Бібліотечному фахівцю

Користувачі бібліотек зобов'язані дотримувати правил користування бібліотекою.
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[20.03.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (103) 2024

[23.10.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2024 року

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[29.11.2023]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2024 рік.

Для цього необхідно

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check

Статті з зарубіжної фахової періодики 1 квартал 2021 р.

  1. Ochs, Ramona.
    Bibliotheken sind da / Ramona Ochs, Tobias Seidl, Cornelia Vonhof // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 08-09. — S. 474-477.
    Автори статті досліджують, як обмеження в результаті пандемії COVID-19, що були введені на державному рівні в Німеччині, позначилися на розвитку публічних бібліотек, спричинили появу нових видів інформаційного обслуговування і стали поштовхом до розвитку нових цифрових сфер діяльності.
  2. Georgy, Ursula.
    Strategische Positionierung von : Bibliotheken in einer Smart City / Ursula Georgy // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 08-09. — S. 464-466.
    Система розумних технологій (Smart City) для життя в місті допомагає використовувати ресурси різноманітних міських служб для забезпечення максимального комфорту і безпеки містян. У статті обговорюються питання: яка ж роль бібліотек у так званих розумних містах; чи допоможуть стратегії smart city перетворити бібліотеки в сучасні «центри освіченого дозвілля».
  3. Mumenthaler, Rudolf.
    Smart Cities und Bibliotheken / Rudolf Mumenthaler // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 08-09. — S. 460-463.
    Технології «Smart Cities» все інтенсивніше проникають у повсякденне життя. Простими словами, Smart City — це взаємодія між містом і його мешканцями на основі найсучасніших технологій. Більшість міст в Швейцарії поставили перед собою завдання стати «розумним містом». У статті автор у доступній формі роз’яснює, що ховається за цим терміном, як він інтерпретується, особливо в німецькомовному світі, і розмірковує про нову роль і завдання бібліотек в «розумному місті».
  4. Grantz, Kirstin.
    Offensiv, differenziert, kontextualisierend / Kirstin Grantz // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 08-09. — S. 478-480.
    У центрі дискусій, що проходять в німецькому бібліотечному співтоваристві, — позиція публічних бібліотек з питання надання доступу до публікацій екстремістського і право-радикального характеру, в контексті реалізації основного права демократії: вільного вираження думок і вільного доступу до інформації. У цій дискусії часто зустрічаються протилежні позиції, самі ж бібліотеки не мають єдиної позиції, а застосовують найрізноманітніші підходи.
  5. Hientz, Joana.
    Kundenorientierte Kommunikation — worauf es ankommt! / Joana Hientz // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 07. — S. 414-416. Одна з унікальних функцій бібліотеки пов’язана з безпосереднім спілкуванням бібліотекаря і читача. Сьогодні ця функція є особливо актуальною, тому що з’являються нові проблеми, пов’язані з впровадженням нових інформаційних технологій і форм бібліотечної роботи, вирішення яких можливе лише через пошук нових комунікативних методик і практик. Автор статті пропонує свої рекомендації і поради успішного спілкування бібліотекаря з користувачами бібліотек.
  6. Barbian, Jan-Pieter.
    Eine existenzielle Krise : die Folgen der Corona-Pandemie für die Öffentlichen Bibliotheken am Beispiel der Stadtbibliothek Duisburg / Jan-Pieter Barbian // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 07. — S. 417-418.
    На прикладі роботи міської бібліотеки Дуйсбурга (німецьке місто землі Північна Рейн-Вестфалія) в період пандемії коронавірусу автор статті розмірковує про те, якими будуть наслідки пандемії для публічних бібліотек взагалі. Пандемія, викликана вірусом, ще далека від завершення, вважає автор, але настав час для проміжної оцінки і також для першого погляду в майбутнє, коли ця екзистенційна криза буде пройдена. Серед проблем, які він піднімає: вплив різкого зростання попиту користувачів на цифрові носії інформації (замість традиційних) на формування фондів бібліотек; майбутні форми проведення публічних заходів у бібліотеках при дотриманні правил соціальної дистанції; здійснення обміну досвідом і думками в бібліотечній системі на регіональному, національному та міжнародному рівнях (все тільки он-лайн?), і доля концепції «бібліотека як третє місце», якщо обов’язкові правила гігієни і заходи інфекційного контролю істотно обмежили можливості використання бібліотечного простору і приміщень.
  7. Werner, Klaus Ulrich.
    Kulturpolitische Gremienarbeit : Interessenvertretung der Bibliotheken im Deutschen Kulturrat / Klaus Ulrich Werner // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 07. — S. 426-429.
    У статті розкривається діяльність німецької некомерційної бібліотечної асоціації Bibliothek und Information Deutschland (BID), яка є частиною Deutscher Kulturrat (Німецького культурної ради) — організації культурних установ національного масштабу, яка підтримує тісний контакт з політичними інститутами та законодавцями і є найважливішою лобістською установою по всьому спектру культурних заходів у країні. У нинішній період пандемії Covid-19 Культурна рада зосередила свою увагу на створенні фонду підтримки культурної інфраструктури Німеччини, оскільки існують побоювання, що в подальшому бібліотеки можуть зіткнутися з проблемою недостатнього фінансування.
  8. Caballero-Li, Rosa.
    Ask NYPL / Rosa Caballero-Li // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 07. — p. 404-407.
    Інформаційна довідкова служба Нью-Йоркської публічної бібліотеки існує вже понад п’ятдесят років. В наш час вона називається Ask NYPL, входить до структури відділу обслуговування користувачів бібліотеки і надає послуги по телефону, в чаті або електронною поштою чи в соціальних мережах, іноді навіть поштою. У статті йдеться про історію створення цієї довідкової служби, а також про умови її роботи під час пандемії COVID-19, коли частина її співробітників стала працювати з домашніх персональних комп’ютерів у віддаленому режимі. Відзначається значне зростання кількості звернень користувачів до служби за період вимушеного закриття бібліотеки та дотримання правил соціальної дистанції.
  9. Krause, Laura-Kristine.
    Bibliotheken: Orte des gesellschaftlichen Zusammenhalts? / Laura-Kristine Krause, Falco Huesson // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 10. — S. 556-559.
    Міжнародна некомерційна і неурядова організація More in Common існує в ряді країн, включаючи Німеччину. Її місія — зрозуміти сили, які розділяють суспільство, знайти точки дотику і допомогти об’єднати людей для вирішення спільних проблем. Боротьба з пандемією корони загострила багато соціальних проблем, які і до цього існували в німецькому суспільстві. На цьому тлі організацією було проведено дослідження ролі бібліотек як місця безкоштовного доступу до освіти і знань, яке може стати місцем соціальної згуртованості і об’єднувати суспільство.
  10. Hänßler, Boris.
    Fernweh / Boris Hänßler // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 10. — S. 546-549.
    Автор статті приходить до висновку, що медіа-тренди 2020 року були нерозривно пов’язані з пандемією коронавірусу, а цифрове життя цього літа стало у Німеччині реальним життям. У найкоротші терміни спектр інститутів у сфері ЗМІ, культури і освіти вони став цифровим. Те, що до недавнього часу було просто побічним проектом, раптово стало питанням виживання. Німецькі громадські телекомпанії, такі як ZDF і ARD відкривали віртуальні класи для учнів, журнали публікували поради щодо створення ідеального офісу будинку, книжкові видавництва додатково публікували навчальні матеріали, часто безкоштовно.
  11. Eggert, Corona.
    Lesen bringt’s / Corona Eggert, Frank Raumel // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 10. — S. 568-571.
    Кампанія з промоції читання, запущена на півдні Німеччини в адміністративному районі Біберах (нім. Biberach) має на меті спонукати батьків почати читати книги своїм дітям вголос якомога раніше, оскільки це має позитивний вплив на розвиток розмовної мови і навичок читання. Для реалізації проєкту, міська бібліотека Біберах об’єднала зусилля з Регіональним управлінням освіти і шкіл. Проєкт передбачає три етапи роботи з батьками та активну фінансову підтримку органів самоврядування. За задумом його організаторів, дитячі книжки повинні знайти шлях до кожної оселі регіону, незалежно від соціального статусу чи рівня освіти батьків.
  12. Rizvi, Sylvia.
    Im Palast des Denkens, im Tempel des Wissens : wie Wohnungslose und Menschen in Armut die Bibliothek nutzen / Sylvia Rizvi // BuB. Forum Bibliothek und Information. — 2020. — 72. Jahrgang, № 11. — S. 614-616.
    Автор статті піднімає проблему бібліотечного обслуговування проблемних груп населення, включаючи жебраків і безпритульних, що знаходяться на межі суспільства. Виходячи з основної місії публічних бібліотек — надання послуг всім громадянам — в багатьох країнах, особливо в США, існує безліч програм, спрямованих на здійснення цього завдання. Це і книжкові автомобілі, які зупиняються в притулках для бездомних, спільні програми бібліотек і соціальних служб, а також залучення соціальних працівників до роботи в бібліотеках. Автор докладно зупиняється на деяких нюансах обслуговування цієї групи користувачів.
  13. Collecting coronavirus stories : librarians and archivists around the country ask patrons to document history in the making // American Libraries. — 2020. — Vol. 51 #11/12, № vember/December. — p. 30-33.
    За умов закриття бібліотек на період карантину, спричиненого коронавірусом, публічні бібліотеки США започаткували таку форму роботи з користувачами, як збір розповідей останніх про свої враження від пандемії. Користувачі надсилають до бібліотек свої повідомлення (текстові, ілюстрації), бібліотеки ж конвертують їх у потрібний формат та архівують.
  14. Tolley, Rebecca.
    The weight we carry : creating a trauma-informed library workforce / Rebecca Tolley // American Libraries. — 2020. — Vol. 51 #11/12, № vember/December. — p. 43-47.
    До питання збереження психічного здоров’я бібліотекарів та про корпоративну культуру. Автор статті звертає увагу, що спілкування з користувачами та намагання допомогти їм у вирішенні різноманітних проблем нерідко призводить до емоційного напруження бібліотекарів, що загалом негативно позначається на їх загальному самопочутті та працездатності. Варіант вирішення подібних ситуацій вона бачить у розвитку самоконтролю бібліотекарів та встановленні довірливих відносин між працівниками бібліотек, коли бібліотекар може зрозуміти проблеми свого колеги і, за потреби, прийти на допомогу.
  15. Farkas, Meredith.
    Our collective power coming together for mutual aid and advocacy / Meredith Farkas // American Libraries. — 2020. — Vol. 51 #11/12, № vember/December. — p. 48.
    У статті автор проводить думку про те, що за умов пандемії та встановлення карантинів особливого значення набуває професійне спілкування бібліотекарів у віртуальному середовищі. Лише продовжуючи спілкуватися, бібліотекарі могтимуть розробити актуальні за даних умов нові стратегії розвитку, нові форми роботи і послуги, а також зможуть відстояти свої інтереси.
  16. Roncevic, Mirela.
    One country, one collection : rethinking the role of an open digital library / Mirela Roncevic // American Libraries. — 2020. — Vol. 51 #11/12, № vember/December. — p. 49.
    Розповідь про проєкт зі створення електронної бібліотеки «Одна країна, одна колекція», реалізований у 2017-2020 рр. у Хорватії. Електронна бібліотека була створена на єдиній платформі з безкоштовним доступом в межах країни; бібліотека містить друковані та аудіо видання, навчальні відеоматеріали та подкасти. З досвіду Хорватії.
  17. Grogg, Gill.
    Consortia: an evolving landscape / Gill Grogg, Hannah Rosen // Collaborative Librarianship. — 2020. — Vol. 12, Iss. 2. — p. 180-186.
    Консорціуми є найважливішою формою, за якою академічні бібліотеки США співпрацюють між собою та досягають максимальних результатів для придбання ресурсів та контенту. У статті автори, спираючись на проведені опитування, розповідають про саму систему консорціумів, що діє на сьогодні в США, про зміни в бібліотечних потребах, що відбулися протягом останніх кількох років, а також про потреби, що виникли з часів пандемії.
  18. Fudrow, John.
    Collaborative coordination in a crisis: electronic theses and dissertations services during COVID-19 at the University of Pittsburgh / John Fudrow, Jonah McAllister-Erickson, Lauren B. Collister // Collaborative Librarianship. — 2020. — Vol. 12, Iss. 2. — p. 170-180.
    Стаття присвячена аналізу діяльності бібліотеки Піттсбурзького університету (США) щодо оперативної перебудови своєї роботи за умов пандемії, спричиненої COVID-19, та фізичного закриття бібліотеки. Зокрема, мова йде про створення програми електронних дисертацій та авторефератів, що мала на меті, за підтримки спеціальної міжвідомчої комісії, уможливити перехід до дистанційної форми роботи.
  19. Pichman, Brian.
    Pivot point: realigning education, libraries, and makerspaces / Brian Pichman // Computers in Libraries. — 2020. — Vol. 40, # 9, December. — p.
    Спричинена вірусом COVID-19 пандемія призвела до кардинальних змін у роботі закладів, пов’язаних з обслуговуванням громадян. Це ж стосується і роботи бібліотек. У своїй статті автор розповідає про подібні зміни в організації роботи бібліотек, окремо зупиняючись на проблемі надання фізичних послуг, використанні інструментів он-лайн-навчання, наданні віртуальних послуг, розвитку нових напрямків співпраці і т. ін..
  20. Udell, Emily.
    A disproportionate pandemic : library patrons with disabilities face compounded challenges / Emily Udell // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #3/4, March/April. — p. 26-29.
    У статті автор торкається такої теми, як зміни в організації роботи бібліотек з людьми з обмеженими можливостями. На конкретних прикладах автор показує, до яких форм роботи можна вдатися під час переходу бібліотеки у віддалений режим роботи.
  21. Landgraf, Greg.
    How user-friendly is your website? : usability lessons for libraries in a remote world / Greg Landgraf // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #3/4, March/April. — p. 30-33.
    Оскільки минулого року пандемія обмежила кількість фізичних відвідувань бібліотек, багато з них як ніколи покладаються на свої веб-сайти для надання послуг, яких потребують та очікують їхні громади. Зростання кількості відвідувань бібліотечних веб-сайтів під час епохи COVID-19 висвітлило їх загальні недоліки використання та розкрило нові можливості. Серед основних вимог до організації сайту автор називає зручність користування, зокрема, це стосується доступності перегляду інформації на невеликих екранах. Автор ділиться власним досвідом з організації «дружнього» для користувачів бібліотечного веб-сайту.
  22. Lawton, Mark.
    The road to normal : bookmobiles and outreach staffers take on new roles in a year of COVID-19 / Mark Lawton // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #3/4, March/April. — p. 38-39.
    Про нові форми роботи, до яких вдаються бібліотекарі бібліобусів під час пандемії COVID-19. З досвіду США.
  23. Inklebarger, Timothy.
    Fighting the spread : health librarians quell pandemic panic with webinars 19 / Timothy Inklebarger // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #3/4, March/April. — p. 18-19.
    Бібліотекарі медичних закладів розповідають про нові форми роботи у період пандемії COVID-19. Зокрема, вони наголошують на важливості просвітницької роботи, яка допоможе громадянам краще зрозуміти ризики захворювання та оволодіти навиками запобігання. З досвіду США.


Дата створення: 31/03/2021 × 15:53
Дата оновлення: 30/06/2021 × 13:20
Категорія:
Сторінка переглянута 985 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати