Бібліотечному фахівцю

Бібліотечний фонд (б/ф) - сукупність документально-інформаційних ресурсів
Розділи сайту

Закрити 1. Офіційна інформація

Закрити 2. Бібліотеки України

Закрити 3. Національні бібліотеки

Закрити 4. Сторінка дослідника

Закрити 5. Методисти рекомендують

Закрити 6. Статистична аналітика

Закрити 7. Бібліотечна планета

Закрити 8. Бібліолоція

Закрити 9. Бібліографи презентують

Мастрід

Закрити Інновації/проекти

Закрити Бібліотечний простір

Закрити ЕСМаР

Закрити Лауреати конкурсу

Закрити Нагороди і звання

Нове на сайті

Виставлено:

[22.12.2018]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2018 рік

[27.11.2018]

Семінар «Актуальні питання охорони книжкових пам’яток».

[09.11.2018]

Сучасні тенденції розвитку публічних бібліотек і бібліотечної справи у зарубіжних країнах

[04.10.2018]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2018 рік

[15.06.2018]

Бібліотечна планета, номер 2 за 2018 рік

[14.03.2018]

До відома авторів журналу

[13.03.2018]

Бібліотечна планета, номер 1 за 2018 рік

[28.12.2017]

Публічна Бібліотека І Реалізація Завдань Соціальної Політики

[28.12.2017]

Бібліотечна планета, номер 4 за 2017 рік

[28.12.2017]

Статті з зарубіжних фахових періодичних видань 4 квартал, 2017 р.

[20.10.2017]

Cемінар для бібліографів «Основні напрями бібліографічної роботи: теорія і практика».

[06.10.2017]

Бібліотечна планета, номер 3 за 2017 рік

[24.09.2017]

Статті з зарубіжних фахових періодичних видань 3 квартал, 2017 р.

[23.08.2017]

Тенденції розвитку публічних бібліотек зарубіжних країн

[21.06.2017]

Статті з зарубіжних фахових періодичних видань 2 квартал

[09.06.2017]

Бібліотечна планета, номер 2 за 2017 рік

[04.04.2017]

Сучасний літературний процес: Бібліотека. Книга. Читач

Інформація від майстра
Відвідувачі

   відвідувачі

   відвідувач online


Page Rank Check
Запитання-відповіді


В цьому розділі можна поставити фахові питання. Шановні колеги, просимо попередньо переглянути вже розміщені матеріали.
P.S.: Питання "де знайти в електронному вигляді, в інтернеті, в бібліотеці" вважаються тролінгом і видаляються.
P.P.S.: Увага! З метою надання більш чітких відповідей, просимо в питаннях конкретизувати регіон, вид Вашої бібліотеки за призначенням (публічна, спеціальна, спеціалізована) та за значенням (обласна, міська, районна, селищна, сільська).
3P.S.: Питання також можна направляти на адресу method@nplu.org
4P.S: Питання, що стосуються роботи ЕСМаР, надсилайте на ecmap@nplu.org

Питання №7102 Tetiana 17/01/2019 × 12:26
Добрий день! Після створення в районі ОТГ, куда увійшли більшість сільських рад., була реорганізована ЦБС. З 28 бібліотек ЦБС - 20 були передані до ОТГ, в тому числі і центральна бібліотека. На базі переданих бібліотек була створена КУ "Бібліотека - .....". По кількості користувачів (9000 тис.) та книговидач КУ була віднесена позагрупою по оплаті праці
( Згідно додатку 7 наказу № 745 18.10.2005 р.).
Чи можна ( згідно п.3 додатку 7 наказу № 745) встановити комунальній установі 4 групу по оплаті праці, так як за нею залишилось методичне керівництво для всіх бібліотек району, бібліотека веде активну проектну діяльність, проводить багато різноманітних масових заходів, активно втілює в роботу IT технології та інше.
Дуже дякую!

Віднесення бібліотек, централізованих бібліотечних систем до груп за оплатою праці керівних працівників (підтвердження, підвищення або пониження групи) провадиться щорічно вищим органом управління, у безпосередньому підпорядкуванні якого вони перебувають.

Вищі органи управління можуть переводити підвідомчі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, віднесені до II-IV груп за оплатою праці керівних працівників, при досягненні високих показників за основними напрямками роботи, а також здійсненні методичного керівництва на одну групу вище порівняно з установленою за показниками без виділення на цю мету додаткових асигнувань на їх утримання.

Питання №7101 natalia 16/01/2019 × 09:39
Доброго дня! До питання №7096. Ви рекомендуєте розрахунки щодо штатної чисельності працівників бібліотеки здійснювати відповідно Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи. Але ж змін у законодавстві стосовно бібліотечної справи не було, група за оплатою праці керівних працівників ЦБС та встановлення тарифних розрядів відбувається згідно Наказу Міністерства культури №745 саме за кількісними показниками - читачі-книговидача. Як бути в такому випадку?Дякую!
Відповідь.Уточніть питання: мова йде про вивірений розрахунок навантаження на бібліотекарів чи збереження за будь-яку ціну групи за оплатою праці керівних працівників бібліотек ?
Питання №7100 Olena 15/01/2019 × 14:44
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи є якісь нормативні документи щодо ведення паперових форм обліку. Наше нове керівництво вимагає від нас відмовитися від паперового каталогу, інвентарних книг, каталожних карток, сумарних книг і щоденників тощо. Скажіть, на які сучасні нормативні документи щодо ведення бібліотечного обліку ми можемо посилатися. І чи є нові нормативні документи щодо списання літератури
Відповідь. Відповідь надіслано 17.01.19р. на Вашу ел. скриньку.
Питання №7099 nataliay 15/01/2019 × 14:15
До питання №7098. Спеціалізованої автоматизованої інформаційної бібліотечної системи немає. Мова йде про розробку адаптованої програми, яка буде запроваджена тільки для однієї ЦБС.
Відповідь. 1. Очевидно, що вищезазначена програма має розробника. Виникає питання щодо авторських прав. 2. Будь яка бюджетна установа в Україні має працювати лише з ліцензійним ПЗ. Ліцензійне ПЗ бібліотеки отримують на певних умовах, які зазначаються у договорі, оскільки такий об’єкт не може використовуватися доки ви не отримаєте відповідних майнових прав. Види договорів, які дають таке право зазначено у ч.1 ст. 1107 ЦКУ. 3. Інвентарні книги, Книг сумарного обліку БФ – це документи сурової звітності. Термін їх зберігання - До ліквідації бібліотеки. Чи гарантуєте Ви збереження електронних документів на таку довготривалу перспективу? 4. Якщо Ви узгодите всі вищезазначені питання наша порада – здійснювати роздруківку Інвентарних книг і Книги сумарного обліку.Адже Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною (ст. 5 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг»).
Питання №7098 nataliay 15/01/2019 × 12:02
Доброго дня! Потрібна Ваша допомога. Чи можливо облік книжкового фонду ЦБС здійснювати у електронному вигляді, тобто, зовсім відмовитися від інвентарних та сумарних книг?
Відповідь. Уточніть, яку Автоматизовану бібліотечну інформаційну систему маєте (АБІС)?
Питання №7097 Lesia 14/01/2019 × 13:04
Доброго дня! Просимо надіслати на нашу електронну адресу cbsbook_obrobka@ukr.net  відповідь на запитання № 7092. Дякуємо.
Відповідь.Відповідь надіслано 14.01.19р. о 16.00.
Питання №7096 natalia 11/01/2019 × 14:51
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, згідно  розрахунків за Типовими  нормами часу на основні процеси бібліотечної роботи для повної ставки бібліотечного працівника районної бібліотеки скільки цей працівник  повинен обслуговувати читачів - відвідувань - книговидачі? Дякую.
Відповідь. Бібліотечний працівник РБ може обслуговувати 300,400,500, 800 і т.п. користувачів. Окрім обслуговування бібліотекар має виконувати інші процеси щодо забезпечення бібліотечних процесів відповідно до профілю та технології однієї із виробничих ділянок (абонементу, ч/з і т.п.). Тобто, здійснювати: запис користувачів, щоденний статистичний облік, розстановку документів, популяризацію БФ (бібліотечні виставки, Дні нової книги), консультування, організацію (або брати участь) творчих заходів тощо. Пропонуємо проаналізувати посадову інструкцію працівника, а саме: уточнити його завдання і функції та відповідно до цього розраховувати навантаження по всім процесам.

Додатково див. відповідь на питання 7079.
Питання №7095 Valentina 11/01/2019 × 11:02
 Доброго дня! Наша ОТГ об'єднує   6 сільських громад.  Загальна кількість населення становить 5600 осіб. Кількість обслужених користувачів сільськими бібліотеками становить 2600. Яким повинен бути штатний розпис публічної бібліотеки ОТГ? Дякую.
Відповідь. Штатний розпис бібліотеки складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності(визначаєте необхідність в нявності таких посад, як методист, бібліограф, бібліотекар по роботі з фондом тощо). Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08). Типові норми передбачають всі напрями діяльності керівників та фахівців бібліотечної галузі (поповнення бібліотечного фонду; бібліотечну обробку та каталогізування документів; організацію БФ; надання послуг користувачам; надання довідково-бібліографічних послуг; соціокультурна діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). У діючому документі визначені всі складові діяльності ПБ з зазначеним часом на кожну операцію. Відповідно і по читачам навантаження на бібліотекаря може бути 200, 300, 500, 700 і т.п. Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).
Питання №7094 Svitlana 10/01/2019 × 10:51
http://http://library.iducz.dsns.gov.ua/weblib/page_lib.php
Доброго дня. Для створення електронної бібліотеки нашого закладу було встановлено програмне забезпечення "УФД/бібліотека".
У класифікаторі "Праці викладачів" розміщуються електронні версії наукових статей співробітників Інституту.
На даний час створено актуальні підкаталоги, де розміщено праці співробітників, які працюють.
У процесі роботи відбуваються кадрові зміни. Працівники звільняються.
Як правильно поступити із   статтями (розміщених на час їх роботи в Інституті) цих працівників? (Заборони на їх розміщення (вилучення із класифікатору) зі сторони авторів не було).
Дякую.
Відповідь. Відповідно до ч. 2 ст. 429 Цивільного кодексу України майнові права інтелектуальної власності на об'єкт, створений у зв'язку з виконанням трудового договору, належать працівникові, який створив цей об'єкт, та юридичній або фізичній особі, де або у якої він працює, спільно, якщо інше не встановлено договором.

Тобто, питання авторського права на службові твори викладачів можуть вирішуватися ЗВО шляхом укладання з викладачами авторських договорів, відповідно до яких майнові права на службові твори можуть належати спільно ЗВО та автору (як визначено ч. 2 ст. 429 Цивільного кодексу), або лише ЗВО.

Факт звільнення автора службового твору не позбавляє ЗВО майнових авторських прав на цей твір.
Питання №7093 oksana 09/01/2019 × 18:07
Доброго дня! Маю те ж запитання по  УДК, що й автор питання №7092. Прошу надіслати відповідь на електронну скриньку. Дякую!
Відповідь. Ви не вказали адресу ел. скриньки.
Питання №7092 Alina 03/01/2019 × 09:23
Доброго дня! Дякую за відповіді на питання №7086, №7087.
Але прошу уточнення. Чи не могли б Ви написати, до яких галузей знань відносяться ті чи інші класи (розділи, підрозділи) УДК. Ознайомившись з напрацюваннями різних бібліотек, виявилось, що з цим є певні проблеми.  Відповідь можна надіслати на ел. скриньку.  Дякую!
Відповідь. Відповідь надіслано 09.01.19р. о 14.40.
Питання №7091 Valentinа 01/01/2019 × 23:50
З 2019 року ми впроваджуємо в бібліотеці платні послуги. Нам не зовсім зрозуміло, скільки залишків грошей ми маємо право тримати в бібліотеці. Потребуємо Вашої підказки. Заздалегідь вдячні.

Відповідь. Ліміт каси встановлюється та затверджується внутрішніми розпорядчими документами клієнта. Аналогічний порядок визначено п. 50 розділу V Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 р. № 148 . Отже, бюджетна установа розраховує ліміт каси у порядку, передбаченому пунктами 50 та 52 розділу V Положення.

Додатково пропонуємо ознайомитись із Листом НБУ від 18.04.2018 p. № 50-0007/21863 /Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/LB18300.html .
Питання №7090 zoja 01/01/2019 × 07:24
Доброго  дня  . Працюю  в  сільській  бібліотеці ОТГна  0,75 ставки.
31.10.2018р. повідомлена   розпорядженням про   можливе   вивільнення.На  сесіі   сільської   ради  затверджено   тільки  дві  бібліотеки  ОТГ,  а  бібліотека   в   якій  я   працюю    переведена   в  статус " пункту   видачі",  в   усній   формі   мені  повідомили  ,  що  я  залишаюсь  працювати  на  0,75  ставки , але  плюс   ще   робота   в   сільському   клубі, який  буде   називатись   народним  домом  (де   працювала   людина   на  0,75) і  посада   в  мене  буде   називатись   організатар  культурних   заходів  ,  да,   ще   плюс   уборка   цих   приміщень. Питання   в   чому  ,  які   в   мене   мають   бути   затверджені   посадові   інструкції  ,  якщо   я   буду   виконувати  обов"язки   трьох   працівників:бібліотекаря , зав.клубом ,  техробітниці,  опалювача ,  і  як    розприділити   30  годин  в   тиждень  робочого   часу  ,   які   я   повинна   відпрацювати?Р.S  Дуже   шкода ,   що   бібліотеки  нікому   не   потрібні.Щиро  дякую.

Відповідь . 1. Нам не зрозуміла інформація щодо можливого вивільнення. Відповідно до вимог ст. 492 КЗпПУ, про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату на підприємстві, в установі, організації працівники попереджаються не пізніше ніж за 2 місяці. Одночасно з попередженням про звільнення роботодавець пропонує працівникам іншу роботу на тому ж підприємстві — звісно, якщо така є. Насамперед пропонується робота за відповідною спеціальністю, а якщо такої роботи немає, — інша робота, яку працівник може виконувати з урахуванням стану здоров’я.

2. Неповний робочий час може встановлюватися як з ініціативи роботодавця, так і з ініціативи працівника за погодженням із роботодавцем. Наприклад, за основним місцем роботи Ви залишаєтесь бібліотекарем на пункті видачі бібліотеки… на 0,75 ст. (30 годин на тиждень). Відповідно, Ви отримуєте можливість укласти трудовий договір про роботу за зовнішнім сумісництвом ( на посаду організатора культурних заходів) на неповний робочий день (0,25 ст. = 10 год. на тиждень). Робота за сумісництвом відображається в табелі обліку робочого часу та оплачується пропорційно відпрацьованому часу. Факт укладення трудового договору на умовах сумісництва має бути відображений у заяві працівника та в наказі (розпорядженні) роботодавця. Щорічна відпустка за сумісництвом згідно Закону України «Про відпустки» надається одночасно з відпусткою за основним місцем роботи до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві.

3. Законодавством не обмежується кiлькiсть пiдприємств, установ, органiзацiй, де працiвник може працювати за сумiсництвом. Тому він може працювати на одному, двох або бiльше пiдприємствах. Нам важко спрогнозувати можливості сумісництва на посадах техробітниці, опалювача. Адже не зрозуміло, яку тривалість роботи передбачено для вищезазначених посад.

4. Власник або уповноважений ним орган розробляє та затверджує такий локальний правовий документ, як посадові ( для технічного персоналу робочі)інструкції, наявність яких є обов’язковим елементом на кожному підприємстві, в установі, організації. Посадові інструкції регулюють організаційно-правовий статус працівників і визначають їхні конкретні завдання та обов’язки, права, повноваження, відповідальність, знання та кваліфікацію, потрібні для забезпечення ефективної роботи.
Питання №7089 Elyzaveta 31/12/2018 × 15:04
Прошу підказки. У Сумарній книзі було допущено помилку в підрахунках. Як правильно виправити?

Відповідь. Помилки в первинних документах, облікових регістрах і звітах, що створені ручним способом, виправляються коректурним способом, тобто неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рискою так, щоб можна було прочитати виправлене. Виправлення помилки повинно бути обумовлено надписом «виправлено» та підтверджено підписами осіб, що підписали цей документ, із зазначенням дати виправлення.
Питання №7088 Svitlana 28/12/2018 × 07:37
 В нашій ЦБС рішенням районної ради скорочено посаду заступника директора ЦБС по роботі з дітьми. В штаті районної бібліотеки залишились два бібліотекарі. Чи можливе надалі існування районної бібліотеки для дітей без посади керівника? Чи законно буде на основі рішення районної ради районну бібліотеку для дітей  перевести у відділ по обслуговуванню користувачів - дітей ЦРБ для дорослих?. Чи потрібно для цього згоду Міністерства?
Дякую. З  Новим роком!
Відповідь . Ви мали отримати певний наказ (про скорочення штату, зміну істотних умов праці, об'єднання , приєднання або ліквідацію бібліотеки тощо). Без першоджерела (копії відповідного наказу) нам важко надати об’єктивну відповідь. Пропонуємо надіслати копію наказу на ел. скриньку: method@nplu.org .
Питання №7087 Zoya 27/12/2018 × 09:47
Доброго дня!Бібліотека центральна района.Питання - за якими галузями зоповнювати щоденники роботи в масовій бібліотеці згідно УДК?Дякую за відповідь.

Відповідь . 1. Розділ III. Формування і використання бібліотечних фондів статзвітності за формою N 6-НК не передбачає розподіл документів за галузями знань.

2.Відповідно Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України 03.04.2007 N 22) у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розподіл документів за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки.

3. Маєте самостійно прийняти методичне рішення щодо обліку документів бібліотечного фонду за галузями знань (у Книзі сумарного обліку БФ, ІІ ч. Щоденника роботи)враховуючи систематизацію документів за УДК.
Питання №7086 Anton 26/12/2018 × 17:35
Чи є актуальним розподіл БФ за змістом в щоденнику роботи бібліотеки? Дякуємо.
Відповідь. Відповідно до ІНСТРУКЦІЇ з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах (затверджено Наказом МКТ України від 03.04.2007 N 22), у Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду розкриття бібліотечного фонду за змістом здійснюється за рішенням бібліотеки. Маємо приклади бібліотек, які відмовились від галузевого (за змістом) обліку бібліотечного фонду як у Книзі сумарного обліку, так і у розподілі книговидачі за галузями знань у Щоденниках роботи бібліотеки.

На нашу думку в бібліотеках, де відсутня автоматизація процесу книговидачі, відмова від обліку БФ та книговидачі за змістом – передчасна. Такий підхід позбавляє можливості проведення більш якісного аналізу використання БФ. Як варіант розгляньте облік БФ та книговидачі за певними розділами. Саме аналіз обертаності певних розділів БФ дозволить простежити інтенсивність використання окремих розділів БФ, виявити їх активну або пасивну частини тощо.
Питання №7085 Daryna 23/12/2018 × 13:34
Прошу пояснити, як вносяться зміни у трудову книжку, якщо змінено назву бібліотеки? Дякую.

Відповідь. У пункті 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників (затверджено Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58/див. редакцію від 27.07.2018 : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93 ) зазначено, як саме потрібно діяти у разі зміни назви підприємства: Якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: "Підприємство таке-то з такого-то числа переіменоване на таке-то", а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
Питання №7084 Tetyana 21/12/2018 × 15:14
Уточнення до питання 7083. Кількість користувачів сільської бібліотеки складає 670 чол. Кількість відвідувань бібліотеки 4700, кількість відвідувань масових заходів 650. Читального залу немає.
Відповідь. Відповідь надіслано на Вашу ел. скриньку 27.12.18р.о 14.00.
Питання №7083 Tetyana 21/12/2018 × 13:26

Уточнення до питання №7079. Доброго дня! Уточніть, будь ласка, як розраховується норма на обслуговування користувачів?  Ми використовуємо норму на обслуговування одного користувача - 6 хв і множимо її на кількість відвідувань (вирахувавши відвідування масових заходів). Дякую!

Відповідь. Враховуючи, що бібліотека обслуговує 500 користувачів, прошу уточнити кількість відвідувань за рік (без відвідувань творчих заходів), кількість користувачів ч/з та кількість посадочних місць у ч/з.
Питання №7082 Olena 20/12/2018 × 10:35
Чи має бібліограф навантаження по читачам?
Відповідь. На сьогоднішній день однозначної відповіді не існує. Пропонуємо перечитати посадову інструкцію Вашого бібліографа.
Питання №7081 Lina 18/12/2018 × 07:52
Уточнення до запитання 7080. На ОУНБ подавалася щорічна форма державної статзвітності - 6-нк загальна, на обидві філії разом, але одна з філій ( дитяча) подавала форму 6-нк окремо в  обласну дитячу бібліотеку тільки на свій БФ
Відповідь . Ми зрозуміли, що бібліотеки у 2000 році були об’єднані в одну філію. Підтвердженням цього мають бути відповідні зміни до Статуту (або Положення) про ЦБС. Не зрозуміло, чому постало питання відокремлення БФ ?

Пропонуємо провести інвентаризацію БФ. Виявлені при інвентаризації розбіжності між фактичною наявністю активів і зобов’язань і даними бухгалтерського обліку регулюються ЦБС відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 /Режим доступу: https://законодавство.com/minfin-ukrajini/nakaz-vid-02092014-879-pro-zatverdjennya-308054.html ). /blockquote>
Питання №7080 Lina 14/12/2018 × 15:52
Шановні колеги! В 2000 році в ЦБС було об'єднано БФ двох окремих філій: дитячої  і юнацької  бібліотек, ВК і О ЦБС  літератури  звітував  в ОУНБ і надавав показники загального фонду об'єднаних філій, проте кожна філія вела облік БФ окремо. Коли постало питання відокремлення БФ кожної філії, було виявлена помилка  працівника ВКіО літератури який уже не працює. Тепер у ЦБС і ОУНБ показники фондів різняться. Як виправити ситуацію?
Відповідь . Просимо уточнити : чи заповнювали обидві філії щорічну форму державної статзвітності - 6-нк ?
Питання №7079 olga 14/12/2018 × 15:46
Доброго дня. Розрахувавши, відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи (наказ №1631 від 29.12.2008 р.), витрати робочого часу працівника сільської бібліотеки, в якій обслуговується 500 користувачів, ми отримали наступні розрахунки:витрати фонду робочого часу працівника складає 3341 година. Бюджет робочого часу на 1 працівника становить 1994 години на рік, віднявши від цієї кількості годин відпустку, лікарняні, невиробничі витрати, - залишається 1562 години чистого бюджету часу на виробничі процеси. Решта 1799 годин - це залишок часу бібліотекаря. Чи правильно ми розуміємо - щоб отримати повну ставку бібліотекар може обслуговувати 350 користувачів на рік, а якщо бібліотека обслуговує 500 користувачів, то має бути як мінімум 1,5 ставки бібліотечних працівників? Дякую!
Відповідь . Ви помилились в розрахунках. Наприклад , комплексна норма обслуговування одного користувача-дорослого = 6 хв. Якщо в сільській-філії 500 користувачів, то на рік процес обслуговування = 100 годинам, розстановка БФ (12000 пр. на 1 бібліотекаря) =200 год., підготовка 1 Акту на вилучення зношених документів (приблизно на 300пр.) = 12 год. Далі потрібно розрахувати навантаження по: обробці документів, веденню каталогів і картотек, соціокультурній роботі (у т.ч. процес комунікації із стейкхолдерами), наданню довідково-бібліографічних послуг, роботі з організації праці та управління, підвищенню кваліфікації і т.п. Ви маєте вийти на 1994 години.
Питання №7078 Ira 11/12/2018 × 09:56
Прошу пояснити, що передбачає зміна істотних умов праці для бібліотекарів, якщо залишаєшся на посаді бібліотекаря? Дякую.
Відповідь . При зміні істотних умов праці посада, яку обіймає працівник залишається у штатному розписі, можуть бути змінені умови трудового договору – розмір оплати праці, тривалість робочого часу, режим роботи тощо.
Питання №7077 Natalia 03/12/2018 × 11:11
http://library.ck.ua
Шановні колеги! На основі якого документу відділ комплектуванняОУНБ має передавти книги за державними програмами на бібліотеки ОТГ,якщо в багатьох районах вже немає ЦРБ?
 Дякую за відповідь
Відповідь. Дане питання у компетенції обласного Департаменту культури та Українського інституту книги.
Питання №7076 Lera 01/12/2018 × 19:15
Проясніть, чи мають право сільські бібліотеки ОТГ отримати книги за державні кошти? Дякую.

Відповідь. Пропонуємо ознайомитись із роз’ясненнями на офіційному сайті Українського інституту книги: пост «Розподіл книжок до бібліотек» 2018-11-30 /Режим доступу: https://book-institute.org.ua/news/rozpodil-knizhok-do-bibliotek .
Питання №7075 Tetiana 29/11/2018 × 16:04
Доброго вечора! Маю до Вас кілька запитань.1. У нас в ОТГ створили Публічну бібліотеку, призначили директора, який у нього повинен бути посадовий оклад? Де можна знайти інформацію про оплату його праці?2. Скільки бібліотека може списати літератури (застарілої, зношеної), якщо не списувалося 2-3 роки? Чи впливає кулькість фонду на оплату праці бібліотекарів?3.Яку кількість користувачів має обслуговувати бібліотекар на повну ставку?4. Скільки масових заходів повинен провести бібліотекар за рік який працює на повну ставку?
Відповідь. 1. Пропонуємо ретельно ознайомитись із Наказом Міністерства культури України «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 . Акцентуємо Вашу увагу на підпункти до Додатку 2, СХЕМИ тарифних розрядів посад керівних працівників бібліотек, централізованих бібліотечних систем. Таблиця 4.

2. Зазвичай в ОТГ має бути затверджено «Положення про порядок списання комунального майна територіальної громади …ради». Комунальні установи під час списання майна (у т.ч. БФ) мають керуватись саме цим Положенням. Бібліотека має право списати на суму не більше на 20 тис. гривень (див. п.5 «ПОРЯДКУ списання об'єктів державної власності», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2007 р. N 1314 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF.

Форма Акту списання вилучених документів з бібліотечного фонду затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n162 .

Кількість бібліотечного фонду НЕ впливає на оплату праці бібліотекаря.

3. На сьогоднішній день навантаження на бібліотечного працівника може бути 200, 300, 500, 700 і… користувачів. Розрахунок навантаження здійснюється відповідно до Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08 /Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83 , які передбачають всі напрями діяльності бібліотечного фахівця (організацію БФ; надання довідково-бібліографічних та ін. послуг; соціокультурну діяльність, рекламу бібліотеки та бібліотечних послуг; роботу з організації праці та управління тощо). Визначення навантаження вирішує питання щодо зайнятості бібліотекарів (режим нормального робочого часу, неповний робочий час, неповний робочий тиждень).

4. Не існує нормативів щодо кількості масових заходів. Маєте врахувати потреби користувачів бібліотеки та прорахувати навантаження бібліотечного працівника на рік. Для кожної бібліотеки це процес індивідуальний. Норми часу на соціокультурну діяльність визначено у Типових нормах часу на основні процеси бібліотечної роботи, затверджені наказом МКіТ України від 29.12.2008 №1631/0/16-08.
Питання №7074 Olena 28/11/2018 × 08:50
 Добрий день. Маю декілька питань по інвентаризації.
1. Чи є затверджений інструкціями певний відсоток книжок, які після проведення інвентаризації можна списати, як такі, що не пройшли інвентаризацію? Наприклад, в читальному залі з відкритим доступом.
2. Внаслідок наспіх проведеної попередньої інвентаризації, в поточну інвентаризацію в книжковому фонді виявлені списані книжки, які доречно поновити. Чи можна їх поновити в фонді (із збереженням старого інвентарного номера) і на яких підставах?
Дякуємо за відповіді.
Відповідь. 1. Інвентаризація бібліотечного фонду здійснюється відповідно до «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено наказом Міністерства фінансів від 02.09.2014 № 879(із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14 .

Відсотка списання книг, що не пройшли інвентаризацію законодавством не передбачено. До того ж, бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам, а на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов (див. п.7 Розділу ІV. Перевірка та оформлення результатів інвентаризації «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів …» ).

2. Поновлювати списані книжки із збереженням попереднього інвентарного номера – НЕ МОЖНА. Бібліотека має можливість отримувати дарунки, обліковувати лишки, здійснювати заміну книг, загублених читачами. Отримані книги мають бути оприбутковані (у т.ч. отримати нові інвентарні номери).
Питання №7073 olga 27/11/2018 × 16:58
 Доброго вечора. В нашому районі створилися ОТГ, в яких діють бібліотеки-філії. Постало питання про передачу майна (фонду) у власність ОТГ. Наша ЦБС згідно Статуту "частково централізована", тобто координаційна робота, звіти, плани, облік фондів, написання проектів - це робота районних бібліотек, а заробітна плата та трудові книжки у сільських радах або ОТГ. Чи існує така модель ЦБС, щоб і надалі ці всі функції,котрі виконували працівники районних бібліотек, залишилися за нами, а зарплата у них. Це все ми хочемо зробити щоб уникнути реорганізації нашої ЦБС.
Якщо так то підскажіть на які законодавчі документи можна опиратися.
Заздалегіть дякуємо.
Відповідь. 1. Законодавством України не передбачено «часткової децентралізації». Вищезазначеної моделі ЦБС не існує.

2. З Алгоритмом передачі бібліотек-філій ЦБС до ОТГ Ви можете ознайомитись на блозі НБУ ім. Ярослава Мудрого «Публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади» у пості за Березень 10, 2017 /Режим доступу: http://oth.nplu.org/?p=608 . Бібліотеки ОТГ, самостійні сільські бібліотеки (заробітна плата та трудові книжки у сільських радах) мають функціонувати самостійно : самостійно планувати роботу, звітувати, проводити облік БФ тощо.

3. Змушені констатувати, що ЦБС не уникнути реорганізації. В умовах адміністративної реформи передбачено укрупнення районів. Нові райони будуть значно відрізнятися від нинішніх. Для вирішення потреби реформування районного рівня розроблено законопроект "Про порядок утворення, ліквідації, встановлення та зміни меж районів".
Питання №7072 Karina 27/11/2018 × 12:06
Доброго дня! Скажіть,будь ласка, чи виплачується матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань  всім працівникам бібліотеки (мається на увазі прибиральницям). В цьому році матеріальна допомога на оздоровлення виплачувалась всім. Дякую.
Відповідь. Пропонуємо переглянути Ваш Колективний договір. Саме КД визначає умови виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, обставини, за яких вона виплачується, а також кому саме вона може бути виплачена.

Звертаємо увагу, що кошти на матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань мають бути передбачені фондом оплати праці на поточний рік. Надається допомога відповідно до рішення керівника бібліотеки у розмірі до одного посадового окладу (ставка заробітної плати)на рік.
Питання №7071 Tatiana 23/11/2018 × 09:27
Доброго дня! Чи може Очаківська центральна районна бібліотека у разі ліквідації Очаківської районної ЦБС, яка фінансується з районного бюджету, передати фонд і майно міській бібліотеці, яка фінансується з бюджету міста Очакова, що має статус міста обласного підпорядкування?
Відповідь. Самостійно приймати таке рішення не маєте право.

У бюджетній сфері не можна оминати ієрархію взаємовідносин, які складаються за правилами, встановленими БКУ (ст. 20, 22) між розпорядниками бюджетних коштів (бюджетними установами) різних рівнів підпорядкованості, а також між різними бюджетами (у вашому випадку це міський і районний), а також між суб’єктами господарювання різних місцевих бюджетів. Рішення про передачу майна приймає його власник. Саме на пленарних засіданнях та сесіях відповідних рад (у вашому випадку міської і районної) приймають такі рішення.
Питання №7070 ania 23/11/2018 × 09:17
Чи можна за результатами атестації підвищити посаду працівника?
Відповідь. Це право належить керівнику бібліотеки. Можливість перевести на вищу посаду передбачає наявності вакантної посади у штатному розписі, а підвищення кваліфікаційного розряду – відповідних коштів фонду з оплати праці.
Питання №7069 alla 23/11/2018 × 08:56
Добрий день! Підкажіть, будь ласка, яким документом керуватись при списанні літератури. Наказ держказначейства  N 142/181 від 10.08.2001             втратив чиннісь. На яку суму можна включати літератури в один акт?
Відповідь. 1. Органом управління майном комунальної власності будь-якої територіальної громади є рада (міська, районна, селищна, сільська). Реалізувати свої управлінські функції в частині списання майна комунальної власності відповідні місцеві ради мають, затвердивши на пленарних сесіях рад порядки (положення) про списання комунального майна. Наприклад, це може бути «Положення про порядок списання майна, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. ….» або «Положення про порядок списання комунального майна територіальної громади …. селищної ради» і т.п. І тому бюджетні установи під час списання майна повинні керуватися насамперед таким Положенням. Можемо лише зазначити, що відповідно до абзацу п’ятого пункту 5 Порядку списання об'єктів державної власності (затверджено Постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314 /Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ): списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника установи відповідно до цього Порядку. Якщо сума списання більше 20 тис. гривень – згоду має надати суб’єкт управління бібліотекою.

2. Причини списання документів з БФ визначено у ст. 18 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (від 27.01.1995 № 32/95-ВР, із змінами). Також, маєте використовувати «ПОЛОЖЕННЯ про інвентаризацію активів та зобов’язань» (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, із змінами /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF ).
Питання №7068 Tamara 22/11/2018 × 18:54
Чи існує посада головного директора бібліотеки? Дякую.
Відповідь. Не існує. Основні найменування професійних назв робіт (професій, посад) наведені в у Класифікаторі ДК 003:2010 (затверджено та надано чинності Наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327/Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10).
Питання №7067 Svitlana 21/11/2018 × 13:59
На сайті Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого є інформація про те, що втратив чинність наказ Міністерства культури і мистецтв від 20.11.2001 року  №709 " Про затвердження Положення про централізовану бібліотечну систему"
Будь - ласка, поясніть, що це значить для районних ЦБС.
Дякую.
Відповідь. На даний момент – нічого. Працюєте відповідно до затвердженого Положення.

Наразі відбувається реформа базового рівня адміністративно-територіального устрою – шляхом добровільного об'єднання. Надалі буде побудована нова система адмінтерустрою, що включає також трансформацію районів. Лише після проведення об'єднання (укрупнення) районів Положення про ЦБС будуть зняти з порядку денного.
Питання №7066 Svitlana 19/11/2018 × 15:22
 Доброго дня!Скажіть будь ласка, яка повинна бути форма Акту при передачі книжкового фонду в ОТГ.
Відповідь. Бібліотечний фонд передається не окремо, а разом з іншим майном. Форма Акту приймання-передачі основних засобів затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 р. за № 818 /Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#n141 .

В АКТі приймання-передачі зазначається загальна кількість бібліотечного фонду та його загальна кількісна вартість.
Питання №7065 Olena 18/11/2018 × 16:20
Доброго дня! У нашій ОТГ (майже 5000 жителів) створили публічну бібліотеку з філіями (5 бібліотек-філій), але без розширення штату. Отже, в центральній бібліотеці як працювало два працівники, так і працює, тільки завідувача бібліотеки перейменували на директора публічної бібліотеки, правда обов'язки розширили( поклали методичну роботу). Виникає питання: чи правильно, що отримуючи нові надходження, директор та бібліотекар обробляють та розподіляють книги між філіями оскільки ВК і О не створили. Якщо не правильно, то як створити ВК і О без розширення штату?
Відповідь. Посадові обов’язки директора не передбачають здійснення процесів каталогізації та обробки бібліотечного фонду. Завдання та обов’язки директора ПБ закріплено в «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14.04.2000 р. N 168 (див. розділ сайту «Матеріали», лінк «Довідкові видання» – «Бібліотеки в правовому полі»: http://profy.nplu.org/download.php?lng=uk ).

У той же час, керівник бібліотеки має право звернутись до засновника з обґрунтованим поданням (клопотанням) щодо необхідності введення нової штатної одиниці: опишіть ситуацію, обґрунтуйте необхідність введення додаткової штатної одиниці бібліотекаря, згадайте про навантаження тощо. Також, проаналізуйте власні резерви штатного розпису - можливо із діючих бібліотечних працівників хтось потребує працювати неповний робочий тиждень і вільні 0,5 ст. дозволять ввести посаду бібліотекаря по обробці БФ в межах фонду оплати праці.
Питання №7064 Vika 15/11/2018 × 12:44
У мене склалась наступна ситуація: я взяла два тижні за власний рахунок за сімейними обставинами, але захворіла. Є лікарняний на 5 днів. Чи маю я право продовжити відпустку на ці 5 днів, адже коли хворів під час відпустки її завжди подовжували? Завідувач бібліотеки відмовив подовжувати. Дякую за відповідь.

Відповідь. Завідувач бібліотеки правий. Відповідно до ст. 11 Закону України «Про відпустки» (від 11.10.2018, підстава - 2542-VIII /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80)у разі тимчасової непраце¬здатності працівника, засвідченої у встановленому порядку, щорічна відпустка:

продовжується (тобто надається після закінчення хвороби працівника);

або переноситься на інший період (лише за згодою обох сторін).

Наголошуємо, що , продовженню або перенесенню підлягають тільки щорічні відпустки та додаткові відпустки працівникам, які мають дітей.
Питання №7063 KuturaSumy 13/11/2018 × 09:08
Доброго дня шановні колеги. Будь ласка, надайте роз'яснення - яким документом визначено типові штати централізованих бібліотечних систем. У наказі № 900 від 22.08.12. про ЦБС не йдеться. Чи чинний наказ міністерства культури СРСР від 29.01.79 № 53?
Відповідь. Наказ міністерства культури СРСР від 29.01.79 № 53 – не чинний, адже більшість його положень вступили у суперечність з діючими нормативно-правовими актами України. На сьогоднішній день штатний розпис ЦБС складається відповідно до її Положення (статуту), виходячи з цілей і предмету її діяльності. Формування структури та штатного розпису здійснюється з урахуванням кількості користувачів, видачі документів, відвідувань (у т.ч. – веб-сайту, соціокультурних заходів тощо), рівня впровадження інформаційних технологій та у межах затвердженого фонду заробітної плати. Посадовий і чисельний склад визначається на основі розрахунків навантаження на працівників, згідно «Типових норм часу на основні процеси бібліотечної роботи» (затверджено Наказом Міністерства культури і туризму України 29.12.2008 N 1631/0/16-08) |Режим доступу: http://profy.nplu.org/articles.php?lng=uk&pg=83), Національного класифікатора України - "Класифікатор професій" - ДК 003:2010, «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 "Культура та мистецтво", затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168. За основу можна взяти попередній варіант штатного розпису.

Тарифні розряди відповідно до груп бібліотек, централізованих бібліотечних систем (їх філіалів) наведено в Таблиці 4 до наказу Міністерства культури і туризму України 18.10.2005 N 745 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 .
Питання №7062 Inna 12/11/2018 × 11:37
Доброго дня! В нашій ЦБС зменшилась кількість бібліотек і як результат - ЦБС з 2019 року поза групою оплати праці. Підкажіть будь-ласка, чи потрібно попереджувати працівників за два місяця при зменшенні розряду і коли? Розряди падають лише в керівників, але як бути, коли керівник відділу матиме менший розряд за  працівника відділу?
Відповідь. Відповідно до Наказу міністерства культури УКРАЇНИ «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» від 18.10.2005 № 745 (із змінами) /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1285-05 : 1) посадові оклади керівників установ з обсягом роботи нижче показників IV групи встановлюються на 10 відсотків нижче посадових окладів, передбачених для аналогічних працівників IV групи; 2) у бібліотеках з обсягом роботи нижче показників, передбачених для бібліотек IV групи, які є структурними підрозділами установи, підприємства або організації, посадові оклади завідувачів установлюються на рівні посадових окладів бібліотекарів відповідної категорії, передбачених у табл. 1 додатка 3.

Частиною третьої статті 32 КЗпП на власника покладені обов'язки попередити працівника за два місяці про наступні зміни в організації виробництва і праці, а також зміну істотних умов праці працівника.
Питання №7061 Nataliya 06/11/2018 × 09:18
Добрий день. Просимо відповісти, чи правомірно керівнику при прийомі на роботу вимагати від особи (претендент на посаду оператора котельні) медичну довідку? Чи посилати вже на медичний огляд після того, як людина буде зарахована до штату? Дякую.
Відповідь . Перш за все, відповідно до ст. 169 Кодексу законів про працю (Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08 ) України та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» (див. редакцію від 20.01.2018 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 )власник або уповноважений ним орган зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

Процедура проведення попереднього (під час прийняття на роботу) детально визначена у Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 травня 2007 р. № 246 /Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07 . Радимо звернути увагу на Додаток 5 до Порядку № 246 — у ньому міститься перелік робіт, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників, періодичність оглядів, участь лікарів, лабораторні дослідження та медичні протипоказання.
Питання №7060 Olga 05/11/2018 × 15:37
Добрий день! Приводимо назви посад у відповідність з класифікатором професій ДК 003:2010. В штатному розписі Центральної бібліотеки є посади провідного методиста та редактора ІІ категорії, у «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» (випуск 81. Культура і мистецтво. Розділ «Бібліотеки, централізовані бібліотечні системи») вказані професії провідного методиста (бібліотечна справа) та редактора ІІ категорії (бібліотечна справа). В Національному класифікаторі України є посади методиста культурно-освітнього-закладу, код КП 2455.2, методиста, код КП 2351.2 (інші професіонали в галузі навчання) та редактора код КП 2451.2 (професіонали в галузі літератури).В додатку В класифікатора професій ДК 003:2010 присутнє похідне слово до професій (професійних назв робіт) провідний.
Підкажіть, будь ласка, правильні коди Національного класифікатора України (класифікатор професій ДК 003:2010) для вищевказаних посад штатного розпису.
Чи вірними є назви посад у штатному розписі сільських бібліотек-філій ЦБС: бібліотекар бібліотеки-філії, код КП 2432.2 , завідувач бібліотеки-філії, код КП 1229.6, адже в класифікаторі професій ДК 003:2010 вказані наступні професійні назви робіт: завідувач філії бібліотеки, код КП 1229.6, завідувач бібліотеки, код КП 1229.6? В «Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників» присутні професії завідувач філіалу бібліотеки ЦБС, завідувач бібліотеки. Дякую.
Відповідь. Відповідь надіслано на ел. скриньку пані Антонюк 07.11.18. о 16.35.
Питання №7059 mila 05/11/2018 × 14:42

Доброго дня.

Роз'ясніть будь-ласка чи може керівництво ставити виконання плану по новим користувачам на відділ, що відповідає за електронні ресурси бібліотеки та інтернет-центр, а також не має свого книжкового фонду?

За якими документами та параметрами затверджується плани по новим користувачам та відвідуванню бібліотеки.

Завчасно дякую, очікую вашої відповіді.

Відповідь. 1. Пропонуємо перечитати Положення про вищезазначений відділ та посадові інструкції фахівців відділу.

2. Якщо створено окремий підрозділ (Інтернет-центр), облік його діяльності (користувачів, відвідувань, творчих заходів, довідкової та консультативної допомоги (див. п.11 ГОСТу 7.20-2000), видачі документів (аудіовізуальних, електронних видань, власних БД чи передплачених ), проводиться в окремому щоденнику роботи. Облік роботи має відповідати формі державної статзвітності (№ 6-НК), яка розроблена з дотриманням вимог міждержавного стандарту ГОСТ 7.20-2000 «Бібліотечна статистика». Інтернет-центр потребує наявності організаційно-розпорядчих документів, а саме: Положення про Інтернет-центр, Правил користування Інтернет-центром, змін у Положенні про бібліотеку та в посадових інструкціях працівників.
Питання №7058 veronika 05/11/2018 × 12:23
Доброго дня!
Який механізм списання аудіовізуальних та електронних видань з бібліотечного фонду?
Відповідь . Порядок списання аудіовізуальних видань, книг, брошур – однаковий. Ви можете аудіовізуальні матеріали включати до акту вилучення друкованих документів (якщо причина списання – єдина), окремо зазначивши не лише загальну суму списаних документів, але й суму списання аудіовізуальних матеріалів (цього потребує облік у «Книзі сумарного обліку бібліотечного фонду бібліотеки»). Також, за погодженням з бухгалтерією, Ви можете скласти окремий акт на списання саме аудіовізуальних видань. В акт можуть включатися АВД різного виду, але списуються з однієї причини.

Знищення списаних платівок, СД, компактдисків та інших аудіовізуальних матеріалів відбувається за актом в присутності членів комісії .
Питання №7057 Tanya 01/11/2018 × 12:50
http://http://lib-krm.org/
 Доброго дня! Обласне управління культури надіслало нову форму 6-НК 2018 року. По ній виникають питання: Чи будемо звітувати по цій формі за 2018 рік?  Чи будуть якісь роз`яснення з боку Національної бібліотеки?
Дякую
Відповідь. 1.Звітувати у 2018 році – навряд чи. Мінкультури України очікує від обласних управлінь культури нових пропозицій або зауважень щодо нової форми 6-нк. Звітувати у 2018 році – навряд чи.

2. Після затвердження нової форми 6-нк будь-яка публічна бібліотека України може розраховувати на консультації фахівців науково-методичного відділу НБУ ім.Ярослава Мудрого.
Питання №7056 Svitlana 01/11/2018 × 10:15
http://iducz.dsns.gov.ua/
Доброго дня!
Чи можлива заміна підписки паперових періодичних видань на електронні для закладу вищої освіти?
В Ліцензійних умовах надання освітніх послуг у сфері вищої освіти сказано лише про - Забезпеченість читальних залів фаховими періодичними виданнями.
Чи може заміна підписки періодичних видань  на електронні вплинути на перевірку акредитаційної комісії?
Дякую.
Відповідь. 1. Будь яка публічна бібліотека має право оформити передплату на електронні видання. Під час оформлення передплати важливо уважно ознайомитись із предметом договору. Інколи для оформлення передплати на електронні видання видавці пропонують бюджетним установам укласти договір на отримання послуги з доступу до електронного кабінету. У такому разі якщо предметом договору є саме послуга з доступу до електронного кабінету, то для оплати таких послуг бюджетній установі доведеться застосувати інший КЕКВ ніж у передплаті друкованих журналів або газет.

2. Публічні бібліотеки не проходять перевірку акредитаційної комісії . Пропонуємо додатково переадресувати запит до головного методичного центру для вузівських бібліотек України - Наукової бібліотеки імені М. Максимовича Київського національного університету імені Т. Шевченка. Наукова бібліотека імені М. Максимовича здійснює загальне методичне керівництво бібліотеками вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації всіх систем і відомств.
Питання №7055 Inna 26/10/2018 × 13:28
Добрий день. Підкажіть, будь ласка, хто повинен складати плани масових заходів (назва заходу, форма роботи) читального залу та абонементу бібліотеки-філії, бібліотекарі відповідних структурних підрозділів чи завідувач бібліотеки-філії? Дякую.
Відповідь. Бажано усім разом. Водночас перегляньте власні посадові інструкції – розділ «Завдання та обов’язки».
Питання №7054 Oksana 15/10/2018 × 14:39
Доброго дня.Допоможіть мені ,будь ласка ,віднайти літературу для написання магістерської роботи . Тема: Технології інформаційного впливу :організації,сучасний стан та можливості психологічного захисту.
Дякую.
Відповідь . Просимо переадресувати запит до відділу довідково-інформаційного обслуговування нашої бібліотеки: vdio@nplu.org
Питання №7053 Oksana 10/10/2018 × 13:52
Добрий день. Маю київську прописку, але проживаю у м. Черкаси. Як користувач я звернулась до Черкаської обласної бібліотеки для юнацтва, але без місцевої прописки відмовили у видачі книг на дім, можна користуватись тільки читальним залом. Чи правомірні дії бібліотекаря?
Відповідь. Під час запису до бібліотеки користувач повинен бути ознайомлений із правилами користування бібліотекою. Зазвичай Правила користування бібліотекою розміщуються в місцях, доступних користувачам, а також на веб-сайті бібліотеки. Пропонуємо ознайомитись з Правилами, які можуть містити певні обмеження.
StartПопередні [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ] 10 next pagesНаступніEnd

Актуальна інформація

Вітаємо шановних відвідувачів на сайті, який супроводжує науково-методичний відділ Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (НБУ ім. Ярослава Мудрого). Наш відділ є науково-методичним та інформаційно-консультативним центром для публічних бібліотек України, а також співпрацює з бібліотеками різних типів і форм власності.

Пам'ятайте, що наповнення цього сайту - наша спільна робота. Якщо Ви маєте матеріали, що можуть зацікавити бібліотечну спільноту, або бажаєте підняти актуальну тему - чекаємо Ваших пропозицій на адресу method@nplu.org.

Шановні колеги! Якщо у вас змінилися реквізити (адреса, e-mail, URL, телефон тощо) надішліть повідомлення для відповідних коректив на сторінці сайту „Бібліотеки України”.


Вітаємо
For Librarians
Библиотекарю
Пошук



Голосування
На вашу думку, якість роботи працівника насамперед залежить від:
 
кваліфікації та освіти
стажу роботи
креативності та творчості
особистісно-професійного розвитку
можливості кар’єрного зростання
Результати