Бібліотечному фахівцю

Генеральний каталог відображає весь фонд конкретної бібліотеки
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[20.03.2024]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (103) 2024

[23.10.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2024 року

[22.12.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (102) 2023

[29.11.2023]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2024 рік.

Для цього необхідно

[03.10.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (101) 2023

[18.09.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за III квартал 2023 року

[05.07.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (100) 2023

[19.06.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за II квартал 2023 року

[20.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу

[06.05.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2023 року

[05.04.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (99) 2023

[16.03.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в березні 2023 року

[16.03.2023]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[27.02.2023]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в лютому 2023 року

[17.01.2023]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (98) 2022

[23.12.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2022 року

[21.12.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики за 4 квартал 2022 року

[18.11.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2022 року

[04.11.2022]

Список статей з зарубіжної фахової періодики 3 квартал 2022 рр.

[05.10.2022]

Умови редакційної передплати журналу «Бібліотечна планета» на 2023 рік.

Для цього необхідно

[04.10.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (97) 2022

[10.09.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в вересні 2022 року

[03.08.2022]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в першому півріччі 2022 року

[11.07.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (96) 2022

[29.06.2022]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (95) 2022

[23.12.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (94) 2021

[16.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в грудні 2021 року

[06.12.2021]

РЕДАКЦІЙНА ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА» НА 2022 РІК

[01.12.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в листопаді 2021 року

[20.10.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в жовтні 2021 року

[27.09.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (93) 2021

[01.09.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в серпні 2021 року

[06.07.2021]

«Перелік стандартів з довідково-інформаційної, бібліотечної, видавничої справи і суміжних галузей» / (чинні в Україні станом на 01.07.2021 р.)

[30.06.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в червні 2021 року

[23.06.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (92) 2021

[31.05.2021]

Список нових надходжень до сектору організації професійної самоосвіти науково-методичного відділу в травні 2021 року

[07.05.2021]

XІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу»

[29.03.2021]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (91) 2021

[22.12.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (90) 2020

[02.10.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (89) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 2 (88) 2020

[22.06.2020]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 1 (87) 2020

[29.01.2020]

Методична служба: індикатор та імпульс інноваційної культури в умовах децентралізації.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека від А до Я.

[29.01.2020]

Сучасна публічна бібліотека: виклики, можливості, досягнення: С 89 матеріали VIІ Всеукр. шк. методиста, 7–11 жовтня 2019 р.

[16.12.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 4 (86) 2019

[18.09.2019]

БІБЛІОТЕЧНА ПЛАНЕТА № 3 (85) 2019

[16.05.2019]

Інформаційно-аналітичний бюлетень: СОЦІОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ В БІБЛІОТЕКАХ (Випуск 50) [.pdf]

Огляд НДР за 2010-2015 рр. [.pdf]

[27.03.2019]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2019 рік

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Для цього необхідно скористатися браузером Mozilla Firefox або ел. скринькою НМВ: method@nplu.org
Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org
Шановні колеги, перш ніж поставити питання, пропонуємо скористатись Пошуком, чи не знаходиться вже готова відповідь у базі "Запитання-відповіді". Пошук здійснюється за ключовими словами.
P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
P.P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.

Питання №7538 TaniaZ 31/03/2021 × 15:23

Доброго дня!

У мене запитання стосовно додаткової оплачуваної відпустки. У колективному договорі йдеться про додаткову оплачувану відпустку для працівників культури. При цьому колдоговор підписано між керівництвом та профспілками.  Якщо працівник не є членом профспіфлки, чи може він претендувати на цю додаткову  відпустку?

Відповідь. Положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов'язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і для працівників підприємства, установи, організації (Глава ІІ КЗпП України).
Питання №7537 Viktoria 31/03/2021 × 13:35
Доброго дня, шановні колеги! Питання щодо майбутньої звітності. В 2021 році на базі  міської ЦБС, в складі якої  – ЦМБ та бібліотеки-філії,  буде створена Публічна бібліотека з відділами, секторами при цих відділах та відокремленими структурними підрозділами (колишні бібліотеки-філії). Якщо за 2020 рік в звітах ЕСМаР, №6-НК та №80-а-рвк  ми звітувалися за 11 бібліотек (ЦМБ та 10 філій), то за яку кількість бібліотек ми будемо звітуватися за 2021 рік? Чи вірно ми розуміємо, що при створенні ПБ колишні бібліотеки-філії ЦБС  втрачають свій статус окремих бібліотек і стають чимось на кшталт відділів ПБ, які просто територіально відділені? З цього витікає наступне: замість звіту  за 11 бібліотек в 2020 році, в 2021 році ми звітуємося за 1 Публічну бібліотеку. Якщо так, то  яким чином колишні бібліотеки-філії (майбутні відокремлені структурні підрозділи ПБ)  залишаться в базовій мережі бібліотек (адже тепер вони не будуть подавати свої звіти в  ЕСМаР, та й в інших звітах будуть подаватися відомості про результати діяльності однієї ПБ)?Дякую за відповідь!
Відповідь. Лише очікуємо на нову редакцію держзвітності за формами 6-НК, № 80-а-рвк. Після оприлюднення будемо мати нові інструкції та методичні рекомендації щодо їх заповнення. На сьогоднішній день ми не впевнені, що у звітах буде присутній облік саме адміністративних одиниць.
Питання №7536 Galina 29/03/2021 × 06:05
Добрий день. Який має бути режим роботи сільського бібліотекаря на 0,5 ставки? Чи можна щоб у громаді сільські бібліотеки працювали  за різними графіками роботи? Дякую.
Відповідь. Нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Це прямо прописано у ст. 50 КЗпП України. Ви маєте працювати – 20 годин на тиждень. Установлення режиму роботи — одне з першочергових завдань кожного роботодавця. Бібліотеки можуть працювати за різними графіками. Графік роботи фіксується в Правилах внутрішнього трудового розпорядку.
Питання №7535 Nadia 24/03/2021 × 12:21
Доброго дня! Скажіть будь ласка, який тарифний розряд можна поставити головному бухгалтеру Центральної бібліотеки ОТГ (Один район, одна громада). Дякую!
Відповідь. Звертаємо Вашу увагу на те, що посада «головний бухгалтер» передбачає наявність підлеглих працівників. Уведення до штатного розпису установи посади головного бухгалтера можливе у разі створення відповідного структурного підрозділу (відділу, сектору тощо; лист Мінсоцполітики від 13.11.17 р. № 21929/0/2-17/13). Підпунктом 1 пункту 2 наказу Міністерства культури і туризму від 18.10.05 р. № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» зазначено, що посадові оклади головних бухгалтерів установлюють на 10 — 30 % нижче, ніж посадовий оклад відповідного керівника, визначений за схемами тарифних розрядів, затвердженими цим наказом.

