Бібліотечному фахівцю

Картотека - сукупність певним чином організованих карток.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[23.12.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 4 квартал 2019

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[05.12.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в IV кварталі 2019 року

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2019 р.

[26.09.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2019 р.

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[20.06.2019]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в II кварталі 2019 року

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[28.03.2019]

Статті з зарубіжної фахової періодики 1 квартал 2019 р.

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[10.03.2019]

Список нових надходжень у I кварталі 2019 року

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

[28.12.2017]

Публічна Бібліотека І Реалізація Завдань Соціальної Політики

[20.10.2017]

Cемінар для бібліографів «Основні напрями бібліографічної роботи: теорія і практика».

[23.08.2017]

Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн

[04.04.2017]

Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Шановні колеги, просимо попередньо переглянути вже розміщені матеріали.
P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.
P.P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
3P.S.: Питання також можна направляти на адресу method@nplu.org
4P.S: Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org

Питання №7350 Zanneta 21/01/2020 × 09:29
Добрий день!
Як повернути на баланс бібліотеки підручники, які попередньо були списані з приводу смерті користувача, а потім віднайдені і повернуті?
Відповідь. Якщо Ви впевнені, що ці підручники вкрай потрібні у найближчі роки, то маєте їх оприбуткувати як дарунки, оцінивши та надавши нові інвентарні номери.
Питання №7349 Polina 17/01/2020 × 14:10
Прошу підказати, як законно діяти під час звільнення працівника, котрий не пройшов випробування. Дякую.

Відповідь. По-перше, переконайтесь що працівник не підпадає до переліку, зазначеного у ч. 3 ст. 26 КЗпП.

У разі встановлення невідповідності працівника займаній посаді, на яку його прийнято, або виконуваній роботі Ви маєте правопротягом строку випробування звільнити такого працівника, письмово попередивши його про це за три дні. Звільнення за результатами випробування оформлюється наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу. При цьому в наказі та трудовій книжці посилаються на ст. 28 КЗпП, а підстава звільнення формулюється як «за результатами випробування». У цьому випадку чинне законодавство передбачає звільнення без згоди профспілки. Звертаємо увагу, що одного рішення роботодавця про звільнення працівника як такого, що не пройшов випробування, недостатньо. Воно має бути документально обґрунтованим. Для того щоб мати документальне підтвердження невідповідності працівника виконуваній роботі, роботодавець повинен подбати, щоб працівник отримував завдання та надавав звіти про їх виконання.
Питання №7348 Olga 16/01/2020 × 14:17
Доброго дня! Під час моєї декретної відпустки, де я була завідуючою, наша бібліотека здійснила переїзд. Довгий час велика частина основного фонду знаходилась у підвальному приміщенні на підлозі з грибком, частина книг ймовірно знищена і не підлягає експлуатації, хтось повинен понести матеріальну відповідальність. Я тепер, як керівник який має приступити до виконання своїх обов'язків, зобов'язана доповісти про такі факти.
Проконсультуйте, будь ласка, які документи окрім доповідної записки можна, потрібно подати керівникові відділу культури для того, щоб по-перше, не брати на себе відповідальність за надану шкоду, по-друге, грамотно оформити усі документи. Акт прийому-передачі майна не підписувала. Дякую!
Відповідь. Що заважає Вам списати частину непридатного фонду? Відповідно до Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ) списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта. Пропонуємо списати непридатну для подальшого використання частину бібліотечного фонду. Додатково перечитайте «Положення про списання про порядок списання майна, що перебуває в комунальній власності» Вашої громади. Ми не зовсім зрозуміли необхідність підписання Акту прийому-передачі: яка передача, від кого кому передають майно?
Питання №7347 Larisa 14/01/2020 × 04:35
Прошу роз’яснити ситуацію : бібліотекарка була у грудні у відпустці, отримала відпускні разом з матеріальною допомогою на оздоровлення. У січні написала заяву про звільнення. Чи має вона повернути кошти за допомогу на оздоровлення? Дякую.
Відповідь. Виплата допомоги на оздоровлення врегульовано ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Постановою КМУ за № 1062 від 30 вересня 2009 р. Допомога на оздоровлення виплачується у повному розмірі незалежно від того, повністю чи ні працівник відпрацював робочий рік, за який надається така відпустка. Під час звільнення (навіть незабаром після відпустки) він не повинен повертати цю допомогу (або її частину).
Питання №7346 Viktoriya 11/01/2020 × 16:15
Добрий день! Дайте, будь ласка, відповідь на таке питання: скілки має бути шорічна оплачувана тарифна відпустка шкілного бібліотекаря і скільки днів - додаткова? Наперед вдячна.
Відповідь. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про відпустки» (редакція від 21.06.2019 /Режим доступу: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 ) щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

Щорічна додаткова відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах. Працівникам з ненормованим робочим днем надається додаткова щорічна відпустка тривалістю до 7 календарних днів згідно із списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою (див. ст. 8 ЗУ «Про відпустки»). Пропонуємо перечитати шкільний Колективний договір, де чітко зазначається кількість додаткових днів до Вашої відпустки.
Питання №7345 Daria 11/01/2020 × 11:01
Нашій бібліотеці змінили назву. Чи мають внести зміни в трудову книжку? Дякую!
Відповідь. У разі, якщо бібліотека змінила свою назву, до трудових книжок працівників слід внести запис про перейменування, що випливає із п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом міністерства праці України, міністерства юстиції України, міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.
Питання №7344 Marya 10/01/2020 × 09:23
 Добрий день! Прошу надати консультацію:
у формі 6-НК р.УІ Надходження  та використання коштів, до якої  графи 9 (благодійні, спонсорські внески) чи до графи 10 (інші джерела), відносити  кошти за книги, які бібліотека  отримала за  державними  програмами?
Відповідь. Суму коштів за книги, які бібліотека отримала за державними програмами, зазначаєте у графі 4 і 14 розділу VІ .
Питання №7343 Tania 09/01/2020 × 13:42
Доброго дня! Поясніть будь ласка, чи обов'язково скріплювати періодичні видання (журнали та газети), які знаходяться на балансі бібліотеки ( пробивати дироколом та зшивати)? Заздалегідь дякую
Відповідь. Дозволимо нагадати, що відповідно до Міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 "Бібліотечна статистика": «Подшивка (переплетная единица). Совокупность номеров периодических изданий (документов), сшитых, переплетенных или скрепленных другим способом в одно целое и принимаемых за одну учетную единицу фонда». Відповідно, бібліотека самостійно обирає спосіб формування та збереження річного комплекту газет (зшиває, скріплює, здійснює палітурні роботи тощо).
Питання №7342 Olena 02/01/2020 × 16:24
Доброго дня, колеги! Уточніть, будьте добрі, у якій редакції  діють Типові правила користування бібліотеками в Україні станом на 01.01. 2020 року. Чи актуальним на сьгодні є п.2.7 Типових правил... із змінами і доповненнями, затверджених наказом Мінкультури і мистецтв від 25.05.2001 №319?
Відповідь. Пункт 2.7.Типових правил… не є законним з 2011 року, адже відповідно до Наказу МКУ «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.99 N 274» від 08.08.2011 N 62 було відмінено дію «Інструкції про порядок застосування в бібліотеках України грошової застави за особливо цінні книги та об'єкти користування».

На цей час в Україні діють «Типові правила користування бібліотеками в Україні» у редакції наказу Міністерства культури України від 19.04.2017 № 340/Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0635-17#n13 .
Питання №7341 Svitlana 02/01/2020 × 12:13
Протягом 6 років працювала художнім керівником СБК. Звільнилась і призначена бібліотекарем сільської бібліотеки (по переводу). Чи зарахується стаж роботи в клубі до бібліотеного стажу.Дякую
Відповідь. Ні, не нараховується. Відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF ): до стажу роботи, що дає право на встановлення доплати за вислугу років, зараховується час роботи в бібліотеках України, колишнього Союзу РСР на зазначених у переліку посадах. Документом для визначення стажу роботи, який дає право на одержання доплати за вислугу років, є трудова книжка та інший документ, що відповідно до законодавства підтверджують наявність стажу роботи
Питання №7340 Nata 28/12/2019 × 11:00
Ви б не могли пояснити чому різняться посадові оклади зав. бібліотеки ліцею , гімназїї і звичайної ЗНЗ?
Відповідь. Можемо лише зазначити , що відповідно до п.п. «б» п.28 «Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти» (затверджено наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. N 102 за погодженням з Мінпраці, ЦК профспілки працівників освіти і науки України, Мінфіном /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0056-93 ) : керівним та педагогічним працівникам гімназій, ліцеїв, колегіумів, коледжів, гімназій-інтернатів, ліцеїв-інтернатів, колегіумів-інтернатів, вищих професійно-технічних навчальних закладів, вищих художніх професійно-технічних навчальних закладів, професійно-художніх училищ, художніх професійно-технічних училищ на 10 відсотків.

За детальнішою інформацією пропонуємо звернутись до Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, яка здійснює організацію науково-методичного забезпечення діяльності мережі освітянських бібліотек Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України /Режим доступу: http://dnpb.gov.ua/ua/%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%8F/ .
Питання №7339 Lina 27/12/2019 × 10:36
Маємо вакантну посаду, але знайти бібліотекаря з фаховою освітою складно. Як можна здійснювати доплату за додаткову роботу іншим бібліотекарям? Дякую.
Відповідь. У випадку, коли посада є вакантною, інший працівник може виконувати обов’язки за такою посадою поряд з виконанням обов’язків за своєю посадою. У трудовому законодавстві зазначені правовідносини визначені як суміщення професій (посад) – див. ст. 105 КЗпП України.

Суміщення посад повинно бути оформлено наказом із зазначенням, що таке суміщення відбувається на період саме до призначення особи на вакантну посаду.
Питання №7338 Олена 23/12/2019 × 08:31
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка чи має право шкільний психолог , на виплату до 50% згідно Постанови №1073?
Відповідь. Буде мати, якщо основним місцем роботи психолога буде саме бібліотека, а не школа. Посада психолога зазначена в «Переліку посад працівників державних і комунальних бібліотек, які проводять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність» (затверджено постановою КМ України від 22 січня 2005 р. N 84 /Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF), відповідно йому виплачуються: доплата за вислугу років + надбавка за особливі умови роботи (Постанова КМУ від 30 вересня 2009р. N 1073).
Питання №7337 Olga 21/12/2019 × 15:56
Доброго дня! Працюю у сільській бібліотеці, де кількість жителів становить 501 житель. Чи є гранична кількість читачів, при якій можуть закрити бібліотеку?Завчасно дякую.
Відповідь. Кількість читачів не є вирішальним чинником під час прийняття рішення щодо закриття бібліотеки. На сьогоднішній день головним документом, що встановлює показники мінімального рівня забезпечення населення мережею публічних бібліотек є Постанова КМУ «Державні соціальні нормативи забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні» від 6 лютого 2019 р. № 72 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/72-2019-%D0%BF .

У п.16 вищезазначеної Постанови мова йде про організацію мережі публічних бібліотек у сільській місцевості, а саме: публічна бібліотека відкривається на 500-800 осіб зони обслуговування за умови, що відстань між бібліотеками не більше ніж 3 кілометри. Тобто, вирішальними чинниками є кількість сільського населення та відстань до найближчої бібліотеки.
Питання №7336 Olga 18/12/2019 × 14:22
Шановні колеги! Проконсультуйте, будь ласка, з такого питання: чим керуватися при складанні Положення про обмінно-резервний фонд ЦБС, якщо Інструкція про організацію та порядок обміну... за №347 від 30.03.2005 р. втратила чинність? Актуальність питання в тому, що нам передано весь фонд медичної бібліотеки, яка була розформована. Дякуємо за відповідь.
Відповідь. Маєте самостійно розробити Положення про обмінно-резервний фонд ЦБС (радимо долучити бухгалтера). Також, пропонуємо скористатись «Порядком використання документів через обмінні бібліотечні фонди» (затверджено Наказом Міністерства культури України від 31.10.2017 № 1131 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1583-17). Якщо бібліотека має статус юрособи – Положення затверджує директор, якщо ні – засновник.
Питання №7335 Valentuna 17/12/2019 × 12:55
Добрий день! Скажіть, будь-ласка, який   індекс УДК  присвоїти для творів українських письмеників, виданих російською і українською мовами до революції та після революції?
Відповідь. Кабінет Міністрів України постановив, що відповідальною за методичне забезпечення впровадження Універсальної десяткової класифікації є державна наукова установа “Книжкова палата України імені Івана Федорова”.
Питання №7334 Олена 14/12/2019 × 05:34
Доброго дня! Прошу уточнити, хто саме може змінювати режим роботи бібліотеки – директор, управління культури, профспілка? Дякую!
Відповідь. Відповідно до підпункту 9 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Підпунктом 4 пункту «б» статті 30 зазначеного Закону встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
Питання №7333 Polina 14/12/2019 × 04:26
Прошу , якою максимальною може бути законна щорічна відпустка бібліотекаря? Дякую.

Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із розділом 4, параграфом 4.12 Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» - перше в Україні видання, що містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Електронний варіант Довідника представлено в електронній бібліотеці «Культура України» /Режим доступу: http://elib.nplu.org/view.html?id=11267 .

Нагадуємо, що даний Довідник мала отримати кожна ОТГ.
Питання №7332 Rehina 13/12/2019 × 06:25
Я молодий керівник бібліотеки, тому потребую консультацій по багатьом питанням і дякую за таку можливість на вашому сайті. Питання наступне: бібліотекар має бажання поїхати на семінар до іншого міста, то як це класифікувати – як відрядження чи навчання? Дякую.

Відповідь. Прийняття працівником участі у семінарі може бути оформлено як відрядження, так і як підвищення кваліфікації з відривом. Своєчасно опубліковано Лист Мінсоцполітики від 13.09.2019 р. N 1318/0/206-19 «Щодо оплати днів участі у семінарі». Пропонуємо ознайомитись. Режим доступу: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/ministry-of-labor-and-social-policy/15670-1318s-19.html
Питання №7331 NAZAR 11/12/2019 × 15:42
Доброго дня! Шановні колеги, підкажіть, будь ласка, чи є правомірною передача спеціальної бібліотеки (профспілкової організації приватного підприємства) з універсальним фондом близько 60 тисяч примірників до спортивного клубу, який здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність за рахунок коштів власника підприємства та коштів профспілкової організації і має свій особистий рахунок.
Членами Профкому затверджені Устав та Положення спортивного клубу, які регулюють як спортивно-оздоровчу , так і бібліотечну діяльність. На законодавчому рівні можливе таке поєднання, яке фактично лишає бібліотеку її статусу? Вдячні за відповідь.
Відповідь. У Вашому випадку приймати рішення має засновник Спортивного клубу.
Питання №7330 Iryna 05/12/2019 × 10:18
http://kovelbook.com.ua
Скажіть, будь ласка, яке існує навантаження по кількості користувачів  для завідувачів відділу та бібліотекарів центральної районної бібліотеки. Дякую!)
Відповідь. Не існує затверджених нормативів. Ви маєте самостійно визначати навантаження відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені Наказом МКТ України від 29.12.2008р. № 1631/0/16.
Питання №7329 Nadiiya 04/12/2019 × 11:49
Доброго дня! Підскажіть будь ласка порядок передачі бібліотечного фонду центральної районної бібліотеки до ОТГ. Дякую!
Відповідь. Пропонуємо завітати на наш блог «Публічна бібліотека ОТГ» та ознайомитись з постами: «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» від 10 березня 2017р. /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=608 та «Передача бібліотечних фондів» від 10 березня 2017 р. /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=610 .

Також, звертаємо Вашу увагу на видання НБУ ім. Ярослава Мудрого - Довідник «Сучасна публічна бібліотека від А до Я»– перше в Україні видання, що містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Електронний варіант Довідника представлено в електронній бібліотеці «Культура України» /Режим доступу: http://elib.nplu.org/view.html?id=11267.

Нагадуємо, що друкований варіант Довідника має отримати кожна ОТГ.
Питання №7328 Anna 03/12/2019 × 04:59
Чи маємо ми можливість встановити в бібліотеці колективну матеріальну відповідальність? Під час щорічної інвентаризації отримуємо багато клопоту. Дякую.
Відповідь. Існує дві обов’язкові умови, за наявності яких може бути встановлена колективна матеріальна відповідальність та укладений відповідний договір з колективом.

Такими умовами є:

1) колективна матеріальна відповідальність установлюються власником або уповноваженим ним органом;

2) установлення колективної матеріальної відповідальності проводиться за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації. Відсутність хоча б однієї з цих умов слід вважати порушенням порядку встановлення колективної матеріальної відповідальності.

Джерело: https://www.kadrovik.ua/novyny/za-yakyh-umov-mozhna-vstanovyty-kolektyvnu-matvidpovidalnist
Питання №7327 Vladlena 03/12/2019 × 04:18
Чи обов’язково складати графік відпусток, якщо в бібліотеці працює 2 людини? Дякую.

Відповідь. Обов’язково. Складання графіку відпусток унормовано: ч. 10 ст. 10 Закону України «Про відпустки» /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80 , ч. 4 ст. 79 КЗпП України /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/322-08 , п. 20 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених за погодженням з ВЦРПС постановою Держкомпраці СРСР від 20.06.1984 р. № 213 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0213400-84 .
Питання №7326 Ludmila 18/11/2019 × 16:43
Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на оплату періодичних видань на 3110 для здійснення видатків на поповнення бібліотечних фондів. Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами кожного окремого документа з ціною. як здійснити облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та розбіжностей з бухгалтерською службою.  
Відповідь. Порядок списання книг, брошур , періодики – однаковий. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи. Саме на підставі затверджених актів здійснюється вилучення документів БФ із інвентарних книг, каталогів, Картотеки періодичних видань. На підставі актів здійснюється запис до Книги сумарного обліку БФ бібліотеки ( див. Частину 2. Вибуття з фонду).

До акту складаєте опис на вилучення документів із БФ у двох пр. Акт списання вилучених документів з бібліотечних фондів типової форми, що затверджена Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818) . Перший примірник акту разом з описом передається до бухгалтерії для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий залишається у матеріально відповідальної особи.
Питання №7325 Nadiiya 13/11/2019 × 09:41
Доброго дня! Скажіть будь ласка, чи має право на доплату за вислугу років бібліотекар який працює на 0.75ставки  після 3-х років роботи в бібліотеці.
Відповідь. Так, маєте право.

Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав працівника. Оплата праці в умовах неповного робочого часу здійснюється пропорційно до відпрацьованого часу. Окрім посадового окладу Ви маєте право на інші обов'язкові доплати і надбавки:

надбавку за особливі умови роботи – до 50 відсотків посадового окладу (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 № 1073 „Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек”;

доплату за вислугу років (ст. 30 Закону України „Про бібліотеки та бібліотечну справу” та Постанова Кабінету Міністрів України від 22.05.2005 р. № 84 (Із змінами). Бібліотекарі, які працюють на неповну ставку (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки) встановлюється доплата за стаж у розмірі до їх посадових окладів (наприклад, 0,5 або 0,75 ставки);

допомогу на оздоровлення під час щорічної відпустки у розмірі посадового окладу (ставка заробітної плати) (ст. 30 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу, п. 3 постанови Кабінету Міністрів України "Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 N 84).
Питання №7324 Irina 12/11/2019 × 20:23
Доброго дня,  шановні колеги!  Допоможіть , будь ласка. Відповідно до Стандарту «Забезпечення потреб громадян у читанні» у населених пунктах публічна бібліотека відкривається одна  на 500 -1000 осіб на відстані не менше 3 км. В нашому селище міського типу мешкає  3500 осіб відстань до найближчої  бібліотеки  становить 10 км. Зараз бібліотека - філія розташована на базі будинку культури . У нас виникло питання, щодо моделювання мережі бібліотек , після утворення поліфункціонального центру надання послуг , до якого увійде наша філія. Кому вона буде підпорядковуватися ? Звітувати?
Відповідь. Пропонуємо переадресувати запит до Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції: генеральний директор – Петраков Ярослав Валерійович, ел. скринька: petrakov@mincult.gov.ua , тел.: (044) 235-31-43.
Питання №7323 Ludmila 12/11/2019 × 12:53
Шановні колеги! Згідно нової інструкції про облік бібліотечного фонду періодичні видання необхідно ставити на баланс та індивідуальний облік, а це значить, що ім треба буде присвоювати інвентарний номер та вести інвентарні книги, як у 19-му столітті. Це ж неймовірно незручно й додаткова безглузда  витрата часу. Хто з цим вже зіткнувся, велике прохання допомогти у вирішенні цього питання. Бухгалтерія вимагає зробити це найближчим часом. Чи це обов'язково? Чи можна бухгалтерії списувати суму через Акт виконаних робіт? І будь-ласка дайте конкретні пояснення, а не відсилайте до Інструкції.
Дякую.
Відповідь. Просимо вказати вихідні дані НОВОЇ інструкції з обліку бібліотечного фонду .
Питання №7322 Nelli 07/11/2019 × 11:13
http://www.reglibrary.mk.ua
Доброго дня! Виникла критична ситуація, щодо суперечливості бібліотечного та бухгалтерського обліку періодичних видань.  Періодичні видання є частиною нашого бібліотечного фонду, згідно «Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах від 03.04.2007  Наказ № 22 Мінкультури , у якому визначено вимоги до порядку обліку всіх документів, що знаходяться в бібліотечних фондах зазначено: «5.5 Журнальні  та  газетні  видання підлягають обліку в Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду.  Записи до цієї  книги  про надходження   газетних   видань  заносяться  на підставі  річного підсумкового акта приймання-здавання видань (без зазначення ціни). Записи  про надходження журнальних видань заносяться щомісяця (без зазначення ціни)». Заплановано зміни КЕКВ з 2210 за яким наша установа витрачала кошти на оплату періодичних видань на 3110 для здійснення видатків на поповнення бібліотечних фондів. Тобто періодика буде стояти на балансі бібліотеки як основні засоби, та повинна підлягати сумарному та індивідуальному обліку. Обліковуються бібліотечні фонди незалежно від вартості окремих примірників але списання з бібліотечного фонду відбувається за причинами кожного окремого документа з ціною. Надайте, будь ласка, змістовні роз’яснення, як здійснити облік періодичних видань та як його зняти з обліку, без порушень та розбіжностей з бухгалтерською службою.
Дякую!
Відповідь. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/передплата на періодичні видання

Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/buhgalterskiy-oblik/peredplata-na-2018-rik-vidpovidayemo-na-vashi- zapitannya/
Питання №7321 Oleksandra 05/11/2019 × 20:41
Підкажіть, будь ласка, як правильно описати в списку використаної літератури до дисертації Авторське свідоцтво? Всі приклади, які я знайшла, ще радянські. Дякую.
Відповідь. Відповідь. Доброго дня! В Радянському Союзі видавався документ, що називався «авторське свідоцтво», ним замінювали патент.

Буває, що тепер «авторським свідоцтвом» помилково називають інший документ – свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Це офіційний документ, видається особисто автору і має юридичне значення. Такі документи до літератури не відносяться і у списки використаних книг, журналів, газет тощо не потрапляють. У бібліографічному описі самого твору в зоні приміток за потреби можна вказати, що автор отримав свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір.

Відділ книгознавчих досліджень, Лідія Рогальчук
Питання №7320 Varvara 05/11/2019 × 15:33
Якими нормативними документами потрібно користуватися при призначеннi авторського знаку для книг іноземними мовами у обласній універсальній науковій бібліотеці
Відповідь. Для визначення авторського знака до книг іноземними мовами радимо звертатись до практичного посібника: Хавкина Л.Б. Эластичные таблицы авторских знаков для кириллицы и латиницы. - 7-е изд., испр. / Под ред. проф. Ю. Н Столярова. — М.: ТОО «Либерея», 1993. — 176 с.
Питання №7319 Vladlena 04/11/2019 × 02:27
Чи можна під час проведення вечірніх заходів у бібліотеці долучати працівника з інвалідністю ? Дякую.
Відповідь. Стосовно праці інвалідів звертаємо увагу на обов’язок роботодавців надавати інвалідам роботу, що передбачено статтею 172 КЗпП. Це зумовлено тим, що, згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-XII, держава гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства та створює для інвалідів потрібні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя згідно з їх індивідуальними здібностями та інтересами.

Згідно зі статтею 172 КЗпП за бажанням працівника-інваліда або за вимогами його індивідуальної програми реабілітації, йому може встановлюватися режим роботи на умовах неповного робочого дня (неповного робочого тижня) та пільгові умови праці.

До роботи в нічний час, та до надурочних робіт інваліди можуть залучатись лише за їх згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям (частина друга статті 55, частина четверта статті 6З КЗпП, частина третя статті 12 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII.
Питання №7318 Vita 31/10/2019 × 13:25
7313
Дякую, колеги, за відповідь на питання 7313, але я акцентувала увагу на книзі одного автора. Приклади у ДСТУ 7.1-2006 нам знайомі. але нас цікавить питання,  коли книга має одного автора.
 Наприклад, чи буде коректним такий опис?:
 Петренко В. Г. Чаша долі. / В. Г. Петренко  // Світ героя / В. Г. Петренко.  - Київ, 2015. - Розд. 5. - С. 300-333.
З повагою, Вікторія
Відповідь. В питанні № 7313 йшлося про бібліографічний опис. Тому ми вирішили, що проблема є із наведенням відомостей про відповідальність, що врегульована ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 дуже просто:

«Сведения об ответственности записывают в той форме, в какой они указаны в предписанном источнике информации» (пункт 5.2.6.2). Цей пункт застосовується в аналітичному описі як для частини документу, так і для ідентифікуючого документу.

А тепер ви навели приклад бібліографічного запису із заголовком: Петренко В. Г. Чаша долі / В. Г. Петренко // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.

За структурою цей запис відповідає стандарту. Але є ще один важливий параметр: необхідна кількість відомостей. Спробуємо пояснити докладніше.

Коли є заголовок бібліографічного запису, якщо дозволяє формат покажчика чи списку, чи іншого ресурсу, можна скористатися пунктом 7.2.5.2 – якщо відомості про відповідальність для складової частини документу співпадають із заголовком бібліографічного запису, то в аналітичному описі відомості про відповідальність для складової частини документу можна не приводити. Приклад з ГОСТу:

Мальцева, Л. Л. Гуманизация научного познания : гносеол. и методол. аспекты / Л. Л. Мальцева // …

або

Мальцева, Л. Л. Гуманизация научного познания : гносеол. и методол. аспекты // …

Зважаючи на те, з якою метою і для кого йде бібліографування, коректним може бути і просто опис, без заголовку:

Чаша долі / В. Г. Петренко // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.

І так теж можна за певних умов:

Петренко В. Г. Чаша долі // Світ героя / В. Г. Петренко. – Київ, 2015. – Розд. 5. – С. 300–333.

Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
Питання №7317 Valentyna 30/10/2019 × 16:53
Прошу підказати термін зберігання у бібліотеки листків щоденного обліку відвідувань і яким документом цей термін визначається.
Відповідь. У будь- якій установі створюється велика кількість документів, які регламентують її діяльність: плани, звіти, описи, накладні, акти тощо. Перелік обов’язкових облікових документів та термін їх зберігання визначаються Номенклатурою справ. Номенклатура справ забезпечує оперативний пошук, облік та зберігання документів, підготовку до їх архівного зберігання та подальшого використання на практиці. Формується Номенклатура справ відповідно до Переліку типових документів , що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів (затверджено Наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5, вступив у дію з 01.01.2013 року /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0571-12). Бібліотеки визначають строки зберігання власних документів відповідно до Розділу 7.6. Організація роботи відомчої бібліотеки, довідково-інформаційного фонду вищезазначеного Переліку.

Маємо зазначити, що в офіційному Переліку документ «Листки щоденного обліку відвідувань» - відсутній. У той же час, склад і строки зберігання документів, що створюються в організаціях певної галузі або сфері діяльності, визначаються відомчими (галузевими) переліками документів зі строками їх зберігання, які затверджуються відповідними державними органами, центральними органами та установами за погодженням з Державною архівною службою України. Тобто, Ви маєте право внести до Вашої Номенклатури справ додаткову позицію - «Листки щоденного обліку відвідувань» із зазначенням їх терміну зберігання. Зазвичай, подібні документи мають термін зберігання від 1 до 3 років.
Питання №7316 olga 29/10/2019 × 14:18
Шановні колеги, просимо вас дати нам відповідь на такі питання. Сьогодні начальнику відділу культури, директору РЦБС на колегії вручили лист про виділення частини бібліотек-філій зі складу РЦБС. Які наші дії, вони пропонують нам передати книжкові фонди на баланс 5 - ти ОТГ на підставі даного рішення, чи це правомірно. Чи можливо, районна рада має написати листа до Міністерства культури про реорганізацію РЦБС  за погодженням. Якщо так, то де це прописано в законодавчих документах.
Відповідь. Лист начальника відділу культури не є тим документом, який дозволяє вчиняти подібні дії. Орган місцевого самоврядування ОТГ має звернутись до районної ради з пропозицією передати до комунальної власності ОТГ певних бібліотек-філій. У свою чергу, районна рада на своїй сесії затверджує рішення про передання до комунальної власності відповідних територіальних громад відповідних бібліотек-філій. Також, районна рада звертається до Мінкультури України для погодження щодо виключення бібліотек-філій з базової мережі своїх закладів культури (бібліотек). Після погодження з Мінкультури відбувається процедура передання бібліотек-філій до власності ОТГ. Ознайомитись із алгоритмом передачі БФ та іншого майна бібліотек Ви можете на нашому блозі «Публічна бібліотека ОТГ» (http://oth.nplu.org/?p=610 ): пост «Передача бібліотечних фондів» (від 10 березня 2017 року), «Бібліотечний фонд бібліотек ОТГ» (від 10 березня 2017 р.), «Алгоритм передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ» ( від 10 березня 2017 р.).

Звертаємо Вашу увагу на той факт, що до ОУНБ 29 жовтня 2019 р. були відправлені примірники Довідника «Сучасна публічна бібліотека від А до Я» (виданого за фінансової підтримки Українського культурного фонду). Довідник містить систематизовану інформацію про організацію роботи публічної бібліотеки, зокрема в об’єднаній територіальній громаді. Представники органів місцевого самоврядування, методичні центри, фахівці бібліотечної справи знайдуть відповіді на питання, які їх турбують під час розбудови публічних бібліотек в умовах децентралізації. Також, Довідник представлено в Електронній бібліотеці “Культура України” на офіційному сайті НБУ ім. Ярослава Мудрого /Режим доступу: http://elib.nplu.org/index.html.
Питання №7315 Evelina 29/10/2019 × 14:07
Маю на меті пройти курси підвищення кваліфікації в Києві (у Центрі неперервної культурно-мистецької освіти НАКККіМ) . Чи повинен роботодавець оплатити мені дорогу і проживання? Дякую.
Відповідь. Якщо роботодавець направляє працівників для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва, то за ними зберігають місце роботи (посаду) і провадять виплати, передбачені законодавством. Цього вимагає стаття 122 Кодексу законів про працю. На виконання вимог статті 122 КЗпП Урядом було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 28.06.97 р. N 695 “Про гарантії і компенсації для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки, навчання інших професій з відривом від виробництва” /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-97-%D0%BF .

Пунктом 1 постанови N 695 для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки і навчання інших професій з відривом від виробництва (далі – навчання), зокрема, передбачено виплату добових за кожний день перебування в дорозі в розмірі, встановленому законодавством для службових відряджень. Пропонуємо ознайомитись із Постановою КМУ та Листом Міністерства соціальної політики України «Про виплату добових при направленні на курси підвищення кваліфікації» від 08.10.2019 р. N 1253/0/204-19 /Режим доступу: http://www.zarplata.co.ua/?p=8910 .
Питання №7314 alla 29/10/2019 × 11:46
Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, як правильно описати за ДСТУ 8302:2015 книгу без року видання. Дякую.

Відповідь. Доброго дня. Пунктом 4.4 ДСТУ 8302:2015 передбачено, що бібліографічний опис у бібліографічному посиланні незалежно від його призначення та виду подають згідно з ДСТУ ГОСТ 7.1 з урахуванням деяких особливостей. Ці особливості не стосуються відомостей про рік видання. Тому у випадку, коли рік публікації невідомий, можна орієнтуватися на пункти 5.5.5.2 та 5.5.5.3 ДСТУ ГОСТ 7.1:2006:

5.5.5.2 Если дата издания неизвестна и ее не удалось установить, на ее месте приводят дату авторского права (копирайт), дату изготовления (печатания) или дату цензурного разрешения с соответствующими пояснениями.

, сор.1999

, печ. 2000

, 2001 printing

, ценз. 1907

5.5.5.3 Если в предписанном источнике информации не указаны даты, связанные с публикацией объекта описания, приводят предполагаемую дату издания с соответствующими пояснениями, если это необходимо. Обозначение [б. г.] – «без года» не приводят.

, [1942?]

, [1898 или 1899]

, [ок. 1900]

, [между 1908 и 1913]

, [конец XIX – нач. XX в.]

, [199–]

, [18– –]

, [17– –?]

Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
Питання №7313 Vita 29/10/2019 × 09:45
Доброго дня, шановні колеги. Будь ласка, наведіть приклад аналітичного бібліографічного опису розділу книги одного автора. За умови, якщо є назва  розділу та його числове зазначення.
З повагою, Вікторія.
Відповідь. У ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 є приклади аналітичних бібліографічних записів на розділ, главу книги:

Малый, А. И. Введение в законодательство Европейского сообщества [Текст] / Ал. Малый // Институты Европейского союза : учеб. пособие / Ал. Малый, Дж. Кемпбелл, М. О’Нейл. – Архангельск, 2002. – Разд. 1. – С. 7–26.

Глазырин, Б. Э. Автоматизация выполнения отдельных операций в Word 2000 [Текст] / Б. Э. Глазырин // Office 2000 : 5 кн. в 1 : самоучитель / Э. М. Берлинер, И. Б. Глазырина, Б. Э. Глазырин. – 2-е изд., перераб. – М., 2002. – Гл. 14. – С. 281–298.

Для створення аналітичних бібліографічних записів на розділи книги одного автора діють ті ж правила.

Завідувач відділу книгознавчих досліджень Лідія Рогальчук
Питання №7312 Anna 20/10/2019 × 02:41
Маємо можливість працевлаштувати студентку ІІ курсу, бюджетницю, денної форми навчання на 0, 5 ст в бібліотеку. Чи маємо ми право працевлаштувати стадентку і чи таке працевлаштування буде сумісництвом?
Відповідь. У пункті 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» від 5 липня 2012 року № 5067-VI (із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5067-17 ) визначено, що зайнятість — це не заборонена законодавством діяльність осіб, пов’язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі. Відповідно до абзацу 14 частини 1 статті 53 Закону України «Про освіту» (від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII) та пунктом 3 частини 1 статті 62 Закону України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року № 1556-VII студентам забезпечено право на трудову діяльність у встановленому порядку в позанавчальний час.

Робота за трудовим договором осіб, які поєднують її з денною формою навчання, не є сумісництвом і оплачується на загальних підставах (див. п. 14 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24 грудня 1999р. /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 ).
Питання №7311 Svitlana 17/10/2019 × 16:19
 Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, які правила ГОСТу були використані під час створення хронологічних підрубрик у бібліографічному записі в Інформаційно-пошуковому тезаурусі. Зокрема, цікавлять наступні моменти:
1.   7 тис.до н.е. (скорочене слово "тисячоліття" пишеться злитно з прийменником "до")?
2.    До 16 ст. (прийменник "до" з великої літери, хоча це не назва епохи)?
3.    Відсутність проміжків між датами, посеред яких "вмішуються" слова. Напр.: 13 ст., серед.-17 ст., серед.
4.   Скорочення слів "кінець", "середина", "половина". Цих слів немає в "Переліку особливих випадків скорочення слів і словосполучень у бібліографічному описі" (додаток А до ГОСТу "Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою", 2013)
Буду вдячна за відповідь!
Відповідь. По-перше, в Інформаційно-пошуковому тезаурусі не бібліографічні записи, а словникові статті, тому правила ДСТУ "Бібліографічний опис скорочення слів і словосполучень українською мовою" (2013) на нього не поширюються. По-друге, правила написання хронологічних підзаголовків складалися з урахуванням документного потоку та практичної роботи з метою представлення уніфікованої інформації в АБІС.

1.Після крапки знак «проміжок» не ставимо.

2.«До 16 ст.» з великої літери, тому що це перша літера у полі.

3.Відсутність проміжків між датами замінює тире.

4.Скорочення слів "кінець", "середина", "половина" – це штучні скорочення.
Питання №7310 katya 16/10/2019 × 15:54
Чи є правомірним рішення сільської ради про ліквідацію бібліотеки?
Відповідь. Лише після погодження із Міністерством культури України рішення сільської ради про ліквідацію бібліотеки буде правомірним.
Питання №7309 Nadiya 15/10/2019 × 13:36
Доброго дня, шановні колеги! Чи обгрунтовані вимоги централізованої бухгалтерії віддлу культури, яка обслуговує централізовану бібліотечну систему, щоб кожна бібліотека-філія здавала кошти, отримані від платних послуг, безпосередньо в банк. До сьогодні кошти здавали в централізовану бухгалтерію. Вимогу мотивують тим, що в штатному розписі відсутня посада касира, до цього кошти приймав бухгалтер. Дякуємо!
Відповідь. Пропонуємо перечитати Положення про платні послуги. Якщо Ваша бібліотека (або ЦБС) не має статусу юридичної особи, то відповідальним за введення, облік, калькуляцію платних послуг – є засновник бібліотеки (або орган управління, якому делеговані певні повноваження). У такому разі вимоги не обґрунтовані.
Питання №7308 Anna 15/10/2019 × 12:53
Доброго дня, шановні ! Підскажіть будь ласка, як розрахувати ставку прибиральниці в бібліотеці ? На який законодавчий документ спиратися?
Дякуємо за відповідь.
Відповідь. На сьогоднішній день Ви можете скористатись Додатком 2 до наказу Міністерства культури України 22.08.2012 N 900 «Примірні штатні розписи комунальних бібліотек. Примірні штатні розписи обласної універсальної наукової бібліотеки», де зазначено, що посади прибиральників службових приміщень вводяться в штати бібліотек із розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 м2 площі, що прибирається, але не менше 1 посади на бібліотеку. За наявності другої зміни додатково вводиться штатна одиниця з розрахунку 0,5 штатної одиниці на 250 м2 площі, що використовується протягом цієї зміни.

Також, звертаємо увагу на роз’яснення Мінпраці України від 01.07.1999року щодо норм прибирання службових приміщень /Режим доступу: https://www.zakon-i-normativ.info/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=28823&menu=45925 .
Питання №7307 sveta 15/10/2019 × 09:59
Чи впливає кількість екземплярів бібліотечного фонду на зайнятість бібліотекаря?
Відповідь. Впливає на якість роботи бібліотекаря з БФ, якщо мова йде про публічну бібліотеку.
Питання №7306 zebrabox_prix 06/10/2019 × 00:38
https://schweizer-lagerraume.ch/
Bravo pour ce site! Il est bien foutu!
Питання №7305 Tetiana 05/10/2019 × 12:32
Доброго дня, колеги! Під час децентралізації більшість бібліотек ЦБС були передані до ОТГ ( 20 з 27), у т.ч. дві центральні бібліотеки. Згідно кількості користувачів та відвідувань ми опинились поза групою оплати праці. З директора знімаються 10% оклада. Роботи не зменшилось, а стало більше. Питання. Чи можна перевести бібліотеку на IV групу з оплати праці, згідно Постанови № 745, додаток 7 п.3., так як бібліотека виконує всі вимоги даного пункту.(Вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання.) Дякую.
Відповідь. Відповідно до Наказу МКУ за № 745 вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. Умови: наявність відповідних коштів у фонді оплати праці та здійснення методичного керівництва.
Питання №7304 Ludmila 03/10/2019 × 08:15
Доброго дня! Працюю в шкільній бібліотеці. Більшість учнів користується  послугами Інтернет, книжки читають одиниці. Де фіксувати  ці  послуги в щоденнику бібліотеки(кількість виданих книг та відвідування), адже в формулярі читача це не фіксується? Дякую!
Відповідь. Введіть додаткові графи обліку в Щоденник роботи бібліотеки. Додатково див. відповідь на питання № 2591.
Питання №7303 Tania 27/09/2019 × 15:10
Доповнення до запитання №7300. Питання про шкільну бібліотеку
Відповідь. Дане питання маєте узгоджувати із керівництвом школи. Адже зазначений режим роботи шкільної бібліотеки знижує її ефективність та результативність.
Питання №7302 Raisa 27/09/2019 × 09:57
За яким зразком треба оформляти акт надходження нової літератури
( підручники)в бібліотеці  медичного коледжу комунальної форми власності?
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на форму Акту приймання-передачі основних засобів, затверджену Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» (від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16).
Питання №7301 Svitlana 27/09/2019 × 07:49
http://iducz.dsns.gov.ua/
 Доброго дня!Порадьте будь-ласка генератор QR кодів.
Я знайшла таку програму он-лайн, створила коди на нові книжки, а через місяць цей код почав переправляти на зовсім інший сайт.Адреса розміщення книжок в інтернеті не змінювалась.Дякую.
Відповідь. QR-код генерується на основі введених даних (у вашому випадку url адреси розділу сайта). Закодована і збережена зображенням інформація (адреса сайта) видозмінюватись самостійно не може. Тож причину очевидно потрібно шукати в налаштуваннях вашого сайта.
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати