Бібліотечному фахівцю

Каталогізація - сукупність процесів, що забезпечують створення і функціонування бібліотечних каталогів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[28.09.2021]

Статті з зарубіжної фахової періодики III квартал 2021

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[30.06.2021]

Статті з зарубіжної фахової періодики 2 квартал 2020

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[21.12.2020]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2021 РІК

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
8. Бібліолоція - Зарубіжна періодика

Перелік статей з зарубіжної фахової періодики за 3 квартал 2021 року

[1]

Recruit, retain, and engage : UFL (United for Libraries) webinar highlights strategies for cultivating younger library advocate // American Libraries. — 2021. — Volume 52 #7/8, July-August. — p. 14-17.
Формуючи підтримку у суспільстві, американські бібліотеки значну увагу приділяють роботі з громадами, створюючи групи «друзів бібліотек» та залучаючи їх до волонтерської роботи. Стаття присвячена проблемі залучення громадян до груп підтримки бібліотек, зокрема, людей молодшого віку, тих, кому до 40 років. З практичного досвіду.

[2]

Price, Sallyann.
Programming on the fly: birdwatching programs foster community during the pandemic / Sallyann Price // American Libraries. — 2021. — Volume #9/10, September/October. — p. 10-11, 13.
У період пандемії бібліотеки США шукають нові напрямки роботи і шляхи залучення користувачів. Так, одна з бібліотек (Меморіальна бібліотека та музей лісу в Південному Віндзорі, штат Коннектикут) ініціювала для своїх користувачів програму спостереження за птахами. Програма передбачає створення кількох спостережних пунктів, де можна за допомогою біноклів і ін. приладів спостерігати за птахами. Такий вид діяльності вважається особливо ефективним за умов переходу шкільних занять у віддалений режим, коли інтерес дітей до навчання притуплюється.

[3]

Library design showcase, 2021 // American Libraries. — 2021. — Volume #9/10, September/October. — p. 20-25.
Щороку Американська бібліотечна асоціація відзначає десяток кращих збудованих або модернізованих бібліотек країни. Пропонуються фото бібліотек, визнаних кращими у 2021 р., дається їх стисла характеристика із зазначенням розмірів бібліотеки та вартості здійснених робіт.

[4]

ALA /AIA library building awards 2021 // American Libraries. — 2021. — Volume #9/10, September/October. — p. 26-27.
Представлені бібліотеки є лауреатами премії 2021 року за їх зовнішній вигляд, визнані такими Американською бібліотечною асоціацією та Американським інститутом архітекторів. До уваги беруться архітектура та дизайн бібліотеки. Конкурс відкритий для будь-якого архітектора, що має ліцензію у Сполучених Штатах, проєкти ж можуть бути розміщені в будь-якій точці світу. Ілюстрації споряджені лише інформацією про місце розташування бібліотеки та іменем архітектора.

[5]

Ratschka, Mariola.
Cele zrównoważonego rozwoju naprawiają świat / Mariola Ratschka // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 4 (199). — [6] s.
Сімнадцять цілей сталого розвитку — це спільна програма миру, добробуту людей та планети. Вони включені до Порядку денного щодо сталого розвитку на період до 2030 року, прийнятому у 2015 році усіма країнами-членами ООН. Порядок денний на 2030 рік — це бачення світового розвитку, план відновлення світу, план перетворення та створення кращого світу для нинішнього та майбутніх поколінь. У статті представлено сутність 17 цілей сталого розвитку та їх походження, підкреслено важливість цілей для кожної людини, особливо для молоді. Авторка представляє найважливіші висновки зі Звіту про цілі сталого розвитку 2021 р. Висвітлено також діяльність Інформаційного центру ООН у сфері застосування цілей сталого розвитку.

[6]

Gomułka, Magdalena.
Co bibliotekarski świat mówi o celach zrównoważonego rozwoju? Przegląd najważniejszych kierunków i inicjatyw / Magdalena Gomułka // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 4 (199). — [13] s.
У статті представлено найважливіші напрямки діяльності бібліотек, які реалізують цілі сталого розвитку. Описано приклади проєктів американських, данських та французьких бібліотекарів. Ідея створення клубу читання «Книжковий клуб SDG» (Sustainable Development Goals) була представлена на базі бібліотек Сербії та Англії, підготовлено перелік книг, що стосуються цілей сталого розвитку. Наведено перелік доступних записів вебінарів для бібліотекарів на Порядку денному ООН до 2030 року.

[7]

Bródka, Małgorzata.
Interpretacje i konteksty paradygmatu zrównoważonego rozwoju. Od nurtu klasycznego do zarządzania bibliotekami / Małgorzata Bródka // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 4 (199). — [23] s.
Сучасна перспектива дослідження парадигми сталого розвитку, що існує в літературі на цю тему, не привела до єдиної інтегрованої концепції цього питання. Концептуально-методологічний апарат, розроблений в рамках окремих дисциплін, може бути використаний для виявлення парадигми сталого розвитку в бібліології. Автор проводить думку, що управління, засноване на поєднанні класичних та інноваційних бібліотечних завдань має бути прийняте як практичний метод реалізації принципів концепції сталого розвитку.

[8]

Madej, Ewa.
Cele zrównoważonego rozwoju realizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Jastrzębiu-Zdroju / Ewa Madej // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 4 (199). — [4] s.
Чи можуть бібліотеки мати якесь відношення до цілей сталого розвитку? Так, і багато у чому. Сталий розвиток на сьогоднішній день є одним з найважливіших питань глобальної соціально-економічної політики. У статті розповідається про заходи, здійснені Муніципальною публічною бібліотекою у м. Ястшембе-Здруй (Польща), реалізовані відповідно до цілей сталого розвитку, викладених у Порядку денному ООН, що є продовженням Цілей розвитку тисячоліття. За словами автора, різні установи, включаючи бібліотеки, можуть сприяти досягненню цілей Організації Об’єднаних Націй своєю діяльністю, просуваючи суміжні теми та інформуючи людей про те, що від нас залежить, у якому напрямку рухається наше майбутнє. Метою статті є представити зв’язки між культурним закладом, яким є бібліотека, та цілями сталого розвитку до 2030 року, встановленими Організацією Об’єднаних Націй.

[9]

Schmeichel-Zarzeczna, Monika.
Kompetencje przyszłości — czym są i co oznaczają dla bibliotek i bibliotekarzy / Monika Schmeichel-Zarzeczna // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 3 (198). — [7] s.
У статті висвітлюються питання, що стосуються знань і умінь майбутніх фахівців у контексті швидкозмінної реальності. Автор перераховує та описує компетенції, обрані на основі звітів, які варто розвивати у бібліотечній роботі. Автор також розглядає роль бібліотек у сучасному світі.

[10]

Wojciechowski, Roman.
Czemu, cieniu, odjeżdżasz — czyli wróble Galaktyki / Roman Wojciechowski // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 3 (198). — [4] s.
У статті розглянуто потенційний розвиток бібліотеки як третього місця в контексті зниження читацького інтересу до традиційних бібліотечних фондів. Автор представляє сучасні тенденції розвитку бібліотек з точки зору довгострокової перспективи та бачить роль бібліотек як місць інтеграції та освіти в оточенні сучасних медіа.

[11]

Braun, Paweł.
Biblioteka Miejska w Łodzi w czasie zarazy / Paweł Braun // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 3 (198). — [6] s.
Стаття є спробою узагальнити реалізовану міською бібліотекою у м. Лодзь (Польща) діяльність під час обмежень у функціонуванні у період пандемії COVID-19. Описано завдання, пов’язані зі зміненою формою надання фондів у користування та новими проєктами, спрямованими на забезпечення постійного контакту з отримувачами бібліотечних послуг. Окремою частиною є опис інвестиційної та реконструктивної діяльності у мережі бібліотек м. Лодзь. З досвіду Польщі.

[12]

Rowińska, Magdalena.
Czas na nowe wizje przyszłości / Magdalena Rowińska // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 3 (198). — [10] s.
Метою статті є обговорення, на прикладі бібліотеки Варшавського університету, окремих аспектів діяльності бібліотек під час пандемії та спроба окреслити бачення змін, здійснених на основі цього досвіду.

[13]

Kamińska, Anna.
Jak biblioteki akademickie szkolą badaczy w zakresie otwartej nauki — na przykładzie kursu oferowanego przez Bibliotekę Uniwersytecką w Warszawie / Anna Kamińska // Biuletyn EBIB. — 2021. — # 3 (198). — [9] s.
Метою статті є представити створений Бібліотекою Варшавського університету (BUW) для своїх студентів та реалізований у 2020/2021 навчальному році курс ознайомлення зі світом відкритої науки. У статті детально обговорені тема курсу, прийняті організаційні рішення та використані ІТ -інструменти. Охарактеризовано людей, зареєстрованих на тренінг, та обговорено опитувальники результатів і оцінки. Наводяться практичні рішення та рекомендації щодо підготовки цього виду навчання.

[14]

Furbee, Bill.
Old-school outreach : libraries find new value in offline engagement amid COVID-19 / Bill Furbee // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 6, June. — p. 14-15.
Відомо, що встановлення фізичних обмежень відвідання бібліотек на період локдауну (COVID-19) змусило бібліотеки перемістити свою діяльність у віртуальний простір, тобто, у світ Інтернету. Проте, існує частина людей, що не користуються цим засобом зв’язку. Беручи це до уваги, американські бібліотеки спрямували свою увагу на розробку спеціальних програм на телебаченні, радіо, а також з використанням телефонів, які допомагають їм підтримувати зв’язок зі своїми користувачами. З практичного досвіду.

[15]

Choquette, Joy.
Aging masterfully : libraries support older adults with senior-specific wellness programming / Joy Choquette // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 6, June. — p. 16-17.
Розповідь про досвід американських публічних бібліотек із залучення користувачів старшого віку (кому за 65). Для цієї категорії людей бібліотеки розробляють спеціальні освітні (он-лайн) курси, які допоможуть їм краще орієнтуватися у питаннях підтримки здоров’я, фінансових питаннях, побудові і підтримці стосунків і т. ін. Бібліотекарі підкреслюють, що програми так званого «старіння без проблем» є надзвичайно актуальними, вони допомагають людям похилого віку забути про самотність і незручності, які спричиняє старість.

[16]

Bellizzi, Elizabeth.
Skip to the next page: Story Walks bring young readers outdoors during the pandemic / Elizabeth Bellizzi // American Libraries. — 2021. — Vol. 52, # 6, June. — p. 18-19.
Автор ділиться досвідом із залучення бібліотеками молодих користувачів і дітей, зокрема, у період пандемії. Американські бібліотеки розробляють спеціальні невеличкі програми (на базі кількох довільно обраних книг), які змушують дітей зацікавитися пропонованими книжками. З практичного досвіду.

[17]

Kiziewicz, Julianna.
Kompetencje zawodowe bibliotekarzy: wykształcenie, ukończone uczelnie, szkolenia, kursy / Julianna Kiziewicz, Dagmara Sztul-Smyk // Bibliotekarz Zachodniopomorski. — 2019. — Rocz. LX, # 3-4 (163). — s. 27-34.
У статті представлено результати опитування бібліотекарів щодо їх освіти: завершеного курсу у вищих навчальних закладах та занять на різноманітних курсах. Метою дослідження було перевірити (звичайно, лише фрагментарно) освітню структуру академічних бібліотекарів та їх участь у різних формах навчання протягом усього життя, а також корисність знань та навичок, набутих ними у роботі бібліотекаря. Представлені дані свідчать про те, що бібліотекарі готові до розширення і розвитку своїх знань і навичок. Вони прагнуть, щоб в епоху оцифрування їх професія сприймалася як важлива, не кажучи про те, що вона є незамінною.

[18]

Brown, Anita.
Reference services for children: information needs and wants in the public library / Anita Brown // The Australian Library Journal. — 2004. — Vol. 53, Iss. 3. — [15] p.
Оскільки інформаційна грамотність стає життєво важливою для ефективного функціонування у сучасному світі, публічна бібліотека несе відповідальність за належне задоволення конкретних інформаційних та довідкових потреб своїх користувачів, зокрема дітей. Діти як референтні клієнти потребують кваліфікованої та зваженої допомоги у пошуку інформації, котра відповідає їхнім реальним потребам. Важливим є не просто подати дітям інформацію, важливіше навчити їх шукати її самостійно. Автор аналізує специфіку надання інформаційної послуги дітям, її різницю від подібної послуги дорослим та особливості підходів у різних країнах. Теоретичний аспект.

[19]

Dobrovits, Peter.
Resource sharing and retrospective conversion / Peter Dobrovits // The Australian Library Journal. — 1992. — Vol. 41, Iss. 2. — p. 118-120.
До питання здійснення ретроспективної конверсії бібліотечних каталогів як способу створення єдиної бази даних, яка зробить можливим спільне використання бібліотеками їх ресурсів. З досвіду Австралії.

[20]

Burke, Liz.
The future role of librarians in the virtual library environment / Liz Burke // The Australian Library Journal. — 2001. — Vol. 51, Iss. 1. — p. 31-45.
Бібліотечне середовище на початку двадцять першого століття неймовірно відрізняється від того, яким воно було століття тому. Поява комп’ютерів та автоматизація безповоротно змінили бібліотечний світ. Сьогодні користувачам пропонується бути незалежними дослідниками, які мають у своєму розпорядженні колекції відкритого доступу. Стаття присвячена розгляду ролі бібліотекаря у сучасному світі доступної інформації.


Дата створення: 28/09/2021 × 10:43
Дата оновлення: 28/09/2021 × 10:43
Категорія: 8. Бібліолоція
Сторінка переглянута 74 разів

Роздрукувати статтю Роздрукувати статтю

Коментарі до цієї статті


Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати