Бібліотечному фахівцю

читальний зал – спеціально облаштоване приміщення, обладнане робочими столами для користувачів і призначене для роботи користувачів з документами б/ф
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[24.02.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу 2 квартал 2021 року

[13.01.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу 1 квартал 2021 року

[24.12.2020]

Статті з зарубіжної фахової періодики 4 квартал 2020

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2021 РІК

[04.12.2020]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу 2020 року

[22.10.2020]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в II півріччі 2020 року

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[28.09.2020]

Статті з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2020

[08.07.2020]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в I півріччі 2020 року

[30.06.2020]9629

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[23.12.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 4 квартал 2019

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[05.12.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в IV кварталі 2019 року

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2019 р.

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2019 р.

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[20.06.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в II кварталі 2019 року

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[28.03.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 1 квартал 2019 р.

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[10.03.2019]

Список нових надходжень у I кварталі 2019 року

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

[28.12.2017]

Публічна Бібліотека І Реалізація Завдань Соціальної Політики

[20.10.2017]

Cемінар для бібліографів «Основні напрями бібліографічної роботи: теорія і практика».

[23.08.2017]

Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн

[04.04.2017]

Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7521 Valentuna 24/02/2021 × 11:52
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи можливо об'єднати в одну юридичну особу районну бібліотеку, районний музей, архів та районний будинок культури. Наперед дякуємо!
Відповідь. Зустрічне питання: а яку назву буде мати новоутворена установа? На сьогоднішній день перелічені Вами установи за наявності статусу юрособи мають власні коди видів діяльності. Так, код бібліотек і архівів - 91.01; музею - 91.02.

Якщо зазначені установи стануть структурними підрозділами певного закладу, то якого самого?
Питання №7520 natalia 24/02/2021 × 09:38
Доброго дня,підкажіть,будь ласка ,якщо працівники районної бібліотеки переведені в громаду з 12.01.2021 р. за п.5 ст.36 КЗпП,то в них період відпустки оновлюється і буде в усіх з 12.01 2021р. по 11.01.2022 р.? Тобто,цього року у відпустку взагалі не йтимуть,чи йтимуть лиш із серпня на два тижні за фактично відпрацьований час? Компенсації за невикористану відпустку виплачені не були.Дякую.
Питання №7519 Svitlana 22/02/2021 × 11:47
 Директора ЦБС  по наказу звільнено  у звязку із скороченням п.1 ст.40Директор ЦБС є головою ліквідаційної комісії по ліквідації профспілки.Дякую
Відповідь. Роботодавець має право звільнити з власної ініціативи членів виборного профспілкового органу підприємства (у тому числі структурних підрозділів), його керівників, профспілкового представника тільки після отримання попередньої згоди виборного органу, членами якого вони є, а також вищого за рівнем виборного органу цієї профспілки (об’єднання профспілок) (ст. 252 КЗпП, ст. 41 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» № 1045, редакція від 25.09.2019 ,Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-14#Text ).

Процедура погодження з профспілкою звільнення працівників прописана у ст. 43 КЗпП, ст. 39 Закону № 1045.
Питання №7518 Svitlana 21/02/2021 × 17:26
 Чи можна звільняти директора ЦБС , якщо він є головою  ліквідаційної  комісії  райкомц профспілки.Дякую.
Відповідь. Просимо вказати підстави припинення трудового договору (з відповідного наказу) і уточнити назву ліквідаційної комісії, яку очолює директор ЦБС.
Питання №7517 Maria 19/02/2021 × 14:23
Доброго дня!При переході в ОТГ нашу ЦБС переформатували і тепер центральна бібліотека колишньої ЦБС стала просто міською центральною бібліотекою. ЦБС мала статус юридичної особи, а міська бібліотека поки що його не має. І невідомо чи буде мати. Запитання наступне: чи може відсутність статусу юридичної особи створити бібліотеці якісь складнощі у подальшій співпраці з Українським інститутом книги і на участі у грантових програмах?
Відповідь. Може створити, адже заявником проєкту тепер має виступати відділ культури (якщо має статус юрособи).
Питання №7516 Lubov 17/02/2021 × 15:49
http://volod-library.at.ua
В зв'язку з децентралізацією та створення нової громади просимо надати консультацію: ЦБС не існує, є  Публічна бібліотека зі структурними підрозділами. Районна бібліотека для дітей стала структурним підрозділом, має штат 2 одиниці – завідуючий і бібліотекар. Який тарифний розряд повинен мати завідуючий структурним підрозділом за Наказом Мінкультури за № 745?
Відповідь. Посадовий оклад завідувачки бібліотеки визначається відповідно до групи за оплатою праці (див. Додаток 7 до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745). Визначивши групу за оплатою праці визначається тарифний розряд (див. СХЕМА тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем, Таблиця 4 ). Тарифний розряд бібліотекаря залежить від його категорії. Так, бібліотекар без категорії - 8-9 розряд, бібліотекар ІІ кат. - 8-10 розряд, бібліотекар І кат. - 8-11 розряд (див. Додаток 3 до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745).
Питання №7515 Nadia 17/02/2021 × 14:30
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, в якому розмірі виплачується матеріальна допомога на оздоровлення бібліотекарю, якщо працює на неповну  ставку? Дякую
Відповідь. У випадках, коли працівник працює на умовах неповного робочого дня, то оплата його праці, у тому числі виплата матеріальної допомоги на оздоровлення, повинна провадитись пропорційно відпрацьованому часу (тобто, з 0,5 ст. або 0,75 ст.).
Питання №7514 jylia 14/02/2021 × 19:54
Добрий вечір! Я працюю у сільській бібліотеці філії на 0,75 ставки.  Населення - 690. Скажіть будь ласка, чи є нормою такі навантаження: користувачі - 375, книговидача - 7500,  відвідування - 3000? У минулому році було менше, а на 2021 рік керівництво вирішило підняти показники. Буду щиро вдячна за роз'яснення. Дякую!
Відповідь. Нормативно-правових документів, які б закріплювали за бібліотечним працівником чисельне навантаження по читачам, книговидачі, відвідуванню – не існує. «Радянське навантаження» не працює з 2009 року. Ваше керівництво має розрахувати навантаження на працівника, який працює неповний робочий день (0,75 ст.) відповідно до його обов’язків, зазначених у посадовій інструкції. Посадові обов’язки бібліотечного працівника передбачають не лише обслуговування користувачів (запис, оформлення реєстраційних документів, облік книговидачі і т.п.) але й організацію БФ; надання довідково-бібліографічних та ін. послуг; соціокультурну діяльність, проектну роботу, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг, підвищення кваліфікації тощо. Цей перелік при 30-годинному робочому тижні має вміститись у 1500 годин на поточний рік.
Питання №7513 Olga 12/02/2021 × 14:49
 Доброго дня!Скажіть, будь ласка:
1) Якими документами керується бібліотекар, організовуючи видачу книг, придбаних за кошти спецфонду? 2) Де можна знайти зразок положення про платний абонемент?
Відповідь. Бібліотека має право впроваджувати платні послуги відповідно до ст. 20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» та Постанови КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури» від 12 грудня 2011 р. № 1271, редакція від 27.07.2017 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF#Text . Констатуємо, що Постановою КМУ № 1271 (у новій редакції) не передбачено впровадження платного абонементу. Серед схожих послуг зазначені: продовження строку користування документами, резервування документів, нічний абонемент (див. п.14).
Питання №7512 Natalia 11/02/2021 × 10:59
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, згідно яких документів обліковується придбання книг за кошти спецфонду?
Відповідь. Облік бібліотечного фонду здійснюється відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07#Text ). Працівники бібліотеки здійснюють сумарний та індивідуальний, бухгалтерія – бухгалтерський (відображаються на підставі НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202).

На бібліотечний облік не впливають джерела надходження (державний або місцевий бюджет, спецфонд, подарунки).
Питання №7511 Natalia 11/02/2021 × 09:23
Доброго дня. Моє питання щодо наказу про виконання контрольних показників роботи центральної бібліотечної системи на 2021 рік. За встановленими показниками разом з філіями кількість користувачів ЦБС становить 11200, а кількість книговидач 182 000. Тобто по кількості книговидач ЦБС не дотягує до 4 групи по оплаті праці. Чи можливо залишити 4 групу, зважаючи на карантині обмеження чи доцільніше зменшити на 10 %?
Відповідь. На жаль, Наказом Мінкультури за № 745 не передбачено форс-мажорних ситуацій (саме карантин) для бібліотек (саме карантин). У той же час, середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки. Перерахуйте показники.

Також, вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. Проаналізуйте та письмово надайте обґрунтування щодо високих показників за основними напрямками роботи, а також здійснення методичного керівництва. Остаточне рішення за Вашим засновником.
Питання №7510 Viktoriy 08/02/2021 × 10:59
Доброго шановні колеги. Просимо Вас дати відповідь. При створенні Гайворонської міської громади офіційно зареєстрований новий відділ культури,  як юридична особа. Всіх працівників, що працювали у відділі культури Гайворонської РДА і не мали статутів, а лише положення, що дозволяється пунктом 5 ст.1 Закону України «Про культуру»,  які обслуговувалися централізованою бухгалтерією, користувались єдиним кодом ЄДРПОУ відділу культури РДА, який на даний час ліквідується, змушують написати заяви на звільнення та переведення у міський Будинок культури (який розташований на великій відстані від центральної бібліотеки та бібліотек-філій) та зареєстрований як юридична особа. У міській раді пояснюють, що це єдиний вихід, щоб виплатити заробітною плату за січень місяць. Дякуємо за розуміння.
Відповідь. Шановні колеги, ваше питання потребує ознайомлення з розпорядчими документами: рішення сесії, постанови виконкому, накази тощо. Визначення поняття закладу культури не дає підстави для ліквідації закладу чи звільнення працівників. Колишня районна рада мала передати до міської громади бібліотеку разом із штатом працівників. Що значить "заяви на звільнення та переведення"? Працівники не мають писати заяву про звільнення. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ), п. 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» - зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

Пропонуємо додатково звернутись профільного підрозділу ОДА, який координує питання реорганізації у вашій області.
Питання №7509 Nata 07/02/2021 × 17:49
Доброго вечора) Чи може бути у новостворенній громаді  Публічна бібліотека, не юридична, як структурний відділ Відділу культури і туризму. Дякую)))).
Відповідь. На жаль, може.
Питання №7508 Svitlana 07/02/2021 × 12:53
Доброго дня! Бібліотекарям в ОТГ з січня місяця перестали платити за вислугу років. Чи правомірно це. Які дії нам зробити що б відновили виплату.
Відповідь. Дії роботодавця незаконні, адже не можна прибирати доплати, надбавки, інші виплати, гарантовані чинним законодавством. Здійснення доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек передбачено Постановою КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (від 22 січня 2005 р. N 84, редакція від 01.01.2010: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF#Text ).

Також, відповідно до положеньстатей 21, 22 Закону України «Про оплату праці» роботодавець не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, які погіршують умови, встановлені законодавством, угодами і колективними договорами. Посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством Ст. 265 КЗпП України). Пропонуємо переговорити із роботодавцем щодо вирішення ситуації (бажано у присутності представників профспілки). У разі відмови - звернутись до територіального органу Держпраці (Контакти тут: https://dsp.gov.ua/kontaktna-informatsiia-terytorialnykh/ ).

Крім того працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права. У разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком (стаття 233 Кодексу).
Питання №7507 oksana 05/02/2021 × 13:17
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти Положення про куратора бібліотеки? Дякую
Відповідь. Можливо в Інтернеті.
Питання №7506 julia 05/02/2021 × 09:21
Допоможіть у вирішенні питання, будь ласка. Коли був район в одному приміщенні знаходились центральна районна бібліотека і районна бібліотека для дітей. Наш район ліквідували. Чи можна тепер ці дві бібліотеки об'єднати в одну Публічну, зробивши відділ обслуговування користувачів і відділ обслуговування для дітей? Дякую.
Відповідь. Можете об’єднати. Відповідно до Ст. 64 ГКУ підприємство може складатися з функціональних структурних підрозділів (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).

Функції, права та обов’язки структурних підрозділів бібліотеки визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, встановленому статутом бібліотеки або іншими установчими документами (положенням).
Питання №7505 julia 04/02/2021 × 09:29
Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи потрібно в обов'язковому порядку прописувати в статуті публічної бібліотеки структуру? Дякую.
Відповідь. Якщо бібліотека має відокремлені підрозділи (філії або відділи) - обов’язково прописувати про це в статуті, адже положення про філії або відділи бібліотеки мають відповідати статуту.
Питання №7504 Tania 04/02/2021 × 07:13
Прошу допомогти в такій ситуації. Чи маю я право пройти позачергову атестацію в березні 2021 року, якщо попередню пройшла 20.03.2019? Хочу тільки підтвердити існуючу категорію. Керівництво спочатку прийняло заяву, а зараз говорять, що недогледіли по строкам. (В вересні сподівалась на підвищення категорії, подала заяву, її прийняли, а зараз дали зрозуміти, що не підвищуть та посилаються на те, що минуло недостатньо часу з проходження попередньої атестації). Наразі хочу просто пройти атестацію в березні і залишити свою категорію. Чи маю на це право?
Відповідь. Законодавством не передбачено проходження позачергової атестації. Також, відповідно до п.4.6. ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07#Text :

Атестаційна комісія не має повноважень підвищувати чи зменшувати кваліфікаційний розряд. Атестаційна комісія відповідно надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9).

Право визначати категорію, тарифний розряд надано роботодавцю бібліотекаря – керівнику закладу. Саме керівник бюджетної установи в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі установлює конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. Тобто, якщо фондом оплати праці передбачено кошти, то бібліотекарю можуть змінити і тарифний розряд, і категорію.
Питання №7503 Viktoriy 03/02/2021 × 10:21
http://libgayvoron.at.ua
    Доброго дня, шановні колеги!    В зв'язку з реорганізацією району та створення нової громади просимо надати консультацію:
- які повинні бути записи в трудовій книжці;- чи повинен працівник писати заяву на звільнення та на призначення на туж посаду.     Дякуємо за відповідь.

Відповідь. Працівник не має писати заяву про звільнення. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ), п. 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» - зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

Щодо запису у трудовій книжці. Окремої норми щодо внесення запису до трудової книжки у разі зміни власника установи немає, водночас, як правило, у такому випадку відбувається зміна офіційної (юридичної) назви. У нашому випадку у назві бібліотеки має буде зазначено найменування ОМС, якому цей заклад підпорядкований. Пунктом 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58, визначено:

якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: «Підприємство таке-то з такого-то числа перейменоване на таке-то», а у графі 4 проставляється підстава перейменування — наказ (розпорядження), його дата і номер.

Додатково нагадуємо, що трудові книжки працівників бібліотек передаються.
Питання №7502 Svitlana 03/02/2021 × 09:48
http://citylib.kr.ua/
Доброго дня! Чи обмежено рік видання книг для взяття на облік, якими документами? Часто читачі приносять взамін загублених й у подарунок книги,  рік випуску яких може бути й до 2000р.
Відповідь. Умови здійснення заміни книг (замінити документ аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову ціну і т.п.), що загублені читачами кожна бібліотека прописує у власних Правилах користування бібліотекою. Інколи бібліотеки додатково розробляють власні Інструкції про порядок розрахунків користувачів за втрачені (пошкоджені) видання тощо.
Питання №7501 Лариса 03/02/2021 × 09:23
Шановні колеги, якщо Верховна Рада проголосувала за підвищення штрафів за порушення правил пожежної безпеки. З одного боку це правильне рішення, але якщо бібліотека не має коштів на перезарядку вогнегасників, то хто буде платити ці штрафи, зав. бібліотеки на 0,75 ст.? Дякую за відповідь.
Відповідь. Якщо бібліотека немає статусу юрособи, штрафні санкції покладаються на власника або уповноважений орган (посадову особу), який здійснює керівництво бібліотекою.
Питання №7500 Valentuna 02/02/2021 × 11:03
Добрий день! Підкажіть, будь-ласка, скільки екземплярів книг повинно бути в одному акті на списання літератури. Дякую.
Відповідь. Документів, що регламентують кількість списання примірників не існує. Порядок списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) регулює постанова КМУ «ПОРЯДОК списання об'єктів державної власності» (за N 1314 від 8 листопада 2007 р./Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#Text . У минулому році до Постанови за N 1314 Постановою КМУ від 9 вересня 2020 р. за № 814 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/814-2020-%D0%BF#Text ) було внесено зміни і на сьогоднішній день морально застаріле та фізично зношене майно дозволено за рішенням керівника установи списувати на суму до 50 тис. грн.
Питання №7499 Tetiana 01/02/2021 × 15:50
Добрий день, чи можна в плані роботи використовувати такий термін як книжкова викладка чи викладка літератури. Чи ці терміни вже не використовуються в роботі публічних бібліотек?
Відповідь. Останні роки бібліотечні фахівці використовують термін викладка, але найчастіше – перегляд (тематичний, бібліографічний, інформаційний, експрес-перегляд).
Питання №7498 Zoya 30/01/2021 × 19:29
Підкажіть будь ласка чи можливе розміщення бібліотечної філії на базі навчального закладу, зокрема в будівлі мистецької школи?
Відповідь. За умови, якщо філія, територіально знаходячись у приміщенні мистецької школи, залишається структурним підрозділом саме Публічної бібліотеки громади. Також, вимагає узгодження питання, щодо режиму роботи закладів.
Питання №7497 Natalia 30/01/2021 × 10:54
Доброго дня! Дайте будь ласка роз’яснення щодо наказу № 745 (Про впорядкування умов оплати праці працівників культури...) : " При відненсенні до груп за оплатою праці керівних працівників середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів можуть ураховуватися з підвищеним коефіцієнтом 2,0".
Як його правильно розуміти?
Відповідь. Відповідно до Наказу за №745 при віднесенні до груп за оплатою праці керівних працівників підвищений коефіцієнт 2,0 застосовується лише у режимних бібліотеках та бібліотеках для сліпих; у бібліотеках вищих навчальних закладів із заочною формою навчання (за показником видачі документів). Тобто, за умови виконання показників посадові оклади керівників вищезазначених закладів множаться на коефіцієнт 2,0.
Питання №7496 Alla 29/01/2021 × 15:17
Добрий день! Чи обов'язково книга (художня), яка надійшла в бібліотеку (міську, обласну для дітей) в одному екземплярі, повинна знаходитися тільки в читальному залі? Чи має значення в цьому сенсі, якщо книга отримана в подарунок, або закуплена за бюджетні кошти?
Відповідь. На нашу думку, художня книга, що надійшла до бібліотеки (за бюджетні кошти місцевого або державного бюджетів, подарована і т.п.) і користується попитом серед читачів має бути на абонементі. Не впевнені, що саме у читальній залі на художню книгу сучасні діти стоятимуть у черзі.
Питання №7495 Ната 29/01/2021 × 02:09
Місцева влада має намір реорганізувати в громаді новоприйняті бібліотеки. Бібліотекарів повідомили про зміну істотних умов праці. Просимо Вас роз’яснити , як ці зміни мають бути прописано у наказі під яким нас змушують розписатись. Дякуємо!

Відповідь. 1.Питання щодо зміни істотних умов праці врегульоване ч.3 ст.32 Кодексу законів про працю України. Зміна істотних умови праці включає: зміну систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших. Також, до зміни істотних умов праці можна віднести встановлення або скасування деяких додаткових елементів у трудовій функції, якщо основна трудова функція при цьому не змінюється, відбуваються збільшення або зменшення обсягу роботи, ступеня самостійності і відповідальності працівника, ступеня шкідливості роботи, перехід з індивідуальної на колективну організацію праці і навпаки та створюються інші умови, що характеризують трудовий процес.

2. Як слідує з ч. 3 ст. 32 КЗпП, зміна істотних умов праці допускається у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці. Під цими змінами варто розуміти об'єктивно необхідні дії власника або уповноваженого ним органу, обумовлені, за загальним правилом, впровадженням нової техніки, нових технологій, вдосконаленням структури підприємства. Звертаємо увагу, що відповідно до п. 31 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» передбачено, що в разі проведення зміни істотних умов трудового договору проведена не у зв'язку зі зміною в організації виробництва і праці, то на власника може бути покладено обов'язок поновити працівникові попередні умови праці. Ваш роботодавець повинен видати наказ про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін.

3. Про зміну істотних умов праці роботодавець зобов’язаний повідомити завчасно, за 2 місяці.

4. Дозволимо нагадати і про Колективний договір (якщо Ви його маєте). Відповідно до ч. 2 ст. 97 КЗпП питання оплати праці визначаються в колективному договорі. Якщо колективний договір не укладено, то роботодавець зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. Роботодавець не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені у т.ч. колективними договорами (ч. 4 ст. 97 КЗпП). Зміни до колективного договору можуть вноситися тільки за взаємною згодою сторін, тобто роботодавця та профспілки (або представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом). Стаття 247 КЗпП передбачає вирішення питань оплати праці, робочого часу і часу відпочинку роботодавцем разом з виборним профспілковим органом. Зміна умов трудового договору й оплати праці працівників, які є членами виборних профспілкових органів, допускається лише за попередньою згодою виборного профспілкового органу, членами якого вони є (ч. 2 ст. 252 КЗпП).

5. Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 КЗпП (ч. 4 ст. 32 КЗпП).

6. Відповідно до ст. 44 КЗпП при звільненні на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку. Звільнення на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП може бути оскаржене в суді.
Питання №7494 Maria 28/01/2021 × 10:31
Доброго дня. Чи потрібно розробляти Положення про роботу відділів Публічної бібліотеки ( відділу комплектування та методичного відділу)? Якщо так, то хто їх затверджує?
Відповідь. Так, потрібно. Якщо бібліотека має статус юридичної особи – директор бібліотеки, якщо бібліотека немає статусу ЮО – перечитайте Положення про Вашу бібліотеку, дяке визначає право директора затверджувати певні локальні акти. У разі позбавлення директора таких повноважень - уповноважена особа, якій делеговані дані повноваження (наприклад, голова виконкому, начальник відділу культури).
Питання №7493 Maria 27/01/2021 × 17:21
Прошу Вас допомогти. Я бібліотекар, але зараз знаходжусь у декретній відпустці. Нашу бібліотеку передали до нової громади. Нова громада її прийняла, а зараз розпочала процес скорочення штату. Чи буде збережено моє місце роботи? Дуже дякую!
Відповідь. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 32 КЗпП переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згоди працівника, за винятком випадків, передбачених ст. 33 КЗпП, та в інших випадках, передбачених законодавством. Таким чином, у вашому випадку для переведення на іншу посаду має бути ваша добра воля, яку ви маєте висловити у письмовій заяві. Також абзацом другим ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відпустки» передбачено, що право на відпустки забезпечується гарантованим наданням відпустки визначеної тривалості із збереженням на її період місця роботи (посади), заробітної плати (допомоги) у випадках, передбачених цим Законом.
Питання №7492 Жанна 27/01/2021 × 01:29
Шановні методисти, потребуємо вашої підказки. Наша бібліотека реорганізована. Ми не отримали заробітню плату за грудень і січень. Підкажіть назву документу, що гарантує компенсацію за її затримку. Чи можна самому прорахувати компенсацію, щоб розумітись, яку суму додатково вимагати? Дякуємо.
Відповідь. Дане питання поза межами компетенції методслужби. Наша відповідь – виключення з правил.

Компенсація провадиться відповідно до:

Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати» від 19.10.2000 р. № 2050-ІІІ /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2050-14#Text;

Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв’язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 р. № 159 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/159-2001-%D0%BF#Text

Сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого,але не виплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов’язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін у відсотках для визначення суми компенсації.

Приклад обчислення суми компенсації зарплати в разі несвоєчасної її виплати:

Нарахований, але не виплачений у січні 2020 р. грошовий дохід у сумі 4500 грн (після утримання податків і обов’язкових платежів) виплачується в січні 2021 р.

Приріст індексу споживчих цін, розрахований за період невиплати грошового доходу (лютий 2020 р. — грудень 2020 р.), за січень 2020 р. становить 4,8 %.

Сума компенсації в цьому випадку дорівнює: 4500 грн × 4,8 ÷ 100 = 216 грн.
Питання №7491 Nina 27/01/2021 × 00:42
У січні нам було підвищено заробітну плату. Мій оклад майже дорівнює зарплатні прибиральниці. Я з повагою відношусь до будь якої праці, але відповідальність між завідувачкою бібліотеки і прибиральницею все ж різниться. Хіба це справедливо?

Відповідь. Дійсно, з 1 січня Уряд встановив посадовий оклад працівника першого тарифного розряду єдиної тарифної сітки (ЄТС) у розмірі – 2 670 грн, а з 1 грудня – 2 893 грн. У той же час, п.2. Постанови КМУ «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 20 січня 2021 р. № 29 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP210029.html передбачено: керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Пропонуємо звернути увагу Вашого роботодавця на зазначений пункт Постанови.
Питання №7490 marina 26/01/2021 × 14:09
Доброго дня шановні колеги!
Підкажіть будь ласка, чи накладається адміністративне стягнення на бібліотекаря у випадку нездачі ним атестації, дякую.
Відповідь.Просимо уточнити причину непроходження атестації.
Питання №7489 Marina 20/01/2021 × 15:33
Доброго дня! У нас склалася така ситуація: в листопаді 2020 року районна рада своїм рішенням передала сільську бібліотеку-філію (штат 1 - бібілотекар) до міської ОТГ. Міська рада тільки наприкінці січня 2021 року буде приймати на свій баланс бібліотеку і її майно. Як бути з працівником, щоб у неї не перервався трудовий стаж, як вона повинна бути прийнята: шляхом переведення чи як новий працівник і з якого числа? Адже її зараз неможливо прийняти до ЦБС, а район вже ліквідований.
Заздалегідь вдячні за відповідь.
Відповідь. Незрозуміло із зазначеними датами. Можливо в листопаді районна влада (новообрана?)лише звернулась до міської ради щодо передачі сільської бібліотеки до комунальної власності міської громади, а міська рада лише зараз розпочала процес прийому установи? Якщо це так, то відповідно до частини третьої статті 36 Кодексу законів про працю у разі зміни власника підприємства, дія трудового договору працівника продовжується та ніяких записів про звільнення не вноситься.

В свою чергу, деякі громади хочуть перебирати майно, але не поспішають забирати колектив. «Так не має бути. Заклади передаються комплексно – з майном, персоналом, відповідними обов’язками. І ми спільно з облдержадміністраціями за цим стежитимемо. Я б рекомендував ОДА скористатися своїм правом офіційно звернутися як до районних рад, так і до громад щодо внесення на сесії питань про розмежування майна. Це дозволить мати офіційну позицію учасників процесу, від якого залежить доля соціальних закладів і їхніх працівників, і розуміння, хто має нести відповідальність у тій чи іншій спірній ситуації», - зазначив В’ячеслав Негода, заст. Міністра розвитку громад та територій
Питання №7488 Valentuna 18/01/2021 × 15:47
Шановні колеги, дякуємо за відповідь!Але уточніть, будь ласка, по питанню № 7486 . Чому саме книги сумарного обліку бібліотек-філій, їх накладні на літературу, інвентарні книги на ЦБС передаються правонаступнику, якщо районну ЦБС ліквідовано і бібліотеки-філії передані в ОТГ району?
Відповідь. Нам не зовсім зрозуміло: чому Книги сумарного обліку, Інвентарні книги філій зберігались в ЦБ? Зазначені документи мали знаходитись у бібліотеках-філіях ЦБС.
Питання №7487 Olga 18/01/2021 × 13:46
Шановні колеги! Просимо вашої допомоги з такого питання. При закритті двох бібліотек-філій нашої ЦБС ми хочемо частину фонду передати до обмінно-резервного фонду ЦБС .Чи маємо ми право зняти ці видання з балансу ЦБС?  Спеціалісти відділу аудиту і контролю виконкому наполягають що ні. Як діяти в ції ситуації і якими документами керуватись. В наказі Міністерства культури та інформаційної політики №1131 про це чітко не сказано. Дякуємо!
Відповідь. Бюджетні установи можуть безоплатно передавати та отримувати майно шляхом прийняття відповідного рішення суб’єктом управління. Списані видання Ви можете передати до обмінного фонду, на позабалансовий рахунок, керуючись Порядком використання документів через обмінні бібліотечні фонди (затверджено Наказом Міністерства культури України від 31 жовтня 2017 року N 1131, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2017 р. за N 1583/31451 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE31451.html ).
Питання №7486 Valentuna 18/01/2021 × 07:57
Доброго дня, шановні колеги! У зв’язку з передачею всіх бібліотек-філій на баланс громад ОТГ та реорганізацією Центральної районної бібліотеки у філію міської ЦБС, підкажіть, будь ласка, що робити з документами відділу формування бібліотечних фондів ЦРБ, а саме: -         Інвентарними книгами, -         Книгами сумарного обліку, -         Супровідними документами (накладні, акти) на літературу, що надходили до бібліотек, -         Каталогами (електронних баз даних), книг (обліковий, алфавітний).Чи підлягають вони знищенню чи передачею до правонаступника ? Заздалегідь вдячні за відповідь!
Відповідь. Документи переходять правонаступнику. Міська ЦБ, прийнявши документи, відповідно до власної Номенклатури справ буде вирішувати щодо термінів їх зберігання.
Питання №7485 Olena 15/01/2021 × 10:59
http://libsumy.com
Що робити сьогодні бібліотекам, які не можуть здійснювати статистичний облік читачів та книговидачу. Коли очікувати поновлення п.8, п.10 в ГОСТ- 7.20-2000?
Відповідь. Науково-методичний відділ не має повноважень приймати та вносити зміни до ГОСТів. В Україні функції національного органу стандартизації виконує державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” .
Питання №7484 Lidja 13/01/2021 × 19:16
Доброго вечора! Прошу допомоги у вирішенні питання про зміну назви ЦБС. У нас у 2017 році створилася ОТГ, діяла ЦБС районної ради із утворенням ОТГ було створено ЦБС міської ради  до складу увійшло 36 бібліотек.  Сьогодні постало питання про зміну назви  установи. Чи можна назву змінити у лютому чи березні, тому що в січні  немає коштів на виготовлення печатки та зміни установчих документів? Чи  це не потягне за собою що люди залишаться без заробітної плати? Дякую.
Відповідь. На нашу думку, введення офіційного локдауну може убезпечити Вас від певних негараздів, але рекомендуємо не затягувати (до березня) дане питання. Також, пропонуємо заручитись певним розумінням з боку управління культури та територіальної казначейської служби.
Питання №7483 ALLA 13/01/2021 × 08:58
Доброго дня! Підкажіть будь ласка чи є якийсь зразок звернення до Міністерства культури щодо виключення філії бібліотеки з базової мережі бібліотек. І чи можна, взагалі,  зробити бібліотеки-філії структурними підрозділами міської бібліотеки, яка раніше була районною?
Відповідь. Зразку не маємо. У зверненні до МКІП зазначається рішення сесії відповідної ради та надається обґрунтування доцільності реорганізації/ліквідації бібліотеки. Додатково звертаємо увагу на Постанову КМУ «Про затвердження Порядку формування базової мережі закладів культури» (від від 24 жовтня 2012 р. № 984), п. 13. Порядку формування базової мережі закладів культури /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984-2012-%D0%BF#Text .
Питання №7482 Viktoria 12/01/2021 × 16:08
http://NataliVasulivna@gmail.com
Доброго дня! У зв’язку з реорганізацією районної біблотеки та оптимізацією штату виникло питання про доцільність утримання такої штатної одиниці як бібліограф (їх є два у бібліотеці). Підкажіть будь ласка якими законодавчими документами керуватися при відстоюванні посади бібліографа у бібліотеці? І чи дійсно ця посада необхідна міській бібліотеці. Наперед дякуємо!
Відповідь. 1. Якщо коло обов’язків бібліографа обмежено розписом мінімальної кількості періодичних видань і не передбачає: навичок у відборі релевантної інформації; довідково-бібліографічного обслуговування в електронному середовищі; формування БД краєзнавчого спрямування; видання інформаційно--бібліографічної продукції; організацію виставкової роботи (у т.ч. віртуальних виставок); проведення днів/тижнів інформації, дня спеціаліста (профорієнтація на часі!); участі у промоції книг/читання (у т.ч проведення опитувань, віртуальних флешмобів, челенджів) і т.п. – то, дійсно, така посада не потрібна міській бібліотеці.

2. Необхідність посади бібліографа ґрунтується на обсязі завдань, якісному виконанні обов'язків, навантаженні (див. «Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України | №1631/0/16-08 від 29.12.08).
Питання №7481 Nina_Mokrosnop 04/01/2021 × 13:12
http: www.schors-biblioteka.edukit.cn.ua
Якщо при реорганізації ЦБС у публічну бібліотеку зберігається окремо бібліотека для дітей, чи можна назвати бібліотеку не публічною, а центральною з підпорядкуванням їй дитячої?
Відповідь. ЦБ для дітей може стати філією для дітей. Бажано назвати публічною.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву.

Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та вказаним Законом.

Таким чином, при написанні найменування Вашої бібліотеки вказується лише назва (без зазначення організаційно-правової форми: комунальний заклад; організаційно-правова форма вказується в установчих документах).
Питання №7480 Natalya 23/12/2020 × 13:27
Доброго дня! Ми мешканці Тернівської міської громади, яка не є частиною ОТГ. Ми місто. В місті існує ЦБС, до якої входять міська бібліотека для дорослих, міська бібліотека для дітей та бібліотека-філія №2. Чи повинна ЦБС змінювати назву (проводити реорганізацію) згідно змін в Бюджетному кодексі України, ст. 89? Якщо так, то яка повинна бути структура бібліотек міста?
Відповідь. 1.Так, міська ЦБС має змінити назву. З 01.01.2021 року вступають в силу зміни до Бюджетного кодексу, а саме до ст. 89. Видатки, що здійснюються з бюджетів сіл, селищ та міст. У пункті 5 ст. 89 слова "районні (міські) бібліотеки або централізовані бібліотеки районної (міської) централізованої бібліотечної системи" замінено словами "сільські, селищні, міські бібліотеки". Тобто, з наступного року не передбачено видатків на утримання саме ЦБС. Пропонуємо «ЦБС» замінити на міську ПБ з відокремленими структурними підрозділами – філіями.

2. Нам не зовсім зрозуміла фраза: «Ми мешканці Тернівської міської громади, яка не є частиною ОТГ». Нам відома Тернівська територіальна громада (Дніпропетровська обл.), до складу якої входить місто Тернівка і село Зелена Долина. Чому Ви не вважаєте себе мешканцями міської територіальної громади?
Питання №7479 Liuda 23/12/2020 × 08:39
Доброго дня!  У нас у секторі культури РДА ведуться трудові книжки та особові справи директора і заступника ЦБС. Згідно рішення міської ради з 01.01.2021 року бібліотечна система переходить в ОТГ. Які наші подальші дії у врегулюванні трудових віносин? Як це провести по бухгалтерії? І чи потрібно міській раді повідомляти податкову службу про прийом працівників на роботу? Дякую!
1. Процес передачі об’єктів комунальної власності організовує сторона, яка приймає об’єкти (відповідна рада), і проводиться безпосередньо установами та закладами в оперативному управлінні яких перебуває майно (відділи культури райдержадміністрації). Відповідно така передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії та затверджується районною та радою територіальної громади. Якщо ЦБС мала статус юрособи, то додатково необхідно внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, зокрема, про зміну засновника закладу, його назви та установчих документів. Зміна підпорядкування ЦБС передбачає і зміну порядку фінансування (включення їх до мережі розпорядників коштів місцевого бюджету). Місцевій раді для того, щоб розпочати фінансування бібліотек із місцевого бюджету, потрібно внести відповідні зміни до установчих документів (статуту/положення) розпорядника коштів місцевого бюджету – відділу культури/освіти місцевої ради та підпорядкованих йому закладів.

2. Пунктом 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» визначено, що у випадках зміни власника підприємства (установи, організації) чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства в інше) дія трудового договору працівника продовжується (ч. 3 ст. 36 КЗпП).

Тож, як випливає із ч. 4 ст. 36 КЗпП, трудові відносини з працівниками закладу культури продовжать свою дію на умовах трудових договорів, укладених при прийомі на роботу.

При цьому працівників не потрібно звільняти та приймати на роботу в новий заклад.

У трудову книжку таких працівників записи про зміни, які відбулись, не вносяться.

Тільки у разі, якщо заклад культури змінить свою назву, до трудових книжок працівників слід буде внести запис про перейменування, що випливає із п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.

Кадрові служби РДА та ЦБ мають передати до територіальної громади особові справи та трудові книжки працівників бібліотек, про що скласти акт приймання-передавання кадрових документів. Акт приймання-передавання має містити:

— інформацію про перелік усіх документів, які передаються;

— найменування документів, їх кількість, період часу, який вони охоплюють;

— відомості про відсутність (пошкодження) документів.

Акт має бути підписаний особами, які приймають і здають справи, затверджений керівником закладу культури.

Повідомляти працівників закладу культури про зміну власника закладу буде вже кадрова служба територіальної громади.
Питання №7478 Valja 22/12/2020 × 12:53
Вельмишановні юристи, допоможіть розібратися в нестандартній ситуації. Внаслідок реорганізації в минулому році  районну ЦБС (юридичну особу) рішенням сесії районної ради не ліквідували, а приєднали до відділу освіти, а  мене, директора, звільнили. Начальник відділу освіти, як  правонаступник, іншого керівника над бібліотеками не призначив, вперто відмовляється вносити зміни стосовно керівника ЦБС   у реєстраційних документах ( податковій службі, в статистичному управлінні  і т.д.), чекаючи, що  бібліотеки   передадуть в громади  і  аж тоді відбудеться ліквідація ЦБС автоматично. Тому  сьогодні я,   працюючи  в зовсім іншій установі, зареєстрована    скрізь  директором ЦБС. Мої  звернення в районну раду, райдержадміністрацію нічого не дали, обійшлися усним зауваженням начальнику відділу освіти,  проте він ніяких дій і далі не робить. Що робити мені,  чи несу  ще відповідальність за щось,  адже повноважень ніяких вже не маю,  ?
Відповідь. НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого не є юридичною службою. Рекомендуємо переадресувати запит саме до юристів, адже вирішення Вашого питання вимагає ознайомлення, в першу чергу, з першоджерелами (наказами, положеннями, записами в трудовій книжці і т.п.).
Питання №7477 Olena 22/12/2020 × 10:51
 Доброго дня.Зараз йде реорганізація. Всі бібліотеки переходять на баланс громад "ОТГ".
Запитання. Які мають бути штатні одиниці для обслуговування комп'ютерної техніки в бібліотеках громади? І яка кількість штатних одиниць таких працівників?У нас наприклад в громаді є бібліотека з 7 комп'ютерами, та 6 принтерами. Ще є три бібліотеки-філії в яких є по одному ПК.
В бібліотеці встановлена АБІС, яку також потрібно обслуговувати.
Чи є якісь нормативи, законодавчі акти? Дякую.
Відповідь. Будь-яке підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників, штатний розпис (ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України). Чисельність працівників формується у відповідності до цілей, завдань, зазначених у Статуті/Положенні бібліотеки. Формування структури та штатного розпису бібліотеки здійснюється з урахуванням кількості її користувачів, видачі документів, кількості бібліотечних послуг, відвідувань (у т.ч., – веб-сайту та соціокультурних заходів), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Також, Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) .
Питання №7476 Nadija 18/12/2020 × 08:59
Добрий день. Підкажіть будь ласка, як правильно прописати назву бібліотеки в Статуті: "Публічна бібліотека міської ради" чи "Центральна публічна бібліотека міської ради"? Взагалі поняття "центральна публічна" правильне чи ні? І стосовно філій: обов'язково вказувати "сільська філія" чи просто "філія"? Чи відіграє це якусь роль? Дякую.
Відповідь. 1. Пропонуємо слово «Центральна» прибрати, залишивши Публічна бібліотека або Центральна бібліотека. Можете вказувати, що це «сільська» філія, а можете і не вказувати.

2. Звертаємо увагу, що найменування ПБ та її філій здійснюється відповідно до законодавства (звертаємо увагу і на Наказ Мінюста «Про затвердження Вимог до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки до законодавства» від 05.03.2012 № 368/5 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0367-12#Text ). Найменування філій в установчому документі (Статуті/Положенні) повинно вказувати на приналежність до ПБ, у складі якої вони діють, а також їх місце знаходження (адресу).

3. Якщо ПБ буде мати статус юрособи, то необхідно вказати, що філії ПБ не є юридичною особою і діють на підставі положень, затверджених в установленому порядку.
Питання №7475 Zoya 17/12/2020 × 11:19
Доброго дня, бібліотека центральна, публічна, підкажіть будь ласка терміни зберігання актів списання літератури.
Відповідь. Акти списання книг - 10 р. , Акти списання періодичних видань - 3 роки.

Дозволимо нагадати, що кожна установа має Перелік обов’язкових облікових документів із зазначенням терміну їх зберігання, який визначається Номенклатурою справ. Формується Номенклатура справ відповідно до Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12#Text ). Бібліотеки визначають строки зберігання власних документів відповідно до Розділу 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду вищезазначеного Переліку.
Питання №7474 Orysya 16/12/2020 × 10:57
Як вести облік сканованих газет, за номером газети, чи за сторінкою?
Відповідь. Просимо уточнити щодо сканованих газет: Вас цікавить облік під час здійснення платної послуги чи видачу отсканованої статті із газети користувачу? Облік передплачених газет здійснюється у відповідності до «ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах» (затверджено Наказ МКТ від 03.04.2007 N 22).
Питання №7473 Orysya 16/12/2020 × 10:46
 Шаноні колеги!Підкажіть  чи є нові  "Типові норми часу на основні процеси бібліотечної роботи", крім 2008 року. Дякую.
Відповідь. Ні, немає. Звертаємо Вашу увагу на те, що бібліотекам надається право розробляти та впроваджувати в установленому порядку власні норми часу, якщо вони відповідають більш високій продуктивності праці, або зміст технологічного процесу має підвищену складність та більшу деталізацію, визначені Типовими нормами (див. п. 1.6. ТИПОВИХ НОРМ часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКіТ від 29.12.2008 N 1631/0/16-08 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1631655-08#Text ).
Питання №7472 Lyudmyla 16/12/2020 × 10:30
Добрий день! Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1198 " Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 і від 22 липня 2020 р. № 641"
“15-1. Заборонити на період дії карантину здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, а Державній казначейській службі здійснення відповідних платежів, крім випадків, коли предметом закупівлі є товари, роботи і послуги, необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2...(Офіційний вісник України, 2020 р., № 31, ст. 1074, ст. 1077, № 42, ст. 1361), а також для виконання бюджетних програм, коди програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету яких відповідають кодам функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету 0710-0763 згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період.”.
Як існуватимуть бібліотеки без періодичних видань, підписка яких на 2021 відмінена? Які дії в даному випадку головних бібліотек України?

Відповідь. Провідні бібліотеки України, ГО УБА долучились до вирішення цього питання тиждень тому. А Ваша бібліотека? Пропонуємо такожі здійснити відповідні кроки. Звертаємо увагу на рекомендації, які були запропоновані бібліотечній спільноті у пості «Законодавчі новації грудня» від 09.12.2020р. на блозі «Публічна бібліотека ОТГ» /Режим доступу https://oth.nlu.org.ua/?p=4444 .
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати