був прийнятий без документа про освіту чи досвіду трудової діяльності, то він не може бути звільнений з роботи з причини лише відсутності освіти чи досвіду, бо про таку невідповідність було відомо і раніше. Виявленою невідповідністю у подібному випадку може бути неякісне виконання роботи, неналежне виконання трудових обов'язків з причини недостатньої кваліфікації.

Якщо роботодавець на момент призначення особи знав про кваліфікаційні вимоги, що є обов`язковими для виконання відповідної роботи, а також те, що особа займаній посаді не відповідає через відсутність спеціальної освіти, однак свідомо її призначив, то сам по собі факт відсутності документа про освіту не може бути у подальшому підставою для звільнення працівника на підставі п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП. Саме таку позицію зайняв ВС/КЦС та водночас роз'яснив: виявленою невідповідністю працівника займаній посаді у такому разі може бути неякісне виконання робіт, неналежне виконання трудових обов`язків через недостатню кваліфікацію (постанова ВС/КЦС від 27.01.2020 р. у справі № 654/941/17 /Режим доступу: https://verdictum.ligazakon.net/document/87517096?_ga=2.20909489.802243949.1582014820-1046611513.1568800994 ).
Питання №7369 Ludmila 14/02/2020 × 10:38

Вибачте , не уважно прочитала Вашу відповідь, уточнюю: КООПСПІЛКА-спілка споживчих товариств, а університет- Львівський торговельно-економічний.

Відповідь. Можемо зазначити наступне: відповідно до ст. 33 Закону України «Про вищу освіту» бібліотека є одним з основних структурних підрозділів закладу вищої освіти. Посаду директора бібліотеки віднесено до основних посад наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів вищої освіти (див. ст. 55 ЗУ «Про вищу освіту»). В Україні з 01.11.2010р. є чинним Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327. Відповідно до Класифікатору «директор бібліотеки» із кодом 1237.2 належить до підкласу 1237.2 «Начальники (завідувачі) науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники», тоді як «завідувач бібліотеки» належить до підкласу 1229.6 «Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту». Тобто, в ЗВО має бути посада саме директора бібліотеки.

Для більш детальної відповіді пропонуємо переадресувати запит і до головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотека імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Вона, будучи опорною базою Науково-методичної бібліотечної комісії (НМБК) при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України, здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
Питання №7368 Ludmila 14/02/2020 × 10:28

Бібліотека є в складі університету, а ми підпорядковані КООПСПІЛЦІ.,але нею не фінансуємся.Навчання у нас все платне.

Питання №7367 NELLI 13/02/2020 × 13:59

Доброго дня! Поясню суперечливість відповідей. Раніше було зазначено: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду», а зараз: «Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК — заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом — форма 6-НК по ЦБС». Раніше рекомендовано заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС, а зараз з передачею матеріальних цінностей! Поясніть, чому не було надано конструктивного пояснення ще у 2016р. щодо заповнення 6 НК, а отримано відповідь: «Вас не мають турбувати показники по ЦБС». Як вносити запис до зведеної книги сумарного обліку ЦБС передачу матеріальних цінностей.

Відповідь. Існує Інструкція щодо заповнення форми звіту № 6-НК, затверджена наказом Міністерства культури і туризму України від 05.12.2007 N 75 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1385-07 . З 2007 року Ви мали діяти відповідно до Інструкції. Що не зрозуміло? Ви зазначаєте: «У звіті 6-НК передачі по ЦБС не відображаються, а надається загальний кількісний рух бібліотечного фонду» — все вірно, адже 6-НК — це підсумков статистична річна звітність і Ви звітуєте про загальний кількісний рух бібліотечного фонду! Хто рекомендував «заповнювати без передачі матеріальних цінностей зведену 6-НК по ЦБС» ?! Будь-яка передача мала фіксуватись протягом року, а на кінець року Ви підбиваєте підсумки. Ми не можемо зрозуміти Вашої проблеми, можливо Ви щось не договорюєте?! Ми наполегливо рекомендуємо звернутись до свого головного методичного центру в регіоні, а саме до Вашої регіональної ОУНБ. Досвідчені фондовики нададуть Вам детальну консультацію, а у разі ускладнень просимо зателефонувати до нашого методичного відділу: (044) 278-84-21.
Питання №7366 Ludmila 12/02/2020 × 16:46

Працюю на посаді директора бібліотеки університету понад 20 років.З 1 січня 2020 року після перевірки комісії з «КООПСПІЛКИ», якій ми підпорядковані , мене перевели на посаду завідувача бібліотекою, мотивуючи новим «Класифікатором професій» 2019 року. У мене питання, чи це законно і чи я маю на даній посаді повноваження щодо «Закону про вищу освіту» , де говориться про посаду директора бібліотеки ,що відноситься до науково- педагогічних працівників, є членом Вченої ради університету і має відпустку 56 робочих днів. Дякую.

Відповідь. Просимо уточнити: ваша бібліотека є структурним підрозділом університету чи «КООПСПІЛКИ» (що це — установа, товариство, спілка?).
Питання №7365 Nellu 11/02/2020 × 16:07

Доброго дня! Отримали відповідь на запит №7360. Але тепер не зрозуміло отримані попередні роз'яснення № 1597,5396,6134. Питання стосується проведення безоплатної передачі матеріальних цінностей у межах централізованої бібліотечної системи з однієї бібліотеки-філії до іншої дублетної або непрофільної літератури, що не є новим надходженням для ЦБС, та не вноситься запис до загальної книги сумарного обліку ЦБС.

Відповідь. Відповіді на вищезазначені питання не суперечать відповіді на питання № 7360. Кожна бібліотека-філія самостійно заповнює 6-НК і ЕСМаР відповідно до облікових документів. Головним документом щодо руху бібліотечного фонду є Книга сумарного обліку . Якщо одна бібліотека-філія передає частину фонду до іншої – складається відповідний Акт прийому-передачі. Дані Акту кожна філія відображає в Книзі сумарного обліку: одна філія фіксує вибуття, а інша - фіксує надходження до БФ. Крапка.

На кінець року відбувається звірка БФ з бухгалтерією. Після звірки поточний рік закривається і це чітко відображено у ч. 3 Підсумки руху фонду Книги сумарного обліку. Книга сумарного обліку не передбачає окремої графи «нові надходження». Є Частина 1. Надходження у фонд. У цьому розділі фіксуються всі надходження (книги за державними програмами, за кошти місцевого бюджету, подарунки, взамін загублених, передача, надходження періодики). Після того, як кожна бібліотека-філія, а також ЦРБ заповнили свої 6-НК – заповнюється зведена Книга сумарного обліку по ЦБС, а згодом - форма 6-НК по ЦБС. Показники по надходженням до БФ у 6-НК і ЕСМаР мають співпадати.
Питання №7364 Larisa 11/02/2020 × 09:52

Чи можна, як раніше, списувати книги за актом як нестача, що виявлена під час інвентаризації бібліотечного фонду? Дякую за відповідь.

Відповідь. Акту за такою формою не існує. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється у відповідності до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). У Протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства, мають бути зазначені причини нестач, втрат, лишків. У разі виявлення нестач, а також втрат від псування цінностей їх відносять на рахунок винних осіб. Розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства.

Бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов.
Питання №7363 Svatlana 11/02/2020 × 08:31

Добрий день.У нас планується реорганізація закладу. Які повинні бути підготовлені документи у бібліотеці для подальшої її передачі до іншого закладу?Дякую.


Відповідь. Ознайомитись із алгоритмом передачі бібліотеки, БФ та іншого майна Ви можете на нашому блозі «Публічна бібліотека ОТГ» (http://oth.nplu.org/?p=610 ): пост «Передача бібліотечних фондів» (від 10 березня 2017 року), «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (від 10 березня 2017 р.), «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» ( від 10 березня 2017 р.).

Звертаємо Вашу увагу на той факт, що до ОУНБ 29 жовтня 2019 р. були відправлені примірники Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» (виданого за фінансової підтримки Українського культурного фонду). Довідник містить систематизовану інформацію про передачу, організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Представники органів місцевого самоврядування, методичні центри, фахівці бібліотечної справи знайдуть відповіді на питання, які їх турбують під час розбудови публічних бібліотек в умовах децентралізації. Також, Довідник представлено в Електронній бібліотеці “Культура України” на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html.
Питання №7362 Svitlana 11/02/2020 × 08:27

Добрий день. Поясніть , будь-ласка, хто повинен табелювати в табелі фактично відпрацьованого робочого часу завідувача бібліотеки закладу, якщо він працює один? Може завідувач бібліотеки табелювати сам себе?Дякую.


Відповідь. Табель ведуть усі юридичні особи незалежно від кількості працевлаштованих у них працівників. Обов’язковим є ведення Табеля і для всіх інших підприємств, установ, організацій . Якщо працівників небагато, Табель заповнює бухгалтер. Нерідко ж табельний облік покладається на одного з працівників відповідним наказом вищого керівника.

Для обліку відпрацьованого працівниками часу застосовують Табель типової форми № П-5, затверджений наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. N 489 (застосовують з 01.01.2009 р.).
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати