ПРО РЕКЛАМУ
Закон вводиться в дію П о становою
Верховної Ради України № 271/96-ВР від 03.07.96 р.
(Витяг)
Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
- реклама - спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка
розповсюджується в будь-якій формі і в будь-який спосіб з метою прямого або
опосередкованого одержання прибутку;
- особа - будь-яка фізична чи юридична особа;
- продукція - товари, роботи, послуги, цінні папери;
- рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для 77 її
виробництва та/або розповсюдження;
- виробник реклами - особа, яка повністю або частково здійснює
виробництво реклами;споживач реклами - будь-яка особа або група осіб, на яких
спрямована реклама;
- росповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження
реклами будь-якими рекламними засобами
- споживач реклами - будь-яка особа або група осіб, на яких
спрямована реклама;
- рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення
реклами до ц споживача у будь-якій формі та у будь-який спосіб;
- спонсор - особа, яка матеріально підтримує будь-яку діяльність
без одержання від неї прибутку з метою популяризації винятково свого імені
(назви), торгової марки.
Розділ II. ЗАГАЛЬНІ
ВИМОГИ ДО РЕКЛАМИ
Стаття 7. Принципи рекламної діяльності
Основними принципами рекламної діяльності є:
- законність, точність, достовірність, використання державної
та інших мов відповідно до законодавства України, використання форм та засобів,
які не завдають споживачеві реклами моральної, фізичної або психічної шкоди.
Стаття 8. Загальні обмеження щодо реклами
1. В рекламі забороняється:
- поширювати інформацію щодо продукції, виробництво або реалізацію
якої заборонено законодавством України;
- вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками
походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності,
статі, освіти, мови, ставлення до релігії, роду та характеру занять, місця
проживання, з інших обставин або такі, що дискредитують продукцію інших осіб;
- подавати відомості або закликати до дій, які можуть спричинити
порушення законодавства, завдають чи можуть завдати шкоди здоров'ю або життю
людей та навколишньому природному середовищу, а також спонукають до нехтування
засобами безпеки;
- використовувати засоби і технології, які безпосередньо діють
на підсвідомість споживача; наводити твердження, що дискримінують осіб, які
не користуються продукцією, що рекламується;
- використовувати або імітувати зображення Державного герба,
Державного прапора та звучання Державного гімну України, зображення державних
символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних
органів України, крім випадків, передбачених законодавством;
- рекламувати продукцію, яка підлягає обов'язковій сертифікації
або виробництво чи реалізація якої вимагає наявності спеціального дозволу
(ліцензії), у разі відсутності відповідного сертифіката, ліцензії; вміщувати
зображення фізичної особи або використовувати її ім'я без згоди останньої;
- і мітувати (копіювати чи наслідувати) загальне вирішення,
текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі
іншої продукції, якщо інше не передбачено законодавством України про авторське
право та суміжні прав;
- імітувати (копіювати чи наслідувати) загальне вирішення,
текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі
іншої продукції, якщо інше не передбачено законодавством України про авторське
право та суміжні права.
Стаття 13. Реклама у друкованих засобах масової інформації
Обсяг реклами, й тематика в друкованих засобах масової інформації
визначаються ними самостійно. Друковані засоби, що розповсюджуються за передплатою,
зобов'язані в умовах передплати зазначати кількість реклами в загальному обсязі
видання.
Стаття 15. Зовнішня реклама
1. До зовнішньої реклами належить будь-яка реклама, що розміщується
на окремих спеціальних конструкціях, щитах, екранах, розташованих просто неба,
на фасадах будинків та споруд.
2. Порядок розміщення зовнішньої реклами встановлюється відповідними
місцевими органами влади в межах їх компетенції (без втручання у форму та зміст
реклами). Згода на розміщення зовнішньої реклами на будинках та спорудах також
додатково надається їхніми власниками або уповноваженими ними органами (особами).
5. Розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон пам'яток
історії та культури, об'єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням
з відповідними міністерствами (відомствами) або місцевими органами влади.
Стаття 16. Внутрішня реклама
1. До внутрішньої реклами належить будь-яка реклама, розміщена
всередині будинків, приміщень, споруд тощо.
3. Розміщення реклами у приміщеннях будівель і споруд, що мають
історико-культурну цінність, здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Відомості Верхов. Ради України. -1996. - № 39. - Ст.
181;
Уряд. кур'єр. - 1996. - 25 лип. - С. 6-7;
Голос України. -1996. - 25 лип. - С. 4-5.