У разі відсутність можливості утворення бухгалтерського структурного підрозділу в ряді установ бухоблік ведеться бухгалтерами. Тарифні розряди для бухгалтерів закладів культури окремо не визначено. Для них тарифні розряди визначають за посадами «провідні фахівці» та «фахівці» певної категорії відповідно до таблиці 2 додатку 3 до наказу № 745. Кваліфікаційні вимоги до посад бухгалтерів та тарифні розряди: провідний бухгалтер (повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст), стаж роботи за професією бухгалтера І категорії не менше ніж 2 роки) - 10-й тарифний розряд; бухгалтер І категорії (повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр): для магістра – без вимог до стажу роботи, для спеціаліста – стаж роботи за професією бухгалтера ii категорії не менше ніж 2 роки, для бакалавра – не менше ніж 3 роки) - 9-й тарифний розряд.

Преміювання бухгалтерів, установлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням керівника установи в межах наявних коштів на оплату праці.
Питання №7534 mary 24/03/2021 × 10:47
Доброго дня, надайте будь ласка відповідь на питання : зав.шкільною бібліотекою має фахову середню спеціальну освіту , стаж бібліотечної роботи 13 років, бездоганні професійні якості. Чи можливо їй присвоїти 1 категорію і підвищити розряд? Наприклад, за результатами засідання атестаційної комісії . Дякую.
Відповідь. Атестаційна комісія не має права збільшувати (або зменшувати) кваліфікаційний розряд, це компетенція Вашого роботодавця (директора школи). Відповідно до примітки 2 до таблиці 4 додатка 2 до наказу Мінкультури «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 р. № 745 посадові оклади завідувачів бібліотек, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації (зокрема, шкільних бібліотек), установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у таблиці 1 додатка 3 до вказаного наказу. При визначенні конкретного розміру доплати «за завідування бібліотекою» бібліотечним працівникам керівником навчального закладу має враховуватись розмір фонду підручників, з яким ведеться робота (див. Лист МОН від 29.08.2006 р. № 1/9-549). Тарифний розрад має право збільшувати лише керівник школи за наявності коштів фонду оплати праці.
Питання №7533 Orysya 17/03/2021 × 13:46
Доброго  дня. Маю на увазі,сканування, як одного з технологічних процесів в роботі працівника.
Відповідь. Маєте самостійно розробити документ, який визначав би Одиниці обліку електронних мережевих документів. Що стосується газет, то пропонуємо одиницею обліку електронної копії вважати не річний комплект, як це визначено для друкованих оригіналів, а номер газети.
Питання №7532 Orysya 16/03/2021 × 14:30
Як відображати облік сканованих газет в Паспорті? Рахувати сторінки чи цілий номер газети? Дякую.
Відповідь. Просимо уточнити: Ви маєте на увазі сканування, як одного з технологічних процесів в роботі працівника чи видачу сканкопії документу на запит користувача?
Питання №7531 Orysya 16/03/2021 × 14:10
Доброго дня, шановні колеги! Прошу дати відповідь,як ведеться облік сканованого документа,зокрема газети? Чи рахувати сторінку,чи весь номер газети? Як облікувати документ?
Відповідь. Здійснюйте облік за номером газети, вказуючи випуск і назву газети (див. п.4.2.2. та 4.2.3 ГОСТ 7.20-2000 Бібліотечна статистика).
Питання №7530 mary 15/03/2021 × 15:08
Доброго дня, шановні колеги. Дайте відповідь будь ласка : дійсно, що керівник закладу культури ( центральної бібліотеки) може брати участь у конкурсі на посаду , тільки два рази ? ( Тобто строком по 5 років кожний)
Відповідь. Порядок проведення конкурсу та вимоги до кандидатів на посаду керівника державної чи комунальної бібліотеки визначаються статтями 21.1 – 21.5 Закону України "Про культуру" /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17#Text . Обмежень щодо участі у конкурсі законом не передбачено.
Питання №7529 IRINA 11/03/2021 × 13:09
 Шановні колеги!Підкажіть, яку причину списання вказувати в акті для списання  літератури, виявленої під час інвентаризації як нестача (зниклі з невідомих причин)?
Відповідь. Законодавством не передбачено списання за причиною «з невідомих причин». Перечитайте уважно п.2 у відповіді на питання за № 7527.
Питання №7528 svitlana 11/03/2021 × 12:02
Доброго дня, шановні колеги!
Підкажіть, будь ласка, які вимоги й рекомендації щодо обслуговування користувачів бібліотечного інтернет-центру, зокрема користування навушниками, в умовах карантину.
дякую :)
Відповідь. В Національній бібліотеці України імені Ярослава Мудрого користувачам запропоновано:

- користуватися власними справними навушниками (з мінімальною довжиною кабелю 2 м та роз’ємом 3,5 мм) для прослуховування аудіоматеріалів в Інтернет-центрах Бібліотеки. Підключення навушників до бібліотечних комп’ютерів здійснює черговий бібліотекар / бібліограф;

- в Інтернет-центрах: здійснено реорганізацію простору; після закінчення кожного сеансу користувача усі поверхні робочого місця (стіл, стілець, клавіатура, мишка та ін.) обробляються антисептиками; монітори комп’ютерів, призначені для роботи користувачів, захищені плівкою (щоб уникнути їх пошкодження спиртовмісними рідинами) /Джерело: https://nlu.org.ua/article.php?id=482
Питання №7527 IRINA 10/03/2021 × 11:49
Добрий день!Підкажіть, як списати документи, викрадені з відкритих переглядів або виставок?
Відповідь. 1. У разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів), необхідно обов’язково провести інвентаризацію в обсязі, визначеному керівником установи. Цього вимагає п. 7 розд. І Положення про інвентаризації активів та зобов'язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879. Майте на увазі, у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, бюджетні установи зобов'язані протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передати відповідні матеріали правоохоронним органам. А на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов до суду (п. 7 розд. IV Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 ). Після оформлення матеріалів інвентаризації та затвердження протоколу інвентаризаційної комісії керівником установи факт крадіжки повинен бути зафіксований у бухгалтерському обліку.

2. Нагадуємо, що причини списання документів з БФ визначено у ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80#Text ), Пунктом 4 Порядку списання об'єктів державної власності ( затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 ). Вирішуйте!
Питання №7526 Cvitlana 05/03/2021 × 21:49
Чи можуть на законних підставах звільнити бібліотекаря-пенсіонера? Дякую.
Відповідь. У КЗпП не передбачені особливості для звільнення працівників, які досягли пенсійного віку, а в Україні діє принцип рівності трудових прав громадян незалежно від будь-яких обставин. Але якщо працівник, який досяг пенсійного віку, бажає й надалі працювати, роботодавець може його звільнити за власною ініціативою лише у випадках, передбачених ст. 40 та 41 КЗпП. В цих статтях міститься вичерпний перелік підстав, за якими з ініціативи роботодавця може бути звільнений працівник. Звільнення працівника за будь-якими іншими підставами не дозволяється. Жодна з цих підстав не містить особливостей щодо звільнення працівників, які досягли пенсійного віку. Пенсіонери мають право працювати та мають право на пенсію, яка оформлюється Пенсійним фондом України.
Питання №7525 Malvina 04/03/2021 × 11:59
Доброго дня! Чи є сьогодні зміни до складання Паспорту бібліотеки навчального закладу? Надішліть будь ласка зразок ; паспорту бібліотеки навчального закладу.
Відповідь. Дане питання маєте переадресувати до методичного відділу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, що є науково-методичним центром мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України: https://dnpb.gov.ua/ua/ , тел.: 380 (44) 467-22-14, dnpb@i.ua.
Питання №7524 Natalia 03/03/2021 × 08:52
Доброго дня! Хочу уточнити питання 7523, у мене немає категорії, тільки 9 розряд. Директор і заступник директора з НВР кажуть,що так як у мене немає вищої освіти, то я не можу мати категорій, тільки 9 розряд. А колеги з других районів області з такою освітою як у мене І категорія і 11 розряд. Директор хоче документ, де так написано. Допоможіть розібратися з цим питанням.Дякую.
Відповідь. 1. На сьогоднішній день рівень Вашої освіти відповідає посаді бібліотекаря ІІ категорії. Запропонуйте керівництву ознайомитись із Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 81 "Культура та мистецтво" (затверджено Наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 N 168 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#Text ). 2. Переведення на посаду бібліотекаря ІІ кат. потребує внесення змін у штатний розпис та відповідних коштів у фонді оплати праці.
Питання №7523 Natalia 01/03/2021 × 12:54
Доброго дня!Допоможіть в такому питанні. Закінчила культурно - освітнє училище бібліотечний відділ, працюю 18 років бібліотекарем в шкільній бібліотеці, всі ці роки маю 9 тарифний розряд, кожні 5 років проходжу курси підвищення кваліфікації і атестацію. Який самий більший тарифний  розряд можу мати, директор каже що неможу мати більший бо немаю вищої освіти. Скажіть будь ласка,освіта культурно - освітнього училища є базово вища чи ні.Дякую.
Відповідь. 1. Ви не уточнили, яку категорію маєте.

2. Тарифний розряд залежить від займаної посади. Так, бібліотекар без категорії може мати - 8-9, бібліотекар ІІ категорії – 8-10, бібліотекар І категорії - 8-11 тарифний розряд (відповідно до Додатку 3 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 № 745 /режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05#Text ).

3. Певний час середня спеціальна освіта, здобута за часів існування Радянського Союзу в технікумах та училищах, прирівнювалась відповідно до чинного законодавства до неповної вищої освіти освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. На сьогоднішній день - молодший бакалавр - це освітній або освітньо-професійний ступінь, що здобувається на початковому рівні (короткому циклі) вищої освіти і присуджується закладом вищої освіти у результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти освітньої програми, обсяг якої становить 120 кредитів ЄКТС.
Питання №7522 Tetiana 26/02/2021 × 12:55
Доброго дня, колеги! ТЕРМІНОВО потрібна ваша допомога. У звязку з забороною передплати періодичних видань у грудні 2020 року ( потім дозволили) наша бібліотека залишилась на 1 квартал 2021 року без періодичних видань. На теперішній час громада виділила кошти на передплату на 2 квартал 2021 року, але до Постанови № 641 знову внесли зміни "якщо розмір такої оплати не перевищує 30 відсотків вартості їх річного обсягу на строк не більше трьох місяців". Ми передплачуємо періодику на Укрпошті, і вони вважають що ці зміни періодичних видань не стосуються і вони відмовляються підписувати договір на цих умовах. Казна вважає що ці зміни стосуються всіх закупівель. Ми знов залишаємось без періодики. Хто правий. Допоможіть.
Дякую. Чекаю відповіді.
Відповідь. Чинна редакція п. 15-1 постанови 641 чітко вказує на те, що обмеження в оплаті 30% вартості не відноситься до випадку попередньої оплати за періодику. Це вже некомпетентність місцевої казначейської служби.
Питання №7521 Valentuna 24/02/2021 × 11:52
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка чи можливо об'єднати в одну юридичну особу районну бібліотеку, районний музей, архів та районний будинок культури. Наперед дякуємо!
Відповідь. Зустрічне питання: а яку назву буде мати новоутворена установа? На сьогоднішній день перелічені Вами установи за наявності статусу юрособи мають власні коди видів діяльності. Так, код бібліотек і архівів - 91.01; музею - 91.02.

Якщо зазначені установи стануть структурними підрозділами певного закладу, то якого самого?
Питання №7520 natalia 24/02/2021 × 09:38
Доброго дня,підкажіть,будь ласка ,якщо працівники районної бібліотеки переведені в громаду з 12.01.2021 р. за п.5 ст.36 КЗпП,то в них період відпустки оновлюється і буде в усіх з 12.01 2021р. по 11.01.2022 р.? Тобто,цього року у відпустку взагалі не йтимуть,чи йтимуть лиш із серпня на два тижні за фактично відпрацьований час? Компенсації за невикористану відпустку виплачені не були.Дякую.
Відповідь. Перевагою звільнення на підставі п. 5 ст. 36 КЗпПУ є можливість збереження відпустки, не використаної на попередньому місці роботи. Таку можливість прямо передбачено ч. 2 ст. 81 КЗпП. Відповідно до неї, якщо переведений працівник повністю або частково не використав щорічну основну та додаткову відпустки і не отримав за них грошову компенсацію, то до стажу роботи, що дає право на ці відпустки, зараховується час, за який він не використав ці відпустки за попереднім місцем роботи.
Питання №7519 Svitlana 22/02/2021 × 11:47
 Директора ЦБС  по наказу звільнено  у звязку із скороченням п.1 ст.40Директор ЦБС є головою ліквідаційної комісії по ліквідації профспілки.Дякую
Відповідь. Роботодавець має право звільнити з власної ініціативи членів виборного профспілкового органу підприємства (у тому числі структурних підрозділів), його керівників, профспілкового представника тільки після отримання попередньої згоди виборного органу, членами якого вони є, а також вищого за рівнем виборного органу цієї профспілки (об’єднання профспілок) (ст. 252 КЗпП, ст. 41 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» № 1045, редакція від 25.09.2019 ,Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-14#Text ).

Процедура погодження з профспілкою звільнення працівників прописана у ст. 43 КЗпП, ст. 39 Закону № 1045.
Питання №7518 Svitlana 21/02/2021 × 17:26
 Чи можна звільняти директора ЦБС , якщо він є головою  ліквідаційної  комісії  райкомц профспілки.Дякую.
Відповідь. Просимо вказати підстави припинення трудового договору (з відповідного наказу) і уточнити назву ліквідаційної комісії, яку очолює директор ЦБС.
Питання №7517 Maria 19/02/2021 × 14:23
Доброго дня!При переході в ОТГ нашу ЦБС переформатували і тепер центральна бібліотека колишньої ЦБС стала просто міською центральною бібліотекою. ЦБС мала статус юридичної особи, а міська бібліотека поки що його не має. І невідомо чи буде мати. Запитання наступне: чи може відсутність статусу юридичної особи створити бібліотеці якісь складнощі у подальшій співпраці з Українським інститутом книги і на участі у грантових програмах?
Відповідь. Може створити, адже заявником проєкту тепер має виступати відділ культури (якщо має статус юрособи).
Питання №7516 Lubov 17/02/2021 × 15:49
http://volod-library.at.ua
В зв'язку з децентралізацією та створення нової громади просимо надати консультацію: ЦБС не існує, є  Публічна бібліотека зі структурними підрозділами. Районна бібліотека для дітей стала структурним підрозділом, має штат 2 одиниці – завідуючий і бібліотекар. Який тарифний розряд повинен мати завідуючий структурним підрозділом за Наказом Мінкультури за № 745?
Відповідь. Посадовий оклад завідувачки бібліотеки визначається відповідно до групи за оплатою праці (див. Додаток 7 до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745). Визначивши групу за оплатою праці визначається тарифний розряд (див. СХЕМА тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем, Таблиця 4 ). Тарифний розряд бібліотекаря залежить від його категорії. Так, бібліотекар без категорії - 8-9 розряд, бібліотекар ІІ кат. - 8-10 розряд, бібліотекар І кат. - 8-11 розряд (див. Додаток 3 до наказу Міністерства культури і туризму України від 18.10.2005 № 745).
Питання №7515 Nadia 17/02/2021 × 14:30
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, в якому розмірі виплачується матеріальна допомога на оздоровлення бібліотекарю, якщо працює на неповну  ставку? Дякую
Відповідь. У випадках, коли працівник працює на умовах неповного робочого дня, то оплата його праці, у тому числі виплата матеріальної допомоги на оздоровлення, повинна провадитись пропорційно відпрацьованому часу (тобто, з 0,5 ст. або 0,75 ст.).
Питання №7514 jylia 14/02/2021 × 19:54
Добрий вечір! Я працюю у сільській бібліотеці філії на 0,75 ставки.  Населення - 690. Скажіть будь ласка, чи є нормою такі навантаження: користувачі - 375, книговидача - 7500,  відвідування - 3000? У минулому році було менше, а на 2021 рік керівництво вирішило підняти показники. Буду щиро вдячна за роз'яснення. Дякую!
Відповідь. Нормативно-правових документів, які б закріплювали за бібліотечним працівником чисельне навантаження по читачам, книговидачі, відвідуванню – не існує. «Радянське навантаження» не працює з 2009 року. Ваше керівництво має розрахувати навантаження на працівника, який працює неповний робочий день (0,75 ст.) відповідно до його обов’язків, зазначених у посадовій інструкції. Посадові обов’язки бібліотечного працівника передбачають не лише обслуговування користувачів (запис, оформлення реєстраційних документів, облік книговидачі і т.п.) але й організацію БФ; надання довідково-бібліографічних та ін. послуг; соціокультурну діяльність, проектну роботу, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг, підвищення кваліфікації тощо. Цей перелік при 30-годинному робочому тижні має вміститись у 1500 годин на поточний рік.
Питання №7513 Olga 12/02/2021 × 14:49
 Доброго дня!Скажіть, будь ласка:
1) Якими документами керується бібліотекар, організовуючи видачу книг, придбаних за кошти спецфонду? 2) Де можна знайти зразок положення про платний абонемент?
Відповідь. Бібліотека має право впроваджувати платні послуги відповідно до ст. 20 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» та Постанови КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури» від 12 грудня 2011 р. № 1271, редакція від 27.07.2017 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF#Text . Констатуємо, що Постановою КМУ № 1271 (у новій редакції) не передбачено впровадження платного абонементу. Серед схожих послуг зазначені: продовження строку користування документами, резервування документів, нічний абонемент (див. п.14).
Питання №7512 Natalia 11/02/2021 × 10:59
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, згідно яких документів обліковується придбання книг за кошти спецфонду?
Відповідь. Облік бібліотечного фонду здійснюється відповідно до Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 03.04.2007 N 22 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-07#Text ). Працівники бібліотеки здійснюють сумарний та індивідуальний, бухгалтерія – бухгалтерський (відображаються на підставі НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202).

На бібліотечний облік не впливають джерела надходження (державний або місцевий бюджет, спецфонд, подарунки).
Питання №7511 Natalia 11/02/2021 × 09:23
Доброго дня. Моє питання щодо наказу про виконання контрольних показників роботи центральної бібліотечної системи на 2021 рік. За встановленими показниками разом з філіями кількість користувачів ЦБС становить 11200, а кількість книговидач 182 000. Тобто по кількості книговидач ЦБС не дотягує до 4 групи по оплаті праці. Чи можливо залишити 4 групу, зважаючи на карантині обмеження чи доцільніше зменшити на 10 %?
Відповідь. На жаль, Наказом Мінкультури за № 745 не передбачено форс-мажорних ситуацій (саме карантин) для бібліотек (саме карантин). У той же час, середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів у бібліотеках та централізованих бібліотечних системах визначаються, виходячи з числа користувачів і видачі документів за звітністю в середньому за останні три роки. Перерахуйте показники.

Також, вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання. Проаналізуйте та письмово надайте обґрунтування щодо високих показників за основними напрямками роботи, а також здійснення методичного керівництва. Остаточне рішення за Вашим засновником.
Питання №7510 Viktoriy 08/02/2021 × 10:59
Доброго шановні колеги. Просимо Вас дати відповідь. При створенні Гайворонської міської громади офіційно зареєстрований новий відділ культури,  як юридична особа. Всіх працівників, що працювали у відділі культури Гайворонської РДА і не мали статутів, а лише положення, що дозволяється пунктом 5 ст.1 Закону України «Про культуру»,  які обслуговувалися централізованою бухгалтерією, користувались єдиним кодом ЄДРПОУ відділу культури РДА, який на даний час ліквідується, змушують написати заяви на звільнення та переведення у міський Будинок культури (який розташований на великій відстані від центральної бібліотеки та бібліотек-філій) та зареєстрований як юридична особа. У міській раді пояснюють, що це єдиний вихід, щоб виплатити заробітною плату за січень місяць. Дякуємо за розуміння.
Відповідь. Шановні колеги, ваше питання потребує ознайомлення з розпорядчими документами: рішення сесії, постанови виконкому, накази тощо. Визначення поняття закладу культури не дає підстави для ліквідації закладу чи звільнення працівників. Колишня районна рада мала передати до міської громади бібліотеку разом із штатом працівників. Що значить "заяви на звільнення та переведення"? Працівники не мають писати заяву про звільнення. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ), п. 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» - зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

Пропонуємо додатково звернутись профільного підрозділу ОДА, який координує питання реорганізації у вашій області.
Питання №7509 Nata 07/02/2021 × 17:49
Доброго вечора) Чи може бути у новостворенній громаді  Публічна бібліотека, не юридична, як структурний відділ Відділу культури і туризму. Дякую)))).
Відповідь. На жаль, може.
Питання №7508 Svitlana 07/02/2021 × 12:53
Доброго дня! Бібліотекарям в ОТГ з січня місяця перестали платити за вислугу років. Чи правомірно це. Які дії нам зробити що б відновили виплату.
Відповідь. Дії роботодавця незаконні, адже не можна прибирати доплати, надбавки, інші виплати, гарантовані чинним законодавством. Здійснення доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек передбачено Постановою КМУ «Про затвердження Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек» (від 22 січня 2005 р. N 84, редакція від 01.01.2010: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2005-%D0%BF#Text ).

Також, відповідно до положеньстатей 21, 22 Закону України «Про оплату праці» роботодавець не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, які погіршують умови, встановлені законодавством, угодами і колективними договорами. Посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством Ст. 265 КЗпП України). Пропонуємо переговорити із роботодавцем щодо вирішення ситуації (бажано у присутності представників профспілки). У разі відмови - звернутись до територіального органу Держпраці (Контакти тут: https://dsp.gov.ua/kontaktna-informatsiia-terytorialnykh/ ).

Крім того працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права. У разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком (стаття 233 Кодексу).
Питання №7507 oksana 05/02/2021 × 13:17
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, де можна знайти Положення про куратора бібліотеки? Дякую
Відповідь. Можливо в Інтернеті.
Питання №7506 julia 05/02/2021 × 09:21
Допоможіть у вирішенні питання, будь ласка. Коли був район в одному приміщенні знаходились центральна районна бібліотека і районна бібліотека для дітей. Наш район ліквідували. Чи можна тепер ці дві бібліотеки об'єднати в одну Публічну, зробивши відділ обслуговування користувачів і відділ обслуговування для дітей? Дякую.
Відповідь. Можете об’єднати. Відповідно до Ст. 64 ГКУ підприємство може складатися з функціональних структурних підрозділів (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).

Функції, права та обов’язки структурних підрозділів бібліотеки визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, встановленому статутом бібліотеки або іншими установчими документами (положенням).
Питання №7505 julia 04/02/2021 × 09:29
Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи потрібно в обов'язковому порядку прописувати в статуті публічної бібліотеки структуру? Дякую.
Відповідь. Якщо бібліотека має відокремлені підрозділи (філії або відділи) - обов’язково прописувати про це в статуті, адже положення про філії або відділи бібліотеки мають відповідати статуту.
Питання №7504 Tania 04/02/2021 × 07:13
Прошу допомогти в такій ситуації. Чи маю я право пройти позачергову атестацію в березні 2021 року, якщо попередню пройшла 20.03.2019? Хочу тільки підтвердити існуючу категорію. Керівництво спочатку прийняло заяву, а зараз говорять, що недогледіли по строкам. (В вересні сподівалась на підвищення категорії, подала заяву, її прийняли, а зараз дали зрозуміти, що не підвищуть та посилаються на те, що минуло недостатньо часу з проходження попередньої атестації). Наразі хочу просто пройти атестацію в березні і залишити свою категорію. Чи маю на це право?
Відповідь. Законодавством не передбачено проходження позачергової атестації. Також, відповідно до п.4.6. ПОЛОЖЕННЯ про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури, затверджено Наказом МКТ України 16.07.2007 N 44 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1023-07#Text :

Атестаційна комісія не має повноважень підвищувати чи зменшувати кваліфікаційний розряд. Атестаційна комісія відповідно надає лише оцінку професійній кваліфікації і діловим якостям працівника, а також вносить рекомендації керівництву щодо заохочення окремих працівників за досягнуті успіхи в роботі, уключення до кадрового резерву, направлення на підвищення кваліфікації з метою просування по роботі (див. п.4.9).

Право визначати категорію, тарифний розряд надано роботодавцю бібліотекаря – керівнику закладу. Саме керівник бюджетної установи в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі установлює конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них. Тобто, якщо фондом оплати праці передбачено кошти, то бібліотекарю можуть змінити і тарифний розряд, і категорію.
Питання №7503 Viktoriy 03/02/2021 × 10:21
http://libgayvoron.at.ua
    Доброго дня, шановні колеги!    В зв'язку з реорганізацією району та створення нової громади просимо надати консультацію:
- які повинні бути записи в трудовій книжці;- чи повинен працівник писати заяву на звільнення та на призначення на туж посаду.     Дякуємо за відповідь.

Відповідь. Працівник не має писати заяву про звільнення. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ), п. 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» - зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

Щодо запису у трудовій книжці. Окремої норми щодо внесення запису до трудової книжки у разі зміни власника установи немає, водночас, як правило, у такому випадку відбувається зміна офіційної (юридичної) назви. У нашому випадку у назві бібліотеки має буде зазначено найменування ОМС, якому цей заклад підпорядкований. Пунктом 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58, визначено:

якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: «Підприємство таке-то з такого-то числа перейменоване на таке-то», а у графі 4 проставляється підстава перейменування — наказ (розпорядження), його дата і номер.

Додатково нагадуємо, що трудові книжки працівників бібліотек передаються.
Питання №7502 Svitlana 03/02/2021 × 09:48
http://citylib.kr.ua/
Доброго дня! Чи обмежено рік видання книг для взяття на облік, якими документами? Часто читачі приносять взамін загублених й у подарунок книги,  рік випуску яких може бути й до 2000р.
Відповідь. Умови здійснення заміни книг (замінити документ аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову ціну і т.п.), що загублені читачами кожна бібліотека прописує у власних Правилах користування бібліотекою. Інколи бібліотеки додатково розробляють власні Інструкції про порядок розрахунків користувачів за втрачені (пошкоджені) видання тощо.
Питання №7501 Лариса 03/02/2021 × 09:23
Шановні колеги, якщо Верховна Рада проголосувала за підвищення штрафів за порушення правил пожежної безпеки. З одного боку це правильне рішення, але якщо бібліотека не має коштів на перезарядку вогнегасників, то хто буде платити ці штрафи, зав. бібліотеки на 0,75 ст.? Дякую за відповідь.
Відповідь. Якщо бібліотека немає статусу юрособи, штрафні санкції покладаються на власника або уповноважений орган (посадову особу), який здійснює керівництво бібліотекою.
Питання №7500 Valentuna 02/02/2021 × 11:03
Добрий день! Підкажіть, будь-ласка, скільки екземплярів книг повинно бути в одному акті на списання літератури. Дякую.
Відповідь. Документів, що регламентують кількість списання примірників не існує. Порядок списання повністю амортизованих основних фондів (засобів) регулює постанова КМУ «ПОРЯДОК списання об'єктів державної власності» (за N 1314 від 8 листопада 2007 р./Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#Text . У минулому році до Постанови за N 1314 Постановою КМУ від 9 вересня 2020 р. за № 814 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/814-2020-%D0%BF#Text ) було внесено зміни і на сьогоднішній день морально застаріле та фізично зношене майно дозволено за рішенням керівника установи списувати на суму до 50 тис. грн.
Питання №7499 Tetiana 01/02/2021 × 15:50
Добрий день, чи можна в плані роботи використовувати такий термін як книжкова викладка чи викладка літератури. Чи ці терміни вже не використовуються в роботі публічних бібліотек?
Відповідь. Останні роки бібліотечні фахівці використовують термін викладка, але найчастіше – перегляд (тематичний, бібліографічний, інформаційний, експрес-перегляд).
Питання №7498 Zoya 30/01/2021 × 19:29
Підкажіть будь ласка чи можливе розміщення бібліотечної філії на базі навчального закладу, зокрема в будівлі мистецької школи?
Відповідь. За умови, якщо філія, територіально знаходячись у приміщенні мистецької школи, залишається структурним підрозділом саме Публічної бібліотеки громади. Також, вимагає узгодження питання, щодо режиму роботи закладів.
Питання №7497 Natalia 30/01/2021 × 10:54
Доброго дня! Дайте будь ласка роз’яснення щодо наказу № 745 (Про впорядкування умов оплати праці працівників культури...) : " При відненсенні до груп за оплатою праці керівних працівників середньорічна кількість користувачів бібліотек і середньорічна кількість видачі документів можуть ураховуватися з підвищеним коефіцієнтом 2,0".
Як його правильно розуміти?
Відповідь. Відповідно до Наказу за №745 при віднесенні до груп за оплатою праці керівних працівників підвищений коефіцієнт 2,0 застосовується лише у режимних бібліотеках та бібліотеках для сліпих; у бібліотеках вищих навчальних закладів із заочною формою навчання (за показником видачі документів). Тобто, за умови виконання показників посадові оклади керівників вищезазначених закладів множаться на коефіцієнт 2,0.
Питання №7496 Alla 29/01/2021 × 15:17
Добрий день! Чи обов'язково книга (художня), яка надійшла в бібліотеку (міську, обласну для дітей) в одному екземплярі, повинна знаходитися тільки в читальному залі? Чи має значення в цьому сенсі, якщо книга отримана в подарунок, або закуплена за бюджетні кошти?
Відповідь. На нашу думку, художня книга, що надійшла до бібліотеки (за бюджетні кошти місцевого або державного бюджетів, подарована і т.п.) і користується попитом серед читачів має бути на абонементі. Не впевнені, що саме у читальній залі на художню книгу сучасні діти стоятимуть у черзі.
Питання №7495 Ната 29/01/2021 × 02:09
Місцева влада має намір реорганізувати в громаді новоприйняті бібліотеки. Бібліотекарів повідомили про зміну істотних умов праці. Просимо Вас роз’яснити , як ці зміни мають бути прописано у наказі під яким нас змушують розписатись. Дякуємо!

Відповідь. 1.Питання щодо зміни істотних умов праці врегульоване ч.3 ст.32 Кодексу законів про працю України. Зміна істотних умови праці включає: зміну систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших. Також, до зміни істотних умов праці можна віднести встановлення або скасування деяких додаткових елементів у трудовій функції, якщо основна трудова функція при цьому не змінюється, відбуваються збільшення або зменшення обсягу роботи, ступеня самостійності і відповідальності працівника, ступеня шкідливості роботи, перехід з індивідуальної на колективну організацію праці і навпаки та створюються інші умови, що характеризують трудовий процес.

2. Як слідує з ч. 3 ст. 32 КЗпП, зміна істотних умов праці допускається у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці. Під цими змінами варто розуміти об'єктивно необхідні дії власника або уповноваженого ним органу, обумовлені, за загальним правилом, впровадженням нової техніки, нових технологій, вдосконаленням структури підприємства. Звертаємо увагу, що відповідно до п. 31 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року № 9 «Про практику розгляду судами трудових спорів» передбачено, що в разі проведення зміни істотних умов трудового договору проведена не у зв'язку зі зміною в організації виробництва і праці, то на власника може бути покладено обов'язок поновити працівникові попередні умови праці. Ваш роботодавець повинен видати наказ про внесення змін в організацію виробництва і праці, в якому розкривається зміст цих змін.

3. Про зміну істотних умов праці роботодавець зобов’язаний повідомити завчасно, за 2 місяці.

4. Дозволимо нагадати і про Колективний договір (якщо Ви його маєте). Відповідно до ч. 2 ст. 97 КЗпП питання оплати праці визначаються в колективному договорі. Якщо колективний договір не укладено, то роботодавець зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. Роботодавець не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені у т.ч. колективними договорами (ч. 4 ст. 97 КЗпП). Зміни до колективного договору можуть вноситися тільки за взаємною згодою сторін, тобто роботодавця та профспілки (або представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом). Стаття 247 КЗпП передбачає вирішення питань оплати праці, робочого часу і часу відпочинку роботодавцем разом з виборним профспілковим органом. Зміна умов трудового договору й оплати праці працівників, які є членами виборних профспілкових органів, допускається лише за попередньою згодою виборного профспілкового органу, членами якого вони є (ч. 2 ст. 252 КЗпП).

5. Якщо колишні істотні умови праці не може бути збережено, а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 КЗпП (ч. 4 ст. 32 КЗпП).

6. Відповідно до ст. 44 КЗпП при звільненні на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку. Звільнення на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП може бути оскаржене в суді.
Питання №7494 Maria 28/01/2021 × 10:31
Доброго дня. Чи потрібно розробляти Положення про роботу відділів Публічної бібліотеки ( відділу комплектування та методичного відділу)? Якщо так, то хто їх затверджує?
Відповідь. Так, потрібно. Якщо бібліотека має статус юридичної особи – директор бібліотеки, якщо бібліотека немає статусу ЮО – перечитайте Положення про Вашу бібліотеку, дяке визначає право директора затверджувати певні локальні акти. У разі позбавлення директора таких повноважень - уповноважена особа, якій делеговані дані повноваження (наприклад, голова виконкому, начальник відділу культури).
Питання №7493 Maria 27/01/2021 × 17:21
Прошу Вас допомогти. Я бібліотекар, але зараз знаходжусь у декретній відпустці. Нашу бібліотеку передали до нової громади. Нова громада її прийняла, а зараз розпочала процес скорочення штату. Чи буде збережено моє місце роботи? Дуже дякую!
Відповідь. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 32 КЗпП переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згоди працівника, за винятком випадків, передбачених ст. 33 КЗпП, та в інших випадках, передбачених законодавством. Таким чином, у вашому випадку для переведення на іншу посаду має бути ваша добра воля, яку ви маєте висловити у письмовій заяві. Також абзацом другим ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відпустки» передбачено, що право на відпустки забезпечується гарантованим наданням відпустки визначеної тривалості із збереженням на її період місця роботи (посади), заробітної плати (допомоги) у випадках, передбачених цим Законом.
Питання №7492 Жанна 27/01/2021 × 01:29
Шановні методисти, потребуємо вашої підказки. Наша бібліотека реорганізована. Ми не отримали заробітню плату за грудень і січень. Підкажіть назву документу, що гарантує компенсацію за її затримку. Чи можна самому прорахувати компенсацію, щоб розумітись, яку суму додатково вимагати? Дякуємо.
Відповідь. Дане питання поза межами компетенції методслужби. Наша відповідь – виключення з правил.

Компенсація провадиться відповідно до:

Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати» від 19.10.2000 р. № 2050-ІІІ /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2050-14#Text;

Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв’язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 р. № 159 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/159-2001-%D0%BF#Text

Сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого,але не виплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов’язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін у відсотках для визначення суми компенсації.

Приклад обчислення суми компенсації зарплати в разі несвоєчасної її виплати:

Нарахований, але не виплачений у січні 2020 р. грошовий дохід у сумі 4500 грн (після утримання податків і обов’язкових платежів) виплачується в січні 2021 р.

Приріст індексу споживчих цін, розрахований за період невиплати грошового доходу (лютий 2020 р. — грудень 2020 р.), за січень 2020 р. становить 4,8 %.

Сума компенсації в цьому випадку дорівнює: 4500 грн × 4,8 ÷ 100 = 216 грн.
Питання №7491 Nina 27/01/2021 × 00:42
У січні нам було підвищено заробітну плату. Мій оклад майже дорівнює зарплатні прибиральниці. Я з повагою відношусь до будь якої праці, але відповідальність між завідувачкою бібліотеки і прибиральницею все ж різниться. Хіба це справедливо?

Відповідь. Дійсно, з 1 січня Уряд встановив посадовий оклад працівника першого тарифного розряду єдиної тарифної сітки (ЄТС) у розмірі – 2 670 грн, а з 1 грудня – 2 893 грн. У той же час, п.2. Постанови КМУ «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 20 січня 2021 р. № 29 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP210029.html передбачено: керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Пропонуємо звернути увагу Вашого роботодавця на зазначений пункт Постанови.
Питання №7490 marina 26/01/2021 × 14:09
Доброго дня шановні колеги!
Підкажіть будь ласка, чи накладається адміністративне стягнення на бібліотекаря у випадку нездачі ним атестації, дякую.
Відповідь.Просимо уточнити причину непроходження атестації.
Питання №7489 Marina 20/01/2021 × 15:33
Доброго дня! У нас склалася така ситуація: в листопаді 2020 року районна рада своїм рішенням передала сільську бібліотеку-філію (штат 1 - бібілотекар) до міської ОТГ. Міська рада тільки наприкінці січня 2021 року буде приймати на свій баланс бібліотеку і її майно. Як бути з працівником, щоб у неї не перервався трудовий стаж, як вона повинна бути прийнята: шляхом переведення чи як новий працівник і з якого числа? Адже її зараз неможливо прийняти до ЦБС, а район вже ліквідований.
Заздалегідь вдячні за відповідь.
Відповідь. Незрозуміло із зазначеними датами. Можливо в листопаді районна влада (новообрана?)лише звернулась до міської ради щодо передачі сільської бібліотеки до комунальної власності міської громади, а міська рада лише зараз розпочала процес прийому установи? Якщо це так, то відповідно до частини третьої статті 36 Кодексу законів про працю у разі зміни власника підприємства, дія трудового договору працівника продовжується та ніяких записів про звільнення не вноситься.

В свою чергу, деякі громади хочуть перебирати майно, але не поспішають забирати колектив. «Так не має бути. Заклади передаються комплексно – з майном, персоналом, відповідними обов’язками. І ми спільно з облдержадміністраціями за цим стежитимемо. Я б рекомендував ОДА скористатися своїм правом офіційно звернутися як до районних рад, так і до громад щодо внесення на сесії питань про розмежування майна. Це дозволить мати офіційну позицію учасників процесу, від якого залежить доля соціальних закладів і їхніх працівників, і розуміння, хто має нести відповідальність у тій чи іншій спірній ситуації», - зазначив В’ячеслав Негода, заст. Міністра розвитку громад та територій
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати